Miksi jalkapallo ei kiinnosta faneja?

Jivi Reistola

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
353
En ymmärrä tätä yhtenäiskulttuurin vaatimusta, jossa kaikkien maailmassa olisi pidettävä jotain asiaa arvossa vain sen takia kun tarpeeksi moni muukin tekee niin. Minulle jalkapallo on yhtä mielenkiintoista seurattavaa kuin maalin kuivuminen seinälle; en tiedä yhdenkään Ilveksen tämän kauden ottelun tulosta, enkä koe tämän olevan minkäänlainen ongelma.
Ei tarvikkaan, mutta pointti oli että lajissa kun lajissa Ilves eikä vähätellä mitään/haukuta.
 

Hepulina16

Luottopelaaja
Viestejä
1 322
Ihmiset haluavat vapaa-ajallansa elämyksiä ja kokemuksia. Näitä saa usein käyttämällä rahaa, josta saa vastineeksi kunnossa olevan mielenkiintoisen tuotteen.

Tällä hetkellä esimerkiksi Ilveksen (jalkapallo) osalta tuote ei ole kunnossa. Tuotteella tarkoitan tässä peliä, markkinointia, ottelutapahtuman elämyksellisyyttä jne. Jos tämä tuote ei ole kunnossa, ei se vedä massoja puoleensa.

Uskolliset fanit ovat toki asia erikseen, mutta tämä on kuitenkin loppupeleissä marginaalinen ryhmä. Itse käyn noin 3 peliä kaudessa katsomassa, loput pelit katson Ruudusta mahdollisuuksien mukaan. Tämä sen takia että fanitan tätä seuraa, en sen takia että tuote olisi hyvä.

Allekirjoitan tämän täysin. Tämän kauden joukkueessa ei ole sellaista pöhinää, että lähtisin paikalle. Mua ei ottelupaikkana edes haittaa tuo Ratina, sillä olen siellä katellut Ilveksen pelejä 80-luvun alkupuoliskosta lähtien. Mulla on erittäin hyviä muistoja kyseisestä paikasta. Joka kesä olen käynyt katsomassa useamman pelin. Tämän kauden joukkueseen ei vaan syttynyt mitään kipinää missään vaiheessa.

Tuo viimekauden Wissi-sekoilu oli kyllä melkonen niitti meikäläisen arkkuun (ja edelleen olen sitä mieltä, että potkut oli ainoa oikea ratkaisu!) Se, että uusi valmennus haluttiin oman seuran sisältä, ja heti pitkällä sopparilla oli ensimmäinen turn off. Edes Petteri Pennasen soppari ei saanut mua innostumaan tästä kaudesta. Nyt jopa harkitsen Ruutu+ luopumisesta, sillä en ole enää vaivautunut Ilveksen otteita katsomaan sieltäkään. Yhden pelin olen luvannut mennä katsomaan, mutta toivon todella, että Ilves Edustus herää nyt jokaisella osa-alueella. Kun Wissistä päästiin, meille avautui vihdoin mahdollisuus saada tänne korkeamman profiilin pelaajia. No kaikki oli kiinni peli-esityksistä. Eipä noilla esityksillä tarvi Ihmetellä, miksi tänne ei jatkossakaan saada Pennasia yms. pidemmällä sopparilla.
 

Kiekkopanda

冰球很酷!
Viestejä
501
Allekirjoitan tämän täysin. Tämän kauden joukkueessa ei ole sellaista pöhinää, että lähtisin paikalle. Mua ei ottelupaikkana edes haittaa tuo Ratina, sillä olen siellä katellut Ilveksen pelejä 80-luvun alkupuoliskosta lähtien. Mulla on erittäin hyviä muistoja kyseisestä paikasta. Joka kesä olen käynyt katsomassa useamman pelin. Tämän kauden joukkueseen ei vaan syttynyt mitään kipinää missään vaiheessa.

