Muiden joukkueiden ottelutapahtumat

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 707
Edellisessä paikallispelissä. Kyllä pitää olla melkoset värilasit jos väittää, että meidän fanikatsomo pärjäsi millään lailla naapurille siinä matsissa. Siinä ottelussa naapurin fanikatsomo veti myös sata kertaa paremmin, kuin Kärpät-matsissa meidän.


Sanoinkin, että otanta on vain nämä kaksi ottelua. Ja ihmetyttää ja vituttaahan se, mitä olen näissä peleissä nähnyt. Naapurin fanikatsomon meininki on ollut selvästi parempaa, kun verrokkina on nämä kaksi peliä.
Edellinen paikallispeli, olin paikalla. Kyllä mä näin ihan erilailla meiningin kuin sinä. Mutta annetaan mielipiteille sijaa.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 052
Hienoa nähdä, että kannattajakulttuuri kehittyy.

Ilves on pelannut niin heikosti kotona ja vieraissa puolestaan niin hyvin, että ehkä vierasjoukkueiden fanien paine tuo tarvittavan extralatauksen. Tähän tulisi hymiö.
Tämä on totta, Ilves on kotona pelannut alta lipan. Mutta silti kannatus on ollut Priimaa!
 

Blackhawk

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
975
Onhan tämä homma aivan perseestä. Hakametsän aikoihin taisteltiin katsomossakin rehdisti ilman ylimääräisiä häiriötekijöitä. Tässä on se vaara (ja jo toteutunut..), että yhä enemmän katsojat käyvät vain oman joukkueen kotipelissä ja katsomoiden taistelu jää molemmin puolin toteutumatta joka on monelle vähemmän/lainkaan aiemmin peleissä käyneelle osa elämystä. Eivät Onssitkaan montaa minuuttia jaksa ilman opponenttia, mutta toistaiseksi eivät ole sen merkitystä ymmärtäneet. Nyt olisi Jalon & co. korkea aika pitää pikku palaveri Aron kanssa, että miten tästä eteenpäin? Onsseille jatkossa 2x2m laatikko ja loput istumaan? Tästä tulevat kärsimään molemmat joukkueet ja vastakkainasettelun flow sössitään juuri sillä hetkellä kun paikallishegemoniaa ei ole muilla paikkakunnilla tarjota!
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 052
Juuri näin. Seurojen kesken debatti ja sopimukset kehiin. Muuten katsomokulttuuri näivettyy.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Punaviivan tuntumassa vähän lähempänä meidän fanikatsomoa istuin heidän isännöimässä paikallispelissä ja aivan varmasti meidän fanikatsomo hävisi kannustuksessa satanolla.

Täällä näköjään halutaan uskoa, että viime kausien dominointi katsomossa jatkuu edelleen. Toivon tietty itekki, että näin olisi. Itse en ole sellaista nähnyt. Mutta otanta tosiaan vain nämä kaksi ottelua.

Kirjoitinkin vain siksi, että ihmetyttää tämä naapurin aliarviointi ja omien yliarviointi tässä, kun omien kokemuksien mukaan tällä hetkellä ei näytä yhtään siltä, miten täällä kirjoitetaan.

Käyppä nyt vertailun vuoksi ihan ekana Ilveksen isännöimässä paikallisessa, samalla paikalla istuen, ja vedä johtopäätökset vasta sen jälkeen siitä että viekö Sinit tai Anssit vielä 100-0 Ilveksen päätyä..
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 915
Käyppä nyt vertailun vuoksi ihan ekana Ilveksen isännöimässä paikallisessa, samalla paikalla istuen, ja vedä johtopäätökset vasta sen jälkeen siitä että viekö Sinit tai Anssit vielä 100-0 Ilveksen päätyä..
No se on itsestäänselvää itelle edelleen, että meidän isännöimässä paikallispelissä osasto viä 100-0 edelleen.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 687
Sanokaapas joku, mielellään Tappara-taustainen kirjoittaja, vaikka
@Rautakorven haamu , @SiniOranssi_Kolmospaita tai joku muu, minä tietenkin katson tätä asiaa keltavihreiden lasien läpi, mutta jotenkin mieleen tulee se, että tässä "lippujenheilutus-gatessa" ei ole niinkään kysymys mahdollisista (pienistä?) näkemäesteistä, vaan siitä, että Tapparassa ei nyt osata päättää, että ketä tai mitä suuntausta pitäisi seurata ja enemmän miellyttää:
- enemmän kansainväliseen fanikulttuuriin viittaavaa ja yleisesti ottaen tunnelmaa parantavaa suuntaa vai
- (ääri?-)konservatiivisten Tappara-fanien näkemystä siitä, että pienintäkään näkemäestettä ei saa mihinkään syntyä ja ehkä vähän vaikuttaa sekin, että lippujen heilutus on enemmän Osasto 41:n juttu
Toivottavasti saatte kiinni, ei siis pienintäkään provosointitarkoitusta, päinvastoin, tarkoitan jotakin sen tapaista, että tässä osa Tapparan faneistakin joutuu sijaiskärsijöiksi, kun heidän seura ei osaa päättää.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 220
Lippugate kaatoi foorumin.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 915
No se on itsestäänselvää itelle edelleen, että meidän isännöimässä paikallispelissä osasto viä 100-0 edelleen.
Pointtina omissa kommenteissa tässä tapauksessa on koko ajan ollut se, että osasto boikotoi paikallispelejä ja se näkyy ja isosti Tapparan isännöimissä paikallispelissä.

