Risto Jalo - Kaikkien aikojen Ilves

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Olet varmasti monelta osin oikeassa. Ehkä kaikilta osin. Ei ole niin minkäänlaista tarvetta puolustella Honkalehtoa tai Kainulaista. Kukin vastaa omista tekemisistään.

Mitä tulee laittomuuksiin, niin viime kädessä laittomuus mitataan käräjillä, ei nettikeskusteluissa. Jos sinne asti ei mennä tai ole menty, en ainakaan itse tuota korttia pelaisi.

Harvassa taitaa olla ne Ilves-kannattajat, jotka olisivat haastaneet Ilveksen oikeuteen. Jyrki Lumpeelle ehdotettiin aikoinaan, että hän vaatisi erikoistilintarkastuksen IH Oy:lle, mutta Lummetta ei kiinnostanut moiset asiat.

Kaverini toimii Verottajalla talousrikoksien parissa ja näkemyksenä yleensäkin on, että liian pieni osa talousrikoksista tulee ilmi. Kuten sanoin, jos Ilveksen ympärillä pyörinyt henkilö on tuomittu talousrikollinen, on epäilyksen varjo jo melkoinen.

Edellisellä johdolla oli ristiin rastiin yrityksiä, joten miten seurata minne Ilveksen rahat hävisivät loppujen lopuksi vai oliko sitten kyseessä vain megaluokan tunarit. Se tietenkin mietityttää, että, mikäli kyseessä oli vain megaluokan tunarit, niin miksi Vinnie halusi miehiä takaisin puikkoihin tiedostaen siinä kohtaan, että toimari pystyy työskentelemään vain muutaman päivän viikossa? Ehkä Vinnie ajatteli niin, että Honkalehto teki 100% työviikolla 1,1 millin tappiot ekassa pestissä, niin 60% työviikolla tappio jäisi alle 0,7 millin. Mutta kävikin niin, että tappio tuplaantui yli kahden millin.

Ja aikoinaan, kun noita taustayrityksiä selvittelin, niin kyseessä oli vain suomalaiset yritykset. Viron yhteyksiä en jaksanut tutkia ja olisinko edes osannut.

Mutta siis käräjät jäivät onneksi kokematta ja Ilves pelaa Liigassa.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Harvassa taitaa olla ne Ilves-kannattajat, jotka olisivat haastaneet Ilveksen oikeuteen.

Tarkoitin lähinnä sitä, että tuollaisilla heitoilla voi päätyä itse käräjille. @rokkistara avasi kesällä tämän pelin. Siitä lähtien on pitänyt olla erityisen tarkka kirjoitteluistaan uutta johtoa ja sen tekemisiä koskien
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vastasin tähän jo kerran. Kerro ihmeessä, jos asia on toisin. Tämän jälkeen voidaankin miettiä, että mistä ihmeestä olet tämän tiedon saanut.

Tässä oli ehkä itseltäni väärinkäsitys eli kun kirjoitit tj:n sidos yritykseen, jonka asiakas IH mahdollisesti on, niin ajattelin sinun tarkoittavan toisinpäin eli tj:n mahdollinen sidos yritykseen, jonka asiakas IH on. Ja miksi olen sekaisin, niin kirjoitat:

Käsitin, että Ilveksessä on ostopalveluna konsultti, joka siis laskuttaa oman yrityksen kautta. Fonecta kertoo tämän konsultin olevan vastuuhenkilönä yhdessä osakeyhtiössä ja yhdessä kiinteistöosakeyhtiössä. Ilves-Hockey Oy:n toimitusjohtaja näyttää olleen tuon mainitun osakeyhtiön puheenjohtaja. Onko siis ihme, jos asia esille nousee?

Kun en itse löytänyt, että Jalo olisi tuon yrityksen hallituksen pj (kuten sinulle listasin), vaan yrityksen pj on ollut Mikko Mattila maaliskuusta 2017 alkaen, niin menin hämilleni. Otaksun siis, että puhumme JaloKiista? Vai tarkoitatko, että Jalo on ollut ennen Ilvekseen paluutaan tuon yrityksen hallituksen pj? Ja sitten jäävännyt itsensä tuosta JaloKiista`, koska aika 03/2017 sopisi aikatauluun?

