Muut kiekkofoorumit

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 119
Jokaiselle suotakoon oikeus omaan mielipiteeseen puolin jos toisinkin, kai muut saa kahvia juoda vaikka itse ei siitä tykkääkään.

Näin on, tuskin kuitenkaan kahvinjuontikaan mielipidekysymyksenä edellyttää voimakeinoja tai lakipykäliä niin olettaisin että ilman näitä selvittäisiin myös tarrojen kanssa...
 

Zerofan

Luottopelaaja
Viestejä
2 943
Kaikenlaista tyhmää sitä on joskus tullut tehtyä, vielä enemmän nähtyä ja sittemmin omaksi ilokseni vielä lakiasioihin vähän tutustuttua, joten jotain kuvittelin tästä aihepiiristä tietäväni, mutta nyt täytyy myöntää kyllä, että mun rikosoikeudelliselle tietämykselleni vankeusrangaistus tarrojen liimailusta oli aivan uusi asia!

Pannaankohan ainakin sarjatarraajat linnassa liskolle :D

katso liitettä 5122
Voisiko tähän sanoa, että piri toimii. Lahdessa ihan tuttu juttu, sitä kuulemma laitetaan ihan Liipolan hanaveteen.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 303
Totean tähän keskusteluun, että kenen mielestä tarrojen liimailu tuottaa Ilvekselle jotain lisäarvoa?

Itse rinnastan tarrojen liimailun yritysten ikkunoihin tms. tussilla tai spraymaaleilla tehtyihin tageihin, mitä 99,9% planeetan ihmisistä pitää lähinnä suttaamisena. Voin todeta itsekin, että pidän tätä toimintaa teennäisesti liitettynä joukkueen kannattamiseen.

Jos näen jonkun liimaavan tarroja tai tuhertavan nimimerkkiään vaikkapa pk-yrittäjän ikkunaan, puutun aivan varmasti tilanteeseen. Putsaaminen voi maksaa paljonkin joko rahaa tai työtunteja yrittäjälle, jolla voi olla muutenkin vaikeaa koronavuosien jälkeen. Yksityisomaisuuteen (eli ihmisten asuntoihin) tehty ilkivalta laittaa taasen jo puuttumisen seuraavalle tasolle.
 

SiniOranssi_Kolmospaita

Luottopelaaja
Viestejä
1 532
Totean tähän keskusteluun, että kenen mielestä tarrojen liimailu tuottaa Ilvekselle jotain lisäarvoa?

Itse rinnastan tarrojen liimailun yritysten ikkunoihin tms. tussilla tai spraymaaleilla tehtyihin tageihin, mitä 99,9% planeetan ihmisistä pitää lähinnä suttaamisena. Voin todeta itsekin, että pidän tätä toimintaa teennäisesti liitettynä joukkueen kannattamiseen.

Jos näen jonkun liimaavan tarroja tai tuhertavan nimimerkkiään vaikkapa pk-yrittäjän ikkunaan, puutun aivan varmasti tilanteeseen. Putsaaminen voi maksaa paljonkin joko rahaa tai työtunteja yrittäjälle, jolla voi olla muutenkin vaikeaa koronavuosien jälkeen. Yksityisomaisuuteen (eli ihmisten asuntoihin) tehty ilkivalta laittaa taasen jo puuttumisen seuraavalle tasolle.
Eikai kukaan sen puolesta puhukkaan että saisi ikkunoihin laittaa.

Kai tässä roskiksista (kaupungin) ja valotolpista puhutaan
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 935
Totean tähän keskusteluun, että kenen mielestä tarrojen liimailu tuottaa Ilvekselle jotain lisäarvoa?

Itse rinnastan tarrojen liimailun yritysten ikkunoihin tms. tussilla tai spraymaaleilla tehtyihin tageihin, mitä 99,9% planeetan ihmisistä pitää lähinnä suttaamisena. Voin todeta itsekin, että pidän tätä toimintaa teennäisesti liitettynä joukkueen kannattamiseen.

