TI 26.12.2023 | Ilves - TPS

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Katsoin pressin. Siinä Hintsanen puhui Pendolle Ilveksen hyökkäyspelaamisesta, johon Pendo sanoi, että ongelmia tehottomuuden kanssa. Eli Pendo kommentoi siinä kohtaa ainoastaan hyökkäyspelaamista.

Aivan satavarmasti Pendo ei todellakaan ole tyytyväinen oman alueen pelaamiseen millään muotoa. Ei kiekon kanssa eikä PAPP:n kanssa.

Ei kai kukaan sellaista ole väittänytkään, että olisi. Sun alkuperäinen pointtisi tuntui olevan, että Ilves olisi ollut tänään selvästi vastustajaansa huonompi ja että TPS olisi saanut selvästi enemmän paikkoja, (mikä ei mielestäni pidä paikkaansa).
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
No siitä Aamulehden tapparalaisuudesta ei kannata kinata. Se on niin päivän selvää ja suurimman osan Ilves kannattajista mielipide.

Suuri(en sano suurin) osa Ilves-kannattajista on todella puolueellisia tuossa asiassa - sinänsä ymmärrettävästi. Kun kyselet tapparalaisilta, niin sieltä löytyy paljon porukkaa, joiden mielestä lehti suosii Ilvestä ja sorsii Tapparaa. Mutta eipä sillä väliä. Muistin vain vanhat keskustelut kanssasi tuosta aiheesta. Aika usein joku väitteesi siitä, että Ilveksen pelistä ei kirjoitettu sitä tai tätä tai ollut juttua tai oli pienempi juttu torpattiin palstalla ihan kuvakaappausten kera. Oli vain huvittava, kun nyt toit esille tämän Kivi-jutun, joka tuntui pelilähetyksen kuunnelleena aivan absurdilta.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 897
Ei kai kukaan sellaista ole väittänytkään, että olisi. Sun alkuperäinen pointtisi tuntui olevan, että Ilvestä olisi ollut tänään selvästi vastustajaansa huonompi ja että TPS olisi saanut selvästi enemmän paikkoja, (mikä ei mielestäni pidä paikkaansa).
No sitä mieltä olen edelleen. Tepsillä oli hirveä määrä paikkoja viimeisellä kympillä
 

Kasuaalilves

Rivipelaaja
Viestejä
19
Itse tykkäsin pelistä, oli viihdyttävä ottelu ja Ilves näytti aika vahvalta. Ekan erän ekat minuutit olivat heikkoja ja tietty 3-1 -johdon sulaminen on aika huolestuttavaa, etenkin kun Tepsi pääsi hyökkäysalueelle erittäin helposti ja tuo 3-3 -maali oli käytännössä alivoimalla tehty, mutta loppujen lopuksi nähtiin hienoja maaleja, hyviä suorituksia ja yleisöä sytyttäviä hetkiä. Plussaa myös hyvästä jatkoerästä (myös ylivoiman ansiosta).

Täälläkin voivoteltiin Tepsin kovuutta ja surkeaa kuntopuntaria turkulaisia vastaan, niin kuitenkin hienoa, ettei Ipa jäänyt jalkoihin ja lopulta nappasi pari pistettä.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Veto-kielto on poistettu näköjään, kun tänään kiekkoa toimitettiin maalille ja sieltähän niitä maalejakin napsui sitten irtokiekoista.
Tämä oli hienoa katseltavaa. Jo otteluketjuun kommentoin, että esimerkiksi Clendening veti jo ekassa erässä pari kertaa ihan sydämensä kyllyydestä.
suuri(en sano suurin) osa Ilves-kannattajista on todella puolueellisia tuossa asiassa - sinänsä ymmärrettävästi. Kun kyselet tapparalaisilta, niin sieltä löytyy paljon porukkaa, joiden mielestä lehti suosii Ilvestä ja sorsii Tapparaa.
Näin nykyisenä "ulkotamperelaisena", mutta edelleen lähdes päivittäin Aamulehteä lukevana täytyy sanoa, että vaikka mulla on keltavihreät lasit, niin millään en kyllä löydä sellaista, että kumpikaan näistä seuroista olisi selkeästi suosituimmuus positiossa suhteessa toiseen. Ehkä löytyy kaivamalla toimittajia, joiden jutuista tuota jompaan kumpaan suuntaan löytyy, mutta että olisi "ihan selvä" asia, kuten yksi nimimerkki väittää, niin ei sitten millään.
Sen sijaan tässäkin asiassa käy niin kuin toimittajilla monesti, että usein lähtevät kuin sopulilauma yhden asian perään yksimielisenä; jossain vaiheessa se yli myönteisessä mielessä Ilveksen nousu (lähinnä taloudellisesti), nyt tänä syksynä se on mun mielestä ollut Grönborgin ja hänen karismansa lähes kritiikitön ihastelu, mutta tämähän ei koske todellakaan vain Aamulehteä, ehkä huvittavin yksittäinen esimerkki on arvostamani Jere Hultinin Liigapyykissä esittämä ihastelu Grönborgin möreästä äänestä.
 

