Valmentaja Raimo Helminen

Luchs

Luottopelaaja
Viestejä
1 110
Juu, mutta oli Weikko yläasteella jo aika hyvä. Kotiin osaamisesta en sano enempää kun että asu siinä koulun viereisessä ysikerroksisessa.
Kari oli pari vuatta vanhempi veli. Luchin kanssa ehkä tunnetaan kun asuin niihin aikoihin kulmilla ja nilkat mutkalla kävin kanssa siinä kentällä, sekä vapaa-ajan talon vieressä kaukalossa jos oli vapaana höntsyhommiin.

Juu todennäköisesti tunnetaan. Tosiaan Weikko asui niissä kaupungin 'torneissa', Kauksulla oli muutenkin niihin vuosiin ihan hillitön edustus Ilveksen ikäluokan ykkösjuniorisarjoissa. Paljon oli Tapparastakin, mutta ei läheskään samaa määrää, joten naapurin kesyt 'hervanta'-ilveilyt pitävät jossain määrin paikkaansa, onhan Kaukajärvi siinä Hervannan kupeessa.

Loppujen lopuksi aika harva Kaukajärveläinen ilveskiekkoilija Weikon lisäksi lopulta breikkasi pääsarjatasolle. Mieleen tulee yhtäkkiä vain Sepän Jyrki, Ruposen Pasi ja Viitalan Jakke joka asui enemmänkin Solkimäen suunnalla.
 

Random Hero

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
213
Loppujen lopuksi aika harva Kaukajärveläinen ilveskiekkoilija Weikon lisäksi lopulta breikkasi pääsarjatasolle. Mieleen tulee yhtäkkiä vain Sepän Jyrki, Ruposen Pasi ja Viitalan Jakke joka asui enemmänkin Solkimäen suunnalla.
Antti Roppo (R.I.P) pelasi myös jokusen pelin liigaa, HPKssa tosin. En ole varma missä asui mutta ainakin kävi kauksulla yläasteen.
 

punakone

Luottopelaaja
Viestejä
1 897
Voi osin pitää paikkansa, Kaukajärvellä tultiin aikonaan Annalasta koulun kentälle höntsyihin ja pyöritettiin Niemisen Mikaa ja veljeään niin, etteivät kotiinsa osanneet.
Viikon kysymys..Mistä tulee lempinimi ”veikko”?
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 730
Väärä vastaus..lempinimi tuli Lahden ajoilta
Oikein tosi vai? Tuota on julkisuudessa tarjoiltu iät ajat, avaa vähän
EDIT: Joskus kuullut tarinaa myös siitä, että olisi alun perin ollut joku viittaus "kaljaveikkoihin", mutta olen pitänyt tätä vaan vitsinä. Onko kenties tämä sittenkin se alkuperäinen tarina?
 
Viimeksi muokattu:

punakone

Luottopelaaja
Viestejä
1 897
Oikein tosi vai? Tuota on julkisuudessa tarjoiltu iät ajat, avaa vähän
Siksi kysymyksen teinkin kun tiesin mikä täällä on luultavasti vastaus..en nyt kokonaan tarinaa aukaise mutta viisaat osaavat päätellä että se on lyhennys jostain piip veikosta..näin minulle asia kerrottiin Lahdessa..
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 730
Siksi kysymyksen teinkin kun tiesin mikä täällä on luultavasti vastaus..en nyt kokonaan tarinaa aukaise mutta viisaat osaavat päätellä että se on lyhennys jostain piip veikosta..näin minulle asia kerrottiin Lahdessa..
No niin juu, tästä juuri kirjoiteltiinkin samaan aikaan, lisäilin kysymykseeni. Joskus kuullut myös, mutta luulin, että se olis ollut näitä "lätkätarinoita".
Mutta samapa tuo, biisistä sopii tulevaksi ja käsittääkseni Nieminen itsekin kertonut joskus Lahden ajalta tarinoita, jotka tukevat toista tarinaa. Mielestäni hän itse kertoi joskus julkisuudessa tarinaa siitä, että jonkinlainen "herätys" oli tapahtunut, kun ennen aamutreenejä Lahdessa otettiin kaikilta lepopulssi, joka Niemisellä oli huidellut jonkin matkaa toisella sadalla. :oops:
PS. pahoittelut että meni raakasti ketjun aiheesta sivuun, oli vaan niin mukavaa tarinaa. Ja harvinaista, että foorumilta saa lukea jotain, mikä ei toivottavasti nosta kenenkään verenpainetta
 

Kanuuna66

Luottopelaaja
Viestejä
2 737
Siksi kysymyksen teinkin kun tiesin mikä täällä on luultavasti vastaus..en nyt kokonaan tarinaa aukaise mutta viisaat osaavat päätellä että se on lyhennys jostain piip veikosta..näin minulle asia kerrottiin Lahdessa..
Tämän minäkin olen kuullut. Vaikka peli kulki kiekkoreippaassa nuorella miehellä, silloin kiinnosti muutkin asiat kun jääkiekko ja treenaaminen :D sanotaanko vaikka niin
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 804
Mutta kukaan ei ole seuraa suurempi, ei edes Raipe.
Raipen kohdalla on siinä ja siinä.
Käsittääkseni hoiti hyvin roolinsa valmennuksessa.
Ymmärsin myös että omasta halusta halusi vuoden sopparin mutta saattoi tilanne muuttua kauden mittaan.
Ilves-ikoni, legenda.
Seura ja kannattajakunta ei ole tälle maestrolle kuin ”velkaa”.
 

C

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
473
Itse olisin välttämättä halunnut raipelle sopparin tuohon valmennustiimiin.
Jos omasta tahdosta jäänyt pois niin ok, perseilyä jos on ollut seuran puolelta kiinni.

Raipe kertoi suoraan, että Ilves tarjosi monivuotista sopimusta, mutta halusi sitoutua vain vuodeksi. Se siitä.
 
Ylös