Jos näen jonkun liimaavan tarroja tai tuhertavan nimimerkkiään vaikkapa pk-yrittäjän ikkunaan, puutun aivan varmasti tilanteeseen. Putsaaminen voi maksaa paljonkin joko rahaa tai työtunteja yrittäjälle, jolla voi olla muutenkin vaikeaa koronavuosien jälkeen. Yksityisomaisuuteen (eli ihmisten asuntoihin) tehty ilkivalta laittaa taasen jo puuttumisen seuraavalle tasolle.
No sitä on varmaan vaikea ymmärtää jos ei ole osallinen kannattajakulttuurissa. Kannattajat yleisesti näkevät ne semmoisena leikkimielisenä reviirin merkkauksena ja toisaaltana vieraissa "kävimme täällä" merkkinä. Pysähdys oikeassa kadussa voi olla museon tasoinen kokemus nähdä eri ryhmien merkkejä ja niiden designeja.
Tietenkin tästä voi rakentaa eettisen vastalauseen, mutta ultras kulttuurissa nyt muutenkaan harvemmin voivotellaan muutamasta mielensäpahoittajasta. Itseeni ei kiinosta juupas eipäs väittely, mutta selitin nyt miksi tätä harrastetaan. Kyllä itse ainakin vältän ikkunat ja pidän muutenkin vähän tyylitajua, mutta muuten katutolpat ja areenat on ihan hyväksyttävä paikka tarrata omasta mielestä
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Totean tähän keskusteluun, että kenen mielestä tarrojen liimailu tuottaa Ilvekselle jotain lisäarvoa?

Itse rinnastan tarrojen liimailun yritysten ikkunoihin tms. tussilla tai spraymaaleilla tehtyihin tageihin, mitä 99,9% planeetan ihmisistä pitää lähinnä suttaamisena. Voin todeta itsekin, että pidän tätä toimintaa teennäisesti liitettynä joukkueen kannattamiseen.

Jos näen jonkun liimaavan tarroja tai tuhertavan nimimerkkiään vaikkapa pk-yrittäjän ikkunaan, puutun aivan varmasti tilanteeseen. Putsaaminen voi maksaa paljonkin joko rahaa tai työtunteja yrittäjälle, jolla voi olla muutenkin vaikeaa koronavuosien jälkeen. Yksityisomaisuuteen (eli ihmisten asuntoihin) tehty ilkivalta laittaa taasen jo puuttumisen seuraavalle tasolle.

Tässäkin asiassa on mahdollista käyttää järkeä. En mäkään - ja luulen että valtaosa on samoilla linjoilla - kannata tarrojen liimailua mihin tahansa, kuten vaikkapa yritysten toimitilojen tai yksityisasuntojen julkisivuihin/ikkunoihin, mutta aika vähän niitä sellaisissa on näkynyt. Lamppupylväät, roskikset ym. kaupungin/kunnan omistamat rumat "pömpelit" esimerkiksi sen sijaan kelpaavat tarkoitukseen oikein hyvin. Visuaalisesti tarroja on hyvin vaikea rinnastaa joihinkin spraymaaleilla sutattuihin tageihin.

Itse en ole tarran tarraa liimannut, joten mitään omaa puolusteltavissa olevaa toimintaa tässä ei mulle ole.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 736
Totean tähän keskusteluun, että kenen mielestä tarrojen liimailu tuottaa Ilvekselle jotain lisäarvoa?

Itse rinnastan tarrojen liimailun yritysten ikkunoihin tms. tussilla tai spraymaaleilla tehtyihin tageihin, mitä 99,9% planeetan ihmisistä pitää lähinnä suttaamisena. Voin todeta itsekin, että pidän tätä toimintaa teennäisesti liitettynä joukkueen kannattamiseen.

Jos näen jonkun liimaavan tarroja tai tuhertavan nimimerkkiään vaikkapa pk-yrittäjän ikkunaan, puutun aivan varmasti tilanteeseen. Putsaaminen voi maksaa paljonkin joko rahaa tai työtunteja yrittäjälle, jolla voi olla muutenkin vaikeaa koronavuosien jälkeen. Yksityisomaisuuteen (eli ihmisten asuntoihin) tehty ilkivalta laittaa taasen jo puuttumisen seuraavalle tasolle.
Sehän tässä se pointti olikin että NAAPURI oli liimaillut yritysten ikkunoihin ja kun siitä heidän foorumillaan yritettiin sanoa niin siellä yp ei hyväksynyt kuvia/kommentteja aiheeseen liittyen. Kuten sanoin jo aiemmin, Ipan tarrat lähtökohtaisesti aina muualla kuin yksityisten omaisuudessa kuten yritysten ikkunoissa.
 

