Jouko Myrrä - Ilveksen päävalmentaja 2019-2022

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 017
Lancasterin mainiossa podcast haastattelussa (jenkkilän) tuli ihmeteltyä sitä seikkaa, että kaipasi englannin kieltä. Ihmettelyä asia herätti siksi, että itse oletin isosta ulkkimäärästä johtuen Ilveksen koppikielen olevan Englanti, mutta nyt alkanut C-Moren dokkari antaa kuvan, että kotimaisella mennään. Ulkeille vain tarvittaessa tulkataan ja ainakaan omaan korvaan Ojanen ei puhunut muuta kuin suomea.

Eikös tuo Myrrä nimenomaan vetänyt englanniksi tuossa valtaosan, Ojanen sitten Suomeksi ja näytti Myrrä siinä tulkkaavan Johanssonille, Crewelle ja Baptistelle noin ulkomuistista. Siellähän käännettiin Bonon toimesta jopa se joku motivointi/teemalausekin siinä taulussa ennen Tappara-peliä. Tuota kielipolitiikkaa juuri ihmettelin, kun vastaavasti naapurin pätkissä ei kuulunut sanaakaan englantia, vaikka kyllähän sieltäkin ei-suomenkielisiä pelaajia löytyy.

Oli muuten Myrrä mikitetty ja kuvattu taitavasti, muutaman kertaa pelipätkissä kuulosti ihan siltä että Myrrä jopa huusi, eikä vain seissyt suolapatsaana.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 651
Eikös tuo Myrrä nimenomaan vetänyt englanniksi tuossa valtaosan, Ojanen sitten Suomeksi ja näytti Myrrä siinä tulkkaavan Johanssonille, Crewelle ja Baptistelle noin ulkomuistista. Siellähän käännettiin Bonon toimesta jopa se joku motivointi/teemalausekin siinä taulussa ennen Tappara-peliä. Tuota kielipolitiikkaa juuri ihmettelin, kun vastaavasti naapurin pätkissä ei kuulunut sanaakaan englantia, vaikka kyllähän sieltäkin ei-suomenkielisiä pelaajia löytyy.

Myrrä tosiaan piti jo aikaisemmin nähdyn avauspuheen englanniksi, mutta ainakin nyt nähdyn mukaan muuten tulkataan suomesta ja lontoo ei ole valtakieli kopissa tai vaihtopenkillä.

On eri asia, jos sieltä täältä vain tulkataan eikä englantia pidetä valtakielenä.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 841
Eli ilmeisesti toimintatapaa on muutettu, koska kauden alla nimenomaan kerrottiin, että pukukoppikieli on Englanti ja sillä kesällä aloitettiin. Noissa pätkissä Ojanen ei ainakaan sitä puhunut, vaan kotimaisella veti kaiken.

Jos meillä tulevilla kausilla on yhtä paljon ulkkeja, niin valmennusryhmä pääsee kielikouluun kesäksi.
 

Suurustettu Laatikko

Luottopelaaja
Viestejä
1 766
Eikös tuo Myrrä nimenomaan vetänyt englanniksi tuossa valtaosan, Ojanen sitten Suomeksi ja näytti Myrrä siinä tulkkaavan Johanssonille, Crewelle ja Baptistelle noin ulkomuistista. Siellähän käännettiin Bonon toimesta jopa se joku motivointi/teemalausekin siinä taulussa ennen Tappara-peliä. Tuota kielipolitiikkaa juuri ihmettelin, kun vastaavasti naapurin pätkissä ei kuulunut sanaakaan englantia, vaikka kyllähän sieltäkin ei-suomenkielisiä pelaajia löytyy.

Oli muuten Myrrä mikitetty ja kuvattu taitavasti, muutaman kertaa pelipätkissä kuulosti ihan siltä että Myrrä jopa huusi, eikä vain seissyt suolapatsaana.

Olisiko ne huudot dubattu kuitenkin?
 

#13

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
Eli ilmeisesti toimintatapaa on muutettu, koska kauden alla nimenomaan kerrottiin, että pukukoppikieli on Englanti ja sillä kesällä aloitettiin. Noissa pätkissä Ojanen ei ainakaan sitä puhunut, vaan kotimaisella veti kaiken.

Jos meillä tulevilla kausilla on yhtä paljon ulkkeja, niin valmennusryhmä pääsee kielikouluun kesäksi.
Onkos tapparalla pelaajien velvollisuus ymmärtää suomea, en kuullut englantia lainkaan. Myrrä veti hienosti ja rohkeasti, kameroiden edessä. Ei oo ton sukupolven kohdalla kielitaito itsestäänselvyys.
 

