Moderaattoreiden toiminta

Deleted member 1871

Guest
Oikean tyyppinen moderointikin on taiteenlaji, kuten tuomarointi peleissä. Jos homma pysyy suht siistinä eikä tuomarin toimintaa huomaa, silloin ollaan oikeilla jäljillä. Homman ansiokas hoitaminen vaatii myös vuoropuhelua pelaajien kanssa muutenkin kuin keltaista korttia tai jäähyboksia osoittelemalla.

Ja aivan kuten kiekkokentällä, ei rangaistu pelaaja aina hyväksy rangaistusta. Nyt rikkonut pelaaja sai palstan sanktiomittarilla kaksi minuuttia, mutta aiheutuneen porun perusteella saattaisi kuvitella pelaajan saaneen ottelurangaistuksen ja kurinpidolta vielä viisi peliä päälle.

Maailma ei ole aina reilu. Toiset joutuvat pedofiiliringin raiskaamiksi, toiset saavat kevyin perustein seitsemän päivän kirjoituskiellon keskustelupalstalle.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Siirsin vastauksen tänne, koska aihe ei liity Ilveksen nykytilaan.

Millä tavalla multinick liittyy tähän asiaan? Jäi vähän epäselväksi.

Sanaa multinick oleellisempaa tässä keskustelussa oli asiayhteys eli miksi minun pitäisi perustella sen enempää tietoni lähteistä? Kun nostit esille yhden vastaukseni toiselle nimimerkille, niin vanhempi palstalainen olisi saattanut muistaa, että tuo toinen nimimerkki on muutamankin kerran penännyt, että minä työskentelen Ilveksen toimistolla. Vielä kerran voin vakuuttaa, että en ole IH:n tai Ilves ry:n palveluksessa.

En ollut tutustunut sinun kirjoitushistoriaasi ennen kuin nyt, kun jäin ihmettelemään, että miksi takerruit tähän, kun sanoin, ettet uutena kirjoittajana voinut tästä aiheesta tietääkään (ja sivulauseessa jatkoin ellet ole multinick). Nyt, kun tutustuin kirjoituksiisi, niin sieltä löytyi.

... On olemassa varmasti henkilöitä, jotka haluavat aloittaa "pelin" alusta uudella nimimerkillä. Voi olla, että vuosien saatossa on kirjoittanut typeriä asioita tai jopa paljastanut oikean minänsä....

...Haluan kirjoittaa ilman menneisyyden painolastia. Vanhan nimimerkkini identiteetti vuodettiin Ilves.commin foorumilta eteenpäin. Arvostelin shortsipoikia liikaa. Samalla nimimerkillä kirjoitin täälläkin vuosia sitten.

Mikäli olisin tutustunut kirjoitushistoriaasi (eihän kukaan lue toisen kirjoitushistoriaa läpi vastatessaan toiselle) ennen vastaustani, niin olisin osannut vastata tarkemmin. Eli nyt näkisin, että olet vanha konkari, joka on vaihtanut nimimerkkiä tällä palstalla ilmeisesti ainakin kerran. Mutta kirjoituksestasi voi päätellä, että pidit joko pitkän tauon tässä välissä tai mahdollisesti kirjoitit tässä välissä ("Samalla nimimerkillä kirjoitin täälläkin vuosia sitten") jollakin kolmannella nimimerkillä.

Minusta itse aiheessa, jossa olit kiinnostunut minun yhteydestäni Risto Jaloon, olisi riittänyt sinulta vastaukseksi, että olet pitkään ollut palstalla, mutta et vain ole lukenut niitä useita minun kirjoituksiani, joissa olen avoimesti kertonut, etten ole Ilveksen työntekijä.

Itsehän olen kanssasi siinä mielessä kohtalontoveri, että arvostellessani Ilves Hockeyn toimintaa, niin sain puhelun Esa Honkalehdolta, joka sitten ripitti minua kirjoituksistani. Joku kolmas taho oli paljastanut Honkalehdolle henkilöllisyyteni. No, itse olen jatkanut Kuntona, vaikka henkilöllisyyteni on hyvin monelle tiedossa. Tein näin siksi, koska koen, että pystyn vieläkin seisomaan kaikkien kirjoituksieni takana, vaikka aikaa on kulunut paljon.

Samalla tätä viestiketjua katsoessani huomaan, että olet tuossa yllä kommentoinutkin minun kirjoituskieltoa useammankin kerran. Se on hyvä, kun tekemiseni kiinnostaa.
 

Deleted member 1871

Guest
Sanaa multinick oleellisempaa tässä keskustelussa oli asiayhteys eli miksi minun pitäisi perustella sen enempää tietoni lähteistä?

En ole kysellyt tietolähteitäsi.

Vastasit kysyneesi Jalolta että onko jotain suunnattua antia mietitty ja Jalo oli sanonut sinulle että ei. Mutta tämä olikin huumoria jota en ymmärtänyt.