Kirjoitat kuitenkin, että käsityksesi mukaan konsultti (Mattila?) laskuttaa Oy:n kautta (JaloKii?) eli lienet kuitenkin varma, että IH on JaloKiin asiakas?

Olin valtavan huolestunut...eikun siis en ollut. Nurmikolun panos strategian suhteen on tunnustettu nykyisten hallituslaisten toimesta. Minä ymmärsin Mattilan olleen strategiajohtaja. Mukana luomassa strategiaa ja päävastuullinen strategian seurannassa.

Mutta menikö se lopulta niin, että tuo oli väärinkäsitys sinun puoleltasi, että Mattila olisi strategiajohtaja? Yritän ymmärtää samalla tätä case-Nurmikolua. Eli hallitus on tunnustanut Nurmikolun panoksen. Ja tätä ei liene kukaan kiistänytkään? Asiahan on tähän asti ok ja kertoo myös sitä, että Nurmikolua arvostetaan hallituksessa.Eli onko tässä jotain epäkohtaa? Vai onko joku toinen ottanut nyt kunnian tästä strategiasta. Ilves käsittääkseni ei julkisuuteen ole nostanut ketään jalustalle.

Jos Nurmikolu on strategian isä ja minä olen alusta alkaen moittinut strategian epäonnistuneen mm kilpailutilanteen analyysissa, niin osuuko kritiikkini juuri tuohon Nurmikolun työhön? Itse en ole kohdistanut tätä kehenkään henkilöön.

Jos toimistusjohtaja ostaisi palveluita yritykseltä, jonka osakas hän on, olisi se mielestäni epäkohta. Ei näyttäisi hyvältä. Tai siis näyttäisi pahalta.

Jos kyseessä on siis JaloKii, niin onko Lasse Laukkanen siinä vielä mukana? Mattilaa ja hänen ammattitaitoaan en tunne, mutta Lassen ja hänen ammattitaidon tunnen.

On Lasse mukana tai ei, niin ajattelen tilanteen esimerkkiä käyttäen tuntemani henkilön kautta. Mikäli tarvittaisiin huoltajan palveluita ja minä toimarina tietäisin, että Lasse on ammattitaitoinen ja ehdottoman luotettava henkilö hoitamaan homman. Meillä olisi historiasta yhteisyritys toiselta toimialalta. Vaihtoehtoisesti minun tehtävänäni olisi kartoittaa vastaavia ammattilaisia ulkoapäin (rekryfirmoja ja omia kanavia käyttäen), niin aika nopeasti houkuttelisin Lassea, vaikka rekryfirma kehuisi maasta taivaaseen Keijoa ja Annelia. No sitten tullaan tähän eturistiriitaan. Itse ehdottaisin hallitukselle, että kannatan ehdottomasti Lassea ja menen takuuseen hänestä. Kertoisin myös, miksi Lasse on pätevä ja sen, että meillä on yhteisyritys vuosien takaa. Päätöksen jättäisin hallitukselle.

No sitten tullaan problematiikkaan, jossa itsekin olen yrittäjänä ollut useamman kerran. Jos Lasse on hyväksytty hallituksen toimesta, miettisimme, että tuleeko hän yrityksen palkkalistoille vai maksetaanko yritykseltä yritykselle? Jos valintana on jälkimmäinen, niin pitääkö Lassen perustaa uusi yritys tätä varten (tai toiminimi) vai voimmeko laskuttaa yhdessä omistamamme yrityksen kautta. Toki sopien keskenämme niin, että minulla ei ole siihen rahaan oikeuksia. Jälleen tiedustelisin asiaa hallitukselta.

Jos saan pätevän ja ennen kaikkea luotettavan henkilön ja hallitus siunaa toimintatavat, niin en näe asiassa isoa epäkohtaa. Ja tärkein pointti siinä on oltava se, että on Ilveksen etu, että Lasse toimii tehtävässä. Toki kustannukset eivät saa karata, mutta toisaalta Lassen täytyy saada ammattitaitoa vastaava korvaus. Toki Lassen työntulos laitetaan siihen samaan syyniin kuin kaikkien muiden eli mikäli homma ei mene Ilveksen etujen mukaisesti, niin sitten etsitään muita vaihtoehtoja.

