Niilon Pojat

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 117
Tämä asia on itseäni ehkä eniten ärsyttävä asia täälä foorumeilla. Jalkapallo Ilvekset huutelee jääkiekon suuntaan näitä "kendo" juttuja ja vastaavasti jääkiekko Ilvekset huutelee jalkapallon suuntaan näitä "potkupallo" juttuja.
Omasta mielestäni jos toinen laji ei kiinnosta niin ei tarvitse keskusteluun osallistua kun ei ole mitään muuta annettavaa kun provoaminen.

Ja varsinkin se on outoa että ulkomaista jalkapalloa osa kyllä seuraa mutta suomalainen tai vielä oman seuran pelaama fudis onkin ihan paskaa vaikka ei olisi koskaan edes antanut sille mahdollisuutta. Sitten ihmetellään miksi asiat eivät kehity.
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 933
Ja varsinkin se on outoa että ulkomaista jalkapalloa osa kyllä seuraa mutta suomalainen tai vielä oman seuran pelaama fudis onkin ihan paskaa vaikka ei olisi koskaan edes antanut sille mahdollisuutta. Sitten ihmetellään miksi asiat eivät kehity.
Valioliigan näyttäminen aikoja sitten suomalaisissa ruuduissa oli isoin virhe. Mieshuoraus on kyllä isoin syöpä tälle lajille eikä mikään jääkiekko. Jääkiekko vaan sattuu hyötymään tästä tuotteen heikosta arvostuksesta.
Saan kyllä aina hyvät naurut, kun kerron jollekkin Euroopan suurseuran "kannattajalle" että he ovat korvattavissa toisin kuin minä. Tämä totuus on erittäin satuttava ja jättää ihmisen ison hämmennyksen alle.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 117
Valioliigan näyttäminen aikoja sitten suomalaisissa ruuduissa oli isoin virhe. Mieshuoraus on kyllä isoin syöpä tälle lajille eikä mikään jääkiekko. Jääkiekko vaan sattuu hyötymään tästä tuotteen heikosta arvostuksesta.
Saan kyllä aina hyvät naurut, kun kerron jollekkin Euroopan suurseuran "kannattajalle" että he ovat korvattavissa toisin kuin minä. Tämä totuus on erittäin satuttava ja jättää ihmisen ison hämmennyksen alle.

Tässä on kyllä paljon totuutta, itsellänikin on kavereita ketkä kannattavat nimenomaan Valioliigaseuroja eikä siinä mitään mutta kun olen pyytänyt tsegimään paikallista futista ihan paikan päälle niin ei saa lähtemään millään, vituttavaa. Pakko nostaa hattua teille ketkä oikeasti olette siellä tukemassa omaa paikallista seuraanne, nimenomaan tuollaista intohimoa ei voi korvata tai tv-yhtiöt ostaa. Samalla lailla itse hieman kyseenalaistan myös näitä tyyppejä keiden mielestä Änäri on nyt vaan niin paljon siistimpi juttu.

Itse en kaipaa pelien ympärille juuri mitään ylimääräistä niin minusta suomalainen fudis on tuotteena sinänsä juuri ihan hyvä, aitoja kannattajia paikalla eikä pelissäkään ole vikaa. Eri asia ovat sitten nämä seurojen taustahenkilöiden- ja organsaatioiden suhmuroinnit, pelaajapolun luomisen vaikeudet jne. mutta se on eri topiikki.
 

Peluuri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
862
Jos oikein olen ymmärtänyt niin ainakin osa kannattajista on jääkiekossa tapparalaisia sekin voi olla osa syy miksi niilojen ja osaston yhteistyö jäänyt vähälle. En siis väitä mitään vaan kerron miten olen asian ymmärtänyt
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 117
Jos oikein olen ymmärtänyt niin ainakin osa kannattajista on jääkiekossa tapparalaisia sekin voi olla osa syy miksi niilojen ja osaston yhteistyö jäänyt vähälle. En siis väitä mitään vaan kerron miten olen asian ymmärtänyt

En pitäisi mahdottomana, monelle meikäläisistä jääkiekko-Ilves tuntuu olevan melko irrallinen asia tuosta kiakkopuolen Ilveksestä eli paikallisasetelma ei samalla tavalla ulotu nurmikenttien puolelle. Ristiriitainen suhde omalla tavallaan.
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 933
Itse en kaipaa pelien ympärille juuri mitään ylimääräistä niin minusta suomalainen fudis on tuotteena sinänsä juuri ihan hyvä, aitoja kannattajia paikalla eikä pelissäkään ole vikaa. Eri asia ovat sitten nämä seurojen taustahenkilöiden- ja organsaatioiden suhmuroinnit, pelaajapolun luomisen vaikeudet jne. mutta se on eri topiikki.
Tykkään kyllä kotimaan jalkapallosta juuri tuon aitouden takia. Vaikka rakastan, myös jääkiekkoa niin kyllä jalkapallo on ihan erillainen eri juttu kansainvälisen asemansa takia. On esimerkiksi vaikea keksiä maata jossa ei pelata ollenkaan jalkapalloa. Toivon vaan että Veikkausliiga olisi jonain päivänä edes jollain tasolla verrattavissa SM-Liigaan yleisömääriin.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 117
Toivon vaan että Veikkausliiga olisi jonain päivänä edes jollain tasolla verrattavissa SM-Liigaan yleisömääriin.

