TI 26.12.2023 | Ilves - TPS

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 606
Ottelun lehdistötilaisuus.
Heti alkuun Miettinen itkee tuomareista :D Pennasen ilmeet on mainioita!

Huikee. Pendo lähtee helvettiin eikä edes kameroissa kättele Miettistä. Ja vielä lopuksi tulee "yksi kysymys" kun kaikki ovat jo lähtemässä pois mutta video leikataan siihen.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 352
Ottelun lehdistötilaisuus.
Heti alkuun Miettinen itkee tuomareista :D Pennasen ilmeet on mainioita!

On Miettisellä kyllä pokkaa, ei jumalauta. Tps pelaa kuten Miettisen Kalpa aikoinaan, joka hipaisusta ollaan itse katollaan ja sitten kuitenkin omat pelaavat jatkuvasti harmaalla-alueella ja usein sen ylikin.

Veikkaan että Tepsin treeneissä oikein harjoitellaan kaatumista ja tilanteiden korostamista päänäyttelijänä Nurmi.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 327
Ohhoh. Miten ihmeessä? No, ihan vitsinä nää Pendot ja kumppanit tätä tilastoo pitääkin.

Mun silmään Ilves ei ois ansainnut tänään yhtäkään pistettä. Mun mielestä Tepsi loi paljon enemmän vaarallisia paikkoja
Tää on kyllä niin erikoista, kuinka eri pelejä selvästikin katsotaan vaikka vain yksi peli on menossa. Oon aivan vastakkaista mieltä, kyllä tässä Ilves olisi ansainnut ihan sen 3 pistettäkin.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Ohhoh. Miten ihmeessä? No, ihan vitsinä nää Pendot ja kumppanit tätä tilastoo pitääkin.

Mun silmään Ilves ei ois ansainnut tänään yhtäkään pistettä. Mun mielestä Tepsi loi paljon enemmän vaarallisia paikkoja
Meneekös sulla nyt aivot sitten ihan solmuun, kun kerron, että samaisen Pendon mukaan Ilveksellä oli tänään haasteita tehokkuuden kanssa?
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 204
Minun näkemykseni mukaan molemmilla oli paikkoja ihan solkenaan ja katsojalle nähtiin erittäin viihdyttävä kamppailu. Draaman kaarikin oli rakennettu just eikä melkein. Vihollinen nousi lopussa tasoihin vain taipuakseen jatkoilla ja kotijoukkueen maalit olivat toinen toistaan hienompia. Pelitapahtumiin nähden pistejako 2-1 oli oikein.

3-0 pisteet olisi ollut vähän liikaa, mutta tietysti olisin ottanut senkin vastaan.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 908
Meneekös sulla nyt aivot sitten ihan solmuun, kun kerron, että samaisen Pendon mukaan Ilveksellä oli tänään haasteita tehokkuuden kanssa?
Ei mee. Miksi menisi? Ilveksellä oli paikkoja tehdä enemmänkin, mutta niin oli todellakin Tepsilläkin. Pelillisesti tänään oli Ilveksrltä huomattavasti heikompi esitys kuin esim. Ässät- tai Lukko-matsi.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 004
Ei mee. Miksi menisi? Ilveksellä oli paikkoja tehdä enemmänkin, mutta niin oli todellakin Tepsilläkin. Pelillisesti tänään oli Ilveksrltä huomattavasti heikompi esitys kuin esim. Ässät- tai Lukko-matsi.
Lukko matsia en nähnyt, mutta olihan tämä nyt valovuoden Parempi kuin karmaiseva hitsariläpyttely.
 
  • Tykkää
Reactions: M22

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
880
Mun silmään Ilves ei ois ansainnut tänään yhtäkään pistettä. Mun mielestä Tepsi loi paljon enemmän vaarallisia paikkoja
No ottelun viimeiset 15 minuuttia Tps loikin, missä oltiin omalla alueella jumissa, kun ei päästy laidan kautta pois. Paikkoja oli Ilvekselläkin runsaasti, koska tänään lauottiin YLLÄTTÄVÄN paljon. Oli läpiajoa Männyn maalin lisäksi ja 2vs1:siä pari. Onneksi se alun hässäkkä tolppa Tepsiltä ei mennyt maaliin.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 327
Noniin, eipä yllätä kun taas foorumilla kaikki on paskaa, mitään ei ois ansaittu ja meille sirkushuveja työpäivänä Tapaninpäivänä voitolla tuottaneet pelaajat on kaikki syvältä.
Sillä lailla.

En tiedä mitä terminaattoreita ja 180p runkosarjaa täällä välillä odotetaan, mutta itse otan mielelläni vastaan tämän voiton TPS:stä, ihan sama millä pisteillä.
Ekat 5min näytti siltä, että saadaan kunnolla kyytiä, sit peli alko kääntymään. Se isoin momentumin katkeaminen oli Masinin pahannäköisen tällin jälkeen, mutta hienosti siitäkin palauduttiin.
Ketjulotto näkyi pelissä, hyvässä ja pahassa. Ei oikein syötöt napsunut, tuli harhasyöttöjä ja huonoja lukuja.