Liikevaihdon kehitys Jalokiissa on kyllä vaatimaton vuodesta 2015 --> 2017.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 290
Mietipä omalle kohdallesi kuvitteellinen skenaario, jossa tienaat tällä hetkellä vaikkapa 3000€/kk. Pistäisitkö mieluummin nimesi alle sellaiseen pahviin, jossa palkkasi nousee välittömästi 10 000 euroon kuukaudessa, vai sellaiseen jossa palkkasi pysyy vielä viisi kuukautta 3000 eurossa ja nousee sen jälkeen 11 500 euroon? Jos oletetaan siis, että molemmissa tapauksissa sopimus päättyy vuoteen 2021 ja tienaamasi kokonaissumma on sama. Itse ainakin valitsisin ensimmäisen. Sitten bonuksena vielä se, että verottaja syö pienemmän siivun kakusta jos se jakautuu useammalle verovuodelle.

Ilveksen kannalta taas jos mietitään, niin nostamalla palkkaa heti saadaa aikaan kilpailukykyinen tarjous, joka ei kuitenkaan syö aivan mahdotonta osaa tulevien kausien budjetista.

Mulla ei ole mitään ensi käden tietoa yhdenkään liigapelaajan palkasta, mutta minusta on hyvin todennäköistä että yllä kuvaillun kaltaisia jatkodiilejä tehdään jatkuvasti, etenkin noususuhdanteessa oleville pelaajille.
Ai Ilves maksais tällä kaudella lisää Laaksoselle jonka lähteminen NHL:än ensi kaudeksi on lähes varmaa`?Ilman muuta,rahaahan meillä kyllä on.Söisi samalla kassasta rahaa vahvistusten hankkimiseen sekä hankaloittaisi velkojen maksua?Ei jotenkin napostele nyt vaan tämä kuvio.
 

Optimisti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
831
Ai Ilves maksais tällä kaudella lisää Laaksoselle jonka lähteminen NHL:än ensi kaudeksi on lähes varmaa`?Ilman muuta,rahaahan meillä kyllä on.Söisi samalla kassasta rahaa vahvistusten hankkimiseen sekä hankaloittaisi velkojen maksua?Ei jotenkin napostele nyt vaan tämä kuvio.

Laaksosen lähtö rapakon taakse on kaikkea muuta kuin varmaa. Poika - niin taitava kuin onkin - tarvitsee roimasti lisää lihaskudosta luiden ympärille ennen isompia ympyröitä.

Sisäpaisti on Ilveksen edun mukaista, että joukkueesta lähteville jää positiivinen kuva organisaatiosta. Tällä on vaikutusta niin paluumuuttajien kuin joukkueeseen ensi kertaa tulevien houkuttelemisessa. Positiivisen kuvan luomisessa yksi olennainen osa on, ettei pelimiehen taitojen/roolin ja palkan välillä ei ole järkyttävää epäsuhtaa.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 290
Kyse on siitä miten täällä palstastotuuksina heitetään kesken kauden palkankorotuksia.Kyl Laaksosen lähtö on90% varmaa.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Kyse on siitä miten täällä palstastotuuksina heitetään kesken kauden palkankorotuksia.Kyl Laaksosen lähtö on90% varmaa.

Palkankorotukset kesken kauden on on hyvin yleinen tapa Liigassa. Kuten olen sanonut, niin loka-marraskuussa halutuimmat pelaajat tekevät seuraavan kauden sopimuksensa. Liiga ei ole saanut tätä asiaa kuriin, eikä ole tainnut edes yrittää saada.

Laaksonen voi hyvinkin lähteä jo ensi kaudella. Hänen isänsä näkemys oli, että lähdössä ei ole mitään järkeä, koska Oskari tarvitsee vielä lihaa luitten ympärille. Näin ilvesläisittäin ajatellen on hyvä, että Oskarin perhepiirissä on henkilöitä, jotka ovat pelanneet ammatikseen jääkiekkoa ja salibandya. Eli ymmärrystä löytyy perusperhettä enemmän, mitä ammatikseen pelaaminen vaatii.