Samaan aikaan Tapparan fanikatsomossa meininki taas on parantunut huomattavasti.

Näistä seurasi se, että Tapparan isännöimässä paikallismatsissa viimeksi heidän fanikatsomonsa voitti meidän vastaavan aivan pystyyn. Ennen boikotointia näin ei ole ollut kertaakaan vuosikausiin. Siksi itseäni harmittaa koko boikotointi, kun en usko siitä muutenkaan olevan minkäänlaista hyötyä.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 330
Näistä seurasi se, että Tapparan isännöimässä paikallismatsissa viimeksi heidän fanikatsomonsa voitti meidän vastaavan aivan pystyyn. Ennen boikotointia näin ei ole ollut kertaakaan vuosikausiin. Siksi itseäni harmittaa koko boikotointi, kun en usko siitä muutenkaan olevan minkäänlaista hyötyä.
Viimeisimmässä vieraspaikallisessa ei ollut Osaston boikottia.
 

Tapparalainen

Rivipelaaja
Viestejä
58
"lippujenheilutus-gatessa"

Omasta näkökulmastani tuossa on täysin kyse näköesteestä. Siitä on laitettu jo paljon kuvia ja kuultu kokemuksia, että isot liput blokkaavat näkymän vallan kattavasti.

Jos itse menen peliin, niin menen ensisijaisesti katsomaan peliä, en tunnelmaa tai kannustusta. Ja jos olen maksanut pelistä, niin haluan myös nähdä peliä. Yleensä istun vaihtoaitioiden takana, mutta joskus olen ollut myös päädyssä ja sieltä näkymä on erilainen. Siihen päälle liput, niin ei pahimmillaan näe juuri mitään.

Ilves on valinnut sen tien, että antaa Osaston (ja muiden seisomokatsojien) kannustaa liput heiluen koko pelin, Tappara taas haluaa taata kaikille katsojille hyvän näkymän kentälle koko pelin.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 330
Oho. No ei siinä sitten. Sitten hävittiin katsomossa muuten vaan. Tähän en ole tottunut

Mielestäni sinulla on nyt vähän epäselvää settiä. Kirjoitit siis, että olit paikalla viimeisimmässä vieraspaikallisessa. Etkö huomannut, että myös Osasto oli paikalla? Siellähän Osaston liput liehuivat pelin aikana ja jättiliput katkoilla. Meininki oli hyvä muutenkin.

Sehän on ihan luonnollista, että yleensä Ilveksen vieraspelissä ei ole yhtä hyvä tunnelma kuin kotipelissä.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 687
Omasta näkökulmastani tuossa on täysin kyse näköesteestä. Siitä on laitettu jo paljon kuvia ja kuultu kokemuksia, että isot liput blokkaavat näkymän vallan kattavasti.

Jos itse menen peliin, niin menen ensisijaisesti katsomaan peliä, en tunnelmaa tai kannustusta. Ja jos olen maksanut pelistä, niin haluan myös nähdä peliä. Yleensä istun vaihtoaitioiden takana, mutta joskus olen ollut myös päädyssä ja sieltä näkymä on erilainen. Siihen päälle liput, niin ei pahimmillaan näe juuri mitään.