Et siis tiedä oliko joku virittelemässä suunnattua antia vai ei? Suunnattu anti aiheena kiinnostaa. Ei sinun lähteesi.

Se on hyvä, kun tekemiseni kiinnostaa.

Puolustin moderaattoreita. Et tuntunut oikein ymmärtävän mikä oli kirjoituksessasi ongelma.

Jatkoajan puolelle avautuminen saadusta kirjoituskiellosta oli miehen työ.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
En ole kysellyt tietolähteitäsi.

Vastasit kysyneesi Jalolta että onko jotain suunnattua antia mietitty ja Jalo oli sanonut sinulle että ei. Mutta tämä olikin huumoria jota en ymmärtänyt.

Et siis tiedä oliko joku virittelemässä suunnattua antia vai ei? Suunnattu anti aiheena kiinnostaa. Ei sinun lähteesi.

En tiennyt muuta kuin mitä julkisesti siinä kohtaan tiedettiin. Eli kahdeksas osakeanti on aikoinaan päättynyt ja ainakaan toistaiseksi en ole itse kuullut, että tulevassa yhtiökokouksessa päätettäisiin seuraavasta eli jo yhdeksännestä osakeannista.

Onko siis oma näkemyksesi, että tulevassa yhtiökokouksessa pyydetään valtuutusta uudelle osakeannille?

Puolustin moderaattoreita. Et tuntunut oikein ymmärtävän mikä oli kirjoituksessasi ongelma.

Jatkoajan puolelle avautuminen saadusta kirjoituskiellosta oli miehen työ.

Et tainnut ehtiä edes lukemaan tuota poistettua viestiäni myöhään sinä iltana, kun se poistettiin nopeasti ja sain siitä kirjoituskiellon?

Vahinkoahan ei kirjoitukseni aiheuttanut, koska keskustelukumppanikaan ei kokenut kirjoitustani ongelmaksi. Ja, mikäli ymmärsin moden perustelun, niin kirjoitukseni ei rikkonut kirjoitettua sääntöä, vaan mode käytti kohtaa 15 eli oma harkinta.

Keskustelukumppani pyysi minua lainaamaan tekstejään, missä hän on sanonut asian X ja minä tein työtä käskettyä. +20 vuotta kirjoittaneena ja keskustelukumppanin henkilökohtaisesti tuntevana uskalsin lainata hänen edellisen nimimerkin aikaista kirjoitusta, mutta paljastamatta hänen edellistä nimimerkkiään.

Kirjoitukseni oli 100% tarkka, vastapuoli ei kiistänyt kirjoitustani, eikä olisi myöskään halunnut siitä annettavan kirjoituskieltoa. Enkä uskonutkaan, tuntien henkilön, että hän tahallaan asettaisi toiselle kirjoittajalle ansoja vaihtamalla nimimerkkiä ja väittämällä, ettei ole koskaan näin kirjoittanut.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 242
Banneja nyt tästä joka ketjun sotkemisesta henkilöön menevällä paskanjauhannalla, jota täällä muutama (aina sama) nimimerkki harrastaa. Ei tätä jaksa oikeasti kohta kukaan lukea.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 566
Ja muutenkin parissa ketjussa puhutaan aivan eri asiaa kuin mitä ketjun otsikko antaa ymmärtää.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 555
Viestin oikeassa alareunassa on kohta, jossa lukee RAPORTOI. Klikkaa sitä, jos mielestäsi palstan sääntöjä on rikottu, näin valitus on helpommin kohdennettavissa oikeaan viestiin kuin yleisellä valituksella täällä.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 566
Ei jaksa raportoida kahta sivullista viestejä, koska minun mielestä modejen toimintaan kuuluu huomata itsekin näitä "rikkeitä". Eli tehdä palstan moderointia.

Siitä en tiedä onko palstan sääntöjä varsinaisesti rikottu, mutta harvinaisen raskasta on lukea -kokoonpano 19-20-ketjua, missä keskustellaan siitä kuka on kenenkin käyttäjän seuraaja ja mihin "uskonlahkoon" kuuluu.
 

Noma

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Viestejä
1 593
Kohta jaellaan taas pelikieltoja, jos kirjoitukset eivät siistiydy.

Ketjun varsinaiseen aiheeseen liittyen: moderaattoreita kaivataan kipeästi lisää. Tätä tehdään nyt todella pienellä porukalla, ja vähän meinaa itsellänikin välillä aika loppua kesken lukea edes kaikkia tänne tulevia viestejä.

Ihan mielellään saa ilmoittautua talkoisiin mukaan.
 

Optimisti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
831
Kummin päin nyt tehdään, @Ylläpito: Saako nimimerkki Johtotähti bänniä, kun yhdisti oman nimimerkkinsä aikaisemmin palstalla vaikuttaneeseen nimimerkkiin vai voidaanko näistä kahdesta puhua nyt vapaasti yhtenä ja samana henkilönä? Vai joku kolmas vaihtoehto?
Jäämme odottamaan, josko @Johtotähti paljastuu joksikin muuksi kuin väittää olevansa. Ehkä oikea Mary Mackey on ylläpitoon vielä yhteydessä.

