Muiden joukkueiden ottelutapahtumat

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 340
Missä vieraspelissä on lähtökohtana se, että vieraspoppoo pesee kotijoukkueen kannattamisessa?

Tämä. On enemmänkin poikkeuksellista, että vierasfanit veisivät kannustuksessa kotijoukkuetta.

Tottakai paikallisotteluissa on odotusarvona, että vierasjoukkuekin saa jalkeille kovan kannattajaryhmän, mutta onhan selvää, että näissä on aina enemmän kotijoukkueen faneja.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 373
Nyt varmasti osa hermostuu mun seuraavasta kirjoituksesta.

Ite en oikein ymmärrä miksi osasto boikotoi paikallispelejä. Tässä kohtaa boikotoinnilla ei voiteta yhtään mitään. Ikinä ei saada tahtoa läpi. Edellisessä naapurin isännöimässä paikallispelissä heidän fanikatsomonsa voitti meidän fanikatsomon kannustuksessa satanolla.

Heidän fanikatsomon kannustus on mennyt isosti eteenpäin ainakin sen paikallispelin perusteella. Sellaista en ole itse ennen heiltä nähnytkään.

Itse en ole monestakaan syystä päässyt käymään omissa kotipeleissäkään, kuin vain kerran. Se oli Kärpät-matsi.

Kyllä oli harvassa meidänkin fannikatsomo, jos vertaa mitä on tottunut areena-aikakaudelta näkemään edellisiltä kausilta. Meininkiä oli kyllä melko vaisua.

Pointtina etten ymmärrä miksi täällä ikkunaan naapurin fanitoiminnalle ym. Ku he ovat reilusti paranteet ja meillä taas tunnelma ja on heikentynyt ja väkimäärä pienentynyt ja tosiaan heidän isännöimässä paikallispelissä häviämme kannustuksessa satanolla. Kannustuskulttuuri on tasoittunut heidän ja meidän välillä ottelutapahtumassa isosti ellei olla jopa jäljessä jo.

Toki otanta itellä on vain nuosta kahdesta ottelusta, mutta niiden perusteella on muodostunut tällainen näkemys.
Siis sun mielipitees asiasta on muodostunut kokonaisesta kahdesta ottelusta, jotka olivat: 1) t*pparan kotipaikallinen, jossa onsseja oli kaks kertaa enemmän kun Osastolaisia ja 2) se yksi ainoa kotiottelu, jossa olet käynyt, joka oli viikonpäivänä ja hävittiin 0-4??

Joo oikeassa oot, on vähän turhan pieni otanta sulla mielipiteen muodostamiseen :D Käy matseissa useammin, saat asioista paremman kuvan. Onsseilla on meno ehdottomasti kehittynyt mutta ei se Osastolla ole yhtään taantunut
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Allekirjoitan tämän. Puhutaan Tapparan omasta kotipelistä, näen että ovat oikeutettuja tekemään tämän muotoisia linjauksia mitä nyt nähty. En itse välitä, meidän kotipelit ovat sitten asia erikseen. En jaksa yhtään tätä nykyistä mielensäpahoittamista, molemmilta osapuolilta.

Ovat oikeutettuja tekemään joo, kuten myös Osasto on oikeutettu tekemään. Vai pitäisikö se mennä niin, että Osasto on velvoitettu tekemään mitä Tappara haluaa? Eli Osaston nöyrryttävä ja Tapparalle se, mitä Tappara haluaa - ja rahatkin vielä. Vastaan paneminen on käytännössä ainoa mahdollisuus vaikuttaa siihen, että asiat voivat muuttua. Ei se ole mitään mielensä pahoittamista :D


Mielensäpahoittajia ovat ne, jotka pahoittavat mielensä siitä, että Osasto tekee oman mielensä mukaan.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 915
Tottakai yleensä kotijoukkueella on kovempi kannustus. Mutta viime vuosina Tapparan isännöimäissä paikallisotteluissa ei olla mun mielestä oltu kannustuksessa edes jäljessä. Nyt ollaan satanolla jäljessä.