Hyvä, ettei päätynyt Tepsiin. Siirrossa olisi ollut se loogisuus, että Buffalon kärkipakki Rasmus Ristolainen harjoittelee kesät Turussa Hannu Rautalan opeissa. Katsotaan nyt miten nuorten kisat ja kevät Liigassa menee.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 290
Olisi hienoa kyllä nähdä Laaksonen vielä kausi liigassa mutta liian usein nämä lähtee heti ku käsky käy vaikkei olisi uransa kannalta paras ratkaisu.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 216
Palkankorotukset kesken kauden on on hyvin yleinen tapa Liigassa.
Ja pitääkin olla silloin, kun pelaaja ylittää merkittävästi odotusarvonsa. Palkankorotus ilman "pakkoa" on hyvä motivointikonsti niin kiekkokaukalossa, kuin muussakin työelämässä.
 

JörgenJönssön

Luottopelaaja
Viestejä
1 634
Hyvä, ettei päätynyt Tepsiin. Siirrossa olisi ollut se loogisuus, että Buffalon kärkipakki Rasmus Ristolainen harjoittelee kesät Turussa Hannu Rautalan opeissa. Katsotaan nyt miten nuorten kisat ja kevät Liigassa menee.

Pääsehän sinne harjoittelemaan, kun vaikka hommaa majoituksen ja maksaa Rautalalle. Eihän Laine, Ristolainen ja monet muutkaan TPS:ssä pelaa, vaikka reenaavat hänen johdollaan.

En nyt tiedä onko siitä Ristolaisen kanssa treenaamisesta NHL-uran kannalta mitään etua, mutta puetaanhan varusteetkin aina tietyssä järjestyksessä, ettei peli vaan mene sekaisin..
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Kun en itse löytänyt, että Jalo olisi tuon yrityksen hallituksen pj (kuten sinulle listasin), vaan yrityksen pj on ollut Mikko Mattila maaliskuusta 2017 alkaen, niin menin hämilleni.

Tarkkana sanamuotojen kanssa:

Ilves-Hockey Oy:n toimitusjohtaja näyttää olleen tuon mainitun osakeyhtiön puheenjohtaja.

Ei ole sitä enää, mutta on ollut.

Kirjoitat kuitenkin, että käsityksesi mukaan konsultti (Mattila?) laskuttaa Oy:n kautta (JaloKii?) eli lienet kuitenkin varma, että IH on JaloKiin asiakas?

Meni tarkalleen näin:

Jos siis ymmärsin oikein, on mahdollista, että Ilves-Hockey Oy ostaa konsultaatiopalveluita yritykseltä, jonka hallituksen puheenjohtaja (ja omistaja?) nykyinen Ilves-Hockey Oy:n toimitusjohtaja on ollut (ja on edelleen?)

En lähde täällä väittämään yhtään mitään sellaista, mistä minulla ei ole mustaa valkoisella.

Minä kysyin lokakuussa, että miksi Mikko Mattilaa ei ole näkynyt eikä näy yhteystietosivuilla. Valistuneeksi arvauksen sain, että taitaa toimia konsulttina. Tämä taidettiin myöhemmin vahvistaa. En tiedä minkä yrityksen kautta hän konsulttina toimii, jos toimii, mutta Fonecta osaa kertoa hänet vastuuhenkilöksi tasan yhteen osakeyhtiöön. Muitakin väyliä laskuttaa on toki olemassa.

Mutta menikö se lopulta niin, että tuo oli väärinkäsitys sinun puoleltasi, että Mattila olisi strategiajohtaja?

Erään nimimerkin kanssa kävimme puhelinkeskustelun, jossa hän sanoi Mattilan olevan strategiajohtaja. Aloin sitten etsiä kyseisestä herrasta tarkempaa tietoa. Oikealta titteliltään hän lienee siis kehitysjohtaja.