Tuo viimekauden Wissi-sekoilu oli kyllä melkonen niitti meikäläisen arkkuun (ja edelleen olen sitä mieltä, että potkut oli ainoa oikea ratkaisu!) Se, että uusi valmennus haluttiin oman seuran sisältä, ja heti pitkällä sopparilla oli ensimmäinen turn off. Edes Petteri Pennasen soppari ei saanut mua innostumaan tästä kaudesta. Nyt jopa harkitsen Ruutu+ luopumisesta, sillä en ole enää vaivautunut Ilveksen otteita katsomaan sieltäkään. Yhden pelin olen luvannut mennä katsomaan, mutta toivon todella, että Ilves Edustus herää nyt jokaisella osa-alueella. Kun Wissistä päästiin, meille avautui vihdoin mahdollisuus saada tänne korkeamman profiilin pelaajia. No kaikki oli kiinni peli-esityksistä. Eipä noilla esityksillä tarvi Ihmetellä, miksi tänne ei jatkossakaan saada Pennasia yms. pidemmällä sopparilla.
Katsele Ruudusta Tampereen ainoaa kesäpalloilujoukkuetta, Manse PP. 100 kertaa parempaa viihdettä kuin kotimainen potkupallo missä edes perussyöttöä ei saada perille.
 

Jivi Reistola

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
353
Katsele Ruudusta Tampereen ainoaa kesäpalloilujoukkuetta, Manse PP. 100 kertaa parempaa viihdettä kuin kotimainen potkupallo missä edes perussyöttöä ei saada perille.
Lyöntipalloa jossa osata edes lyödä. Itse katson vain MLB:tä, se on kunnon peliä.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 919
Kuhan Ilves saisi futikseenkin tekemisen meiningin... niin porukkaa varmasti alkaisi käydä matseissa. Kuka ny tappioita tappioiden perään viittii katsella?

Eiköhän uusittu Tammela ole mekka, johon satunnainenkin katsoja voi tulla. Siihen asti kitkutellaan niin joukkueen kuin katsojienkin puolesta.

Tre United tuonee onneksi lisää haastetta ja tekemisen halukkuutta myös Ilveksen leiriin... muuten käy ohraset.
 

Jivi Reistola

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
353
Kuhan Ilves saisi futikseenkin tekemisen meiningin... niin porukkaa varmasti alkaisi käydä matseissa. Kuka ny tappioita tappioiden perään viittii katsella?

Eiköhän uusittu Tammela ole mekka, johon satunnainenkin katsoja voi tulla. Siihen asti kitkutellaan niin joukkueen kuin katsojienkin puolesta.

Tre United tuonee onneksi lisää haastetta ja tekemisen halukkuutta myös Ilveksen leiriin... muuten käy ohraset.
Kyllä kiakossakin käytiin aina peleissä, vaikka tappioita tuli, mutta kun Tammela valmistuu niin eiköhän buumi synny samanlailla kun Areenan kanssa.
 

Jivi Reistola

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
353
Kuhan Ilves saisi futikseenkin tekemisen meiningin... niin porukkaa varmasti alkaisi käydä matseissa. Kuka ny tappioita tappioiden perään viittii katsella?

Eiköhän uusittu Tammela ole mekka, johon satunnainenkin katsoja voi tulla. Siihen asti kitkutellaan niin joukkueen kuin katsojienkin puolesta.

Tre United tuonee onneksi lisää haastetta ja tekemisen halukkuutta myös Ilveksen leiriin... muuten käy ohraset.
Ja muuten tuo United on Mouhojen seura niin toivottavasti kukaan täältä ei käy heidän peleissään.
 

