Sami Niku

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 894
Sami Nikulla hurja suunnitelma tulevasta

Niku tähyää yhdensuunnan sopparia NHL:ään. Jos ei se onnistu, niin varmaan sinne Sveitsiin. Eiköhän voida unohtaa meidän kaavailuista.
Jep. Päätöksenteko menee todella pitkälle, jos kerran neuvottelut P-Amerikan suuntaan alkavat vasta kesällä, kun kausi on siellä päättynyt. Tuossa on niin monta mutkaa matkassa, että antaa olla vaan.
 

Ilves fan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
971
Enemmän vaan kiinnostaa kenellä korvataan.
Gazda vähän niinkun Clendeningin korvaaja tai itse näin mutuan.
Sääli ettei Lessiä saa takaisin
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 384
Thomas Gregoire olisi kova. Voidaan pitää velipoikakin, jos saa Thomaksen puhuttua tänne.
Jep, tehdään tästä jo joukkueessa olleesta hissimies, eli semmonen piccolo.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 304
Enemmän vaan kiinnostaa kenellä korvataan.
Gazda vähän niinkun Clendeningin korvaaja tai itse näin mutuan.
Sääli ettei Lessiä saa takaisin
Niin tai sitten ei korvata kenelläkään.

Tää voi kuulostaa ihan hullulta, mutta voi myös olla, että tulevalle kaudelle rakennetaan ihan omanlaisensa puolustus eikä ketään korvata kenelläkään :)

Vaikka lainasin sun viestiä niin tää viesti ei periaatteessa ole sulle vaan ihan yleisesti. Mää en voi olla ainut ketä tämä "pelaaja A korvaa pelaajan B" tyylinen keskustelu ärsyttää :D
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 384
Vaikka lainasin sun viestiä niin tää viesti ei periaatteessa ole sulle vaan ihan yleisesti. Mää en voi olla ainut ketä tämä "pelaaja A korvaa pelaajan B" tyylinen keskustelu ärsyttää :D
Joo eipä niitä muuten voi korvaavina pitää, paitti hahmotelmissa sen voi niin aatella. Tai siis on helpompiki kuvitella tulevaa joukkuetta ku joku lähtee joltain paikalta ni sovittaa siihen tilalle sitte jonku.

Noin muuten Aatamin ja Nikun tasosia ei muutenka noin vaan korvata, ainakaan siis etukäteen ajateltuna. Toki varsinki loppukauden esitykset oli semmosia ettei "korvaaminen" paljoaka sinänsä vaadi.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 972
Minulla ei ole mitään Nikua vastaan, mutta näillä näytöillä ( vaikka Liigan pakkien pistepörssin voittikin ), niin Sveitsi on todennäköisempi sijoituspaikka.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 304
Joo eipä niitä muuten voi korvaavina pitää, paitti hahmotelmissa sen voi niin aatella. Tai siis on helpompiki kuvitella tulevaa joukkuetta ku joku lähtee joltain paikalta ni sovittaa siihen tilalle sitte jonku.

Noin muuten Aatamin ja Nikun tasosia ei muutenka noin vaan korvata, ainakaan siis etukäteen ajateltuna. Toki varsinki loppukauden esitykset oli semmosia ettei "korvaaminen" paljoaka sinänsä vaadi.
Huomattavasti vaikeampi tehtävä meillä on "korvata" Masin.

Pelli ja Gazda oikein roolitettuna varmasti pitävät huolen siitä, että puolustuksen kiekollisuus pysyy vähintään kohtalaisena.

Pelli & Gazda ei varmasti ole hyökkäyspäähän yhtä tehokas kuin Niku & Clendening, mutta huomattavasti vähemmän hazardi omassa päässä.
Itse olen tähän muutokseen ihan tyytyväinen.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 972
Huomattavasti vaikeampi tehtävä meillä on "korvata" Masin.

Pelli ja Gazda oikein roolitettuna varmasti pitävät huolen siitä, että puolustuksen kiekollisuus pysyy vähintään kohtalaisena.

Pelli & Gazda ei varmasti ole hyökkäyspäähän yhtä tehokas kuin Niku & Clendening, mutta huomattavasti vähemmän hazardi omassa päässä.
Itse olen tähän muutokseen ihan tyytyväinen.
Juuri näin.. Masinia tulee ikävä ja häntä on vaikeaa korvata.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 384
Huomattavasti vaikeampi tehtävä meillä on "korvata" Masin.

Pelli ja Gazda oikein roolitettuna varmasti pitävät huolen siitä, että puolustuksen kiekollisuus pysyy vähintään kohtalaisena.

