Muiden joukkueiden ottelutapahtumat

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 897
Mielestäni sinulla on nyt vähän epäselvää settiä. Kirjoitit siis, että olit paikalla viimeisimmässä vieraspaikallisessa. Etkö huomannut, että myös Osasto oli paikalla? Siellähän Osaston liput liehuivat pelin aikana ja jättiliput katkoilla. Meininki oli hyvä muutenkin.

Sehän on ihan luonnollista, että yleensä Ilveksen vieraspelissä ei ole yhtä hyvä tunnelma kuin kotipelissä.
En sitä sillä ajatuksella tainnut katsoa että olisi mieleen jäänyt oliko osasto sillon vai ei. Ku täällä puhuttu paljon boikotista, niin jälkikäteen nyt sitten ajatellut etteivät siinäkään pelissä olleet, kun meiningissäkin hävisi selvästi. Ihmettelin silloin vain, että naapurin fanikatsomossa meininki oli selvästi parempaa ja viime aikojen kirjoitukset täällä on ihmetyttänyt.

Ja kirjoitinkin aiheesta siksi, että täällä nauretaan heidän faniporukalle tunnelmasta, vaikka he ovat sitä moninkertaisesti parantaneet ja heidän isännöimissään kotipeleissä kannustus heillä voittaa meidän kannustuksen.

Se on luonnollista joo ihan täysin, että vierapeleissä ei vieraskannustus niin kovaa ole, mutta viime vuosina myös naapurin isännöimässä paikallispeleissä meidän fanikatsomo on ollut parempi kuin heidän. Tälle kaudelle heillä on nähtävästi tapahtunut selkeä parannus. Toki empä niitä ole seurannut, mutta en muista sellaista meininkiä heiltä ennen nähneeni.

Eli kirjoitin siksi, kun meidän palstalla on viime aikoinakin vähätelty ja ilkuttu niiden kannustusta.

Mun mielestä sama asia ku ilkkuis heitä edelleenkin pelkkää träppiä pelaavaksi joukkueeksi, kun eivät sitä ole.
 

Makkelli72

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
216
Jos itse menen peliin, niin menen ensisijaisesti katsomaan peliä, en tunnelmaa tai kannustusta. Ja jos olen maksanut pelistä, niin haluan myös nähdä peliä. Yleensä istun vaihtoaitioiden takana.
En halua kettuilla vaikka siltä tämä voi kuulostaa. Mietityttää vain tämä koht viestissäsi. Oman kokemukseni mukaan vaihtoaition takana näkee paljon huonommin mitä lippujen seasta. Riippuu tietysti miten korkealla sivula olet…. Mutta jos nimenomaan siinä heti aitioiden takana
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 296
Ja kirjoitinkin aiheesta siksi, että täällä nauretaan heidän faniporukalle tunnelmasta, vaikka he ovat sitä moninkertaisesti parantaneet ja heidän isännöimissään kotipeleissä kannustus heillä voittaa meidän kannustuksen.

Sun otanta on vain niin kovin pieni tähän arvioon ja teet aika kovan yleistyksen parin matsin perusteella.

Muutenkin paikallispeli on vähän huono vertailukohta. Pitäisi verrata pitkässä juoksussa niitä arkipelejä, missä on vähemmän porukkaa.
 

Raipen lämäri

Luottopelaaja
Viestejä
1 806
Itse en lähtökohtaisesti ymmärrä että miksi joku menis tapparan kotipeliin, itse käyttäisin ne samat rahat Ilveksen kotipeliin. Asia erikseen olis jos kehuttais tapparan pelitapahtumaa ihan sairaan hienoksi ja näyttäväksi, silloin voisin käydä kerran katsomassa. Ja esim tälläiset Pori/Vaasan pelireissut on kanssa ihan eri levelin touhuja missä haluan olla ehdottomasti mukana.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 897
Itse en lähtökohtaisesti ymmärrä että miksi joku menis tapparan kotipeliin, itse käyttäisin ne samat rahat Ilveksen kotipeliin. Asia erikseen olis jos kehuttais tapparan pelitapahtumaa ihan sairaan hienoksi ja näyttäväksi, silloin voisin käydä kerran katsomassa. Ja esim tälläiset Pori/Vaasan pelireissut on kanssa ihan eri levelin touhuja missä haluan olla ehdottomasti mukana.
Itse en pääse viikonloppuisin koskaan paikan päälle ja kaikki paikallispelit on yleensä viikonloppuisin.