Lintu

Luottopelaaja
Viestejä
2 232
Sehän tässä se pointti olikin että NAAPURI oli liimaillut yritysten ikkunoihin ja kun siitä heidän foorumillaan yritettiin sanoa niin siellä yp ei hyväksynyt kuvia/kommentteja aiheeseen liittyen. Kuten sanoin jo aiemmin, Ipan tarrat lähtökohtaisesti aina muualla kuin yksityisten omaisuudessa kuten yritysten ikkunoissa.
Aika harvoin näitä yritysten ovissa tai ikkunoissa näkee mutta hiljattain näin yhden Osaston tai Ipan tarran Stockmannin lasiovessa, ei ollu ihan paras paikka. Itse kyllä tykkään hyvin tehdyistä tarroista tolpissa ja roskiksissa.
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Kyllähän noita on kiva katsella valotolpissa, kun kaupungilla kulkee :) En nyt sen enempää ole vastaan, vaikka ei tulisi mieleenkään liimailla näitä. Jos tosiaan joku luulee että tarrojen liimailusta voi tehdä Suomessa kansalaispidätyksen, niin silloin olisi oikeasti aihetta huoleen.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 392
Kuten aiemminkin olen tuonut julki mielestäni tarrat valotolpissa, roskiksen kyljessä tms. harmittomassa paikassa ainoastaan piristävät kaupunkikuvaa ja herättävät tunteita suurimmassa osassa Tampereella asuvissa ihmisissä. Yleensä jos näen Tapparan tarran ajattelen, että sen alta löytyy joku reikä, särö tai muu vika. Eihän sellaista kukaan nyt muuten liimaisi mihinkään :)
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 144
Aika harvoin näitä yritysten ovissa tai ikkunoissa näkee mutta hiljattain näin yhden Osaston tai Ipan tarran Stockmannin lasiovessa, ei ollu ihan paras paikka. Itse kyllä tykkään hyvin tehdyistä tarroista tolpissa ja roskiksissa.
Lainsäädännön kannaltahan ei ole eroa, onko kohteena yrityksen vai kaupungin omaisuus. Siellä erottelu menee "oman" ja "jonkun toisen" omaisuuden välillä.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 670
Nyt tätä tarrakeskustelua viritellään "Moro-liitteessä".
Itselläni ei asiaan liity suuria tunteita, mutta en kyllä tässä(kään) asiassa saa kiinni kummankaan ääripään pointeista.
Toinen ääripää höpisee kansalaispidätyksistä ja vankeustuomioista ja hui hai.
Toisen mielestä tätä on välttämätön tehdä ja/tai nämä ovat hienoja koska? Muuallakin tehdään niin? On hieno merkata reviiriä?
Ja tuossa Moron kuvassakin kun katsoo tuota tolppaa, niin siinä on taas toisaalta hyvinkin helppo saada molempien ajatuksesta kiinni; siis että jonkun mielestä tolppa on sotkettu, jonkun mielestä hienoa kannattajakulttuuria.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 144
Ja tuossa Moron kuvassakin kun katsoo tuota tolppaa, niin siinä on taas toisaalta hyvinkin helppo saada molempien ajatuksesta kiinni; siis että jonkun mielestä tolppa on sotkettu, jonkun mielestä hienoa kannattajakulttuuria.
Taitaa mielipide jakautua aika selkeästi sen mukaan, että seuraako jääkiekkoa aktiivisesti vai ei ja kenen väreissä liimatut tarrat ovat. Omat näyttävät aina hienolta. Mietin sellaistakin, että jos tämän kaltaisia kirjoituksia alkaa tulla enemmän, kääntyykö tarrojen liimaus lopulta itse seuraa vastaan (näissä kun kuitenkin on seuran logo mukana)? Mene ja tiedä. Keskustellaan nyt vaikka näistä tarroista sen aikaa, kun kauden alkuun on vielä kuukausia ja joukkueiden rosteritkin ovat olleet melko staattisia jonkin aikaa. Voisihan sitä tämän keskustelun sijaan vaikka uimassakin käydä. Tai ottaa kaljan. Tai vaikka molempia.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 670
Voisihan sitä tämän keskustelun sijaan vaikka uimassakin käydä. Tai ottaa kaljan. Tai vaikka molempia.
Justiin näin! Ja niiden tarrojen hinnallakin voisi jonkun kaljan saada.
Itsellä ei tosiaan isoja tunteita, en ole lähdössä kansalaispidätyksiä tekemään tai muutenkaan barrikadeille, mutta ei nuo omaan silmään nyt näytä, kun ehkä vähän, no, lapsekkaalta. Mutta tätäkään ei pidä kääntää niin, että pitäisin koko touhua jotenkin lapsellisena, ei vaan kolahda itselle.
Mutta toi voi tosiaan olla, että saattaa kyllä kääntyä itseään vastaan.
 

