Ilveksen nykytilanne

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 355
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kultasormi sanoi:
Pahoittelen, mutta joudun ampumaan juttusi alas.

Kun esittelin J.Lumpeelle omaa organisaatiomallia, kertoi Jyrki ITSE haluavansa hallitukseen, koska ”olisi kiva jatkaa kiekon parissa ja sitä varten tähän on rahaakin sijotettu”. vuosi oli 2010


Kultasormi sanoi:
Jutuiltasi meni omalta osaltani pohja siinä vaiheessa, kun vertasit valtion ja kiekkoseuran johtamista toisiinsa. Realismia ja harkintaa kannattaa käyttää, vaikka asioilla on kiva leikkiä ja hienoja suunnitelmia pähkäillä. Entä sen toteuttaminen? Kenties Tarinankertoja olisi ainoa ihminen, joka homman saisi toimimaan... ;)

Eli et tosiaan tunne paljoa johtamista…

..Ei minä en saisi hommaa toimimaan, minä tunnistan omat puutteeni henkilöjohtamisessa. Olen aivan liian äkkipikainen luonne pitkäjänteiseen henkilöjohtamiseen. Mutta ”betervonbagh” voi täysin pätevästi arvostella ”nosferatua” vaikka ei osa itse sellaista ohjatakaan…
 

NoGood

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
234
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kultasormi sanoi:
Meskanen otti fanit huomioon, kun hän laskeutui keskustelupalstalle, kunnes katosi kiukuttelevalla tavalla ensimmäisten epäonnistumisten jälkeen. Hän myös saapui kokouksiinne (share), joten otti mies tietty fanit siltä osin "omakseen". Mutta käsi sydämelle - mitä merkitystä tällä on ollut lopputuloksen kanssa? Hirveitä tappioita, seura todella sekavaan tilaan, pahaa mediajulkisuutta ym.

1. Meskasen kirjoittelulla ilves.comin foorumille ei ole mitään tekemistä Share Ilveksen kanssa, ja näistä kirjoituksista ovat iltapäivälehdet saaneet materiaalia omiin juttuihinsa.

2. Share Ilves tai Share Ilves + Hannu Meskanen ei ole tietääkseni aiheuttanut yhtään negatiivista uutisointia, ei myöskään tappioita tai sekavaa tilaa. Hyvänä esimerkkinä yhteistyöstä mainittakoon lippujen myynti Ilves-Sport -peliin.

Henkilökohtaisesti olen kokenut kommunikoinnin fanien kanssa - ilman Share Ilvestä tai sen kanssa - hyvänä asiana. Viestini pääsisältö kuitenkin on se, että Share Ilves haluaa auttaa Ilvestä ja faneja toimimalla yhteistyössä Hockey Oy:n kanssa. Yhteistyö toimi mainittujen herrojen aikana, tulevaisuus näyttää mitä jatkossa tapahtuu.

Lisättäköön vielä, että nämä kirjoitukset ovat luonnollisesti minun henkilökohtaisia mielipiteitäni, eivätkä Share Ilveksen kannanottoja.
 

Noma

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Viestejä
1 599
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tarinankertoja sanoi:
Kun esittelin J.Lumpeelle omaa organisaatiomallia, kertoi Jyrki ITSE haluavansa hallitukseen, koska ”olisi kiva jatkaa kiekon parissa ja sitä varten tähän on rahaakin sijotettu”. vuosi oli 2010

Olin paikalla edellisessä yhtiökokouksessa, ja siellä ehdotettiin Lummetta hallitukseen. Hän kieltäytyi kohteliaasti, ja vastauksessa esiintyi sanat "ei ainakaan vielä". Tiedä sitten mistä kaikesta se nyt on sitten kiinni.
 

W124

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
315
Vs: Ilveksen nykytilanne

Stefan sanoi:
....

