Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 003
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

Eihän tämä korpivaellus nyt MS johdu.

Ilveksellä oli mahtava noste alkukierroksilla ja nostetta lisäsi voitot voittojen perään. Ehkä luultiin, että täähän saattaa jatkua ja samalla vähän löysättiin ja se näyttää nyt kostautuneen. Enää ei mene edes metrin syötöt omille. Virheitä tulee virheiden perään. Alkukauden nätti kiekkokontrolli on vain toiveunta. Pelaajat pelkäävät pelata ja roiskivat kiekkoa päätyyn. Tällä pelitavalla ei voittoja saada.

Voittokantaan pääseminen tarkoittaa onnistunutta joukkupeliä, sellaista jossa kaikki puhaltaa yhteen hiileen. Nyt vähän on aistittavissa, että kaikki eivät pelaa ihan sata lasissa ja siihen pitää meidän valmennusjohdon nyt nopeasti puuttua. No, tänään siihen oli jo puututtukin tosin toivottua tulosta ei vielä tullut.

Toivoa sopii, että kelkka kääntyisi jo huomenna, mutta pahaa pelkään, että korpivaellus jatkuu. Ilves ei nyt vaan ole valmis maksamaan voittoon vaadittavaa työmäärää. Saa nähdä, koska on...
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

Eli Ilves pelaa Hege tasollaan. Oot sääki täys ääliö, eikö susta mitään vauikutusta kun MS kaupat peruuntu? Turpaan tulee ja joukkue haukkuu VM kun käy kopissa. Kun oot shortsipoika vimpan päälle ja mode laitakko pannaa mulle? Tee se niin vahvistuu sisäsiitosuus lisää. Kuka valittee noi modet tänne?
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

sämpylä sanoi:
Eli Ilves pelaa Hege tasollaan. Oot sääki täys ääliö, eikö susta mitään vauikutusta kun MS kaupat peruuntu? Turpaan tulee ja joukkue haukkuu VM kun käy kopissa. Kun oot shortsipoika vimpan päälle ja mode laitakko pannaa mulle? Tee se niin vahvistuu sisäsiitosuus lisää. Kuka valittee noi modet tänne?

Voin poistaa tunnuksesi jos niin haluat. Jos et halua, niin en näe poistamiselle tarvetta. Mun lanttu kestää kritiikin. Operoinhan omalla nimelläni ja kaikkee. Mulla voi tulla sanomaan asiat vaikka ihan kasvotusten. Esimerkiksi tuon ääliö-kohdan.

Onko joku mua kritisoinut saanut tänne bannit? Tuli vain mieleeni.

Mode-valintoihin sen verran, että palstalla on kaksi ylläpitäjää ja kolme moderaattoria. Toinen ylläpitäjä (Noma) on kasannut koodin ja toinen (minä) hoitanut juoksevat kulut.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

Haluan kuulla ton VM kopissa -tarinan lähteen. Onko tää se vitsi, joka on kiertänyt kaupungilla jo vuosikymmenet?
 

jäsenJ

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
404
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

jurgen sanoi:
Eihän tämä korpivaellus nyt MS johdu.

Selvää oli, ettei Ilves keiku sarjakärjessä koko kautta ja että tilanne ns. normalisoituu jossain vaiheessa kauden edetessä. En väitä, että tämä taantuma on MS:n syytä, mutta korpivaellus alkoin ennen aikoja koska MS:lta vedettiin matto jalkojen alta. Jos MS olisi vielä kuvioissa mukana tämä synkempi jakso pelillisesti saattaisi alkaa esimerkiksi ensi viikolla.

Olivat pelaajat kuinka ammattilaisia tahansa niin aivan turha kenenkään väittää, etteikö viime aikaiset tapahtumat ole millään lailla heijastuneet koko joukkueen toimintaan.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

Siinä sulle lähde.
http://www.iltalehti.fi/smliiga/2013111517728427_sm.shtml
Itse voinet päätellä kuka pelaaja on sanonut tämän.
 