Tämä olisi hieno asia mutta taas kerran mielestäni tullaan siihen aiheeseen että kun pelin tasossa emme voi kilpailla huippumaiden kanssa niin kiinnostavuus markkinointiin täytyisi luoda nimenomaan paikallisuuden ja kulttuurin kautta. Itse usein kaipaan tuota aitoutta enemmän kiekkoonkin kun itse näen senkin touhun tällaista romantisoivien lasien läpi ja rehellisesti sanottuna en tiedä kuinka moni vaikka tapparalaisista näkee samoin.

Toivottavasti tunnelmanluontiin on esim. Tammelassa sopivat puitteet, kyllähän tuossa seurojaan rakastavien ihmisten talkoita tarvitaan jotta sarjan ympärille luodaan hyvää pöhinää ja ihmisten sekä median tulisi antaa tälle lajille tilaisuus täällä kotimaassakin.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 717
Tämä olisi hieno asia mutta taas kerran mielestäni tullaan siihen aiheeseen että kun pelin tasossa emme voi kilpailla huippumaiden kanssa niin kiinnostavuus markkinointiin täytyisi luoda nimenomaan paikallisuuden ja kulttuurin kautta. Itse usein kaipaan tuota aitoutta enemmän kiekkoonkin kun itse näen senkin touhun tällaista romantisoivien lasien läpi ja rehellisesti sanottuna en tiedä kuinka moni vaikka tapparalaisista näkee samoin.

Toivottavasti tunnelmanluontiin on esim. Tammelassa sopivat puitteet, kyllähän tuossa seurojaan rakastavien ihmisten talkoita tarvitaan jotta sarjan ympärille luodaan hyvää pöhinää ja ihmisten sekä median tulisi antaa tälle lajille tilaisuus täällä kotimaassakin.
Tämähän se on. Ei tuolla ulkomaillakaan esim. Englannissa joku 6div. futis tasoltaan ihmeellistä ole mutta silti siellä väkeä matseissa käy. Se on se ylpeys omasta seurasta ja yhteisöllisyys mikä vetää. Suomessa ei tätä ole tajuttu(vieläkään).
 

Makkelli72

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
216
Onko Niilon poikkien toiminnan kehittäminen keskittynyt jo Tammelaan? Vai onko jotain millä saisi vielä täksi kaudeksi Ratinassa luotua parempaa pöhinää? Fanikatsomo ei muistaakseni edes näy tv-lähetyksissä kovin hyvin...
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 822
Itse sanoisin että kannattaisi säästää se Tammelaa varten.
Vaikka koko Nokia Arenan seisomapääty saapuisi Ratinaan paikalle, niin siitä ei valitettavasti sinne kaarteeseen saataisi todennäköisesti kovinkaan massiiviselta näyttävää kannattajapäätyä. Samaa mieltä, että tuon toteuttamisen yrittäminen kannattaa varmaankin jättää Tammelaan. Viime kauden kannattajamassalla se näyttäisi vain koomiselta ja nostaisi todennäköisesti kynnystä liittyä mukaan. Iso porukka tuntuu olevan monelle houkuttelevampi liittyä mukaan, kun sinne massan sekaan hukkuu helpommin. Sen sijaan pienen porukan mukaan liittyminen voi tuntua monen mielestä nololta ja se vaatii siksi enemmän rohkeutta. Todennäköisesti tuollaisen ison massan rakentaminen ottaa aikaa, eikä sitä synny yhdessä yössä. Siitäkään huolimatta, että Osasto on jo olemassa.

Tuosta huolimatta muuten olisi kyllä hyvä saada houkuteltua mahdollisimman paljon osastolaisia Niilon Poikien mukaan sinne lipan alle. Toki monen nykyisen osaltahan on jo kyse siitä, että porukkaa käy molempien joukkueiden peleissä kannustamassa. Väittäisin, että Niilon Poikien riveissä viime aikoina kannustaneista on isompi kannustanut myös Osaston mukana kuin toisinpäin. Osaston toiminnassa pyörii suhteellisesti ja varmaan ihan absoluuttisestikin enemmän porukkaa, jotka eivät ole mukana Niilon Poikien toiminnassa. Eivät välttämättä käy edes jalkapallopeleissä. Tuohon kun keksisi jonkun viisasten kiven, miten saisi kiekkokatsomosta enemmän porukkaa Ratinaankin. Toivottavasti Hockeyn liityminen mukaan Ilves Edustuksen toimintaan auttaa tässäkin asiassa.

Olen miettinyt, että Niilon Pojat voisi lisätä Osaston tavoin liputtelua. Se lisäisi kannattajaryhmän visuaalista puolta betonikolossin keskellä. Liputtaminen tosin täytyisi varmaankin tehdä alempana kuin viime kaudella siellä katsomon yläosassa. Laulujen kannalta se ylärivi saattaa olla kyllä hyväkin paikka, koska lippa suuntaa äänen väkisinkin kohti kenttää, eikä taivaalle.
 

Makkelli72

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
216
Joku erittäin iso lippu olisi hyvä Niilon pojille vielä jos vain mahdollista. Inter fanit sai pienelläkin porukalla suuruuden tuntua sen muutaman ison lipun avulla.
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 933
Joku erittäin iso lippu olisi hyvä Niilon pojille vielä jos vain mahdollista. Inter fanit sai pienelläkin porukalla suuruuden tuntua sen muutaman ison lipun avulla.
Jep ton kokoiset liput mitä näkyy lupin peleissä olisi hieno nähdä varsinkin, kun jalkapallo peleissä on tilaa niitä heilutella
 
Ylös