VM:
+pumpannut rahaa
+ei tuuliviiri (tarkoitan ettei fanipaine, korvaansupisijat paljoa vaikuta tämän herran tekosiin)
+pelastanut Ilveksen konkurssista
-osaa bisneksen mutta ei taida urheilubisnestä
-seura on pysähdyksen tai paremminkin taantuman tiellä VM:n metodeilla
-kykenemätön hankkimaan pätevät organisaation rakentajat

-en oikein näe vaihtoehtoa miksi kaveri pyörittää Ilvestä enää. Keksiikö joku jotain järkiperäisempää syytä?

....


-voisiko yksi syy olla raha. Hän "pumppaa" eli lainaa rahaa OY:lle ja nostaa tästä hyvän koron.
 

Satunnainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 871
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kultasormi sanoi:
Glennistä saatu korvaus (x euroa) + säästynyt palkka (~50k euroa)
Leestä saatu korvaus (x euroa) + säästynyt palkka (~50k euroa)

Käsitänkö nyt oikein, että näiden herrojen palkkakulut kolmelta kuukaudelta olisivat olleet 50 000 euroa, ja siten siis koko kaudelta 200 000 euroa? Jos näin on, niin ei tarvitse enää ihmetellä, miksi on tehty tappiota, jos todellakin maksellaan tuollaisia palkkoja tuon tasoisille pelaajille.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 355
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kuten muistelin, niin Lummetta on hallitukseen esitetty ja kannatettu ennekin.. Olin itse valtakirjalla yhtiökokouksessa joulukuussa 2008. Tässä katkelma tuolloin kirjoittamastani yhtiökokousraportista
Yhtiökokousraportti vuodelta 2008 (joulukuu)

[quote author=yhtiökokousraportti 2008]

Hallituksen koosta päätettäessä takanani ollut mies (hemmetti, en tunnistanut) aloite, jotta voisiko hallituksen jäsenten määrä nostaa. Tähän Epe Helenius komppasi, jotta mitä yhtiöjärjestys asiasta sanoo. Yhtiöjärjestys sanoo 3 – 5 hallituksen jäsentä. Joten ehdotettiin ja kannatettiin hallituksen jäsenmäärän nostamista viiteen. Lisäjäseninä Lumme ja Epe Helenius. Epe piti Jyrkiä kannustavan puheen, ja Epekin sai kannatusta. Sitten kyseltiin Jääskeläiseltä Mangardin kantaa. Jääskeläinen sanoi, että Mangard haluaa jatkaa nykyisellä hallituksella. Ja käski Lumpeen itse kertoa, miksi ei ole hallituksessa. Lumme kertoi, että muutamia vuosia sitten hän katsoi, ettei aika riittänyt perheen muuton ym. takia, mutta että asiat voi muuttua*.

Sitten korostettiin, että tämä ei ole epäluottamuslause nykyistä hallitusta kohtaan, vaan saataisiin Jykän kiekkokokemus hyödynnettyä ja enenemän ideoita, kun hallitus olisi laajempi. Jääskeläinen oli aika tyrmistyneen näköinen, ja ilmoitti monesti, että Mangard haluaa jatkaa nykyisellä kokoonpanolla. Tiedusteltiin no onko asiasta keskusteltu Mangarin kanssa? Vastaus oli, että vielä eilen Vinnie oli nykyisen hallituksen kannalla (eli asiasta ei ole ilmeisesti keskusteltu lainkaan).

Viittä ehdottanut veti sitten ehdotuksensa pois, koska sanoi, ettei tästä sitten kannata äänestää. Minä siten esitin, että äänestys suoritettaisiin, sillä JOS kaikki muut on laajentamisen kannalla, välittyisi viesti Vinnielle muun ilvesomistuksen tahdosta. Jääskeläinen lupasi tämän jälkeen viedä asian Vinnielle harkintaan vaikka ei äänestettäisikään. Joten äänestyksestä luovuttiin.

Näin hallitukseen valittiin pääomistajan esityksessä sama poppoo.