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
2 928
Tepes-peliksi oli kyllä todella viihdyttävä matsi. Tunnelma oikein hyvä ja kaikki tunneskaalat sai käydä läpi pelin aikana.

Lopun passivoituminen jäi vähän harmittamaan, mutta voitto on aina voitto. Palloseuraa vastaan on ollut vaikeeta viime vuosina, joten mukava välillä nekin voittaa. :)
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
tämän voiton TPS:stä
Nihkeä jatkoaikavoitto, kun taas valui peli käsistä. Töpseli on mahdollinen puolivälierävastustaja ja vuodesta toiseen olemme kahdesta paikallaolijasta se heikompi näiden kanssa. Ei tule neljää voitto pudotuspeleissä tällasilla esityksillä, kun vajaamiehinen turkulaislauma kakkosvahdilla niistää meitä jo runkosarjasäännöillä. Pudotuspeleissä hukkaan heitetty sääntökirja suosiikin heitä vielä enemmän.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 559
Olipahan siitä hauska peli että molempien puolien kannattajat ovat sitä mieltä että vastustajan valmentaja on kauhea itkupilli :D
 

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
1 814
Olipahan siitä hauska peli että molempien puolien kannattajat ovat sitä mieltä että vastustajan valmentaja on kauhea itkupilli :D
En kyllä tiedä missä tilanteessa Pendo olisi mitenkään itkenyt. Hoisi asiansa penkin takana viikatteen jälkeen, kuunteli tuomaria ja sen jälkeen antoi olla ja lehdistötilaisuudessakaan ei sanonut sanaakaan asiasta. Puhui vain oman joukkueen esityksestä.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 939
Olipahan siitä hauska peli että molempien puolien kannattajat ovat sitä mieltä että vastustajan valmentaja on kauhea itkupilli :D
Aikani kuluksi kävin lukemassa jatkoajassa TPS peliesitykset ketjua. Sai kyllä nauraa.

Hauskaa kun Pennasta huudetaan oksettavaksi tuolla mutta heillä on sitten kuitenkin miettinen tuolla valmentajana :D
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 265
Olipahan siitä hauska peli että molempien puolien kannattajat ovat sitä mieltä että vastustajan valmentaja on kauhea itkupilli :D
Niin molemmat huutaa ja mesoaa pelin aikana tuomareille ja vain toinen pressissä. Ne pienet erot.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 897
Oman näkemykseni tueksi eilisestä pelistä (erittäin erittäin huono peli Ilveseltä) katselin kolmen edellisen ottelun laukaisukartat.

Silmämääräisesti katsomalla Tepsi pääsi p-pisteitten väliseltä alueelta ja sen välittömästä läheisyydestä laukomaan varmaan enemmän kuin Ässät ja Lukko yhteensä. Aivan karmean määrä jokatapauksessa Tepsille laukauksia niin läheltä.

Poikkeuksellisen paljon verrattuna keskimääräiseen Ilveksen vastustajien laukaisumääriin läheltä maalia.

Itseäni ei edelleenkään huoleta isossa kuvassa mestaruustaiston kannalta, mutta ihan lähitulevaisuus huolettaa. Tässä on nyt kolme peräkkäistä heikompaa peliä putkeen alla.

Tämä viikko mukaan luettuna kolmen pelin viikkoja taas kolme peräkkäin tulossa ja jalka näyttää raskaalta ja ajatuskaan ei pelissä oikein toimi.

Ite ennustan ennakkoon todella helposta otteluohjelmasta huolimatta tästä 9 ottelun jaksosta heikkoa jaksoa ja Ilveksen jäävän alle nykyisen pistekeskiarvonsa.
 
Viimeksi muokattu:

jäämies-70

Luottopelaaja
Viestejä
5 398
Olipa peli, koko tunneskaala käytiin läpi useaan otteeseen.