KURITTAJA

Luottopelaaja
Viestejä
1 629
muutaman kertaa pelipätkissä kuulosti ihan siltä että Myrrä jopa huusi, eikä vain seissyt suolapatsaana.
Myrrä on ujo sielu ja onkin oletettavaa että oman persoonan ulostuonnille vaadittavan luottamuksen ja rohkeuden rakentamiseen menee aikaa. Nyt kun Myrrä on huomannut ettei häntä ruveta pelaajien ja Ojasen toimesta kiusaamaan mikäli avaa suunsa niin kykenee paremmin johtamaan joukkuetta verbaalisesti.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 841
Onkos tapparalla pelaajien velvollisuus ymmärtää suomea, en kuullut englantia lainkaan. Myrrä veti hienosti ja rohkeasti, kameroiden edessä. Ei oo ton sukupolven kohdalla kielitaito itsestäänselvyys.

Niin siis Myrrähän tulkkasi englanniksi tuossa pelipäivänkin pätkässä, mutta Ojanen veti suomeksi. Joku syyhän siinä on, miksi toimintatapaa on muutettu. Onko huomattu, että viesti ei välity kotimaisille tarpeeksi hyvin, vai mistä lienee kysymys. Lancaster on kuitenkin jo julkisesti toivonut enemmän Lontoota kehiin.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 554
Eikös Myrrä vedä hyvää saksaa? Muistelisin näin jossain parin vuoden takaisessa Aamulehden podcastissa sanoneen. Eikä se ihme olisi kun Itävallassa vietti monta vuotta. Sikäli englanninkielenkin luulisi vähän helpommin taipuvan, sukulaiskieliä kun ovat.
 

Tervaskanto

Luottopelaaja
Viestejä
1 213
Yritin haeskella tietoa, mutta onkos se niin että Myrrän sopimus loppuu tähän kauteen?
 

#13

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
Guys, we have lost this game :p

Sitä ajatellaan, että nykypäivänä nää osataan ja homma joraa. Mutta kyllähän noista pätkistä näki, että tunnelma oli kopissa vähän vaihteleva. Ja mm. ojasen suomeksi vetämä paatos tapparavoiton jälkeen kummastutti monia...
 

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
536
Eiköhän Myrrä sellaista keskitason liigapäävalkun liksaa vedä. 100k pintaan.
Kuukausi sitten oli keskustelua Joken liksasta. Verotiedoissa näkyy vuodelle 2020 tuloja 84 595 euroa. Tuolla oltaisiin Liigan pienipalkkaisimpien päävalmentajien joukossa, vähemmän tienasivat vain Jussi Ahokas sekä Matti Tiilikainen. Täytyy kuitenkin muistaa, että Myrrälle tehtiin jatkosoppari marraskuun 2020 lopulla. Siinä kohtaa on saattanut hyvinkin tulla merkittävä palkankorotus, kun ottaa huomioon miten hyvät tilastot (69o - 2,17ppo - 72,46 voitto%) Myrrällä oli lyödä neuvottelupöytään. Toki koronan tuoma epävarmuus on voinut vaikuttaa palkkaan (sekä 2020 verotettuihin ansioihin että uuden sopparin liksaan). Pitäydyn silti veikkauksessani, Myrrän kausiliksa lienee nykyisellään 100k pintaan.
 

Luchs

Guest
Tästä Joukon ja minun kirjoitusteni valtavasta aliarvostuksesta on helppo ennustaa tuleva:

Myrrän pelillinen prosessi pakotettiin kuolasuufanien ja muiden pelistä ymmärtämättömien johdosta liian nopeaksi. Nyt "Mansen Manchini" joutui hyppäämään pelilillisessä prosesissa muutaman tärkeän väliaiheen yli ja painamaan kaasua pohjaan liian aikaisin. Nyt Ilveksen kauden saavutukseksi jäi jälleen häpeällinen syys/talvi-mestaruus.

Summa summarum: Keväällä Ilves toteuttaa häviämisen ja sulamisen kulttuuriaan jälleen kerran. Häviämisen kyllästämä DNA ottaa vallan, eikä sarjan paras valmentaja, Myrräkään tälle voi mitään edellisestä prosessin pilaamisesta johtuen. Ilveksestä tulee keväämmällä jälleen entistä enemmän se vanha tuttu yleinen vitsin aihe.

Olen ennustanut nyt tulevan, syylliset tulevaan tapahtumaan ovat ylimieliset ja vähäjärkiset kannattajat, jotka halusivat kaiken mulle heti nyt, ilman tietoakaan maltista ja pelin ymmärtämisestä.


Luulen että nimimerkin ja Joukon keskinäinen rakkaus on varsin yksipuolista ja jos 'Mansen Manchini' sattuisi heikkona hetkenään lukemaan palstaa, hän saattaisi kuvaannollisesti vetää korvia luimuun ja mielessä läikehtisivät lievän häpeän ja huvittuneisuuden tunnot.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 694
sarjan paras valmentaja
Tästä olen samaa mieltä.
Tämä syksy osoittanut että viime kevään tarpominen ei liittynyt valmennukseen.
Väitän myös että syvältä saa kaivaa että löytää valmentajan jolle logo merkitsee lähellekään sitä määrää mitä se jokelle merkitsee.
Hieno mies ja ehkä tätäkin hienompi valmentaja.
 