Peluuri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
860
Itsellä ei ole mitään mitää lajeja vastaan mut futismiehiä ollaan se on vaan parasta kontenttia ikinä! Ilves ainoa mitä seuraan kiekossa. Kävin korkkaamassa Kaupin uuden pesis stadionin ihan kiva oli käydä mut ei nii kiva et joka peliin jaksais mennä. Futis Ilves vei sydämen vasta 2017 ja oon nyt kaudesta 2018 käynyt lähestulkoon jokaisessa kotimatsissa pelin tasosta en ymmärtänyt paljoa mut ajattelin et hei Ilves pelaa futista korkeimmalla sarjatasolla niin miks jumalauta en alkais sitäkin kannustaan, kiekossa seurannut aina kausikortti 6 kautta ollut takataskussa.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 351
Käsittämätöntä on se, miten jotkut täälläkin kovat Ilveksen kiekkofanit vähättelevät futista ja jopa Ilveksen futisjoukkuetta. Ei ehkä monet mutta muutamat näkyvästi. Ilvestä kannatetaan seurana, laji kuin laji. Sen toki ym,märrän, että on jalkapallo-Ilveksen faneja, jotka perimän tai muun syyn kautta kannattavat Tapparaa, mutta futiksessa Ilvestä.
Jalkapallo on se kuningaslaji, se kaikkien täytyy myöntää. Se tulee lyömään Suomessakin kunnolla läpi, halusitte sitä tai ette. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että Ilveksen kiekko on kova juttu ja sitä kannatetaan tulisesti ja sydämestä. Muuta jääkiekkoa ei sitten niinkään.
Kotoinen pesis on suomalainen laji ja siksi jää. Toki siitäkin saa vapaasti tykätä. Minua kuitenkin häiritsee se (näin Ilveksenä), että kaikki Manselle annetut yleisö- ja sponsorirahat ovat muilta pois, ml Ilves ja erityisesti jalkapallo. Siksi en sinne rahojani uhraakaan
Ketjun aiheeseen ikäänkuin kuuluu kertoa syyt miksi jalkapallo ei kiinnosta.
 

Kiekkopanda

冰球很酷!
Viestejä
501
Minulla ei ole mitään Ilveksen jalkapalloa vastaan, päinvastoin kun joukkueessa oli mm. Soisalo ja Ala-Myllymäki ja paikkana Tammela, kävin itsekin peleissä. Viime lauantain VPS peli katkaisi tältä kaudelta kamelin selän. Katselin peliä telkkarista ja olihan se aivan järkyttävää kuraa. Fiilistä vahvisti kun käänsin 3-0 tilanteessa Liverpoolin pelin päälle ja oli helppo verrata, että kyseessä on käytännössä eri laji. Toivottavasti Ilves saa ryhtiä tekemiseen varsinkin kun pääsevät taas kohta Tammelaan ja puitteiden pitäisi olla viimeisen päälle.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 516
Itse tykkään jalkapallosta, ja tykkäsin käydä kymmenen kauden ajan peleissä, ja nähdä Ilveksen upea nousu Kakkosesta Suomen Cupin voittoon ja eurokentille. Valitettavasti kun kukaan tuttu ei käy peleissä, niin otteluihin menosta on tullut koko ajan enemmän pakkopullaa, kunnes koronarajoitusten jälkeen huomasin etten itsekään käy peleissä enää. Jos otteluissa olisi hyvä tunnelma, niin tällä ei olisi väliä. Valitettavasti Ilveksen peleissä tunnelma on huono ja kannattajaryhmäkin, joka tähän voisi vaikuttaa ja toimia suunnannäyttäjänä, keskittyy, ja keskittyi jo Tammelassa, lähinnä kaljanjuontiin katsomon ulkopuolella ottelun aikana.
 

