Niilon Pojat

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 714
Junaan vaan. Nähdään Seinäjoella.
Mietin kulkupeliä auton ja junan välillä. Yksin matkustaessa juna on jopa autoa edullisempi. Toisaalta autossa olisi kolmelle muullekin paikka. Neljälle, jos kolme aikuista haluaa istua takapenkillä kuin sillit suolassa.

Jos menee liian vaikeaksi puljailla kyyti menosuuntaan, niin ainakin paluusuuntaan onnistunee siellä paikan päällä melko vaivattomasti.

Onko Niilon Pojat olleet yleensä Itäkatsomossa eli juuri toisessa päädyssä kuin paikallisten fanien kannattajakatsomo?
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 909
Autolla 2,5 tuntia ja pysähdyksellä hieman enemmän... Turha säätää. Junaan vaan ja reilu tunti. Ja Itäkatsomoon vieraskannattajat sijoitetaan.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 714
Autolla 2,5 tuntia ja pysähdyksellä hieman enemmän... Turha säätää. Junaan vaan ja reilu tunti. Ja Itäkatsomoon vieraskannattajat sijoitetaan.
Totta. Rautatieasemien välissä juna on ilman häiriöitä kyllä selkeästi autoa nopeampi. Nähdään Itäkatsomossa!
 

Jivi Reistola

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
353
Screenshot_20220719-223900.jpg
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 714

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 918
Niilon poikien toiminta on ihan hyvin kehittynyt tällä kaudella vaikka ollaan vielä osaston tasosta todella kaukana. Olisikohan realimismia saada ensi kaudella jokaiseen vieraspeliin matka?
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 909
Noh...
Niilon Pojat ovat noin 1/10 osaa siitä mitä Osasto.

Ensimmäiseksi pitäisi perustaa ry, jonka johdosta rahat ja hallinto olisi kunnossa. Kuten Osastolla. Se tie, että yksi jemmaa rahoja siellä ja kerätään kolehteja on nähty.

Sitten kun on tilit ja hallinto --> voidaan kerätä jäsenmaksuja... Niillä sitten puolestaan voi järjestää matkoja turvallisesti... Ja ei ole kiinni siitä onko lähdössä 21 vai 25 henkilöä...

Ja jos Osasto 41 pystyy järjestemään asiat fiksusti, niin silloin pystyy myös kuka tahansa.
 

Nade

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
787
Ja jos Osasto 41 pystyy järjestemään asiat fiksusti, niin silloin pystyy myös kuka tahansa.
Sen verran pakko tarttua tähän, että kun verrataan lätkää ja futista niin puhutaan aika isosta erosta kiinnostavuudessa. Yleisöä vähemmän --> "aktiivikannattajia" vähemmän, joten on vaikeampi saada järkevän hintaisesti reissuja järjestettyä.

Mahdollista se toki on, mutta hieman eri tilanne näiden välillä tällä hetkellä on. Luonnollisesti Osaston tekemää työtä mitenkään vähättelemättä.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 327
Yleisöä vähemmän --> "aktiivikannattajia" vähemmän, joten on vaikeampi saada järkevän hintaisesti reissuja järjestettyä.

Toiminnan pitäisi olla järjestäytynyttä, jotta sillä olisi jatkuvuutta ja jotta olisi vastuut selkeästi jaettu. Kannattajatoiminta voi kehittyä vain jos se organisoituu.

Osasto oli myös pitkään järjestäytymätön, koska jokin järjestäytymisen vierastaminen kuuluu kannattajatoiminnan kulttuuriin Suomessa. Mutta vasta kun Osastosta tuli ry. tuli vastuut ja työnjako ja fanimatkojen järjestäminen kaikille.

Niilot eivä tähän ole toistaiseksi lähteneet, ja tämä näkyy toiminnan järjestäytymyytenä esim fanimatkojen suhteen. Yhdistystoiminta on toki rasittavaa ja se koetaan ilmeisesti spontaanin toiminnan hengen vastaiseksi, mutta vain organisoitumalla toiminta voi kehittyä ja ennen kaikkea kasvaa.. eli voi liittyä jäseneksi Oikeasti, ei vaan "olla mukana".

No toki vaatisi aktiivisia toimioita alottaan, mutta nopeesti niistä jäsenistä työtaakanjakajia löytyisi. Vielä ei ole halukkaita vetäjiä löytynyt.
 