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 513
tarpominen ei liittynyt valmennukseen.
Väitän myös että syvältä saa kaivaa että löytää valmentajan jolle logo merkitsee lähellekään sitä määrää mitä se jokelle merkitsee.
Ville Peltonen ehkä? Tai Tommi Miettinen? Mutta en kyllä pidä Joukoa missään nimessä parhaana valmentaja. Varmasti Ilves merkitsee paljon, mutta se pelkästään ei ihan riitä.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

Blackwolf

Luottopelaaja
Viestejä
3 686
Tästä olen samaa mieltä.
Tämä syksy osoittanut että viime kevään tarpominen ei liittynyt valmennukseen.
Väitän myös että syvältä saa kaivaa että löytää valmentajan jolle logo merkitsee lähellekään sitä määrää mitä se jokelle merkitsee.
Hieno mies ja ehkä tätäkin hienompi valmentaja.
Milläköhän tavalla tämä syksy sen todistaa? Itse olit alkukaudesta myös sitä mieltä, että tällä rosterilla ei voi pärjätä, eikä valmennuksella ole mitään osaa peliesityksiin. Nyt kun kulkee niin näin kuitenkin on?

Ilves oli pelitavallisesti todella hukassa keväällä, ja alkusyksystä. Myös joukkueen henkinen tila oli kentällä todella valju. Osa tästä menee kyllä valmennuksenkin piikkiin.

Muuten olen kanssasi samaa mieltä, että Myrrä on kyllä seuran mies ja lunastanut kyllä paikkansa liigan kärkivalmentajien joukossa.
 

Cigaro

Luottopelaaja
Viestejä
2 269
Tästä olen samaa mieltä.
Tämä syksy osoittanut että viime kevään tarpominen ei liittynyt valmennukseen.
Väitän myös että syvältä saa kaivaa että löytää valmentajan jolle logo merkitsee lähellekään sitä määrää mitä se jokelle merkitsee.
Hieno mies ja ehkä tätäkin hienompi valmentaja.
Jokke on onnistunut päävalmentajana kiitettävällä arvosanalla runkosarjoissa. Todellinen tulikoe, eli pudotuspelit mittaavat osaamisen tason kunnolla. Niistä ei ole vielä näyttöjä miesten tasolla. Toivotaan, että tämä kevät ei mene oppirahoja maksellessa, vaan Ilves painelee kannuun asti.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 694
Milläköhän tavalla tämä syksy sen todistaa? Itse olit alkukaudesta myös sitä mieltä, että tällä rosterilla ei voi pärjätä, eikä valmennuksella ole mitään osaa peliesityksiin. Nyt kun kulkee niin näin kuitenkin on?

Ilves oli pelitavallisesti todella hukassa keväällä, ja alkusyksystä. Myös joukkueen henkinen tila oli kentällä todella valju. Osa tästä menee kyllä valmennuksenkin piikkiin.

Muuten olen kanssasi samaa mieltä, että Myrrä on kyllä seuran mies ja lunastanut kyllä paikkansa liigan kärkivalmentajien joukossa.
Viime jouluun, eli puolitoista kautta, myrrä koutsasi ilvestä noin 2p/ ott tahtia mikä on hemmetin hyvin.
Nyt syksy näyttää samalta, mennään yllätys jälleen parin pinnan tahtia siitäkin huolimatta että kärkihankinnat ovat epäonnistuneet enemmän tai vähemmän, langhamer sivussa. Lisäksi kokoonpano on yhä vajaa ainakin omasta mielestä. Enkä tällähetkellä pidä sitä rosteriltaan top5 joukkueena.
Alkukautta ajatellen luulisi kaikilla olevan ymmärrystä että iso vaihtuvuus, roolit ja pelitavan iskostaminen/hiominen vie aikaa. Eikös tapu ja ifk myös nouse ylöspäin pikkuhiljaa?
Keväällä myrrälle lyötiin ”uusi” keskinkertainen joukkue 3kk ennen pleijareita. Siinä selitys keväälle.
Myrrä valmentanut ilveksessä pitkälti toistakymmentä vuotta.
Itse en ymmärrä pätkääkään tätä myrrän aliarvostamista.
Jokaisella tietysti saa olla mielipiteensä ja näkemyksensä.
Itse en ala enempää avaamaan mutta olen helvetin tyytyväinen että juuri myrrä on meidän päävalmentaja.
 

Lynx

Uusi Ilves since 2017
Viestejä
988
Joukkueella ei ole fyysisyyttä laisinkaan, ei nuhjauksiin, ei laitavääntöihin, ei kaksintaisteluihin. Sen sijaan on jatkuvaa ylinopeaa refleksisohimista, näennäistä kaahausta A-junnujen tapaan, mikä ajaa pelin jatkuvasti ihmeelliseen pingpongpoukkoiluun viiden pelaajan sumpussa. Aktiivinen karvaus on pelkkää myrkkyä ja sitä pahimmat vastustajat osaavat jo tarjoilla.

Tämä joukkue ei pelaa playoff-kiekkoa.
 
Ylös