Hermis

Guest
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

Jos tämä materiaali valahtaa "tasolleen" niin kehotan kaikkia Raipea arvostelleita esittämään anteeksipyyntönsä viimekauden paskanheitosta. Edelleen tämä materiaali on niin paljon parempi kuin viimekautinen, että oksat pois. Tuo nippu pelasi kuitenkin loistavaa hokia nuo alkukierrokset.
Viimeiset 8 peliä on tuonut 4 pistettä.

Tuosta vaikka tasan vuosi sitten jalkeille saatu porukka: http://www.liiga.fi/ottelut/kokoonpano/37609.html Nyt sentään kierrossakin vielä Järventie, Jekimovs yms.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

sämpylä sanoi:
Siinä sulle lähde.
http://www.iltalehti.fi/smliiga/2013111517728427_sm.shtml
Itse voinet päätellä kuka pelaaja on sanonut tämän.

Mikä oli se päivä, kun Silvennoisen läpinöistä tuli totta.

Toi on ikiwanha tarina (legenda?) vuosien takaa. Olen nimittäin kuullut tuon ennenkin.

Kuka ton on sanonut? AVOIMUUTTA!!!!
 

Hanson

Rivipelaaja
Viestejä
77
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

Aivan sama olisko uusi omistaja (ollut) MS vai joku muu, eniten tässä koko paletissa vituttaa (isommin kuin koskaan) se, että sama negaatioposse vain jatkaa. Tulevaisuuteen ''lupaillaan'' muutoksia mutta mikään ei muutu.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

No minä en voi tietää mitä sinä olet kullut tai nähnyt. Ainut että laitan sanoille faktaa mitä luen muualta. Ja anteeksi nimittelyni, vähän kiehahti.
 

Edustaja

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
373
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

HeGe41 sanoi:
Sjöblom vei siis jalat? Ok.

Mitä jos onkin niin, että muut ovat parantaneet. Olisiko mahdollista tällainen?

Sjöblom taisi viedä palon. Sen tunteen palon. Muut ovat toki parantaneet, mutta niinhän joukkueet yleensä tapaavat parantaa peliään kauden edetessä. Pelitapa iskostuu pelaajiin kauden aikana aina vain vankemmin. Näin siis normaalitilanteessa keskimäärin. Nythän Ilveksen pelitapa ei ole kehittynyt vaan taantunut. Miksi? Onko kyse heikosta valmennusosaamisesta? Enpä usko. Taitaa olla kyse jostain muusta. Jokin mystinen asia vaikuttaa pelaajiin. Mikähän se mahtaa olla? Jos hallitus on kerta sanonut, ettei omistajakriisi vaikuta, niin silloinhan se ei pelaajiin vaikuta. Eihän?
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

sämpylä sanoi:
No minä en voi tietää mitä sinä olet kullut tai nähnyt. Ainut että laitan sanoille faktaa mitä luen muualta. Ja anteeksi nimittelyni, vähän kiehahti.

Kiehahtaa saa ja minä sen kestän kyllä. Minä olen hypännyt siihen kelkkaan, jossa Sjöblomin ulostaminen kaupasta nähtiin välttämättömäksi. Ymmärrän, jos se näkökulma ei kaikille maistu. Ymmärrän myös Markon puolustajia. Siinä aikakaudessa oli hetkensä.
 

Edustaja

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
373
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

HeGe41 sanoi:
Kiehahtaa saa ja minä sen kestän kyllä. Minä olen hypännyt siihen kelkkaan, jossa Sjöblomin ulostaminen kaupasta nähtiin välttämättömäksi. Ymmärrän, jos se näkökulma ei kaikille maistu. Ymmärrän myös Markon puolustajia. Siinä aikakaudessa oli hetkensä.