*
Kokouksen jälkeen menin Jykän juttusille, ja kysyin suoraan, että onko hän kiinnostunut siitä hallituspaikasta. Tässä kahdenkeskisessä keskustelussa sanoi, että totta kait, kiekon kanssa on elänyt pikkupojasta asti, joten haluaisi sitä jatkaa. Sanoin, että jos näin on, niin hommaa pitää aloittaa puuhamaan jo nyt, ajoissa, ennen seuraavaa yhtiökokousta. Sillä näin yllättäen esille tullessaan se ei toteudu. Jykä oli erittäin tuhraantuneen oloinen tähän asiantilaan.
Ilmoitin, että tukea varmaan on saatavana, ja kannatusta varmasti löytyy. Mies oli tästä selväsit ilahtunut, mutta käski vielä olematta suureen äänen asiasta paasaamaan. Haluaa puhua nykyjohdon kanssa ja varmaan Vinnien, että millainen paketti olisi toteutettavissa.
[/quote]



.. paskaaks näitä enää piilottelemaan, kun sensuurikaan ei uhkaa
 

Kultasormi

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Lumpeelle on tarjottu hallituspaikkaa, mutta hän on kieltäytynyt. Kaikella kunnioituksella Tarinankertojaa kohtaan, mutta se, mitä fanille kerrotaan ja mitä taas esim. "johdon kesken" keskustellaan, on aivan eri asia. Lumme on varmasti puhunut sinulle mukavia, mutta ei se tarkoita, että hän olisi oikeasti halukas tai valmis hallitustyöskentelyyn.

Satunnainen: En ole varma palkoista, ja nuo olivatkin vain arvioita. Voit toki vähentää vaikka kympin tai kaksi, mutta pointti on yhtä selvä - hirmuinen tappio olisi tullut ilman (pakollisia?) pelaajakauppoja. Eikö?

W124: Vinnie on käsitykseni mukaan valmis muutaamaan lainansa pääomalainaksi, ilman korkoja. Vai luuletko, että hän kikkailee oman firmansa kanssa - laittaa omaa rahaa sisään ja nostaa sitten omat rahat korkojen kera ulos?

NoGood: Tarkoitan lähnnä sitä, että Meskanen on saanut ällistyttävällä tavalla sellaisen "jumalaisen" aseman tietyissä piireissä (en nyt tarkoita välttämättä share-ryhmää), että hänen aikaansaamansa teot unohtuvat ja miehen puheisiin uskotaan enemmän kuin kenties pitäisi/kannattaisi. Fanien kanssa kommunikointi on koettu niin kovana asiana, että miehestä "pidetään" näissä porukoissa. Mitä muuten se fanien kanssa yhteistyö on käytännössä ollut? Mitä erilaista on tapahtunut/toteutunut? Miten kannattajat on otettu huomioon toiminnassa? Hän on kuunnellut ja kertonut omia näkemyksiään, mutta onko siinä kaikki? Toisin sanoen, miten on tekojen laita?

Tarinankertoja: Voi kuinka tuo olisikaan niin yksinkertaista, että menestymättömyys olisi yhdestä miehestä kiinni. Kuten joku on asian todennut, niin kaivakaa tarpeeksi rahaa ja kävelkää suoraan Manngardin juttusille. Ostakaa koko hoito pois ja tehkää asioille jotain, jos se on niin kovin yksinkertaista. (enkä tarkoita, että juuri tämän palstan kirjoittajien pitäisi tuohon kyetä, koska täällä ei liian rikkaita liene paikalla)

Mitä Manngardin pitäisi tehdä toisin? Hän on mahdollistanut toiminnan kylvämällä rahaa "poikien käyttöön / poikien tekemien virheiden peittämiseksi". Tulisiko Manngardin osallistua enemmän vai vielä vähemmän, eli jättää tukieurot pois? Myydä omistamansa firma nollahinnalla jollekin halukkaalle ostajalle?