Viimeksi muokattu:

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 909
Noh ajatellaanpa tämän kauden kannattajakausaria. Se oli kaikilla mahdollinen, ihan kuka vaan pystyi sen hommaamaan.

Entäs Kiekon puolella. Jotta sai kannattajakausarin, piti maksaa ensiksi Osaston jäsenmaksu...

Mutta ei. Jääkiekko sitä ja futiksessa tätä. Ollaan aina pienempiä ja aina huonompia ja aina surkeampia jne...

Päät pois pensaasta!

Nyt kaikkien Ilvesläisten on laitettava jälleen oma arvovaltasa nurkkaan ja pohdittava kuinka Ilves saadaa futiksessa nostettua sille seuraavalle tasolle.
Ja se ei saa jäädä kenestäkään kiinni.

Olen valmis talkoisiin.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 531
Noh ajatellaanpa tämän kauden kannattajakausaria. Se oli kaikilla mahdollinen, ihan kuka vaan pystyi sen hommaamaan.

Entäs Kiekon puolella. Jotta sai kannattajakausarin, piti maksaa ensiksi Osaston jäsenmaksu...

Mutta ei. Jääkiekko sitä ja futiksessa tätä. Ollaan aina pienempiä ja aina huonompia ja aina surkeampia jne...

Päät pois pensaasta!

Nyt kaikkien Ilvesläisten on laitettava jälleen oma arvovaltasa nurkkaan ja pohdittava kuinka Ilves saadaa futiksessa nostettua sille seuraavalle tasolle.
Ja se ei saa jäädä kenestäkään kiinni.

Olen valmis talkoisiin.
Toivottavasti tuo vertailu jää kaikilta saman ja tien. Itse tykkään molemmista ja arvostan kumpaakin porukkaa. Niiloissa myös paljon Osastolaisia pyörii ja myös toisinpäin.
 

Jivi Reistola

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
353
Totuus on vaan se että suomalaiset eivät uskalla mennä niihin oman seuran kannattajaryhmiin, koska ajatellaan tyylillä "mitäköhän noi muut miettii jos mä nyt meen tonne huutaa". Mutta jokainen täältä joka on noita ideoita kertonut voisi tulla ens peliin Niiloihin.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 762
Sanotaanko nyt näin, että eniten mua häiritsee noissa kannattajaryhmissä häiriökäyttäytyminen. Sitä en siedä edes sekunnin tuhannesosaa. Siksi en itse koskaan pystyisi liittymään yhteenkään kannattajaryhmään.

Mutta hienoa, että kannatetaan ja varmasti joukkue saa siitä energiaa.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 680
Sanotaanko nyt näin, että eniten mua häiritsee noissa kannattajaryhmissä häiriökäyttäytyminen. Sitä en siedä edes sekunnin tuhannesosaa. Siksi en itse koskaan pystyisi liittymään yhteenkään kannattajaryhmään.

Mutta hienoa, että kannatetaan ja varmasti joukkue saa siitä energiaa.
Itse ajattelen niin että mitä enemmän sinun kaltaisiasi liittyy siihen hommaan, sitä vähemmän ryhmäpaineen kautta ilmaantuu häiriökäyttäytymistäkään.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 909
Entäs jos Osasto muuttaisi sääntöjään?
Tarkoituksena olisi Ilveksen tukeminen kaikissa mahdollisissa urheilulajeissa. Nykyisin taitaa olla vaan Ilveksen jääkiekon kannattaminen. Sen jälkeen yhdellä jäsenmaksulla hoituisi kaksi hommaa. Hallitus sitten nimeäisi yhteyshenkilöt eri lajeihin.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 680
Entäs jos Osasto muuttaisi sääntöjään?
Tarkoituksena olisi Ilveksen tukeminen kaikissa mahdollisissa urheilulajeissa. Nykyisin taitaa olla vaan Ilveksen jääkiekon kannattaminen. Sen jälkeen yhdellä jäsenmaksulla hoituisi kaksi hommaa. Hallitus sitten nimeäisi yhteyshenkilöt eri lajeihin.
Niin, heillä on suurilta osin samat naamat ja samat laulut, mielestäni tuota voisi ainakin miettiä. Yhdistyksen sisällä voisi sitten tehdä jaon lajien välillä.
 
Ylös