Nyt ku kerrankin paikallispeli oli torstaina ja sinne pääsin, ni mulle aivan se ja sama kumman kotipeli se oli.

Toiseksi mikään muu runkosarjassa ei ole niin hienoa, kuin olla paikanpäällä voitetussa paikallispelissä oli se sitten kumman kotipeli tahansa.

Mä en henk koht lähtis ikinä katsomaan naapurin kotimatsia sen takia, kun jos vaikka niillä olis maailman hienoin tapahtuma. Kyllä mä lähen sinne nauttimaan vain ja ainoastaan Ilveksen voittamasta ottelusta. En ikinä mistään muusta syystä.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 293
On hyvä muistaa, että kauden ekassa paikallisessa lippukokeilusta ilmoitettiin ennen matsia hyvin lyhyellä varoitusajalla, jolloin Osasto edusti vajaalukuisena. Eipä Sini ja Anssit siltikään kyenneet ottamaan katsomoita haltuun. Ainoastaan hetkittäin desibeleissä.

Kai muuten Tapparan peleissä mitataan desibelejä, kuin Skoda-cupissa konsanaan?:D
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 560
On hyvä muistaa, että kauden ekassa paikallisessa lippukokeilusta ilmoitettiin ennen matsia hyvin lyhyellä varoitusajalla, jolloin Osasto edusti vajaalukuisena. Eipä Sini ja Anssit siltikään kyenneet ottamaan katsomoita haltuun. Ainoastaan hetkittäin desibeleissä.

Kai muuten Tapparan peleissä mitataan desibelejä, kuin Skoda-cupissa konsanaan?:D
Olihan siellä ennen se Tesla kisa jossa katsomo huusi kurkku suorana kolmannessa erässä. Ei kyllä hajua millä tavalla voittaja päätettiin mutta älämölöä oli. Mutta ei taida enää älämölö arvontaa olla, en ainakaan niistä naapurin peleistä muista mitä olen katsonut.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 293
Olihan siellä ennen se Tesla kisa jossa katsomo huusi kurkku suorana kolmannessa erässä. Ei kyllä hajua millä tavalla voittaja päätettiin mutta älämölöä oli. Mutta ei taida enää älämölö arvontaa olla, en ainakaan niistä naapurin peleistä muista mitä olen katsonut.
En ainakaan muista, että olisi ollut tuossa ekassa paikallisessa tällä kaudella. Hyvä, jos ovat kuopanneet tuon muovisen ja juntin ohjelmanumeron
 

Lippu liehuu näin

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
992
Mitä täältä saanut lukea, niin Tapparan perimmäinen tavoite tässä casessa on välttää omien kannattajiensa harrastama väkivallalla uhkailu lippuja heiluttavia kohtaan.