Yritän ymmärtää samalla tätä case-Nurmikolua. Eli hallitus on tunnustanut Nurmikolun panoksen. Ja tätä ei liene kukaan kiistänytkään? Asiahan on tähän asti ok ja kertoo myös sitä, että Nurmikolua arvostetaan hallituksessa.Eli onko tässä jotain epäkohtaa? Vai onko joku toinen ottanut nyt kunnian tästä strategiasta. Ilves käsittääkseni ei julkisuuteen ole nostanut ketään jalustalle.

En ymmärrä tätä kohtaa. Minun tietääkseni kukaan ei ole yrittänyt ottaa keneltäkään kunniaa tästä strategiasta.

Jos Nurmikolu on strategian isä ja minä olen alusta alkaen moittinut strategian epäonnistuneen mm kilpailutilanteen analyysissa, niin osuuko kritiikkini juuri tuohon Nurmikolun työhön?

Osuu. Asiat asioina. Kyllä maailmaan aina mielipiteitä ja näkemyksiä mahtuu.

Meillä olisi historiasta yhteisyritys toiselta toimialalta.

Ei tuossa mitään väärää olisi. Ongelmalliseksi näkisin sen, jos Ilves-Hockey Oy:n toimitusjohtajalla olisi sidos, ts. osakkuus, konsulttipalveluista laskuttavaan yritykseen. Vieläpä niin, että konsulttipalvelut on ostettu firmaan kyseisen toimitusjohtajan aikakaudella.

Liikevaihdon kehitys Jalokiissa on kyllä vaatimaton vuodesta 2015 --> 2017.

En ihan saa koppia, että mihin tuo liittyy.
 

#13

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
Täähän on kuin Seiskaa lukisit tätä nykyä.

Avatkaa nyt mikä mättää: kiistelläänkö jostain menneistä vai onko nykyhallitus tehnyt jonkin isomman liikkeen, myynyt ipan hartwallille/hjallikselle tai jotain?

Henkilökohtaisia vammoja saatu, vai mitämitämitä tää nyt on?
 

Peltinen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
852
Tällaisten "on mahdollista" heittojen heittely on vähän samaa luokkaa, kuin sanoisin, että on mahdollista, että Tampereen valtuustossa on pedofili. Ei siis vie mitään hyödyllistä eteen päin, mutta "palstatotuutena" muuntuu helposti erittäin ikäväksi väitteeksi.

Nimenomaan, rikkinäinen puhelin alkaa viedä näitä vihjailuja eteenpäin totuutena ja luultavasti asia kiertää takaisin hallin käytävällä siten, että Risto Jalo jatkaa Honkkiksen linjoilla ja vetää Ilveksestä välistä ja lomailee ties missä eikä hoida hommiaan. Minulla ei ole faktoista keskusteltavaa eikä mielipidettä, minulla on ainoastaan näiden "faktojen" esittämistavasta ja tässä ketjussa käydystä keskustelusta hyvinkin jyrkkä mielipide (joka varmaan kävi jo selväksi).
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 797
Nämä muutamat vääntäjät voisivat aloittaa joululoman ja vetää happea välillä. Nuo arvailut ja pohdinnat eivät tunnu johtavan yhtään mihinkään vaan päinvastoin aiheuttavat hallaa Ilvekselle.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Mielinkiintoisia mielipiteitä. Eilen viimeksi kirjoitettiin mm. näin.

Kyllä nämä Heken kirjoitukset on saaneet nykyjohdon näyttämään pyhimyksiltä. Mutaa on jouduttu kaapimaan niin hassuista asioista ja niin kaukaa haettuna että homma näyttää siinä valossa kyllä huippu puhtaalta.

Ketä tässä nyt uskoa?
 

Jallu

Guest
Kirjoitat omalla nimelläsi, josta sinulle pisteet. Se antaa myös oikeuden katsoa henkilön taakse.
Olet jäänyt pois Share Ilveksen toiminnasta ja lakannut hallissa käymisen ja samaan aikaan katkeroitunut seuran nykyjohdolle.