Suunta on kääntynyt. Se on mun pointti. Ja suunnan kääntymisen vuoksi en ymmärrä kuittailua naapurin suuntaan kannustuksesta enkä boikotointia naapurin isännöimiin paikallispeleihin.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 915
Siis sun mielipitees asiasta on muodostunut kokonaisesta kahdesta ottelusta, jotka olivat: 1) t*pparan kotipaikallinen, jossa onsseja oli kaks kertaa enemmän kun Osastolaisia ja 2) se yksi ainoa kotiottelu, jossa olet käynyt, joka oli viikonpäivänä ja hävittiin 0-4??

Joo oikeassa oot, on vähän turhan pieni otanta sulla mielipiteen muodostamiseen :D Käy matseissa useammin, saat asioista paremman kuvan. Onsseilla on meno ehdottomasti kehittynyt mutta ei se Osastolla ole yhtään taantunut
Varmasti 0-4 vaikuttaa menoon katsomossa mutta ei siellä väkeäkään niin paljon ollut mitä oon tottunut viime vuosina näkeen.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 052
Sitä vaan tässä itsekin mietin, että tietysti jokainen joukkue saa määrittää sen miten kannatusryhmät kannustavat. En tässä viitsi kyllä Tapparaa haukkua, ovat valinneet linjansa ja sillä mennään. Omat kotipelit sitten tietysti eri asia. Itse en periaatteesta koskaan osta lippua Tapparan isännöimiin peleihin, sai lippuja heiluttaa tai ei. Muiden joukkueiden peleihin voin hyvinkin ostaa.

Edit: Playoffit asia erikseen.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 373
Tottakai yleensä kotijoukkueella on kovempi kannustus. Mutta viime vuosina Tapparan isännöimäissä paikallisotteluissa ei olla mun mielestä oltu kannustuksessa edes jäljessä. Nyt ollaan satanolla jäljessä.

Suunta on kääntynyt. Se on mun pointti. Ja suunnan kääntymisen vuoksi en ymmärrä kuittailua naapurin suuntaan kannustuksesta enkä boikotointia naapurin isännöimiin paikallispeleihin.
Mitähän tähänki sanois... Joo, varmasti sulla on syys olla tätä mieltä, ja mielipiteeseen sulla on oikeus. Mutta että ollaan "satanolla jäljessä"?? Olen sanaton :D
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 795
Tottakai yleensä kotijoukkueella on kovempi kannustus. Mutta viime vuosina Tapparan isännöimäissä paikallisotteluissa ei olla mun mielestä oltu kannustuksessa edes jäljessä. Nyt ollaan satanolla jäljessä.