En tiedä. Jos omassa työssäni epäonnistuisin totaalisesti, vaikea fiman omistajaa siitä olisi syyttää. Tuskin vaimonikaan huutaisi pääomistajan perään ja selittäisi omia huonoja tuloksiani johtajan teoilla/tekemättä jättämisillä. Ehkä olen liian tyhmä suomalainen, joka haluaa itse kantaa vastuunsa omasta työstä syyttämättä toisia tai kolmansia osapuolia. Kenties toimitusjohtajaksi ja hpj:ksi kaivataan samanlaisia typeryksiä, jotka katsovat ensin peiliin ja sitten vasta alkavat osoittaa sormilla toisia henkilöitä?

Ymmärrän, että fanit vaativat Vinnie päätä vadille. Se on ihan luonnollista - joistain se "syyllinen" ja "paha" pitää jossain mittakaavassa löytää. Mutta pyydänpä vain, että hetken aikaa itse miettisitte, mitä kukin voisi tehdä itse paremmin. Jos Sinulle annetaan firma hoidettavaksi ja rahaa luvataan törkätä tarpeen vaatiessa sisään, niin Sinullahan on unelmallinen tilanne toteuttaa itseäsi. Joskus se onnistuu, joskus se epäonnistuu - it's up to you.
 

Kultasormi

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

[quote author=yhtiökokousraportti 2008][/quote]

Vuonna 2008... Siitä on "hieman" aikaa. Tuolloinhan Manngard oli aktiivisemmin mukana toiminnassa, eikä välttämättä kovin onnistuneesti. Ajat ovat kuitenkin muuttuneet - ihan tässäkin taas muistutuksena, sillä aika usein tämä asia/fakta menee ohi silmien ja korvien.

Ja on muutoksia hallituksessa tapahtunut:
Meskanen, Epe ja Eric sisään. Vain Vinnie ja Ekku ovat "vanhoja".

Toiston toistoa:
Hallitukseen ei ole halukkaita jonoon saakka.
 

jerry

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
251
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kultasormi sanoi:
On käynyt ilmi, että Meskanen ja Raunio ovat shareilvesten kanssa päässeet asemaan, jota ei voi horjuttaa. He ovat päässeet suosioon, olettaisin. Millä tavoin? Puheilla. Entä teot? Niitä ei ole näkynyt, eikä kuulunut - ja nyt on turhan myöhäistä.

Sen verran nyt puutun asiaan, että en ymmärrä miten Share Ilves tähän liittyy. Tervetuloa joukkoon, jos osamme on jotenkin kadehdittava. Ei meillä käsittääkseni ole naaman perusteella kieroon katsottu, kun joku on jäseneksi halunnut.
 

Kultasormi

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Lukaisin Jatkoaikaa ja huomasin, kuinka nimimerkki Ikurin Vireä oli viitannut allekirjoittaneeseen:

Sielläkin tosin ehti jo alkamaan vanha tuttu Manngardin valkopesuoperaatio, jota tai jonka tarvetta ei ymmärrä kukaan muu kuin käynnistäjänsä. En ole ihan varma, ymmärtääkö pesijä sitä kuvaa, jota hän Manngardista haluaa luoda "vanhana miehenä Manhattanilta, joka antaa pyyteettömästi rahaa, ja uskoo pahantahtoisia huijareita". Jos joku pyrkisi minusta luomaan vastaavaa kuvaa, niin en katsoisi sitä millään tavalla hyvällä. "Hyvien" puolella oleminen ei ole sen arvoista, että pitäisi ryhtyä hyväuskoiseksi hömelöksi.

En ole Manngardin puolella. Ei hän ole ystäväni, eikä hän ole se "hyvä". Yritän vain toppuutella miehen kivittämistä ja syyttelyä eli olen vähemmistön edustaja.

Tietenkin olisi hyvä, ettei tämä keskustelu koko aikaa pyörisi tämän saman asian ympärillä, sillä emme tule olemaan samaa mieltä tietyistä asioista, vaikka kuinka väittelisimme. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.