Ilves on valinnut sen tien, että antaa Osaston (ja muiden seisomokatsojien) kannustaa liput heiluen koko pelin, Tappara taas haluaa taata kaikille katsojille hyvän näkymän kentälle koko pelin.
Ok, itseäni vaan ihmetyttää, että jos näin on, niin miksi näitä muutoksia tulee vähän väliä ja kokeillaan sitä ja tätä ja jonkun huhun mukaan ensi kaudella on lähes varmasti tilanne erilainen.
En kiistä näkemystäsi, mutta minusta tuo ei vaikuta siltä, että päätös olisi tehty ja kristallinkirkas.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Omasta näkökulmastani tuossa on täysin kyse näköesteestä. Siitä on laitettu jo paljon kuvia ja kuultu kokemuksia, että isot liput blokkaavat näkymän vallan kattavasti.

Jos itse menen peliin, niin menen ensisijaisesti katsomaan peliä, en tunnelmaa tai kannustusta. Ja jos olen maksanut pelistä, niin haluan myös nähdä peliä. Yleensä istun vaihtoaitioiden takana, mutta joskus olen ollut myös päädyssä ja sieltä näkymä on erilainen. Siihen päälle liput, niin ei pahimmillaan näe juuri mitään.

Ilves on valinnut sen tien, että antaa Osaston (ja muiden seisomokatsojien) kannustaa liput heiluen koko pelin, Tappara taas haluaa taata kaikille katsojille hyvän näkymän kentälle koko pelin.

Mitä täältä saanut lukea, niin Tapparan perimmäinen tavoite tässä casessa on välttää omien kannattajiensa harrastama väkivallalla uhkailu lippuja heiluttavia kohtaan.

Kielletään siis lippujen heilutus. Kaikilta, vaikka ongelma on vain omissa kannattajissa heidän kannattajakatsomossaan.
 

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Viestejä
1 733
Ilves on valinnut sen tien, että antaa Osaston (ja muiden seisomokatsojien) kannustaa liput heiluen koko pelin, Tappara taas haluaa taata kaikille katsojille hyvän näkymän kentälle koko pelin.
Mitä Tapparan kannattajat itse haluavat? Ainakin edellisessä Ilv-Tap pelissä myös Tapparan fanipääty heilutteli iloisesti lippuja koko pelin ajan kun se kerran oli sallittua. Eivätkö Tapparan fanit siis allekirjoita oman seuransa näkemystä, vai halutaanko sitä noudattaan vain omissa peleissä? Tämä siis ihan kysymyksenä, ei kettuiluna.
 

Hawk22

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
107
Pointtina omissa kommenteissa tässä tapauksessa on koko ajan ollut se, että osasto boikotoi paikallispelejä ja se näkyy ja isosti Tapparan isännöimissä paikallispelissä.

Samaan aikaan Tapparan fanikatsomossa meininki taas on parantunut huomattavasti.

Näistä seurasi se, että Tapparan isännöimässä paikallismatsissa viimeksi heidän fanikatsomonsa voitti meidän vastaavan aivan pystyyn. Ennen boikotointia näin ei ole ollut kertaakaan vuosikausiin. Siksi itseäni harmittaa koko boikotointi, kun en usko siitä muutenkaan olevan minkäänlaista hyötyä.
Sikäli mikäli kannattaminen nyt on mikään kilpailu itsessään, vaikka hyvä tietenkin jos kilpaileminen aiheuttaa kovemman metelin, niin en kyllä ihan ymmärrä miksi Osastolla olisi jonkinlainen velvollisuus olla missään ottelussa paikalla, saati vierasottelussa. Jos ottelujärjestelyt, lipun hinta, ajankohta tai vaikka päivän sää ei miellytä, niin kuluttajalla on kaikki oikeus olla käyttämättä omaa rahaansa viihdetapahtumaan. Jos Osasto jää pois ottelusta sen takia ettei lippuja saa heiluttaa, niin se on Tapparan ongelma eikä Osaston ongelma. En usko, että tämä boikotointi on tullut minään yllätyksenä, eli jos ottelun yleisömäärä ja/tai tunnelma jää vajaaksi niin syytetään tästä tapahtumajärjestäjää eikä sitä kannattajaa, joka ei halua käyttää rahaa pääsylippuun.

Omasta mielestäni on vain hyvä asia jos muiden joukkueiden kannatusryhmät kehittyvät siihen suuntaan ettei Osasto enää voita "huutokilpailuja" vieraspeleissä vaan kotiyleisö laittaa vierasyleisön omalle paikalleen kakkoseksi äänenkäytössä.
 
Ylös