Miksi jalkapallo ei kiinnosta faneja?

Jivi Reistola

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
353
Olen käynyt elämäni aikana n. viidessä Ilveksen futispelissä ja ovat olleet ihan hyviä kokemuksia. Pari kertaa kesässä voisin periaatteessa käydä katsomassa, mutta Ratina ei kiinnosta yhtään. 2018 jalkapallon mm-kisojen aikaan oli yleisöä Tammelassa hyvin ja tunnelmakin hyvä siellä puupenkeillä.
No tänä kesänä kannattaa käydä, vaikka Haka tai Hjk pelissä ne on yleensä viihdyttävimmät.
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 935
1. Sarja tarvitsee keskitetyn markkinointi osaston. Tuntuu siltä että seurat vaan toivoo että TV-yhtiö ja lehdistö hoitaa markkinoinnin. Fakta on se että Ruutu ei tee yhtään mitään edistääkseen jalkapallon näkyvyyttä eikä lehdistöä myöskään kiinosta tehdä juttuja jos mielenkiintoa ei löydy. Oma ideani olisi sarjan oma media tiimi jonka rahoittaisi kaikki Liiga seurat yhdessä. Hyvä esimerkki keskitetystä markkinoinnista https://www.youtube.com/bundesligatv/videos

2. Ottelukoosteet saatana näkyviin omilla sivuilla

3. Veikkauksen irrottaminen sarjan nimestä. Sponsorinimet halventaa sarjan brändiä ja uskoisin että sarja saisi enemmän rahaa jos nimisponsori ei olisi pelkästään Veikkauksen monopolin alla

4. Olosuhteet kuntoon
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 792
Yksinkertaisesti olosuhteet pitää saada kuntoon. Totta kai peli on huonompaa ja näyttää (tärkeä pointti!) huonolta, jos kentät ovat perunapeltoja. Toinen on parjattu sarjaohjelma. Siitä on jo varmaan kaikki sanottu. Nyt esim. kesäkuussa Ilveksellä on kaksi peliä. Kyllä luit oikein. Kaksi.

Itse olen tykännyt Ruudun tv-lähetyksistä. Ei mitään valittamista (Honka peli toki vähän heikompi suoritus sielläkin). Hintaa on alle 10€ /kk. Todella halpa. Joku saattaa löytää sieltä muutakin katsomista, vaikka urheilun parissa. Laaja tarjonta mm. kotimaista palloilua tulee sieltä.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 984
Joo, ehkäpä olin hieman kärkäs tuossa koohotus -viestissäni. Kyllä isoin asia on olosuhteet ja keli. Jalkapalloa pitäisi Suomessa pelata vain Toukokuun loppu/Syyskuun puoliväli. Juuri ketään ei kiinnosta jäätyminen kolkossa Ratinassa.

Suuri helpotus on kyllä sitten tuo uusi stadion. Sinne tulee varmasti lähdettyä useammin.
 

Hyrrä

Luottopelaaja
Viestejä
1 432
Minua kiinnostaisi jalkapallo ihan eri malliin, jos olisi pudotuspelit lopuksi. Ilman pudotuspelejä ottelut tuntuvat olevan vailla mieltä ja merkitystä, paitsi jos ollaan 3. parhaan joukossa ja tiukasti kiinni mestaruustaistossa. Silloin yleisöäkin luonnollisesti alkaa ilmestyä lehtereille. Ei niinkään kärjessä olemisen vuoksi sinänsä, vaan ottelun helposti hahmottuvan merkityksellisyyden vuoksi.
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 935
Minua kiinnostaisi jalkapallo ihan eri malliin, jos olisi pudotuspelit lopuksi. Ilman pudotuspelejä ottelut tuntuvat olevan vailla mieltä ja merkitystä, paitsi jos ollaan 3. parhaan joukossa ja tiukasti kiinni mestaruustaistossa. Silloin yleisöäkin luonnollisesti alkaa ilmestyä lehtereille. Ei niinkään kärjessä olemisen vuoksi sinänsä, vaan ottelun helposti hahmottuvan merkityksellisyyden vuoksi.
No jalkapallossa merkitykselliset pelit alkaa day 1 jolloin jokainen ottelu on yhtä tärkeä tai no ehkä joku kuuden pisteen peli pääkilpailijan kanssa on vielä tärkeempi mutta muuten näin. Jalkapallossa ei toimi niin hyvin pudotuspelit kun se ei kannusta hyökkäämista ja se olisi minusta aika väärin jos mestaruus ratkeisi pilkuissa.
Mutta tule ensi kaudella katsomaan Cup otteluita! Niissä on ollut paljon draamaa tällä kaudella
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 947
Minua kiinnostaisi jalkapallo ihan eri malliin, jos olisi pudotuspelit lopuksi. Ilman pudotuspelejä ottelut tuntuvat olevan vailla mieltä ja merkitystä, paitsi jos ollaan 3. parhaan joukossa ja tiukasti kiinni mestaruustaistossa. Silloin yleisöäkin luonnollisesti alkaa ilmestyä lehtereille. Ei niinkään kärjessä olemisen vuoksi sinänsä, vaan ottelun helposti hahmottuvan merkityksellisyyden vuoksi.
Ykkösessähän on tällainen systeemi käytännössä nousun suhteen. Junttimainen tapa ratkoa nousu sillä tavalla millä se tällä kaudella ratkotaan
 

