PE 10.3.2023 | Tappara - Ilves

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 705
Jännä nähdä muistaako Tappara Konnaa mitenkään, kun kerran Kärpätkin vaikkei ole edes heidän vanha pelaajakaan.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Kertoimet Veikkauksella nyt kokoonpanojen tultua tietoon:

2.60 - 3.75 - 2.50

Ilveksen kerroin noussut, Tapparan laskenut.

Ilveksen kerroin oli hieman noussut jo ennen kokoonpanotietoja. Taitaa pelijakauma vain vaikuttaa asiaan.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 578
Suomi tämän hetken tasolla ilmeisesti vamman kanssa pelaten ei ole menetys. Hyvät kenttäkoostumukset.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 273
Tällä meiningillä iltaan.
20230127_058.jpeg
 

Esa Toskanen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
504
Kertoimet Veikkauksella nyt kokoonpanojen tultua tietoon:

2.60 - 3.75 - 2.50

Ilveksen kerroin noussut, Tapparan laskenut.
Mielenkiintoista, olisikohan Tapparaa pelattu sen verran paljon, että kertoimia laskettu? Yhden pelaajan (Suomi) poissaolo pl. maalivahdit vaikuttaa voimasuhteisiin lähes olemattomasti ja tästä on ihan dataakin saatavilla. Varsinkin nykyvireinen Suomi huomioituna, ja se että naapurilta puuttuu Savinainen ja Rauhala.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 284
Rauhala on puuttunut käytännössä koko kauden, että ei sitä oikein voi laskea tässä poissaolijaksi ainakaan sen enemmän kuin Czucmaniakaan. Suomi ja Savinainen menevät aika yksyhteen, molemmat kuuluvat lähtökohtaisesti Liigan parhaimpiin pelaajiin, mutta syystä X (ehkä loukkaantumiset) jo pitkään pelanneet varjojen mailla. (Savinainen viimeiseen 17 peliin nakuttanut yhden maalin, Suomi kolme)
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 576
Keskiviikon pelin jälkeen oli huonot fiilikset tästä pelistä, mutta nyt aika hyvät. Puolustuskin alkaa näyttämään liigatasoiselta (hymiö).

Alkais jo.
 

FightBackIpa

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
981
Kaukoputki oli viimeksikin Tappara pelissä säätämässä. Tommi siis calm down, vain pikku koiruuksia, olet silmätikku
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Oon miettiny ihan samaa, oli pari mikä tahansa niin aina löytyy viesti "jaha tuomareina X ja Y, mitä tahansa voi siis odottaa" :D
Kertonee lähinnä yleisestä tuomariston tasosta kun ihan sama mikä kombo on kentällä, lähtökohtaisesti paskaa on luvassa. Yhden kerran muistan tässä kevätkaudella, kun aika lailla koko pelin linja pysyi samana ja myös estämiset ja muut "pikkusiat" otettiin tarkasti pois. Oli todella hyvä linja ja peliä oli mukava katsella ja varmasti myös pelata. Sitä toivoi lisää, mutta turhaan.
 

TammiTorjuuKatsomoon

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
220
Oon miettiny ihan samaa, oli pari mikä tahansa niin aina löytyy viesti "jaha tuomareina X ja Y, mitä tahansa voi siis odottaa" :D
Sehän se onkin, kun Ilveksen peleissä viheltää pääosin samat naamat. Jossakin vaiheessa noita laskinkin. Ilveksen pelejä oli viheltänyt tuolloin helmikuun puolivälissä viisitoista tuomaria, mutta osa heistä oli tuominnut vain yhdessä tai yksittäisissä otteluissa kun taas Kova, Kaukokari ja Heikkinen olivat viheltäneet ylivoimaisesti eniten. Siinäkin oli eroa, sattumaa tai, miten paljon eri tuomareiden viheltämissä otteluissa tuomari vihelsi jäähyjä Ilvekselle suhteessa vastustajaan.
Itse en usko, että tuomarit tarkoituksella näkisivät jonkun joukkueen rikkovan enemmän tai vähemmän, vaikka aihetta ei olisi, mutta niin kauan kun tuomarit ovat ihmisiä, voi alitajuisesti käsitykset eri joukkueista ja pelaajista vaikuttaa viheltämisiin ja viheltämättä jättämisiin.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 576
Kertonee lähinnä yleisestä tuomariston tasosta kun ihan sama mikä kombo on kentällä, lähtökohtaisesti paskaa on luvassa. Yhden kerran muistan tässä kevätkaudella, kun aika lailla koko pelin linja pysyi samana ja myös estämiset ja muut "pikkusiat" otettiin tarkasti pois. Oli todella hyvä linja ja peliä oli mukava katsella ja varmasti myös pelata. Sitä toivoi lisää, mutta turhaan.
Eikö se ollut joku Pelicans(?)-peli, ekassa erässä vihellettiin kaikki aivan oppikirjan mukaan ja sitten pilli meni taskuun? Jotain tälläistä muistelisin.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 596
Eikö se ollut joku Pelicans(?)-peli, ekassa erässä vihellettiin kaikki aivan oppikirjan mukaan ja sitten pilli meni taskuun? Jotain tälläistä muistelisin.

Pakkohan noin on viheltää, kun muuten jäähyjen määrä tulee liian isoksi ja haukutaan pelin jälkeen pressissä "tuomari otti liian isoa roolia" jne. ;)

Haluaisin niiden tuomarivaihtojen jatkuvan. Sveitsistä, Tsekistä, Ruotsista ja Ameriikoista välillä tuomareita vetään liigapelejä. Ja meidän amatimiehiä muualle.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 704
Kertonee lähinnä yleisestä tuomariston tasosta kun ihan sama mikä kombo on kentällä, lähtökohtaisesti paskaa on luvassa. Yhden kerran muistan tässä kevätkaudella, kun aika lailla koko pelin linja pysyi samana ja myös estämiset ja muut "pikkusiat" otettiin tarkasti pois. Oli todella hyvä linja ja peliä oli mukava katsella ja varmasti myös pelata. Sitä toivoi lisää, mutta turhaan.
Mä oon varmaan vähemmistössä, mutta mun mielestä tuomarit vetää liigassa pääsääntöisesti hyvin ja mä pidän meidän tuomarien tasoa korkeana. Mä oon sitä mieltä, että Pohjois-Amerikasta tulee paremmat ja Ruotsin kanssa mennään samoissa, mutta meillä paremmat kuin missään Keski-Euroopan maista.
Yksittäisiä virheitä tulee aina, siitä ei kannata edes puhua, mutta se mikä huolettaa, on että nyt kun on puhuttu, että pitää saada kamppailla, niin on sallittu aivan liikaa sellaista repimistä, roikkumista ja kahvaamista ja se vie peliä ihan väärään suuntaan.
Sitten kun näitä roikkumisia otetaan pois vähän tarkemmin, niin Niemelät, Miettiset ym on heti rutisemassa, koska niillä on käsissään joukkueet, että ne pärjäävät paremmin tällä tyylillä.
 
Ylös