Moderaattoreiden toiminta

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 916
En minä lähde mielivaltaisesti poistelemaan kenenkään viestejä. Hatakkaa käsittelevän ketjun viesti ei ollut enää vain hyväntuulinen pikku piikki, vaan alkoi olemaan jo enemmän kiusaamista omasta mielestäni, jolloin puutuin peliin.

Aina voi kysyä tarkennusta modejen toiminnasta, jos jokin asia jää mietityttämään. Vahinkoja ja virhearvioita voi meillekin tulla, jolloin on hyvä kysyä tarkennusta.
Pyydän anteeksi ja hyväksyn tuomion. Tarkoitus ei ollut, mennään eteenpäin.
Yritän jatkossa olla tarkempi, en ole todellakaan kenenkään kiusaaja, karun huumorin ystävä kylläkin.
 

RajamäenEki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
507
-Mielipiteen olisi voinut tuoda ilmi tykkäämällä samoihin aikoihin postatuista saman asian kertovista viesteistä.-
Näin perusteltiin kommenttini poisto. Voisko arvon moderaattori selvittää miksi juuri minä? Kymmenkunta viestiä tullut sen jälkeen jotka käsittelee samaa asiaa.. joo ei liity ketjuun mutta vituttaa tommonen "ei naama miellytä" mentaliteetti kun samaan aikaan tietyt nimimerkit pikkuvanhailee ja rähjää ja v*ttuilee ja rovosoi vuodesta toiseen täälä..
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 291
-Mielipiteen olisi voinut tuoda ilmi tykkäämällä samoihin aikoihin postatuista saman asian kertovista viesteistä.-
Näin perusteltiin kommenttini poisto. Voisko arvon moderaattori selvittää miksi juuri minä? Kymmenkunta viestiä tullut sen jälkeen jotka käsittelee samaa asiaa.. joo ei liity ketjuun mutta vituttaa tommonen "ei naama miellytä" mentaliteetti kun samaan aikaan tietyt nimimerkit pikkuvanhailee ja rähjää ja v*ttuilee ja rovosoi vuodesta toiseen täälä..
Näissä on raja välillä vaikea vetää, mutta poistin ne viestit, jotka olivat onelinereita samasta asiasta, joissa ei uutta asiaan liittyvää asiaa tuotu esille. Miellyttävämpi lukea ketjua, kun ei ole sivullista onelinereita luokkaa "Mäkiniemi on huono maalivahti" vaan on kommentteja "Mäkiniemi on huono tällä hetkellä, KOSKA..."

Ja naamakertoimesta sen verran, että en juurikaan edes katso, että kuka viestin on laittanut, koska siihen minulla ei ole aikaa.
 

RajamäenEki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
507
Näissä on raja välillä vaikea vetää, mutta poistin ne viestit, jotka olivat onelinereita samasta asiasta, joissa ei uutta asiaan liittyvää asiaa tuotu esille. Miellyttävämpi lukea ketjua, kun ei ole sivullista onelinereita luokkaa "Mäkiniemi on huono maalivahti" vaan on kommentteja "Mäkiniemi on huono tällä hetkellä, KOSKA..."
Kiitän asiallisesta vastauksesta.
 

Blegifan

Luottopelaaja
Viestejä
2 476
Moderaattorit tekevät tätä meidän yhteisen hyvän eduksi, muistakaa se!

Paljon vievää aikaa varmasti. Olisiko aihetta olla heitä kohtaan asiallisia jokaisessa tilanteessa? Ja jos palautetta on annettavana, anna se asiallisesti.

Henk kohtasesti turhauttaa todella paljon katsoa kuinka paljon modet saavat rumaa palautetta.

Ensin itketään löysästä linjasta. Kun linjaa kiristettiin, itkee porukka siitäkin. Joku roti...

kiitos ja anteeksi.
 

ipe

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
510
Moderaattorit tekevät tätä meidän yhteisen hyvän eduksi, muistakaa se!

Paljon vievää aikaa varmasti. Olisiko aihetta olla heitä kohtaan asiallisia jokaisessa tilanteessa? Ja jos palautetta on annettavana, anna se asiallisesti.

Henk kohtasesti turhauttaa todella paljon katsoa kuinka paljon modet saavat rumaa palautetta.

Ensin itketään löysästä linjasta. Kun linjaa kiristettiin, itkee porukka siitäkin. Joku roti...

kiitos ja anteeksi.
Vanha sanonta jo .comin ajoilta. Teit niin tai näin, teet aina väärinpäin.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 291
Foorumi ilmoittaa minulle, että minun viesti olisi poistettu Santeri Hatakan ketjusta ja syynä nollamarkan kinastelu?

