SM-Liigan yleisömäärät - nyt ja jatkossa

Optimisti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
831
anotaan että Jokereiden tieltä potkimme ulos vielä esimerkiksi tuolloin 4. vähiten vetäneen KalPan, niin keskiarvoa saataisiin pumpattua niinkin ylös kuin 4600. Toki vielä urheilullisen tuotteen parantuminen, sekä Liigan parempi markkinointi voisivat buustata tuota lukemaa vielä enemmän.

Pienenä nyanssina tähän: Kaikki joukkueet eivät pelaa keskinäisiä pelejä yhtä paljon, joten yleisömäärät eivät ole täysin keskenään vertailukelpoisia. Lohkojaoista toisten joukkueiden yleisömäärät kärsivät ja toisten (kuten HPK:n - samassa lohkossa HIFK ja Kärpät) näyttävät ”todellista” paremmilta. Tämä on hyvä huomioida sitten, kun aletaan valitsemaan poispotkittavia joukkueita.
 

KURITTAJA

Luottopelaaja
Viestejä
1 629
Pienenä nyanssina tähän: Kaikki joukkueet eivät pelaa keskinäisiä pelejä yhtä paljon, joten yleisömäärät eivät ole täysin keskenään vertailukelpoisia. Lohkojaoista toisten joukkueiden yleisömäärät kärsivät ja toisten (kuten HPK:n - samassa lohkossa HIFK ja Kärpät) näyttävät ”todellista” paremmilta. Tämä on hyvä huomioida sitten, kun aletaan valitsemaan poispotkittavia joukkueita.
Juu tottakai näin. Itselläni ei kuitenkaan puhtia riittänyt kovin monimutkaiseen vääntelyyn.
 

Hattutemppu

Luottopelaaja
Viestejä
2 148
19-20 kausihan oli käytännössä koko runkosarja pelattuna ja ilveksen keskiarvo oli tuolloin vajaa 5700.

Screenshot_20211005-181309.jpg
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 025
19-20 kausihan oli käytännössä koko runkosarja pelattuna ja ilveksen keskiarvo oli tuolloin vajaa 5700.

Ilveshän pelasi ainoana joukkueena tuolla kaudella kaikki runkosarjan kotiottelut, eikä korona painanut. Viimeisessä pelissä 10.3.20 oli vielä 5329 katsojaa ja ennen sitä täysi Hakametsä

Pelicansin yleisömäärät oli Twitterissä keskustelunaiheena tässä viikonvaihteessa, sieltä tuli nyt tiedote jossa kertovat että ilmoittivat ennen paikallaolijat, mutta aikovat jatkossa siirtyä ilmoittamaan joidenkin muiden seurojen tavoin myydyt liput. Itse olin kyllä siinä uskossa, että kaikki seurat ilmoittaisivat vain paikallaolijat, mutta ilmeisesti olin väärässä. Tietääkö joku kumpaa Ilves käyttää?

Pelicansilla tuo ero ollut seuraavanlainen paikallaolijoiden ja myytyjen lippujen välillä:
HIFK 11.09: Luetut: 2514, myydyt: 3080
TPS 17.09: Luetut: 1688, myydyt: 2513
JYP 29.09: Luetut: 1929, myydyt: 2582
Ässät 02.10. Luetut: 1640, myydyt: 2364

 

Hattutemppu

Luottopelaaja
Viestejä
2 148
Ilveshän pelasi ainoana joukkueena tuolla kaudella kaikki runkosarjan kotiottelut, eikä korona painanut. Viimeisessä pelissä 10.3.20 oli vielä 5329 katsojaa ja ennen sitä täysi Hakametsä

Pelicansin yleisömäärät oli Twitterissä keskustelunaiheena tässä viikonvaihteessa, sieltä tuli nyt tiedote jossa kertovat että ilmoittivat ennen paikallaolijat, mutta aikovat jatkossa siirtyä ilmoittamaan joidenkin muiden seurojen tavoin myydyt liput. Itse olin kyllä siinä uskossa, että kaikki seurat ilmoittaisivat vain paikallaolijat, mutta ilmeisesti olin väärässä. Tietääkö joku kumpaa Ilves käyttää?