SiniOranssi_Kolmospaita

Luottopelaaja
Viestejä
1 532
Justiin näin! Ja niiden tarrojen hinnallakin voisi jonkun kaljan saada.
Itsellä ei tosiaan isoja tunteita, en ole lähdössä kansalaispidätyksiä tekemään tai muutenkaan barrikadeille, mutta ei nuo omaan silmään nyt näytä, kun ehkä vähän, no, lapsekkaalta. Mutta tätäkään ei pidä kääntää niin, että pitäisin koko touhua jotenkin lapsellisena, ei vaan kolahda itselle.
Mutta toi voi tosiaan olla, että saattaa kyllä kääntyä itseään vastaan.
Ehkä tämä soppa on syntynyt siitä, että noita tarroja on lätkitty aika isolla volyymilla tolppiin. Varmasti olisi vähemmän ärsytystä jos niitä olisi se 1-2 per tolppa, mutta nyt niitä on aivan järkyttävästi niissä.

Tämä siis vain ehkä
 
  • Tykkää
Reactions: M22

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 736
Taitaa mielipide jakautua aika selkeästi sen mukaan, että seuraako jääkiekkoa aktiivisesti vai ei ja kenen väreissä liimatut tarrat ovat. Omat näyttävät aina hienolta. Mietin sellaistakin, että jos tämän kaltaisia kirjoituksia alkaa tulla enemmän, kääntyykö tarrojen liimaus lopulta itse seuraa vastaan (näissä kun kuitenkin on seuran logo mukana)? Mene ja tiedä. Keskustellaan nyt vaikka näistä tarroista sen aikaa, kun kauden alkuun on vielä kuukausia ja joukkueiden rosteritkin ovat olleet melko staattisia jonkin aikaa. Voisihan sitä tämän keskustelun sijaan vaikka uimassakin käydä. Tai ottaa kaljan. Tai vaikka molempia.
Ilves pelaa myös mm. Futista.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 736
Jaahas. Siellä mouhofoorumilla näköjään yp vastasi näin.:D
Vaikeeta on kavereilla siellä ja koville ottaa. :D
 

Liitteet

  • Screenshot_2023-06-01-13-33-35-10_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2023-06-01-13-33-35-10_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    251,8 KB · kertaa luettu: 183

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 736
Ja nyt oli tullut sähköpostia:D
Oikeasti jännä homma miten noilla meni viestini noin tunteisiin. Olivat ihan asiallisia joissa vain kysyin miksi eivät tarrakuvaa ja kommenttejani hyväksyneet heidän foorumilleen. Nyt olen "soluttautuja" vaikka tuolla foorumilla muitakin Ipalaisia on paljon. On kyllä sekaisin noi ihmiset tuolla.:D
 

Liitteet

  • Screenshot_2023-06-01-13-49-46-51_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2023-06-01-13-49-46-51_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    193,2 KB · kertaa luettu: 188
Ylös