SM-Liigan yleisömäärät - nyt ja jatkossa

Raipe79

Luottopelaaja
Viestejä
1 033
Joo luulin, että tarkoitit nimenomaan niitä, koska paikallinenhan se areenan avausmatsikin on.
Sorry oli mulla huonosti argumentoitu, mut saa nähdä kuinka sit vaikuttaa edellisen päivän tapparapeli lippujen myyntiin.. toki pelkillä ilvesfaneilla luulisi 9-10 tuhatta menevän, jos vain uskaltavat jo halliin tulla vaikka koronan riesa taas nostaakin päätä :/
 

KURITTAJA

Luottopelaaja
Viestejä
1 629
Itse on vaikea uskoa että tuota uutta areenaa ainakaan tässä SMliigan tilanteessa saataisiin ikinä loppuunmyytyjä (avausviikonloppu saattaa olla eri asia) liigapeliin. 13000 on kuitenkin todella, todella paljon. Silloin se voi olla loppuunmyyty jos Ilves ja Tappara pelaa finaaleissa. Muussa tapauksessa olisi vaikea kuvitella että lähes 6% tämän kaupungin väkiluvusta änkeäsi halliin.
 

Hattutemppu

Luottopelaaja
Viestejä
2 148
Itse on vaikea uskoa että tuota uutta areenaa ainakaan tässä SMliigan tilanteessa saataisiin ikinä loppuunmyytyjä (avausviikonloppu saattaa olla eri asia) liigapeliin. 13000 on kuitenkin todella, todella paljon. Silloin se voi olla loppuunmyyty jos Ilves ja Tappara pelaa finaaleissa. Muussa tapauksessa olisi vaikea kuvitella että lähes 6% tämän kaupungin väkiluvusta änkeäsi halliin.
Itseasiassa koko Pirkanmaa on Ilves/Tappara aluetta. Itsekin olen Ylöjärveltä.
 

KURITTAJA

Luottopelaaja
Viestejä
1 629
Itseasiassa koko Pirkanmaa on Ilves/Tappara aluetta. Itsekin olen Ylöjärveltä.
No se on toki totta mutta Tampereelta ja naapurikunnista tulee varmastikin suurin osa peleihin tulijoista sillä vaikea se olisi nähdä että vaikkapa edes sellainen 1000 ihmistä köröttelisi junalla vaikkapa Sastamalasta tai bussilla Mäntästä vaikka paikallispeliinkään. 13 000 on silti mielestäni liikaa volyymiä täytettäväksi 6 kertaa kauteen.
 

Hattutemppu

Luottopelaaja
Viestejä
2 148
No se on toki totta mutta Tampereelta ja naapurikunnista tulee varmastikin suurin osa peleihin tulijoista sillä vaikea se olisi nähdä että vaikkapa edes sellainen 1000 ihmistä köröttelisi junalla vaikkapa Sastamalasta tai bussilla Mäntästä vaikka paikallispeliinkään. 13 000 on silti mielestäni liikaa volyymiä täytettäväksi 6 kertaa kauteen.
Joo epäilen kanssa. Varmaan alle 9000 tulee olemaan paikallisissa alkuhuuman jälkeen.
 

Tervaskanto

Luottopelaaja
Viestejä
1 213
Onko näitä yleisömäärien keskiarvoja tilastoitu mihinkään valmiiksi, vai pitääkö kaivaa laskutikku esiin?
 

Tyrioni

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
447
Onko näitä yleisömäärien keskiarvoja tilastoitu mihinkään valmiiksi, vai pitääkö kaivaa laskutikku esiin?

En tiedä tarkoititko kaikkien keskiarvojen keskiarvoja, mutta tuohon omaan seurantaani iloksesi painoin kaikkien katsojalukujen keskiarvojen keskiarvon.

Edit: huomiona oli kyllä kiva näpytellä pääsääntöisesti nousseita katsojakeskiarvoja. Onhan tuossa edelleenkin hyvin rumia lukuja, mutta Sportin edesottamukset näkyvät pienimpänä katsojalukujen pudotuksena ja siinä heti kannoilla on kyllä Ilves toiseksi vähiten tippuneilla katsojaluvuilla.

1635092724534.png
 

Okafani

Luottopelaaja
Viestejä
1 024
Vuosi oli 1969 kun aloin käydä Ilveksen peleissä, toki tuolloin myös jonkinverran Tapparan ja KooVeen peleissäkin. Kyllä silloin täyttyi tuo 10200 henkeä vetävä halli ajoittain, miksi ei uusi areena nyt täyttyisi?
Tampere oli ja on edelleen Suomen kiekkoilun pääkaupunki, siitä voitte tamperelaiset olla oikeasti ylpeitä.
Nyt vihdoin saatte arvoisenne otteluareenan, siitä iso peukku.
Tulen ehdottomasti kahteen ensimmäiseen paikalliseen, tuon kaverinikin, minulle se on JUHLATILAISUUS.
Onhan tässä pari mestaruuttakin koettu, en tosin kumpaakaan paikan päällä, odottelua seuraavasta sitä kauemmin. Hakametsäkin tulee vielä kuitattua.
Juhlaa odotellessa, terveiset Kymenlaaksosta!
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 419
Kiitos vaivannäöstä ku tilaston tänne toit. Kandee huomioda semmonen tekijä, että tuolloin Ilveksellä taisi olla yksi paikallispeli isännöitynä, joten Ilveksen pudotus tuosta on pienempi.
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 609
Mikähän mahtaa muuten olla yhden ottelun yleisöennätys Liigassa, jos hallissa pelattuja matseja katsoo`? Ulkomatseista aika selkeästi tuo ensimmäinen Helsingin Talviklassikko.
Olisi kyllä kieltämättä kiva tietää. Voi olla että menee halliennätykset uusiks
 
Ylös