Seuran, jonka pelastamiseen käytit kiistatta aikaa yhtenä osallisena. Onko kyseessä yhä Ilveksen edun ajaminen vai iskikö vauhtisokeus? Koetko, että palkinto jäi saamatta vai onko johdossa väärät ihmiset?

Muista kuitenkin, että omalla nimellä kirjoittaminen ei sido mihinkään. Kysymyksiini vastaaminen on täysin vapaaehtoista.
 

Hank Da Silva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
336
Kirjoitat omalla nimelläsi, josta sinulle pisteet. Se antaa myös oikeuden katsoa henkilön taakse.
Olet jäänyt pois Share Ilveksen toiminnasta ja lakannut hallissa käymisen ja samaan aikaan katkeroitunut seuran nykyjohdolle.

Seuran, jonka pelastamiseen käytit kiistatta aikaa yhtenä osallisena. Onko kyseessä yhä Ilveksen edun ajaminen vai iskikö vauhtisokeus? Koetko, että palkinto jäi saamatta vai onko johdossa väärät ihmiset?

Muista kuitenkin, että omalla nimellä kirjoittaminen ei sido mihinkään. Kysymyksiini vastaaminen on täysin vapaaehtoista.
Itseänikin ihmetyttää tämä Heken katkeroituminen, hän oli sentään Sharen nokkamies. Onko oikeasti kyseessä Ilveksen edun ajaminen vai suuttuminen, kun ei itse päässyt jalustalle ja mukaan seuran toimintaan? Ikävä tilanne tämä on joka tapauksessa.
Olisi hienoa, jos Ilvestä pystyttäisiin vihdoinkin rakentamaan ja kannattamaan ilman kuppikuntia ja selkään puukotuksia. Mielipide eroista ei luultavasti kuitenkaan ikinä tulla pääsemään, koska kyseessä on suuria tunteita herättävä rakas Ilveksemme.
Toivon kuitenkin, että jokainen Ilveksen äärellä toimiva muistaisi, että Ilveksen etu on tärkein.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Pari kuukautta takaperin veikkailin, että olet jostain ytimen liepeiltä. Arvioni ei tainnut olla täysin väärä?

Kirjoitat omalla nimelläsi, josta sinulle pisteet. Se antaa myös oikeuden katsoa henkilön taakse.
Olet jäänyt pois Share Ilveksen toiminnasta ja lakannut hallissa käymisen ja samaan aikaan katkeroitunut seuran nykyjohdolle.

On Share Ilveksen etujen mukaista, että en tällä hetkellä ole aktiivisesti toiminnassa mukana.

Onko kyseessä yhä Ilveksen edun ajaminen vai iskikö vauhtisokeus?

Kyseessä on Ilveksen edun ajaminen.

Koetko, että palkinto jäi saamatta

En ole palkintoa pyydellyt tai kaipaillut. Yhteen "palkintoon" minua ehdotettiin ja sain kannatustaki. Tilinpäätöksen tultua julki ilmoitin, ettei minun olisi järkeä ottaa "palkintoa" vastaan. Se ei olisi ollut tässä tilanteessa Ilveksen edun mukaista. "Palkinnon" saajaksi oli parempia ehdokkaita. Tästä löytyy sähköpostiviesti todisteeksi.

onko johdossa väärät ihmiset?

Johdossa on ihmisiä, joiden toimintaan en ole tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 824
Itse muistelen myös Heken ja Iston keskutelua ja jotain tän suuntaista, että Heke tarjos apuaan Ilvekselle, muttei kelvannu.

Joten itselle jäänyt maku, että kaikki nykyinen purkaus johtuu vain ja ainoastaan siitä. Ei millään pahalla. Tämmönen maku vaan itselle jäänyt. Saatan olla käsittänyt väärinkin, mutta hyvin vahvasti haiskahtaa juurikin tältä.

Ymmärtäähän katkeroitumisen, koska kumminkin Hekekin yhtenä suurimmista aikaansaajista uudessa Ilveksessä ja omistajanvaihdoksessa ja siitä kiitoksena ettei Heken apua tarvita. Olettaen siis, että olen käsittänyt oikein
 
Ylös