Aikapommi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
284
Melko aktiivisesti seurasin ja kävin peleissä myös futiksen puolella, mutta oikeastaan koronan myötä se on jäänyt lähes täysin. Syitä on monia, jotka eivät kyllä koronaan liity mitenkään:

  • Ratina. Ei huvita katsella juoksuratoja ja tyhjiä katsomoja toisella puolella kenttää. Ei mitään tunnelmaa.
  • Huonot peliesitykset. Tämäkään nyt ei yksin olisi riittävä syy, kiekon puolellakin on siitä huolimatta peleissä käyty koko ikä.
  • Ei oikein ole tarttumapintaa joukkueeseen, en täysin ymmärrä miksi tänne pitää raahata kaiken maailman Ghanan "vahvistukset".
  • Ottelukalenteri. Aloitetaan liian aikaisin keväällä, pelataan liian myöhään syksyllä, pidetään liian pitkiä taukoja.
  • Kesällä on niin paljon "kilpailevia" tapahtumia, että kynnys jättää peli väliin on melko matala varsinkin jos tuote ei ole kunnossa.

Kaiholla muistelen aikaa Tammelassa, jolloin mukana oli tosiaan muuan muassa pari viestiä ylempänä mainittu Ala-Myllymäki.
 

katomato

Rivipelaaja
Viestejä
72
Katsele Ruudusta Tampereen ainoaa kesäpalloilujoukkuetta, Manse PP. 100 kertaa parempaa viihdettä kuin kotimainen potkupallo missä edes perussyöttöä ei saada perille.

Minä seuraan myös kesällä aktiivisesti Manse PP:n otteita sekä livenä Kauppissa että Ruudusta. Jalkapallo ei vain lajina oikein innosta, joukkueesta riippumatta. Se on jotenkin huomattavan pitkäveteistä ja tapahtumaköyhää jääkiekkoon tai edellä mainittuun pesäpalloon verrattuna.

Talvikaudella tulee kiekko-Ilvestä seurattua erittäinkin suurella antaumuksella, mutta jalkapallo-Ilveksen otteet eivät innosta epäkiinnostavasta lajista johtuen, vaikka samaa seuraa sinänsä onkin.
 

katomato

Rivipelaaja
Viestejä
72
Minua kuitenkin häiritsee se (näin Ilveksenä), että kaikki Manselle annetut yleisö- ja sponsorirahat ovat muilta pois, ml Ilves ja erityisesti jalkapallo. Siksi en sinne rahojani uhraakaan
Tämä on mielestäni hieman erikoinen näkökulma. Käyn itse paljon Manse PP:n peleissä, ja kannan sitä kautta yleisörahaa kyseiselle seuralle. Kuitenkin, vaikka lopettaisin kokonaan pesäpallopeleissä käynnin, en silti alkaisi käymään Ilveksen jalkapallopeleissä. Miten Manse PP:n tukeminen on siis tällöin millään tavalla pois Ilvekseltä?

Selvyyden vuoksi todettakoon, että Hockey Oy:n kassaa tulee kyllä vuosittain lihotettua ihan riittävän isolla summalla.
 

Pena85

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
219
Tämä on mielestäni hieman erikoinen näkökulma. Käyn itse paljon Manse PP:n peleissä, ja kannan sitä kautta yleisörahaa kyseiselle seuralle. Kuitenkin, vaikka lopettaisin kokonaan pesäpallopeleissä käynnin, en silti alkaisi käymään Ilveksen jalkapallopeleissä. Miten Manse PP:n tukeminen on siis tällöin millään tavalla pois Ilvekseltä?

Selvyyden vuoksi todettakoon, että Hockey Oy:n kassaa tulee kyllä vuosittain lihotettua ihan riittävän isolla summalla.
[/QUOT
 

Pena85

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
219
Hakalla tänään 3200 katsojaa. Se on paljon pienellä paikkakunnalla. Porissa oli just Kakkosen pelissä 2800 katsojaa. Jyväskylässä samoin kakkosen pelissä noin 1500 katsojaa jatkuvasti. HJKn europelit vetävät runsaasti yleisöä, samoin SJKn pelit. Honka ei vedä.

mutta on väärin yleistää että jalkapallo ei kiinnostaisi faneja
 
Ylös