Pelicansilla tuo ero ollut seuraavanlainen paikallaolijoiden ja myytyjen lippujen välillä:
HIFK 11.09: Luetut: 2514, myydyt: 3080
TPS 17.09: Luetut: 1688, myydyt: 2513
JYP 29.09: Luetut: 1929, myydyt: 2582
Ässät 02.10. Luetut: 1640, myydyt: 2364

Ilves käyttää myytyjä lippuja
 

KURITTAJA

Luottopelaaja
Viestejä
1 629
Ilveshän pelasi ainoana joukkueena tuolla kaudella kaikki runkosarjan kotiottelut, eikä korona painanut. Viimeisessä pelissä 10.3.20 oli vielä 5329 katsojaa ja ennen sitä täysi Hakametsä

Pelicansin yleisömäärät oli Twitterissä keskustelunaiheena tässä viikonvaihteessa, sieltä tuli nyt tiedote jossa kertovat että ilmoittivat ennen paikallaolijat, mutta aikovat jatkossa siirtyä ilmoittamaan joidenkin muiden seurojen tavoin myydyt liput. Itse olin kyllä siinä uskossa, että kaikki seurat ilmoittaisivat vain paikallaolijat, mutta ilmeisesti olin väärässä. Tietääkö joku kumpaa Ilves käyttää?

Pelicansilla tuo ero ollut seuraavanlainen paikallaolijoiden ja myytyjen lippujen välillä:
HIFK 11.09: Luetut: 2514, myydyt: 3080
TPS 17.09: Luetut: 1688, myydyt: 2513
JYP 29.09: Luetut: 1929, myydyt: 2582
Ässät 02.10. Luetut: 1640, myydyt: 2364

Ainakin usein on saanut todistaa kun kuulutetaan 7300 katsojaa. Varmaankaan ikinä ei kuitenkaan jokainen kausikorttilainen ole ollut paikalla.
 

Okafani

Luottopelaaja
Viestejä
1 023
Toivottavasti näemme vielä päivän, jolloin liiga vaatii kaikilta joukkueilta saman käytännön. Mieluiten vain paikallaolijat. Lipputulot halutaan pitää ymmärrettävästi seuran omana tietona.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 705
Toivottavasti näemme vielä päivän, jolloin liiga vaatii kaikilta joukkueilta saman käytännön. Mieluiten vain paikallaolijat. Lipputulot halutaan pitää ymmärrettävästi seuran omana tietona.

Tietenkin näkökulmasta kiinni, mutta itselle maksetut liput kertoo enemmän kuin paikallaolijat.
 
Viimeksi muokattu:

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Tietenkin näkökulmasta kiinni, mutta itselle maksetut lioput kertoo enemmän kuin paikallaolijat.
Maksettuihin lippuihin tulee näitä ilmais/sponsori lippuja joita ei välttämättä kukaan käytä jolloin se on huono mittari liigan kiinostukselle.
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Mitään uutta ei esiin noussut. Urheilullinen tuote, television helppous, ja ennen kaikkea liian kovat lipunhinnat.
Yleisö: Ei ole varaa käydä perheenä peleissä
Liiga: lippujen hinnat tulevat pysyy samoina

Jotenki ihmeellisesti Bundensligan huippuottelu maksaa saman verran kuin liiga ottelu.
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 335
Ilves ainakin lyöny 8e korotuksen/lippu, a2 rivit 6->. tosin hyväksyisin sen, jos oikeasti todella nimivahva rosteri.
 

Cigaro

Luottopelaaja
Viestejä
2 276

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Melko huonoja yleisömäärät tänään perjantaina. Isoimmat poiminnat ovat ainakin
Ilves 3663
Kärpät 3583
TPS 3825
Täytyy myös mainita toi eilinen IFK kotipeli jossa 6214 on tosi heikko kun T#ppara oli vastassa.
 
Ylös