Mistä viestistä kyseinen tulkinta on tehty, koska se ei selkene tuosta ilmoituksesta?
Hatakan ketjussa oli vääntö meneillään 2-3 keskustelijan välillä esim siitä, että kuka näki ensimmäisenä Dostalin kyvyt yms. mikä ei liittynyt millään lailla ketjun aiheeseen. Jatkossa tällaiset väännöt mielellään Palautetta kanssakeskustelijoille -ketjuun, jolloin ei ulkopuolisten tarvi selailla ketjun oikeaaa asiaa tällaisesta kinastelusta
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 693
Hatakan ketjussa oli vääntö meneillään 2-3 keskustelijan välillä esim siitä, että kuka näki ensimmäisenä Dostalin kyvyt yms. mikä ei liittynyt millään lailla ketjun aiheeseen. Jatkossa tällaiset väännöt mielellään Palautetta kanssakeskustelijoille -ketjuun, jolloin ei ulkopuolisten tarvi selailla ketjun oikeaaa asiaa tällaisesta kinastelusta
Samasta syystä oli itseltä poistettu kommentteja vaikken tuohon Dostal asiaan edes kommentoinut.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 291
Samasta syystä oli itseltä poistettu kommentteja vaikken tuohon Dostal asiaan edes kommentoinut.
Siellä oli lisäksi muita viestejä, jotka eivät liittyneet Santeri Hatakkaan, en muista tarkalleen mitä keskustelit ketjussa. Voitko hieman kertoa mistä aiheesta viestit olivat niin voin valaista tilannetta?
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 693
Siellä oli lisäksi muita viestejä, jotka eivät liittyneet Santeri Hatakkaan, en muista tarkalleen mitä keskustelit ketjussa. Voitko hieman kertoa mistä aiheesta viestit olivat niin voin valaista tilannetta?
En nyt enää muista, Dostalista ei kuitenkaan. Samapa tuo itselle on, tuli vain mieleen.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 610
Hatakan ketjussa oli vääntö meneillään 2-3 keskustelijan välillä esim siitä, että kuka näki ensimmäisenä Dostalin kyvyt yms. mikä ei liittynyt millään lailla ketjun aiheeseen. Jatkossa tällaiset väännöt mielellään Palautetta kanssakeskustelijoille -ketjuun, jolloin ei ulkopuolisten tarvi selailla ketjun oikeaaa asiaa tällaisesta kinastelusta

Ok, mutta itse kun en muista osallistuneeni tällaiseen keskusteluun? Lähinnä hämää vain toimiiko systeemi oikein, kun itse yritän parhaani mukaan siirtää keskustelua oikeisiin ketjuihin.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 291
Ok, mutta itse kun en muista osallistuneeni tällaiseen keskusteluun? Lähinnä hämää vain toimiiko systeemi oikein, kun itse yritän parhaani mukaan siirtää keskustelua oikeisiin ketjuihin.
On voinut olla, että olet jollakin tavalla ollut tuossa keskustelussa mukana, mutta poistin kokonaisuudessaan nuo ketjuun kuulumattomat viestit, jolloin sinullekin on tullut tuo sama kommentti mitä muille.
 

RajamäenEki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
507
Hyvin pelas tänään. Tästä hyvä jatkaa
Perusteluja kaipaisin tähänkin kun kerran omaanikin kaivattiin ja siksi poistettiin? Vai onko vaan niin ylevöittävää poistella niitten viestejä kenen kanssa on itse erimieltä kun on "valtaa" kun on moderaattori? Ei vittuiluna vaan alkaa pikku hiljaa muistuttaan vasemmiston hommia että ne vaietetaan ketkä ei ole samaa mieltä. Saman kaltasia postauksia vaikka kuinka ja paljon peltomäen ketjussa mutta meikä mandoliinoo yrmitään jonkun aatteen tai ideologian takia. Selityksen vaadin kiitos.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 291
Perusteluja kaipaisin tähänkin kun kerran omaanikin kaivattiin ja siksi poistettiin? Vai onko vaan niin ylevöittävää poistella niitten viestejä kenen kanssa on itse erimieltä kun on "valtaa" kun on moderaattori? Ei vittuiluna vaan alkaa pikku hiljaa muistuttaan vasemmiston hommia että ne vaietetaan ketkä ei ole samaa mieltä. Saman kaltasia postauksia vaikka kuinka ja paljon peltomäen ketjussa mutta meikä mandoliinoo yrmitään jonkun aatteen tai ideologian takia. Selityksen vaadin kiitos.
Kommentti "pelaaja on paska/hyvä" ei juuri kerro mitään eikä edistä keskustelua. Sen vuoksi vaadin, että mielipidettä kerrottaessa myös perustellaan mielipide, jotta viesti oikeasti edistäisi keskustelua ja olisi informatiivinen. Ei kukaan jaksa lukea, että "vittu se on paska Mestikseen joutais" vaan sitä, että miksi pelaaja on paska. Otteluseuranta on tietysti asia erikseen, koska siellä lähinnä jaetaan reaktiot ja mietteet pelistä muiden kanssa.

