Mua tympii tässä keskustelussa (kuten monessa muussakin keskustelussa, mikä aiheuttaa paljon tunteita) se, että konkretia, lähteet, lähdekriittisyys loistavat poissaolollaan. Olen itse koittanut pysytellä poliittista ja muita polarisoivia yhteiskunnallisia aihieita sisältävistä keskusteluista poissa, kun ei turhaan halua nostattaa omaa verenpainetta hölmöjen internetkirjoitusten takia.
Nyt kuitenkin tartun tähän aiheeseen, kun kerran ainoalla keskustelufoorumilla, jossa itse olen edes vähän aktiivinen, tämän kaltaista keskustelua myös käydään. Ja ainakin jotain yhteistä löytyy muiden kirjoittajien kanssa, jota kautta voisi päästä ajatustenjuoksuun käsiksi.
Laitan tähän pari lainausta, jotka löytyy tästä ketjusta. Samankaltaisia heittoja on tälläkin foorumilla enemmänkin. Olen itse ihan aidosti pihalla, mitä näillä tarkoitetaan. Voisiko joku avata ihan konkreettisin esimerkein, mikä Pridessä on pielessä?
Varsinkin koska tuo Pride tosiaan ideologiana on mitä on.
Pride on alunperin ja pohjimmiltaan kaikkea muuta kuin yhdenvertaisuuskampanja.
Jankon viesti tiivistää hyvin sen ajatuksen, mikä mulla on. Savinaisen tekstissä oli paljon sanoja, mutta ei yhtään asiaa.
Merkkaako sulle nyt enemmän ne sanat vai teot? Nuo ovat sanoja jotka on helppo heittää ilmoille omasta somestaan, mutta mitään tekoja Savinainen ei ole tehnyt. Ei edes sitä että avaisi niitä ongelmakohtia mitkä siinä pridessä niin kovasti hiertää että ei voi käyttää seuran teemapaitaa. Pelkuruutta tuo on.
Tähän alle vielä yksi lainaus, kun aloitin kirjoittamaan tätä viestiä ennen kuin törmäsin tähän. Kiitos Repomies tästä ihan linkin kera, kävin lukemassa ja artikkeli avaa hyvin, millaisia ongelmia Helsinki Pride -organisaatiossa esiintyy. Jotenkin tästä on vielä todella vaikea löytää syy-yhteyttä, että Savinainen olisi nyt niin tulistunut Helsinki Priden toimiston työhyvinvoinnista, että haluaa olla laittamatta sateenkaarivärejä paitaansa.
Seitsemän järjestössä työskennelleen mukaan ihmisoikeusjärjestö Helsinki Pridessa valtaa käytetään epäasiallisesti.
yle.fi
Seitsemän järjestössä työskennelleen mukaan ihmisoikeusjärjestö Helsinki Pridessa valtaa käytetään epäasiallisesti.
Autoritaarista johtamista, työperäisiä sairastumisia, erimielisten hiljentämistä.
Yleen yhteyttä ottaneiden kolmen entisen työntekijän mukaan järjestön rummuttamat arvot – monimuotoisuus, rohkeus ja yhteisöllisyys – eivät toteudu sen omassa toiminnassa.
Työntekijälähteiden mukaan toiminnanjohtajan kanssa eri mieltä olevat henkilöt joutuvat työyhteisössä hankalaan asemaan tai ulos savustetuksi.
Hmm, miten tämä on mahdollista kun Pride-lippu on merkki siitä että ollaan tasa-arvon asialla? Sitähän ne liput ja merkit heti tarkoittaa ja ilman niitä olet suvaitsematon.
Edelleen jotenkin koko tämä show asian ympärillä osoittaa, että esimerkiksi Pridelle sekä muille vastaaville tasa-arvoa ajaville liikkeille on edelleen kysyntää. Sitten, kun ketään ei oikeastaan kiinnosta, ollaan varmaan maalissa. Morgan Freemanin lainaus vuodelta 2005 on oma suosikki rasismiin ja muuhun syrjintään liittyen, kun häneltä kysyttiin, miten rasismista päästään eroon: "Stop talking about it. I'm going to stop calling you a white man and I'm going to ask you to stop calling me a black man".