NYT on kuitenkin kaikista oleellisinta, kuinka Ilves-Hockey Oy jatkaa toimintaansa! Kuka valitaan toimitusjohtajaksi? Millainen hakuprosessi käydään? Kenet valitaan hallituksen puheenjohtajaksi? Saadaanko operatiivinen toiminta sille tasolle, että isot tappiot pystytään pienentämään tai kääntämään ajan saatossa voitoiksi? Mitä siihen vaaditaan? Joku ehdotti SaiPan mallia eli pelaajabudjetti mahdollisimman pieneksi ja rahaa säästöön, mutta toisaalta halpa joukkue voi tulla kalliiksi, sillä se heijastuu tukieuroihin ja lipputuloihin.

Siirrytäänkö keskustelussa enemmän tähän suuntaan vai vieläkö jatketaan toistamista?
 

Gattuso

Tulokas
Viestejä
7
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilves on nyt menettänyt Tj:n ja Hpj:n.
Siltikin sama ongelma vaivaa; Ilves ei kiinnosta pelaajia.

Miksi?

Kun menettää luottamuksen, se on vaikea saada takaisin, vaikka rahaa olisi ja sitä olisi valmis käyttämään...
 

Kultasormi

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Palataan ihan pikaisesti tähän:

jerry sanoi:
Sen verran nyt puutun asiaan, että en ymmärrä miten Share Ilves tähän liittyy. Tervetuloa joukkoon, jos osamme on jotenkin kadehdittava. Ei meillä käsittääkseni ole naaman perusteella kieroon katsottu, kun joku on jäseneksi halunnut.

En selvästikään osaa kirjoittaa siten, että pääpointtini tulisi esiin. Usein - ei ehkä sharen tilanteessa - käy niin, että kun johtaja tulee luokse ja puhuu muut omalle puolelleen / hankkii sympatiat itselleen, sitä asemaa on vaikea horjuttaa. Ei haluta uskoa, mitä toiset sanovat, kun "johtaja on varta vasten meille sanonut toisin". En siis tiedä, mitä te olette Ilveksen ex-johtajien kanssa puhuneet, joten olen vain olettanut, että uskotte Meskasta paljon vankemmin kuin joitakin muita päättäjiä, keitä ette välttämättä ole tavanneet. Voin olla väärässäkin, eikä se minua haittaa - nosta käteni pystyyn, jos näin on.

En kadehdi osaanne - siitä ei todellakaan ole kyse.
 

Kultasormi

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Gattuso sanoi:
Ilves ei kiinnosta pelaajia.

Ei kiinnosta, ei.
Siihen on monia syitä. Tässä muutamia: sekava organisaatio, epäluottamusta valmentajien kykyihin, menestysodotukset alhaiset, pieni pelaajabudjetti, heikot tulevaisuuden näkymät, alla useita surkeita kausia.

Pelaajat keskustelevat paljon keskenään. He lukevat myös nettipalstoja ja lehtiä. Kun jostain seurasta on jatkuvasti mollivoittoisia juttuja, seuran x pelaaja keskustelee ko. seuran pelaajan kanssa tilanteesta. Sana leviää nopeasti eteenpäin ja taas eteenpäin, saaden välikäsien kautta hieman väriäkin juttuihin.

Nyt pitäisi saada johdon tilanne täysin selväksi ja työrauha. Pelaajien pitää sitoutua työhönsä toissakauden tavoin. Kesäharjoittelun tulee onnistua nappiin, ja tietenkin Raipen ja Veskun tulee ylittää kaikki odotukset valmentajina. Positiivinen ilme kaukaloon -> positiivista julkisuutta -> ja niin edelleen. Hommia ei enää puheilla ja lupauksilla voida viedä eteenpäin, joten ainoastaan teot ratkaisevat. Jos kaikki menee putkeen, muutaman vuoden kuluttua tilanne on paljon valoisampi ja ehkä imuakin seuraan löytyy nykyistä enemmän.
 

Ikurin Vireä

Rivipelaaja
Viestejä
16
Vs: Ilveksen nykytilanne

Minusta Manngardin asema on hyvinkin keskeinen osa Ilveksen tulevaisuutta. Meskasta tai Rauniota ei tässä kohtaa tarvitse enää miettiä. He eivät enää ole osa Oy:n organisaatiota.