Olet siis siinä kelkassa, että uskot Jääskeläisen keksimät selitykset. Minä uskon ennemmin vaikka Sjöblomia ja Jyrki Lummetta. Ainiin mutku Lumme puhuu paskaa eikä ole sydämestään Ilves, toisin kuin Jösse Jääskeläinen. Jösse ajattelee aina ensin Ilveksen etua ja sitten vasta muita. Viimeisenä itseään. Näin siellä asiantuntijapiireissä.
 

Summasen Raato

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
138
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

sämpylä sanoi:
Siinä sulle lähde.
http://www.iltalehti.fi/smliiga/2013111517728427_sm.shtml
Itse voinet päätellä kuka pelaaja on sanonut tämän.

Tuo kolmikko olisi voinut tehdä kaikille palveluksen ja heittäytyä alas tuolta parvekkeelta.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

Edustaja sanoi:
HeGe41 sanoi:
Kiehahtaa saa ja minä sen kestän kyllä. Minä olen hypännyt siihen kelkkaan, jossa Sjöblomin ulostaminen kaupasta nähtiin välttämättömäksi. Ymmärrän, jos se näkökulma ei kaikille maistu. Ymmärrän myös Markon puolustajia. Siinä aikakaudessa oli hetkensä.

Olet siis siinä kelkassa, että uskot Jääskeläisen keksimät selitykset. Minä uskon ennemmin vaikka Sjöblomia ja Jyrki Lummetta. Ainiin mutku Lumme puhuu paskaa eikä ole sydämestään Ilves, toisin kuin Jösse Jääskeläinen. Jösse ajattelee aina ensin Ilveksen etua ja sitten vasta muita. Viimeisenä itseään. Näin siellä asiantuntijapiireissä.

Jos siinä kelkassa kulkee Jääskeläinen, niin sitten siinä kulkee Jääskeläinen.
 

Hermis

Guest
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

HeGe41 sanoi:
Ymmärrän myös Markon puolustajia. Siinä aikakaudessa oli hetkensä.
Hetkensä: 2 pistettä/peli, sarjakärki, buumin tynkää, nostetta, pöhinää, unelmia, toivoa.

No jäljelle jäi leveät hartiat ja 0,5 p/peli viimeiseen 8 peliin. Tulevaisuuskaan ei kovin paljoa toivonkipinöitä tarjoile. Kyynistä, mutta ikävää realismia...

Oli hetki kun Ilves oli siellä missä sen kuuluu olla.
 

M_M

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
663
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

Hermes sanoi:
Jos tämä materiaali valahtaa "tasolleen" niin kehotan kaikkia Raipea arvostelleita esittämään anteeksipyyntönsä viimekauden paskanheitosta. Edelleen tämä materiaali on niin paljon parempi kuin viimekautinen, että oksat pois. Tuo nippu pelasi kuitenkin loistavaa hokia nuo alkukierrokset.
Viimeiset 8 peliä on tuonut 4 pistettä.

Tuosta vaikka tasan vuosi sitten jalkeille saatu porukka: http://www.liiga.fi/ottelut/kokoonpano/37609.html Nyt sentään kierrossakin vielä Järventie, Jekimovs yms.

Näinpä.

Ja kun nyt päivitellään Sjöblomin esisopimuksen purkamisen mahdollisia vaikutuksia Ilveksen peliin, niin moni on ilmeisesti unohtanut, että Raipe joutui tilanteeseen, jossa käytännössä koko operatiivinen johto jätti Ilveksen, jolloin samalla romutettiin kaikki ne lupaavat tulevaisuudensuunnitelmat, joita kesän aikana oli tehty. Samaan aikaan rosteri oli varsin heikko, tärkeitä pelaajia joutui syrjään loukkaantumisten vuoksi ja joidenkin pelaajien osalta jopa palkat jäivät maksamatta. Silti Raipe hoiti hommaansa suoraselkäisesti, eikä kertaakaan syytellyt tappioista seuran epäselvää tilaa tai heikkoa rosteria.