Kielletään siis lippujen heilutus. Kaikilta, vaikka ongelma on vain omissa kannattajissa heidän kannattajakatsomossaan.
Voisivat kieltää sitten vain onsseilta liput niin kaikilla ois kivaa :)
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 142
Sanokaapas joku, mielellään Tappara-taustainen kirjoittaja, vaikka
@Rautakorven haamu , @SiniOranssi_Kolmospaita tai joku muu, minä tietenkin katson tätä asiaa keltavihreiden lasien läpi, mutta jotenkin mieleen tulee se, että tässä "lippujenheilutus-gatessa" ei ole niinkään kysymys mahdollisista (pienistä?) näkemäesteistä, vaan siitä, että Tapparassa ei nyt osata päättää, että ketä tai mitä suuntausta pitäisi seurata ja enemmän miellyttää:
- enemmän kansainväliseen fanikulttuuriin viittaavaa ja yleisesti ottaen tunnelmaa parantavaa suuntaa vai
- (ääri?-)konservatiivisten Tappara-fanien näkemystä siitä, että pienintäkään näkemäestettä ei saa mihinkään syntyä ja ehkä vähän vaikuttaa sekin, että lippujen heilutus on enemmän Osasto 41:n juttu
Toivottavasti saatte kiinni, ei siis pienintäkään provosointitarkoitusta, päinvastoin, tarkoitan jotakin sen tapaista, että tässä osa Tapparan faneistakin joutuu sijaiskärsijöiksi, kun heidän seura ei osaa päättää.
Itse en ole lipputouhuihin osallistunut millään tavalla ja kummankaan joukkueen puolella, joten sanoa vain hyvin ulkopuolisen näkemyksen. Pohjimmiltaanhan tämä ei ole ihan yksinkertainen asia, liput tosiaan kun vaikuttavat muihinkin katsomoihin kuin fanikatsomoihin itseensä. Ongelma on siinä, että fanikatsomot sijaitsevat erikoiskatsomoiden (Stefan's ja pyörätuolikatsomo) edessä. Tiedän Tapparan saaneen näistä lippuasioista monenlaista palautetta puolesta ja vastaan tässä Arenan historian varrella ja veikkaan, että lipputesti ja kysely haluttiin tehdä enemmistön mielipiteen selvittämiseksi. Tapparan foorumille oli laitettu kuva ravintopöydästä otettuna alkushown aikana ja tosiaan Sinioranssien isojen lippujen takaa ei nähnyt edes puolikasta kenttää. Voi hyvinkin olla, että näiden ryhmien negatiivinen palaute nähtiin sitten painavammaksi kuin isojen lippujen näyttävyys. Tämä ei varmaan ole ollut Tapparalle mikään yksinkertainen päätös tehdä ja siellä takuulla tiedettiin, että tällä(kin) päätöksellä saa paskaa niskaan.

Suurin ongelma tässä on se, ettei kaikkia tyydyttävää ratkaisua voida tällä areenan pohjaratkaisulla saada aikaiseksi. Esimerkiksi jyrkemmät katsomot olisivat ratkaisseet näkyvyysongelmaa merkittävästi ainakin ravintolan osalta. Luonnollisestikin paras ratkaisu olisi antaa kaikkien lippujen liehua, mutta se on mahdotonta toteuttaa ilman muille aiheutuvaa näköhaittaa. Jonkinlainen kompromissi on tässä välttämätöntä osapuolten välillä ja se on nyt nähdäkseni hyvin vaikea sopuisasti löytää. Nyt on yritetty lippujen sallimista, mutta kokorajoitettuina. Tällöin näköhaitta olisi edelleen olemassa, mutta vähäisempänä.

Ja niin, jos hallin rakennusvaiheessa oltaisiin otettu Osaston ja Sinioranssien toiveet luvatusti huomioon, ei tästä tädistä olisikaan välttämättä tullut setää ja näitä koko lippukeskusteluja ei edes tarvittaisi käydä. Vikahan tässä ei ole Osaston eikä Tapparan, ongelma tulee hallista, joka rakennettiin näiltä osin päin sitä itseään. Rakentaessa ei otettu huomioon, että fanikatsomossa edes seistäisiin, saati sitten heilutettaisiin lippuja pelin ollessa käynnissä. Mutta ei esimerkiksi pyörätuolikatsomonkaan kanssa kuulemma rakennusvaiheen asiantuntija-apu kelvannut ja monien kirjoitusten mukaisesti sielläkin on monta asiaa tehty päin seiniä, joten ei nämä fanikatsomot ole ainoa mokattu asia. Ja edelleen, Ilves ja Tappara kun ovat edelleen marginaaliasiakkaita halliyhtiölle, joten sieltäkään ei taida innolla apua löytyä.