Lima

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
996
Minua kiinnostaisi jalkapallo ihan eri malliin, jos olisi pudotuspelit lopuksi. Ilman pudotuspelejä ottelut tuntuvat olevan vailla mieltä ja merkitystä, paitsi jos ollaan 3. parhaan joukossa ja tiukasti kiinni mestaruustaistossa. Silloin yleisöäkin luonnollisesti alkaa ilmestyä lehtereille. Ei niinkään kärjessä olemisen vuoksi sinänsä, vaan ottelun helposti hahmottuvan merkityksellisyyden vuoksi.
Jokaisella pelillä on merkitystä. Itseä ei kiinnosta runkosarja lajeissa joissa on pudotuspelit.
 

Peluuri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
876
Suomalaiset on riippuvaisia menestyksestä jos oma joukkue putoo niin se ei kiinnosta enää vittuakaan. Kun vertaa jääkiekkoon niin siellähän ei voi pudota kuten kaikki tietää siinä on pelko putoamisesta sen takia varmaa tää ”potkupallo” ei kiinnosta
 

Jivi Reistola

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
353
Suomalaiset on riippuvaisia menestyksestä jos oma joukkue putoo niin se ei kiinnosta enää vittuakaan. Kun vertaa jääkiekkoon niin siellähän ei voi pudota kuten kaikki tietää siinä on pelko putoamisesta sen takia varmaa tää ”potkupallo” ei kiinnosta
Suomi ei menesty arvokisoissa niin kuvitellaan, että ollaan ihan p*skoja jalkapallossa ja että meidän liiga on ihan p*skaa. Maailman pelatuimmassa lajissa on vaikea menestyä mitä moni ei tajua.
 

Blegifan

Luottopelaaja
Viestejä
2 481
Kyllä jalkapallo kiinnostaa itseäni erittäin paljon, mutta ei veikkausliiga. Katson vuodessa n. 100 ottelua ( bundesliigaa & Valioliigaa, joista pyrin joka kausi käymään 1 tai 2 peliä katsomaan paikanpäällä).

Veikkausliigaa tulee katsottua ruudusta kesällä n. 1-5 ottelua. Ei yksinkertaisesti kiinnosta. Kun ei kiinnosta niin on turha kenenkään tulla sanomaan mitään. Muutama vuosi niin pesäpallo tulee ajamaan Tampereella Ilves-futiksen katsojamäärien ohi. Tämä on veikkaukseni.

Iso arvostus teille, ketkä jaksatte olla veikkauksliigasta kiinnostuneita.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 731
Suomalaiset on riippuvaisia menestyksestä jos oma joukkue putoo niin se ei kiinnosta enää vittuakaan. Kun vertaa jääkiekkoon niin siellähän ei voi pudota kuten kaikki tietää siinä on pelko putoamisesta sen takia varmaa tää ”potkupallo” ei kiinnosta
Joo ei johdu mistään putoamisesta. Taso on se suurin syy miksi suurinta osaa ei kiinnosta. Kun nyt vain päästäisiin äkkiä takaisin Tammelaan niin se auttaisi. Ratina on sieluton, hajuton ja mauton paikka pelata.
 
Viimeksi muokattu:

Jivi Reistola

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
353
Kyllä jalkapallo kiinnostaa itseäni erittäin paljon, mutta ei veikkausliiga. Katson vuodessa n. 100 ottelua ( bundesliigaa & Valioliigaa, joista pyrin joka kausi käymään 1 tai 2 peliä katsomaan paikanpäällä).