Ekassa erässä näytti, että tepes on selkeästi paremmalla jalalla liikkeellä, oltiin kokoajan perässäjuoksijan paikalla.
Toinen erä olikin varsin räiskyvää sähisemistä, puolin ja toisin, jäähyaitiossa ruuhkaa, mielestäni jäähyt meni kyllä hiukan vituiksi, Nurmelle olisi kuulunut tuosta hässäkästä se 2+2 aloittajana? Mäntykiven läpiajo oli kyllä tyylikäs, kuten Frimanin syöttö siihen. Teissalan tasoitus vähän tuuri-oho-pomppu, Jurmo näennäisesti taisi yrittää Jasua vastaan siinä maalinedustalla puolustaa? Tuossa olisi pitänyt vetää oikeesti kunnolla poikkarilla, eikä vaan taputtaa sillä selkään!
Kolmanteen tultiin hyvällä asenteella, Mr. Finland näytti mallia kuka käskee. On se Eemeli!
Jotenkin tuo Masinin pikku loukki sai momentumin kääntymään tepekselle, alettiin pakittaa ja purkaan pitkillä ja pelkäämään?
Ihme luisuminen kilppariin ja odottamaan mitä tapahtuu. Sanoinkin että nyt tulee pitkä viisiminuuttinen ja niinhän siinä kävi. Varsinkin tuo Jasun rannari lähes siniviivalta olisi pitänyt Malekin kopata, näytti omaan silmään helpolta?
Tuomareiden sekoilu erän loppuun kuin kirsikka kakun päälle, kierrokset aivan tappiin yläkatsomossa, jumalaut mitä pelleilyä tuomareilta, koska niille videoille mennään katsomaan onko aihetta isoon rankkuun vai ei?
Jatkoajan ylivoima meni sentään oikein, aivan selvä väärä vaihto, propsit siitä.
Kodyn maali räjäytti pankin, ai että mä nautin kun pullasorsa lyödään!
Illalla kun kotiin ehdittiin vähän ennen klo yhtä, katselin vielä Miettisen Toman itkuvirren ja Pendon silmienpyörittelyt niille.
En edelleenkään ymmärrä, kuinka erilailla voi tilanteet nähdä. Toman silmissä on pakko olla kaihi tai opaskoira ei tullut hallille mukaan!

Pitää varmaan poika ottaa aina mukaan matseihin, hän ei ole vielä koskaan nähnyt Ilveksen häviävän Areenalla!
 

Reborn Lynx

Luottopelaaja
Viestejä
1 117
Tunnetilat vaihtelivat nollasta sataan ja takaisin ja lopuksi pari sekuntia ennen loppua kotivoitto. Ei kai sitä parempaa jääkiekkonäytöstä voi toivoakaan?
Oli kyllä tapahtumarikas matsi ja vaikka itseäni pisteenmenetys hieman harmitti, niin olihan tämä nyt hyvää promoa satunnaiskatsojille. Kaverini, kuka harvoin peleissä käy, oli ihan täpinöissään pelin jälkeen, kuinka jännä matsi oli ja mikä päättyi vielä voitoksi viime sekunneilla.
 

Blackwolf

Luottopelaaja
Viestejä
3 686
Tästä olen hyvin vahvasti eri mieltä. Sen Kärpät kotitappion jälkeen en muista huonompaa Ilvestä nähneeni, kuin tänään. Käsittämätöntä pupeltamista.

Mutta joo. Nyt on pelillisesti vaikea jakso meneillään.

Oma luotto omiin ei silti heilu ajatellen menestymismahdollisuuksia poffeissa.

Minä en tänään hallissa viihtynyt. Oli todella tuskaa katsoa sitä pupeltamista.
Peli missä nähtiin kunnon draaman kaari, ja loppuhetken voitto. Seitsemän maalia, ja lukuisia maalipaikkoja ei kelpaa, vaan on tuskaista pupeltamista.

Kyllä on Ilves epäkiitollisessa asemassa viihdyttämisen näkökulmasta. Enää en itsekään oikein keksi mistä täällä osa pitäisi.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 897
Peli missä nähtiin kunnon draaman kaari, ja loppuhetken voitto. Seitsemän maalia, ja lukuisia maalipaikkoja ei kelpaa, vaan on tuskaista pupeltamista.

Kyllä on Ilves epäkiitollisessa asemassa viihdyttämisen näkökulmasta. Enää en itsekään oikein keksi mistä täällä osa pitäisi.
Itse olen olen ollut tyytyväinen yleisesti ottaen koko ajan tällä kaudella. En kuulu näihin valittajiin. Harvoin valitan isommin edes tappion jälkeen.

Eilinen nyt vaan oli mielestäni todella huono peli ja mun silmiin kaukana viihdyttävästä. Monta tappiomatsia tälläkin kaudella on viihdyttänyt minua paljon enemmän, kuin eilinen.