Kuis kävi @Ylläpito? Saiko/saako nimimerkki Johtotähti bänniä kahden nimimerkin yhdistämisestä vai voidaanko ko. nimimerkit yhdistää tästedes vapaasti? Harvemmin kukaan kirjoittaa niin painavasti ja hyvin argumentoiden, että kirjoitettua voidaan referoida/lainata vielä vuosien päästä, mutta nämä nimimerkit sellaista suoltavat. Siksi kyselen.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 909
Kovasti saa ylläpito/moderointi sitä itseään niskaansa. Itse olen pitänyt sen linjan, että tämä on harrastuksista se kaikista vähiten tärkein. Joten jos innostaa moderointi, niin mukaan mahtuu. Kuten muutenkin Suomessa niin suutaan soittavia ja asiantuntijoita löytyy, mutta tekijöitä kysyttäessä käsiä ei näy ylhäällä.

Te arvon nimimerkit teette tämän foorumin, joten kohdelkaa tätä foorumia Ilvekselle arvokkaalla tavalla.
 

Kyy001

Guest
Kovasti saa ylläpito/moderointi sitä itseään niskaansa. Itse olen pitänyt sen linjan, että tämä on harrastuksista se kaikista vähiten tärkein. Joten jos innostaa moderointi, niin mukaan mahtuu. Kuten muutenkin Suomessa niin suutaan soittavia ja asiantuntijoita löytyy, mutta tekijöitä kysyttäessä käsiä ei näy ylhäällä.

Te arvon nimimerkit teette tämän foorumin, joten kohdelkaa tätä foorumia Ilvekselle arvokkaalla tavalla.
No eipä sitä nyt hirveästi p*skaa niskaan teille ole tullut joten ei tarvi ottaa itseensä. Ihan asiasta sitä palautetta annetaan.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 243
Täältä vaan viestejä poistellaan, kun uusia modeja saatu palstalle, voisin itsekkin alkaa moderaattoriski, niin voidaan kimpassa rinkirunkata.

Huhu, Ilves on tuuliajolla, lähde txt 223 tai liiga.fi
Poistan epäasialliset viestit, sekä viestit mitkä eivät vie keskustelua eteenpäin (onelinerit). Lisäksi ne viestit siirtyvät, jotka ovat väärissä ketjuissa.

Jos modejen toiminta ihmetyttää, voi sitä asiallisesti kysyä, mutta kaltaiset pään aukomiset jatkossa poistan.
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 287
Onnea ketjujen siivoamiseen, kun näyttäisi yulevan onlineria jokatoisessa viestissä kyseisessä ketjussa. Muutos on ollu huono, entistä sekavempaa vaan.
 

Blegifan

Luottopelaaja
Viestejä
2 422
Poistan epäasialliset viestit, sekä viestit mitkä eivät vie keskustelua eteenpäin (onelinerit). Lisäksi ne viestit siirtyvät, jotka ovat väärissä ketjuissa.

Jos modejen toiminta ihmetyttää, voi sitä asiallisesti kysyä, mutta kaltaiset pään aukomiset jatkossa poistan.
Hieno sisääntulo uusilta modeilta. Jatkakaa samaa malliin. Tehdään yhdessä mukavempi foorumi!
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 243
Onnea ketjujen siivoamiseen, kun näyttäisi yulevan onlineria jokatoisessa viestissä kyseisessä ketjussa. Muutos on ollu huono, entistä sekavempaa vaan.
Kannattaa antaa aikaa muutokselle, koska kyllä foorumin käyttäjien tottuessa uuteen malliin homma lähtee pyörimään.

Ja kyllä ketjujen luominenkin tässä vielä askelia ottaa eteenpäin, niin on helpompi keskustella siitä mistä haluaa
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 638
Onko palstalla jokin uusi mode, kun viestejä on mielivaltaisesti alettu poistamaan ?
Viimeksi syy oli provo. Olisi mukavaa saada jotain perusteluita näihin syytöksiin ja väittämiin.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 243
Onko palstalla jokin uusi mode, kun viestejä on mielivaltaisesti alettu poistamaan ?
Viimeksi syy oli provo. Olisi mukavaa saada jotain perusteluita näihin syytöksiin ja väittämiin.
En minä lähde mielivaltaisesti poistelemaan kenenkään viestejä. Hatakkaa käsittelevän ketjun viesti ei ollut enää vain hyväntuulinen pikku piikki, vaan alkoi olemaan jo enemmän kiusaamista omasta mielestäni, jolloin puutuin peliin.

Aina voi kysyä tarkennusta modejen toiminnasta, jos jokin asia jää mietityttämään. Vahinkoja ja virhearvioita voi meillekin tulla, jolloin on hyvä kysyä tarkennusta.
 
Ylös