Pelli & Gazda ei varmasti ole hyökkäyspäähän yhtä tehokas kuin Niku & Clendening, mutta huomattavasti vähemmän hazardi omassa päässä.
Itse olen tähän muutokseen ihan tyytyväinen.
Masin on toki harmittava menetys, mutta toisaalta ehkä tässä Pendon ajalla hivenen vaisumpi Parikka ottaa sen roolin. Parikka on edelleen erinomainen puolustaja ja kiekollisenakin jotain annettavaa. Toivottavasti erotetaan Latvalasta, ja pistetään kiekollisemman kaverin pariksi.

Pellistä tiedetään mitä saadaan, ja varsinki mitä voidaan saada. Ei tälläkään tää kausi ihan semmonen huippu ollu, mutta josko ens kaudella vähä vapaammin suitsin.

Gazda mun kysymysmerkki on, ja ainoastaan onko liian hidas ja muutenki miten pärjää puolustuspäässä(?).
Muistan kyllä sen laukauksen, ja toisaalta ei Myrrän aikana päässy paljo vahvuuttansa eli laukausta käyttään.
 

Reijo

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
103
Ja tuo "hurja suunnitelma" on ollut koko ajan voimassa, siinä ei ole mitään muuta uutta viimeiseen pariin vuoteen, kuin mahdollinen Sveitsi.
Eikä tuo Sveitsikään mikään uusi ole. Tiedossa on ollut sinne haikailu jo silloin kun jatko JYPiin ilmoitettiin viime vuonna, että seuraavksi sinne. Tässä nyt tuli kaikkien tietämänä keikka sinne teille väliin.

Joku plan C on silti oltava, ja siksi täältä Suomesta on tullut myös tarjouksia pöydälle.
 
  • Tykkää
Reactions: M22

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 492
On tuo aika irvokasta että saattaapi kelvata yksisuuntaisella änäriin, saada sopimuksen Sveitsiin, muttei kelpaa Ilvekseen koska pitkä tukka, neppailee, ja näyttää flegmaattiselta.

Mutta no, realistisilta se on yrittää nyt. Ei se tilanne siitä parane. Ilves ei kyllä voine jäädä odottelemaan. Tai iso riski on täydentää pakistoa vasta kun NHL:n pudokkaat tulevat Eurooppaan. Sinänsä kyllä syyskuulle arvioitu pakisto riittänee.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 565
Inttiin se menee. Ei sitä ole järkeä enää lykätä. Eli syksyllä voisi Suomessa jossain seurassa tuon takia pelata. Lokakuun lopulla olis sitten vapaa mies poistumaan maasta ilman että tarvii pelätä sitä, että seuraavan kerran maahan tullessa lyödään tullissa käsiraudat.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 300
Inttiin se menee. Ei sitä ole järkeä enää lykätä. Eli syksyllä voisi Suomessa jossain seurassa tuon takia pelata. Lokakuun lopulla olis sitten vapaa mies poistumaan maasta ilman että tarvii pelätä sitä, että seuraavan kerran maahan tullessa lyödään tullissa käsiraudat.
"Nikun agentti Jarmo Kork linjaa suojattinsa tavoittelevan ensisijaisesti paluuta NHL:ään.
– Olen ollut meidän Pohjois-Amerikan toimistoon yhteydessä. Ensisijaisesti katsotaan yhden suunnan NHL-sopimusta. Se on nyt se ensimmäinen suunnitelma, Kork kommentoi MTV Urheilulle.

Onko Keski-Eurooppa seuraava vaihtoehto ja SM-liiga vasta sen jälkeen?
– Kyllä se varmaan todennäköistä on. Ensin katsotaan NHL-kuvio, että onko se mahdollinen. Tuolla iällä ei enää lähdetä millään kahden suunnan sopimuksella.
– Neuvottelut NHL:n osalta alkavat vasta Pohjois-Amerikan kauden päättymisen jälkeen. Muita päätöksiä ei tässä vaiheessa ole vielä tehty, Kork päättää."

Eihän tuo nyt yhtään vaikuta siltä, että olisi menossa inttiin lähiaikoina. Mikään pakko Nikun ei ole inttiä edes käydä, mutta jollain tavallahan maanpuolustusvelvollisuus tulee hoitaa. Enkä minä ainakaan tiedä, onko hänet esim. vapautettu intistä kokonaan.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 565
Eihän tuo nyt yhtään vaikuta siltä, että olisi menossa inttiin lähiaikoina. Mikään pakkohan Nikun ei ole inttiä edes käydä, mutta jollain tavallahan maanpuolustusvelvollisuus tulee hoitaa. Enkä minä ainakaan tiedä, onko hänet esim. vapautettu intistä kokonaan.

Eihän Niku sitä päätä, koska menee. Tammikuun lopussa oli vielä jossain välissä menossa asepalvelusta suorittamaan. Voihan sen tietty kesken NHL- tai Sveitsinkin sopparia suorittaa. Kuten esim Joonas Korpisalo teki. Aina välillä voi muutamaksi viikoksi ulkomaille urheileen lähteä (45vrk yht max).

 
Ylös