Puolessavälissä peliä taisin Gregoiren peli-iloakin kehua, eikä se nelonen kyllä pöllömmältä tänään näyttänyt näin. Tykkään kyllä tosta Alvarezista, melko näkymätön, mutta paljon hyviä juttuja. Kolmosella oli haasteita ja näky miinustilastossa. Siihen ottasin Ratisen sijaan Könösen raatamaan. Ykkönen ei vielä löytänyt toisiaan. Kakkonen oli loistava.
Malekilla kolmas olisi ollut otettavissa, mutta muuten todella hieno peli. Vähän kolmannessa erässä Malekillakin alkoi pomppimaan ja se näkyi joukkueessa muutenkin. Mutta antoi hienosti voiton avaimet ja Cha Cha Chat soi sitten pelin päätteeksi.
Tunnelma oli mun mielestä hallilla hyvä, n. 7700 katsojaa, joukkue näytti paikan päällä ihan hyvältä. Ei paras peli, ei edes top 20% peleistä, mutta kyllä tää oli ihan sellainen peruspeli, jossa on hyvää ja huonoa vaihetta. Päästettiin tasoihin joo, mutta jatkoajalla ei annettu mitään siimaa. Tunnetta piisas jo ihan varsinaisellakin.

Kodytekille tärkeä maali, Mese näytti paljon paremmalta kuin edellisessä TPS-pelissä, joka oli karmaiseva häneltä. Uskon, että kevääksi nousee hän sieltä kun saa kropan kuntoon.
Jotenkin yllätyin jopa kuinka negatiivista täällä oli palaute, koska paikan päällä näytti ihan hyvältä tällaiseksi joulunjälkeiseksi peliksi. En odottanut mitään tämän ihmeempää, ei ne mitään koneita pelaajat ole. Oli vielä aikamoinen apina niskassa, että pitää voittaa kun on kaksi hävitty, ja se kaivettiin sieltä väkisin sitten.

Veto-kielto on poistettu näköjään, kun tänään kiekkoa toimitettiin maalille ja sieltähän niitä maalejakin napsui sitten irtokiekoista.
Ei mua kyllä haittaa yhtään käydä tällasia pelejä kattomassa.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 908
katsojalle nähtiin erittäin viihdyttävä kamppailu.
Tästä olen hyvin vahvasti eri mieltä. Sen Kärpät kotitappion jälkeen en muista huonompaa Ilvestä nähneeni, kuin tänään. Käsittämätöntä pupeltamista.

Mutta joo. Nyt on pelillisesti vaikea jakso meneillään.

Oma luotto omiin ei silti heilu ajatellen menestymismahdollisuuksia poffeissa.

Minä en tänään hallissa viihtynyt. Oli todella tuskaa katsoa sitä pupeltamista.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Ei mee. Miksi menisi? Ilveksellä oli paikkoja tehdä enemmänkin, mutta niin oli todellakin Tepsilläkin. Pelillisesti tänään oli Ilveksrltä huomattavasti heikompi esitys kuin esim. Ässät- tai Lukko-matsi.

No kun argumenttisi oli, että jos Ilves olisi saanut yhtä paljon paikkoja kuin TPS sai, niin Ilves olisi tehnyt kuusi maalia. Sitten taas toisaalta maaliodottamaan vastasit, että no kyseinen tilasto onkin Pennasen ja kumppaneiden mielestä ihan vitsi. Ja sitten taas Pennasen mielestä Ilveksellä olikin ongelmia tehottomuuden kanssa. Kyllähän tästä ihan hauskan ristiriidan saa aikaan, mutta olkoon.

Pelihän oli tänään tasainen. Molemmilla omat jaksonsa, maalipaikat aika tasan, kamppailupelissä kumpikin oli vahvoilla omassa hyökkäyspäässään ja päinvastoin.

Sun kuvauksesi voimasuhteista ja Ilveksen sysipaskasta esityksestä ovat aika kaukana totuudesta, vaikka kaukana mistään täydellisestä oltiinkin.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 327
Minun näkemykseni mukaan molemmilla oli paikkoja ihan solkenaan ja katsojalle nähtiin erittäin viihdyttävä kamppailu. Draaman kaarikin oli rakennettu just eikä melkein. Vihollinen nousi lopussa tasoihin vain taipuakseen jatkoilla ja kotijoukkueen maalit olivat toinen toistaan hienompia. Pelitapahtumiin nähden pistejako 2-1 oli oikein.

3-0 pisteet olisi ollut vähän liikaa, mutta tietysti olisin ottanut senkin vastaan.
Komppaan tätä. Viihdyttävä peli, jossa sattu ja tapahtu ja onneksi jäätiin niskan päälle. Ja tunnelmaakin oli hallilla mukavasti. Sirkusbiisejä ja Frimaniin kohdistuneen viikatteen jälkeen eli kansa hyvin mukana.
 
Ylös