Nykyinen umpisolmutilanne on valitettavasti sellainen, että tässä ei taida olla nyt kukaan voittaja. Tässä on vain häviäjiä.

Ihan mielenkiinnosta, millainen on Ilveksen ja Osaston välinen sopimus lippujen käytöstä? Jotain rivirajoitusta ainakin olin lukevinani joltain foorumilta, oliko kokoja ja määriä tms. rajattu?
 
  • Tykkää
Reactions: M22

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 832
Ihan mielenkiinnosta, millainen on Ilveksen ja Osaston välinen sopimus lippujen käytöstä? Jotain rivirajoitusta ainakin olin lukevinani joltain foorumilta, oliko kokoja ja määriä tms. rajattu?
Itse en ole ollut sopimassa mitään, niin hankala sanoa tarkemmin. Käytännössä tuo näkyy kuitenkin niin, että niitä todella isoja pitkien onkivapojen varaan viritettyjä lippuja heilutetaan lähinnä vain pelikatkoilla ja niitä on yleensä kaksi banderollin päissä ja mahdollisesti yksi tai useampi ylempänä katsomossa. Muiden lippujen osalta banderollin alapuoliset 4-5 riviä on pääosin rauhoitettu lippujen heiluttamiselta. Varsinkin pelin käydessä. En tiedä, onko Ilveksen kanssa sovittu jotain muita rajoituksia.

Ymmärtääkseni nuo mainitut rajoitukset/käytännöt liittyvät mm. Ilveksen peleissä käytössä olevien pyörätuolipaikkojen näkyvyyteen ykköspäädyn maalille. Pyörätuolikatsomon keskimmäinen sektori suoraan Osaston yläpuolella on Ilveksen peleissä pois käytöstä ja ymmärtääkseni Tappara on siirtynyt tällä kaudella samaan käytäntöön ainakin paikallispelin osalta. Saa korjata, jos olen tässä(kin) väärässä.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 142
Ymmärtääkseni nuo mainitut rajoitukset/käytännöt liittyvät mm. Ilveksen peleissä käytössä olevien pyörätuolipaikkojen näkyvyyteen ykköspäädyn maalille. Pyörätuolikatsomon keskimmäinen sektori suoraan Osaston yläpuolella on Ilveksen peleissä pois käytöstä ja ymmärtääkseni Tappara on siirtynyt tällä kaudella samaan käytäntöön ainakin paikallispelin osalta. Saa korjata, jos olen tässä(kin) väärässä.
Kiitos vastauksesta. Lähinnä minua kiinnosti tieto siitä, miten paljon Ilveksen ja Tapparan säännöt ja sopimukset loppujen lopuksi eroavat toisistaan ja mikä tässä on se "kriittinen" ero.

Tappara on viime vuoden playoffseista alkaen siirtynyt käyttämään samaa pyörätuolikatsomoa kuin Ilves. Ne rinkside-paikat tulivat testiin jossain vaiheessa pudotuspelejä (jos ei jo ihan alussa ollut) ja samalla se keskikolmannes poistettiin myynnistä. Tämä tehtiin todennäköisesti helpottamaan laajennetun vieraskatsomon käyttöä loppupeleissä, mahdollisesti paikallisfinaaleja silmällä pitäen.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 669
Itse en ole lipputouhuihin osallistunut millään tavalla ja kummankaan joukkueen puolella, joten sanoa vain hyvin ulkopuolisen näkemyksen. Pohjimmiltaanhan tämä ei ole ihan yksinkertainen asia, liput tosiaan kun vaikuttavat muihinkin katsomoihin kuin fanikatsomoihin itseensä. Ongelma on siinä, että fanikatsomot sijaitsevat erikoiskatsomoiden (Stefan's ja pyörätuolikatsomo) edessä. Tiedän Tapparan saaneen näistä lippuasioista monenlaista palautetta puolesta ja vastaan tässä Arenan historian varrella ja veikkaan, että lipputesti ja kysely haluttiin tehdä enemmistön mielipiteen selvittämiseksi. Tapparan foorumille oli laitettu kuva ravintopöydästä otettuna alkushown aikana ja tosiaan Sinioranssien isojen lippujen takaa ei nähnyt edes puolikasta kenttää. Voi hyvinkin olla, että näiden ryhmien negatiivinen palaute nähtiin sitten painavammaksi kuin isojen lippujen näyttävyys. Tämä ei varmaan ole ollut Tapparalle mikään yksinkertainen päätös tehdä ja siellä takuulla tiedettiin, että tällä(kin) päätöksellä saa paskaa niskaan.