En ole niitä foorumin tyyppejä, joiden mielestä kaikki on paskaa paitsi kusi.

Pelillisesti trendi on nyt alas päin. Kolme viimeistä matsia ja niistä kolme pistettä yhteensä. Eilinen oli näistä kolmesta pelistä mielestäni Ilvekseltä pelillisesti huonoin. Vastustaja sai eilen enemmän laukauksia lähisektorilla kuin kahdessa edellisessä ottelussa yhteensä. Tepsi sai valtavan määrän laukauksia lähietäisyydeltä.

Katson lopputuloksen numeroiden taakse ja pelaamisen taso oli eilen luvattoman heikkoa. Todella huonoja ratkaisuja kiekolla etenkin omalla alueella ja PAPP oli todella huonoa. Näistä kahdesta johtuen Tepsillä hirvittävä määrä laukauksia lähisektorilta. Yv oli myös todella huonoa yhdestä maalista huolimatta. Siinä kiekko kimposi tuurilla Suomelle joka laukoi kiekon nätisti pömpeliin.

Noin huonotasoinen suorittaminen ei minua viihdytä pätkän vertaa.

Yleisesti ottaen olen todella tyytyväinen tähän astiseen kauteen. Viestihistoriastani varmasti selviää sekin. Eilinen ottelu nyt ei vaan tyydytä pätkän vertaa.

Ärsyttää oikein, että minua lokeroidaan johonkin kaikki on paskaa paitsi kusikerhoon, kun eilinen huono ottelu ei minua tyydyttänyt.

Huonoja otteluita ja huonoja jaksoja tulee kaikille. Nyt mun mielestä Ilveksellä on sellainen meneillään. Kolme pistettä yhteensä kolmesta viimeisestä ottelusta kertoo sen ihan faktanakin.

Kertaakaan en ole tämän jakson aikana valittanut, että rosteri tai valmennus ei riitä mestaruusjahtiin. Minä luotan täysin, että keväällä olemme todella vahvoja ja valmiita kannuun.

Nyt on huono jakso meneillään. Niitä tulee kaikille.
Hyväksyn sen, mutta ei mun tarvi paskaa peliä viihdyttäväksi sanoa, jos se minun silmääni ei sitä ole.
 
Viimeksi muokattu:

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 167
Hyvä viesti. Itse ajattelin lähinnä satunnaiskatsojan kannalta, kun molemmille niitä maalipaikkoja tuli solkenaan, mutta eihän se tietysti hyvää puolustamista ole antaa vastustajalle noin paljon maalipaikkoja vaikka niitä itsellään olisikin ja ymmärrän, että jääkiekkoon analyyttisemmin suhtautuvan kohdalla omat laatupaikat unohtuvat silloin kun avoimet ovet ovat omaankin päähän. Aiemmin tällä kaudella oli vähän vastaava peli Jukureita vastaan.

Satunnaiskatsoja varmasti eilen kuitenkin viihtyi, kuten täällä jo joku anekdootin omasta kaveristaan kertoikin. Satunnaiskatsojille ei ole paskankaan merkitystä sillä, tuleeko voitosta johonkin tilastoriville jo valmiiksi melkein sadan jatkoksi 2 vai 3 pistettä, vaan jatkoaikavoitto on kokemuksen kannalta päinvastoin sykähdyttävämpi kuin lopussa onnistuneesti puolustettu 3 pistettä.
 

janne68

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
916
Olipad draaman kaarta pelissä,
Tuomarit olivat mitä olivat, mutta tuollaisesta huitaisusta/viikatteesta Kapteeniin. Olisi pitänyt muiden pelaajien reagoida.
nurmi on kyllä ärsyttävä pelle, kaatui kuin keila pikku osumasta
 

Blackwolf

Luottopelaaja
Viestejä
3 686
@Keltavihreä

Puhuimme siis ehkä eri aiheesta, eli siitä onko peli hyvää, vai peli viidhytttävää.

Itse en jaksa tuota osan harrastamaa jatkuvaa valitusta, jota esiintyy varsinkin silloin kun Ilves vie peliä täysin, mutta ei saa maaleja aikaiseksi (esim Ässät peli). Peli on milloin liian tylsää ja kliinistä, toisinaan sitten väärin voitettu kun maaliodottama ja laukaukset hävitään.

Itse olen jopa pelillisestä trendistä hieman eri mieltä. Alkukaudesta Ilveksellä oli suuria vaikeuksia viedä pelejä pelillisesti.

Nyt Ilves on nimenomaan pelillisesti ollut säännöllisesti hieman edellä, mutta tulos laahaa. Näen tämän itse nimenomaan hyvänä asiana.
 
Ylös