Ukrainan sota 24.2.2022 -

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 457

Lippu liehuu näin

Luottopelaaja
Viestejä
1 183
Varmaan saavat sitä kauppaa tehtyä paljo muiden kanssa kuin EU,n. Esim, Intia,Kiina,p-Korea-E-Amerikan maat jne..(?). Siis oikeestaan kaupankäynti muualle lisääntyi. Mulla ei nyt ole tähän hetkeen esittää dokumenttia Venäjän talous asioista, mutta tota elintason nousua olen nähnyt muuallakin mainittavan Venäläisten osalta.
Kyllä Venäjä pystyy tekee muidenkin kanssa kauppaa, mutta se ei tarkoita että se tulee olemaan yhtä tuottavaa tai edes samassa skaalassa, kuin lännnen kanssa. Varsinkin kaasun kohdalla ei ole vielä infraa idässä tarpeeksi korvaamaan sanktioita.
Minusta se kertoo ihan tarpeeksi heidän taloudesta, kun heidän valtio yrittää keinotekoisesti nostaa ruplan hintaa.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 638
Viimenen päivitys helmikuulta. Mitä vittua? Sota on edelleen kesken ja jatkuvasti koko ajan Venäjä kokeilee rajoja ja härnää minkä pystyy. Välttääksemme sodan. Meidän NATO-maiden pitäisi johonkin vastata nyt kovaa ja selkeästi. Ylivoimaisia, kun kiistatta ollaan. Kaikilla mittareilla. Tällä ajan peluulla ollaan vain annettu venäläisten vahvistua. Eurooppa ja NATO on ollut heikkoja. Mutta itseäni eniten sattui meidän rajan sulkemiset. Puolassa ja Virossa esim rajat pantiin kiinni. Ammuttiin vesitykeillä & kumiluodeilla, pamputettiin ja pidettiin ihmisiä väkisin rajalla... Täällä ei tehty mitään, kun mietittiin EU:n mielipidettä? Mistä? Säännöistä, joita muutkaan ei noudata. Sanktiot kovemmiksi. Kaikki aseet käyttöön Ukrainalle. Mitäs sinä arvon foorumilainen? Mitä sää duunaat? Mulla on kesän tapahtumissa "Puck Futin" T-paita. Ja olen oppinut ymmärtämään isovanhempieni asennetta. Niistä puolet näki myös vapaussodan. Koskaan ikänsä aikana eivät venakkoihin luottaneet. Suomettumisesta huolimatta. Tuskin itsekkään enää koskaan. Martti J. Karin " Miksi Venäjä toimii niinkuin se toimii" kirjaa suosittelen kaikille. Puoluetaustasta riippumatta.
 

Raipen lämäri

Luottopelaaja
Viestejä
1 825
Venäläisten ylimielisyydestä/röyhkeydestä sen verran voin kertoa että rakensivat meidän tontin rajasta 30cm päähän varaston, vaikka väli tulisi sääntöjen mukaan olla vähintään 4m ( ilman naapurin suostumusta ) Ilmoittivat kuntaan että ovat saaneet meiltä luvan rakentaa varaston melkein tontin rajaan kiinni. Nyt sitten kunnasta sanottiin että tässä on nyt sana vastaan sana, että saavat pitää pytingin siinä mihin sen rakennuttivat. Haluavat pitää oman sisäpihansa mahd isona ja rakentavat kaikki hökkelinsä naapureitten rajoihin kiinni, vaikka tietävät että toimivat vastoin sääntöjä. Ihmeellisintä on se ettei kuitenkaan mitään kirjallista lupaa ole, eikä löydy. Sitten vielä meiltä mitään kysymättä istuttivat itse valkkaamat istutus puskat oman tontin puolelle lähelle rajaa, ja kehtasivat tuoda meille laskun, että meidän täytyisi maksaa niistä puolet. Huh huh
 
Viimeksi muokattu:

Hyrrä

Luottopelaaja
Viestejä
1 483
Muistakaa äänestää eurovaaleissa. Itse annan ääneni Ukrainaa kaikin tavoin tukevalle edustajalle ja puolueelle.

Tämän luulisi olevan itsestään selvää kaikkien edustajien osalta, mutta vähän epäilen, että siellä on taas joukossa sellaisia, jotka puhuvat tyyliin "kyllä taivaan Isä järjestää Ukrainan asiat".
 
Ylös