Suurin ongelma tässä on se, ettei kaikkia tyydyttävää ratkaisua voida tällä areenan pohjaratkaisulla saada aikaiseksi. Esimerkiksi jyrkemmät katsomot olisivat ratkaisseet näkyvyysongelmaa merkittävästi ainakin ravintolan osalta. Luonnollisestikin paras ratkaisu olisi antaa kaikkien lippujen liehua, mutta se on mahdotonta toteuttaa ilman muille aiheutuvaa näköhaittaa. Jonkinlainen kompromissi on tässä välttämätöntä osapuolten välillä ja se on nyt nähdäkseni hyvin vaikea sopuisasti löytää. Nyt on yritetty lippujen sallimista, mutta kokorajoitettuina. Tällöin näköhaitta olisi edelleen olemassa, mutta vähäisempänä.

Ja niin, jos hallin rakennusvaiheessa oltaisiin otettu Osaston ja Sinioranssien toiveet luvatusti huomioon, ei tästä tädistä olisikaan välttämättä tullut setää ja näitä koko lippukeskusteluja ei edes tarvittaisi käydä. Vikahan tässä ei ole Osaston eikä Tapparan, ongelma tulee hallista, joka rakennettiin näiltä osin päin sitä itseään. Rakentaessa ei otettu huomioon, että fanikatsomossa edes seistäisiin, saati sitten heilutettaisiin lippuja pelin ollessa käynnissä. Mutta ei esimerkiksi pyörätuolikatsomonkaan kanssa kuulemma rakennusvaiheen asiantuntija-apu kelvannut ja monien kirjoitusten mukaisesti sielläkin on monta asiaa tehty päin seiniä, joten ei nämä fanikatsomot ole ainoa mokattu asia. Ja edelleen, Ilves ja Tappara kun ovat edelleen marginaaliasiakkaita halliyhtiölle, joten sieltäkään ei taida innolla apua löytyä.

Nykyinen umpisolmutilanne on valitettavasti sellainen, että tässä ei taida olla nyt kukaan voittaja. Tässä on vain häviäjiä.

Ihan mielenkiinnosta, millainen on Ilveksen ja Osaston välinen sopimus lippujen käytöstä? Jotain rivirajoitusta ainakin olin lukevinani joltain foorumilta, oliko kokoja ja määriä tms. rajattu?
Kiitos tästä!
 

Les Is More

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
558
IMG_7980.jpeg


Miksei Tapparan peleissä voi myydä niitä paikkoja kans näin? Kitinät sikseen ja muualle istuun jos haluaa joka sekunnin pitää silmät kiinni kiekossa
 

nipa

Rivipelaaja
Viestejä
65
katso liitettä 6158

Miksei Tapparan peleissä voi myydä niitä paikkoja kans näin? Kitinät sikseen ja muualle istuun jos haluaa joka sekunnin pitää silmät kiinni kiekossa
Tämän kauden tapparan isännöimässä paikallisessa seisomakatso oli juurikin tuolla tavalla käytössä, että myös päädyn istumapaikat oli seisomakatsomoa. Istumapaikat oli varattu samaan tapaam nyt myös perjantain peliin, mutta vapautettiin myyntiin istumapaikkoina koska seisomapaikkoinana näille ei ollut kysyntää.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 293
Tapparalla vähemmän yllättäen 80s night teemaottelu violetteineen taustoineen tulossa.
 
Ylös