Kun viime vuotta muistelee, niin varsin moni oli valmis laittamaan menestymättömyyden hyvin pitkälti Raipen piikkiin.

Miksi tilanne on nyt toinen? Eikö Tuokkolassa tai rosterissa voi olla vikaa, jos peli ei kulje marraskuun pimeinä iltoina?
 

Hermis

Guest
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

HeGe41 sanoi:
.
Jos siinä kelkassa kulkee Jääskeläinen, niin sitten siinä kulkee Jääskeläinen.

Taitaa vaan olla niin ettei se kelkka kulje jos ei Jääskeläinen sitä vedä.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 011
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

Minä taas kuulun siihen ihmisryhmään, jotka uskovat vain todistettuihin tosiasioihin.
Toistaiseksi on vain epämääräisiä väittämiä. Miksi hommaan ylipäätänsä ryhdyttiin Sjöblomin kanssa ? Miksi ei rehellisesti todettu, että kaikki on niin pirun hyvin, että muutoksia ei tarvita ?
On järjetöntä antaa ymmärtää, että asiat muuttuu ja sitten Manngard kuitenkin istuu omistajana aitiossa jatkossakin. Ilveksessä uskotaan sattumaan, joka tuo yhden onnekkaan pronssin joskus ja se kuittaa kaiken..itseasiassa jo jonkun kuudennen sijan uskotaan aihettavan tämän reaktion.

Miksi sitä osakeantia ei ole toteutettu jo aikoja sitten ?
Sitä luvataan, kuten muutakin muutosta, mutta todellisuudessa kaikki on pelkkää ajanpeluuta sen sattuman toivossa...
Miettikää, miten nopeasti käännettiin kurssi Tapparassa ! Ilveksessä edes tyhjän jauhaminen ei suju yhtä nopeasti, kuin naapurissa oikeasti toimiminen.

Ongelmana ei ole Manngard omistajana, vaan se että hän ei oikeasti tee mitään joukkueen hyväksi. Pelkkää toivomista ja ajanpeluuta, sattumaan uskomista.
Rehellisyyttä peliin.. Manngard omistaa Ilveksen, eikä tavoitteena ole urheilullinen menestyminen. Ei mitään kannuja viidessä vuodessa, vaan kitumista, mukana roikkumista ja vanhojen historioiden muistelua.
Tämän myöntäminenkin on parempi, kuin katteettoman uskon luominen ja sen jälkeinen potku nilkkaan.

Ja vielä kerran. Jos Ilveksessä haluttaisiin oikeasti muutosta ja hakea sitä urheilullista menestystä, niin olisi se muutos jo tehty !
Ei hyvä Luoja ihmiset..onhan tätä tässä jo jauhettu vuosikaudet.
 

Hermis

Guest
Vs: Ilves alkukaudesta 2013-14 ( eli n.k. Sjöblomin aikakausi )

M_M sanoi:
Näinpä.

Ja kun nyt päivitellään Sjöblomin esisopimuksen purkamisen mahdollisia vaikutuksia Ilveksen peliin, niin moni on ilmeisesti unohtanut, että Raipe joutui tilanteeseen, jossa käytännössä koko operatiivinen johto jätti Ilveksen.

Miksi tilanne on nyt toinen? Eikö Tuokkolassa tai rosterissa voi olla vikaa, jos peli ei kulje marraskuun pimeinä iltoina?

Nythän tehtiin käytännössä sama asia ja romutettiin ne tulevaisuudensuunnitelmat kuten vuosi sitten tehtiin. Silloin se tapahtui ennenkuin kausi ehti alkaa. Takaisin samaan pisteeseen. Raipen rosteri ja olosuhteet olivat mahdottomat. Tuokkolan rosteri on parempi,mutta toimintaympäristö alkaa olemaan samalla tasolla mitä Raipella oli. Lähestyy mission imposiblea.
 
Ylös