Toki linjani voi olla näissä tapauksissa ehkä hieman kallellaan positiivisuuteen, kuin negatiivisuuten, koska olemme Ilveksen kannattajia. Toki negakin on tervetullutta, mutta se tulisi etenkin perustella, jotta saataisiin hedelmällistä ja rakentavaa keskustelua.
 
Viimeksi muokattu:

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 610
Pitäisikö kumminkin sallia hieman enemmän eri asioiden ketjuja, eikä dumpata kaikkea tuonne scouttausketjuun?

Ihan esimerkkinä tämän viikon siirtorajaan liittyy paljon spekulointia ja taas, jos se ympätään ketjuun missä mietitään vahvistuksia tälle ja ensi kaudelle, niin tuleeko yhdestä ketjusta liian sekalainen?

Vai olisiko hyvä, jos scouttausketju olisi esim kautta 21-22-> omansa?
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 291
Pitäisikö kumminkin sallia hieman enemmän eri asioiden ketjuja, eikä dumpata kaikkea tuonne scouttausketjuun?

Ihan esimerkkinä tämän viikon siirtorajaan liittyy paljon spekulointia ja taas, jos se ympätään ketjuun missä mietitään vahvistuksia tälle ja ensi kaudelle, niin tuleeko yhdestä ketjusta liian sekalainen?

Vai olisiko hyvä, jos scouttausketju olisi esim kautta 21-22-> omansa?
Tällä kertaa tuon siirtorajakeskustelun halusin pitää mutuiluketjussa, koska siitä oli keskustelu jo pitkällä siellä ja pysyy kuitenkin ketjun aiheessa. Saman keskustelun käyminen kahdessa eri ketjussa on hieman epäselvää.

Jatkossa voisi hyvissä ajoin perustaa ketjun tuolle asialle, jotta keskustelu olisi paremmin jäsenneltyä hyvissä ajoin.

Tuo scouttausketju vuosittain voisi olla hyvä idea, jotta jälkeenpäin olisi helppo löytää vanhat keskustelut.
 
Viimeksi muokattu:

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Olen itse tiukemman moderoinnin kannalla kyllä, mutta oliko poistosormi nyt hiukan herkällä? Yleisalueella FUNkiekko osiossa kysyin, onko kenelläkään tunnuksia funille, että voisi kuunnella myrrän pelinjälkeisen haastattelun missä ilmeisesti puhui jotakin nallista ja ikosesta. Ja tämä poistettiin sillä syyllä, että kuuluisi loukkaantumisketjuun. Eikö se yhtälailla voi kuulua FUNkiekko ketjuun?

Edit. Eikö sitä alkuperäistä viestiäni olisi voinut siirtää moderaattorin mielestä sopivampaan ketjuun?
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 291
Olen itse tiukemman moderoinnin kannalla kyllä, mutta oliko poistosormi nyt hiukan herkällä? Yleisalueella FUNkiekko osiossa kysyin, onko kenelläkään tunnuksia funille, että voisi kuunnella myrrän pelinjälkeisen haastattelun missä ilmeisesti puhui jotakin nallista ja ikosesta. Ja tämä poistettiin sillä syyllä, että kuuluisi loukkaantumisketjuun. Eikö se yhtälailla voi kuulua FUNkiekko ketjuun?

Edit. Eikö sitä alkuperäistä viestiäni olisi voinut siirtää moderaattorin mielestä sopivampaan ketjuun?
Olisi sen voinut siirtääkin tuonne, mutta olin kerennyt kysymään jo tuota samaa asiaa loukkaantumisketjussa ennenkuin näin viestisi.

Viestin pääpointti on kuitenkin nuo loukkaantumiset ja FUN Kiekon ketjussa tarkoitus keskustella FUN Kiekosta, ei FUN Kiekon tekemistä jutuista.
 
Viimeksi muokattu:

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 291
Joku voi siirtorajalla tullakkin, mutta se ketju lyötiin lukkoon, joten se siitä keskustelusta. Aika näyttää.
Asiasta on keskusteltu fantasiointi ja mutuiluketjussa, joten sinne vaan keskustelemaan asiasta, jos on näkemyksiä.
 
Ylös