Suunta on kääntynyt. Se on mun pointti. Ja suunnan kääntymisen vuoksi en ymmärrä kuittailua naapurin suuntaan kannustuksesta enkä boikotointia naapurin isännöimiin paikallispeleihin.
Anteeksi nyt vaan mutta älä nyt jauha täyttä paskaa. Ei todellakaan olla jäljessä onsseja edes heidän isännöimissään paikallisissa tai sitten olet istunut siellä heidän vieressään. Ja se että teet tosiaan päätelmiä kahden pelin perusteella ei kyllä oikeastaan edes oikeuta sinua tekemään niitä päätelmiä tämän asian tiimoilta. Kaikkea sitä saakin täällä lukea.
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 708
Anteeksi nyt vaan mutta älä nyt jauha täyttä paskaa. Ei todellakaan olla jäljessä onsseja edes heidän isännöimissään paikallisissa tai sitten olet istunut siellä heidän vieressään. Ja se että teet tosiaan päätelmiä kahden pelin perusteella ei kyllä oikeastaan edes oikeuta sinua tekemään niitä päätelmiä tämän asian tiimoilta. Kaikkea sitä saakin täällä lukea.
En tiedä missähän peleissä kyseinen kaveri on ollut, jos muka Sinionsseilla on parempi meininki. Huh huh.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 052
SOn kannattajakultuuri on kyllä parantunut reilusti. Pakko nostaa heille hattua. Mutta, kyllä Ilves vielä vie helposti sen 100-0.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 373
En tiedä missähän peleissä kyseinen kaveri on ollut, jos muka Sinionsseilla on parempi meininki. Huh huh.
Mitähän ne seuraavaks keksii? "Vesi ei ole märkää"?"Maa ei ole planetta"? "Vellu Savinainen on oikeastaan ihan mukava tyyppi"? Kristus.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 915
Anteeksi nyt vaan mutta älä nyt jauha täyttä paskaa. Ei todellakaan olla jäljessä onsseja edes heidän isännöimissään paikallisissa tai sitten olet istunut siellä heidän vieressään. Ja se että teet tosiaan päätelmiä kahden pelin perusteella ei kyllä oikeastaan edes oikeuta sinua tekemään niitä päätelmiä tämän asian tiimoilta. Kaikkea sitä saakin täällä lukea.
Punaviivan tuntumassa vähän lähempänä meidän fanikatsomoa istuin heidän isännöimässä paikallispelissä ja aivan varmasti meidän fanikatsomo hävisi kannustuksessa satanolla.

Täällä näköjään halutaan uskoa, että viime kausien dominointi katsomossa jatkuu edelleen. Toivon tietty itekki, että näin olisi. Itse en ole sellaista nähnyt. Mutta otanta tosiaan vain nämä kaksi ottelua.

Kirjoitinkin vain siksi, että ihmetyttää tämä naapurin aliarviointi ja omien yliarviointi tässä, kun omien kokemuksien mukaan tällä hetkellä ei näytä yhtään siltä, miten täällä kirjoitetaan.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 915
En tiedä missähän peleissä kyseinen kaveri on ollut, jos muka Sinionsseilla on parempi meininki. Huh huh.
Edellisessä paikallispelissä. Kyllä pitää olla melkoset värilasit jos väittää, että meidän fanikatsomo pärjäsi millään lailla naapurille siinä matsissa. Siinä ottelussa naapurin fanikatsomo veti myös sata kertaa paremmin, kuin Kärpät-matsissa meidän.


Sanoinkin, että otanta on vain nämä kaksi ottelua. Ja ihmetyttää ja vituttaahan se, mitä olen näissä peleissä nähnyt. Naapurin fanikatsomon meininki on ollut selvästi parempaa, kun verrokkina on nämä kaksi peliä.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 340
Hienoa nähdä, että kannattajakulttuuri kehittyy.

Ilves on pelannut niin heikosti kotona ja vieraissa puolestaan niin hyvin, että ehkä vierasjoukkueiden fanien paine tuo tarvittavan extralatauksen. Tähän tulisi hymiö.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 915
Mitähän ne seuraavaks keksii? "Vesi ei ole märkää"?"Maa ei ole planetta"? "Vellu Savinainen on oikeastaan ihan mukava tyyppi"? Kristus.
Vesi on märkää, maa on planeetta, Savinaisesta ihmisenä mulla ei ole minkäänlaista mielipidettä ja edellisessä Tappara-Ilves pelissä Tappara-fanikatsomossa oli satakertaa parempi meininki, kuin Ilveksen fanikatsomossa siinä kyseisessä paikallispelissä sekä Ilves-Kärpät ottelussa.

Joka muuta väittää omaa liian vahvat värilasit tai samanlaista lapsellista uskoa epätosiin asioihin kuin pieni lapsi joulupukkiin jouluna. Tai taas hyväuskoinen äiti, että eihän meidän 17v Pasi ole ikinä juonut alkoholia. Tai 10v lapsi ettei mun vanhemmat harrasta seksiä....
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 373
Edellisessä paikallispelissä. Kyllä pitää olla melkoset värilasit jos väittää, että meidän fanikatsomo pärjäsi millään lailla naapurille siinä matsissa. Siinä ottelussa naapurin fanikatsomo veti myös sata kertaa paremmin, kuin Kärpät-matsissa meidän.