Minun mahdollisuuteni vaikuttaa Ilveksen tulevaisuuteen rajoittuu sen tukemiseen euroilla muodossa tai toisessa. Vain Manngardilla on Oy:ssä valtaa, eikä sitä käy kierteleminen. Kuten olen henkilökohtaisena mielipiteenäni sanonut, minua ei haittaisi Manngard yksinvaltiaana, jos siitä seuraisi hyvin toimiva organisaatio ja sen seurauksena menestystä. Minä en vain oman yritysmaailmaan liittyvän kokemukseni puolesta näe tulevaisuutta nykyisyyttä tai menneisyyttä parempana, kun tuota toimintaa seuraa. Se, että edes tällaisessa taloudellisessa ja urheilullisessa tilanteessa ei pystytä toimimaan pakon edessäkään yhteisessä hiekkalaatikossa, ei ole kovin poikkeuksellista vahvojen johtajien yritysmaailmassa, mutta kyllä se laskee lähelle nollaa todennäköisyyden, että myöhemmin tai toisella kokoonpanolla siihen pystyttäisiin.

Joko huonot päätökset tekee Manngard, tai linjat Manhattanille ovat niin pirun huonot, että Suomen päästä sinne menevillä tiedoilla ei firmaa pysty kunnolla johtamaan, tai valta on annettu täällä tahoille, jotka tekevät huonoja päätöksiä. Tällä tarkoitan kaikkea valtaa, mitä Oy:ssä käytetään. Myös puhevaltaa Manngardin nimissä. Missään tapauksessa Manngardin aikaisesta historiasta ei pysty organisatorisia menestystarinoita kirjoittamaan.

Minä olen liian realisti, että lähtisin "vaatimaan" äänienemmistön omaavan omistajan Oy:ltä mitään organisaatiomuutoksia, mutta toisaalta tarpeeksi inhorealisti, että en luule olevani jotain velkaa Oy:lle. Jos Oy haluaa minun rahani kannattajana, niin sen on syytä alkaa ottamaan minut huomioon tavalla tai toisella. Lelujen viskominen hiekkalaatikosta ja radiohiljaisuus tekevät vain turhan selväksi, että ainoa minua ja Oy:tä yhdistävä tekijä on tällä hetkellä se raha, jota minun oletetaan kantavan ottelutapahtumaan.
 

Satunnainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 871
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kultasormi sanoi:
Satunnainen: En ole varma palkoista, ja nuo olivatkin vain arvioita. Voit toki vähentää vaikka kympin tai kaksi, mutta pointti on yhtä selvä - hirmuinen tappio olisi tullut ilman (pakollisia?) pelaajakauppoja. Eikö?

Ei tosiaan vaikuta juuri mtään tuohon pointtiin. Kysyinkin lähinnä siksi, että tuo vuosipalkka olisi ollut hirminen pelaajien tasoon nähden, ja halusin varmistuksen, että aivan noin järjetöntä toiminta ei sentään ole ollut.

Kultasormi sanoi:
En tiedä. Jos omassa työssäni epäonnistuisin totaalisesti, vaikea fiman omistajaa siitä olisi syyttää. Tuskin vaimonikaan huutaisi pääomistajan perään ja selittäisi omia huonoja tuloksiani johtajan teoilla/tekemättä jättämisillä. Ehkä olen liian tyhmä suomalainen, joka haluaa itse kantaa vastuunsa omasta työstä syyttämättä toisia tai kolmansia osapuolia. Kenties toimitusjohtajaksi ja hpj:ksi kaivataan samanlaisia typeryksiä, jotka katsovat ensin peiliin ja sitten vasta alkavat osoittaa sormilla toisia henkilöitä?