Veikkausliigaa tulee katsottua ruudusta kesällä n. 1-5 ottelua. Ei yksinkertaisesti kiinnosta. Kun ei kiinnosta niin on turha kenenkään tulla sanomaan mitään. Muutama vuosi niin pesäpallo tulee ajamaan Tampereella Ilves-futiksen katsojamäärien ohi. Tämä on veikkaukseni.

Iso arvostus teille, ketkä jaksatte olla veikkauksliigasta kiinnostuneita.
Itse seuraan vain tuota Jenkkilän baseballia, koska tää kotimainen lyöntipallo ei oikee kiinnosta.
 

KURITTAJA

Luottopelaaja
Viestejä
1 629
Omasta mielestäni jalkapallo on paska laji.

En nyt tätä sen suuremmin lähde perustelemaan sillä tämä mielipiteeni ei ole oikeastaan mitenkään perusteltu. Tykkään ihan kesäisin kyllä itse potkupalloa pellailla. Myöskin huuhkajien EM pelejä katselin sen muutaman mitä viime kesänä tuli. World Cuppia katselen myöskin ainakin lempimaani Kroatian pelejä. Isossa kuvassa kuitenkaan Jalkapallo ei minua kiinnosta. Se on tylsää. Toki en sano olevani siinä mikään ekspertti vaan päin vastoin. Varmaan mikäli alkaisin valioliigaa paikanpäällä seuraamaan niin oppisin näkemään sen kauneutta. Minua ei vain lapsena iki viety Ilveksen futis peleihin, ja alusta alkaen olen ollut 100% pihkassa lätkään.

Ei siis kiinnosta.
 

Blegifan

Luottopelaaja
Viestejä
2 481
Itse seuraan vain tuota Jenkkilän baseballia, koska tää kotimainen lyöntipallo ei oikee kiinnosta.
Kylläpä mielesi pahoitat, kun Veikkausliiga ei kiinnosta kaikkia. Samanlailla jääkiekkoa seuraan. Jos vaihtoehdot on KalPa-SaiPa ja IFK-Kärpät valitsen 10/10 Ifk-Kärpät.

Ei minulla ole tunnetta Ilveksen jalkapalloon. Siksi seuraan peliä, joka viihdyttää minua. Se ei ole keneltäkään pois. Jokainen tekee vapaa-ajallaan sitä, mistä nauttii.

Kuten sanoin, arvostan teitä ketkä jaksatte Veikkausliigaa seurata.
 

Jivi Reistola

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
353
Kylläpä mielesi pahoitat, kun Veikkausliiga ei kiinnosta kaikkia. Samanlailla jääkiekkoa seuraan. Jos vaihtoehdot on KalPa-SaiPa ja IFK-Kärpät valitsen 10/10 Ifk-Kärpät.

Ei minulla ole tunnetta Ilveksen jalkapalloon. Siksi seuraan peliä, joka viihdyttää minua. Se ei ole keneltäkään pois. Jokainen tekee vapaa-ajallaan sitä, mistä nauttii.

Kuten sanoin, arvostan teitä ketkä jaksatte Veikkausliigaa seurata.
Joo toi oli vaan tollanen pikku läppä, mutta suosittelen 27.8 Ilves-Haka, hyvää tunnelmaa, hyvin jengiä ja Pirkanmaan derby. Et menetä mitään muuta kun lipun hinnan 12€ :cool:
 

FreshPrince

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
218
Ihmiset haluavat vapaa-ajallansa elämyksiä ja kokemuksia. Näitä saa usein käyttämällä rahaa, josta saa vastineeksi kunnossa olevan mielenkiintoisen tuotteen.

Tällä hetkellä esimerkiksi Ilveksen (jalkapallo) osalta tuote ei ole kunnossa. Tuotteella tarkoitan tässä peliä, markkinointia, ottelutapahtuman elämyksellisyyttä jne. Jos tämä tuote ei ole kunnossa, ei se vedä massoja puoleensa.

Uskolliset fanit ovat toki asia erikseen, mutta tämä on kuitenkin loppupeleissä marginaalinen ryhmä. Itse käyn noin 3 peliä kaudessa katsomassa, loput pelit katson Ruudusta mahdollisuuksien mukaan. Tämä sen takia että fanitan tätä seuraa, en sen takia että tuote olisi hyvä.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 984
Menestys tuo lisää katsojia automaattisesti. Nykyinen meno karkottaa satunnaiset, kuten allekirjoittaneen.

Homma jiiriin ja menestystä, niin 5-8k per peli on aina katsomossa!
 
Ylös