Sanoinkin, että otanta on vain nämä kaksi ottelua. Ja ihmetyttää ja vituttaahan se, mitä olen näissä peleissä nähnyt. Naapurin fanikatsomon meininki on ollut selvästi parempaa, kun verrokkina on nämä kaksi peliä.
En mää tiä, kyä näissä sun viesteissäs vähän haiskahtaa toi viime vuosikymmenien opettama perus-ilvesläinen alistuvaisuus. Leuka pystyyn, ei tohon synkistelyyn ole mitään aihetta. Jos sun mielestä kaverin porukka veti yhdessä matsissa paremmin niin se on hyvä heille, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Totuushan kyseisestä ottelusta on se, että 1:2 alivoimanen Osasto pisti koko matsin parastaan ja lopputulos oli hyvin tasainen - mikä sekin on naapurilta hyvä suoritus, josta tulee nostaa hattua. Eivät nimittäin moneen vuoteen ole pärjänneet ollenkaan.

Ala nyt ihmeessä käymään kevään mittaan matseissa enemmän ja näe itse. Varsinkin kotipaikallisiin ja Vaasaan 17.2. kannattaa tulla paikalle ja kyllä se ilme sieltä vielä kirkastuu. Jos nyt ollaan enää vaan askel onsseja edellä niin keväämmällä otetaan kyllä taas vähän hajurakoa ;)
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 795
Vesi on märkää, maa on planeetta, Savinaisesta ihmisenä mulla ei ole minkäänlaista mielipidettä ja edellisessä Tappara-Ilves pelissä Tappara-fanikatsomossa oli satakertaa parempi meininki, kuin Ilveksen fanikatsomossa siinä kyseisessä paikallispelissä sekä Ilves-Kärpät ottelussa.

Joka muuta väittää omaa liian vahvat värilasit tai samanlaista lapsellista uskoa epätosiin asioihin kuin pieni lapsi joulupukkiin jouluna. Tai taas hyväuskoinen äiti, että eihän meidän 17v Pasi ole ikinä juonut alkoholia. Tai 10v lapsi ettei mun vanhemmat harrasta seksiä....
Tämä on edelleen täyttä paskapuhetta. Useammasta suusta kuullut että täysin tasavertaisesti Osasto siellä veti vaikka kyseessä oli vierapeli ja onsseja kolme kertaa enemmän kuin Osastolaisia. Ja nämä kommentit tulleet ihmisiltä jotka olivat ympäri hallia ja mukana vielä muutama mouhohin. En tiedä kuinka surkeilla paikoilla olet istunut kun tuollaista väität. Se peli muuten vielä voitettiin ja kohtuu hyvissä ajoin siellä onssien pääty hiljeni.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 915
Tämä on edelleen täyttä paskapuhetta. Useammasta suusta kuullut että täysin tasavertaisesti Osasto siellä veti vaikka kyseessä oli vierapeli ja onsseja kolme kertaa enemmän kuin Osastolaisia. Ja nämä kommentit tulleet ihmisiltä jotka olivat ympäri hallia ja mukana vielä muutama mouhohin. En tiedä kuinka surkeilla paikoilla olet istunut kun tuollaista väität. Se peli muuten vielä voitettiin ja kohtuu hyvissä ajoin siellä onssien pääty hiljeni.
Meitä oli yhteensä kolme. Kaikki huomattiin pettyneenä ja ihmetellen sama. Paikan kerroin jo riittävällä tarkkuudella. Lapsellista uskoa epätosiin asioihin väittää mitään muuta sanon edelleen
 
Ylös