Omistajaa et tosiaan voisi syyttää edellyttäen tietysti, ettei hän olisi puuttunut työhösi aiheuttaen siten epäonnistumisen. Toisaalta, vaikka syy suoranaisesti olisikin sinun, niin jos samaa tehtävää aiemmin hoitaneet olisivat myös säännöllisesti epäonnistuneet, ja seuraajaksesi palkattu Satunnainen vasta tumpelo olisikin, niin eikö silloin pidä vetää myös omistaja vastuuseen? Minulle on syntynyt kuva, että mielestäsi omistajaa saisi syyttää vain, jos hän puuttuu suoraan asioiden hoitoon. Sen sijaan, jos omistajan valitsemat alaiset eivät saa tuloksia aikaan, vika on vain noiden alaisten, ja korjaantuu valitsemalla uudet miehet. Kuinka monta kertaa nuo alaiset pitää mielestäsi vaihtaa ennen kuin syyttävä sormi voidaan kääntää omistajan suuntaan?
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 355
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kultasormi sanoi:
Kuten joku on asian todennut, niin kaivakaa tarpeeksi rahaa ja kävelkää suoraan Manngardin juttusille.

Noh Vinnie ei myy. Siis yhtiön ARVON mukaisella hinnalla. JOS halutaan saattaa yritys toimintakelpoiseksi, siitä ei tietenkään makseta ”fanihintaa” vaan reaalihinta. Olisihan se ostaja jo lähtökohtaisesti tekemässä samaa kun Meskanen ja Vinnie, faniomistajuutta, jos maksaisi enemmän kun yrityksen oikea arvo on.


Kultasormi sanoi:
Myydä omistamansa firma nollahinnalla jollekin halukkaalle ostajalle?

JOS rakastaa Ilvestä, kuten on jaksanut toistella, eikä ITSE KYKENE saattamaan Ilveksen organisaatiota tasolle, jolle sen fanina taatusti haluaisi… kyllä.

Ei MUN, fanin, tartte olla kiinnostunut siitä, menettääkö Vinnie tai Meskanen rahansa, mua kiinnostaa Ilves ja sen menestys.

Vinnie ei myy, puuhastelu jatkuu.. menköön konkaan mokoma..

Kultasormi sanoi:
Vuonna 2008... Siitä on "hieman" aikaa.

niin, tämän keskustelun jatkot siis käytiin 2010…


Kultasormi sanoi:
Ja on muutoksia hallituksessa tapahtunut:
Meskanen, Epe ja Eric sisään. Vain Vinnie ja Ekku ovat "vanhoja".

Meskanen = talousosaaminen (fani)
Epe = viihdeteollisuus (fani)
Eric = ??
Vinnie = talousosaaminen (fani)
Ekku = heppaosaaminen (fani)

… puuttuko sun mielestä jotain oleellista kiekkojoukkueen hallituksesta?


Kultasormi sanoi:
Hallitukseen ei ole halukkaita jonoon saakka.

Josta pitäsi herätä kysymys… miksi ei ole?

Kaiken kuulemani mukaan ongelma on tyypillinen yrityksissä, joissa valta on keskittynyt ja haluttaessa ”uutta virtaa” ei halukkaita ole, koska mahdollisuudet visioida ja muuttaa ovat olemattomat omistussuhteiden ollessa yksivaltaisia.

Onko asiaa haluttu/pyritty muuttamaan? On, yrittämällä myydä osakkeita ylihintaan.. kyllä, ylihintaan. Se viimeosakeannin hinta merkitsi sitä, että Ilves oli yhtä arvokas kuin Mestarijoukkue JYP.

Vain fanit, ilveshenkiset sijoittajat, ovat valmiita maksamaan ylihintaa, ja faniomistajuus, noh, tulokset on näkyvissä…
 

Maskimies

Rivipelaaja
Viestejä
90
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kultasormi sanoi:
En tiedä. Jos omassa työssäni epäonnistuisin totaalisesti, vaikea fiman omistajaa siitä olisi syyttää. Tuskin vaimonikaan huutaisi pääomistajan perään ja selittäisi omia huonoja tuloksiani johtajan teoilla/tekemättä jättämisillä. Ehkä olen liian tyhmä suomalainen, joka haluaa itse kantaa vastuunsa omasta työstä syyttämättä toisia tai kolmansia osapuolia. Kenties toimitusjohtajaksi ja hpj:ksi kaivataan samanlaisia typeryksiä, jotka katsovat ensin peiliin ja sitten vasta alkavat osoittaa sormilla toisia henkilöitä?

Itse en näe sitä välttämättömänä ratkaisuna, että Vinnien täytyisi kokonaan luopua omistajuudesta. Sen verran täytyy, että äänienemmistö ei olisi hänellä, jolloin miehen paikalliset kätyrit eivät pystyisi julkisuudelta piilossa vaikuttamaan Ilves Hockey Oy:ta koskeviin päätöksiin.

Nythän on käynyt jo n. 10 vuoden ajan niin, että operatiiviseen johtoon on jatkuvasti palkattu siihen kykenemättömiä henkilöitä. Jos Vinnie ei USA:sta käsin kykene rekrytoimaan osaavaa porukkaa, hänellä täytyisi olla täällä päässä niin asiantunteva apujoukko, ettei tällaisia mahalaskuja tapahtuisi. Tai sitten pyrkiä vähentämään omistusosuutta sen verran, että päätökset avainhenkilöiden rekrytoimisesta voidaan tehdä ilman hänen ääntään.

Ei epäonnistuneiden TJ:n, HPJ:n tai UTJn vaimojen tarvitse Vinnieä syytellä miestensä kyvyttömyydestä, mutta Vinnien täytyisi ymmärtää muuttaa toimintatapaa, jos näillä palleilla istuvat herrat epäonnistuvat toinen toisensa perään. Silloin on tehty jatkuvasti vääriä henkilövalintoja avainpaikoille. Ja jos Vinniellä on n.60% äänistä valintoja tehdessä, niin vaikeaa on olla yhdistämättä häntä asiaan.

edit. Satunnainen jo ehtikin samoille linjoille
 

NoGood

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
234
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ihan peruskysymyksiä, mutta en ole huomannut tästä olevan puhetta: mitä vaihtoehtoja Meskasella on nyt Ilvekseen upottamille rahoilleen? Toisin sanoen, voiko hän vaatia niitä palautettavaksi ja jos, niin millä ehdoilla? Tämä tuli lähinnä mieleen siltä kantilta, että oliko erosta mitään taloudellisia vaikutuksia kummallekaan osapuolelle.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 355
Vs: Ilveksen nykytilanne

[
Kultasormi sanoi:
Saadaanko operatiivinen toiminta sille tasolle, että isot tappiot pystytään pienentämään tai kääntämään ajan saatossa voitoiksi? Mitä siihen vaaditaan?

Organisaatiorakenne on muutettava.

Hallituspaikat on ”rooliotettava” ja sen mukaisesti täytettävä.

Niin kauan kun pohja on toimimaton, ei voida odottaa tuloksia seuraavalta kerrokseltakaan…
 

Lynx

Uusi Ilves since 2017
Viestejä
989
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kultasormi sanoi:
Lumpeelle on tarjottu hallituspaikkaa, mutta hän on kieltäytynyt.

Jos tämä on vastineesi Tarinankertojan muistiomerkinnälle niin kertonee erittäin hyvää kieltä organisaation keskiössä pesivästä pikkusieluisuudesta ja myrkyllisyydestä. Perhesyyt ja muut elämäntilanteeseen liittyvät henkilökohtaiset syyt ovat täysin kunnioitettavia perusteita kieltäytyä tai oikeastaan VIIVÄSTÄÄ halukkuuttaan tarttua kuokkahommiin. Lapsellista ja keskenkasvuista tuollaisesta kiukutteleminen ja kaverin mustamaalaaminen! Tämän tyyppiset tölväisyt puolestaan luovat leimansa siihen millaiseksi keskustelijaksi sinut mielletään jatkossakin.
 
Ylös