Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 351
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Tero sanoi:
Onkos teillä, Carabasin Markiisi IFK- ja KalPa-foorumeista ja Baloun Tapparafoorumista, tarkempaakin tietoa vai miksi annatte ymmärtää että juuri näillä palstoilla olisi merkittävässä määrin entisiä Ilves-faneja?
Mielestäni minzu85 on kirjoitellut ihan asiallisia tällä foorumilla.
Kukin kannattaa joukkuettaan ihan omalla tavallaan, enkä ole niin tekopyhä että lähtisin tuomitsemaan jonkun toisen tavan vääräksi. Ainakin itse miettisin toisenkin kerran ennen kuin pyytäisin toista kirjoittajaa siirtymään toiselle foorumille.

Jos tapa kannattaa joukkuetta on ilmoittaa vaihtavansa jengiä menestyksen perusteella, niin terve menoa.
 

N-CoRe

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
365
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Kyllä tää jatkuva kyntäminen saa näköjää rakoilemaan fanienkin välit. Minzu voi tehdä ihan miten parhaaksi näkee kannanottonsa ja ainakin mun puolesta on edelleen tervetullut tänne foorumeille takaisin. Jos ilves ei katoa sydämmestäsi minzu niin miksi sinäkään sitten katoaisit.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 694
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Jenginvaihto voi perustua siihenkin että pitää hyvästä laadukkaasta jääkiekosta.Kai silläkin on rajansa mitä fanilta voi vaatia, jos neljä vuotta on katsellut pelkkää paskaa minkään muuttumatta, voi sitä haluta katsella välillä kunnon kiekkoakin varsinkin jos siitä joutuu maksamaankin. Voisi kaikille palstaveljille tehdä hyvää ilves pelin jälkeen seuraavaksi käydä katsomassa tapparapeli. Tajuaa mikä ero on yöllä ja päivällä. Aina olen kannattanut ilvestä ja tulen kannattamaan, mutta hei, jotain rajaa perkele tähän pelleilyyn.
 

minzu85

Guest
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Nii kyllähän tämä pahalta tuntuu, mutta päätökseni olen tehnyt.
Jos joudutaan karsintaan jälleen niin katoan täältä, onko se lopullista? En tiedä...
 

vilsku

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
153
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

ipa1970 sanoi:
Jenginvaihto voi perustua siihenkin että pitää hyvästä laadukkaasta jääkiekosta.Kai silläkin on rajansa mitä fanilta voi vaatia, jos neljä vuotta on katsellut pelkkää paskaa minkään muuttumatta, voi sitä haluta katsella välillä kunnon kiekkoakin varsinkin jos siitä joutuu maksamaankin. Voisi kaikille palstaveljille tehdä hyvää ilves pelin jälkeen seuraavaksi käydä katsomassa tapparapeli. Tajuaa mikä ero on yöllä ja päivällä. Aina olen kannattanut ilvestä ja tulen kannattamaan, mutta hei, jotain rajaa perkele tähän pelleilyyn.
No sitä laadukasta kiekkoa voi katsoa muista sarjoista, NHL, KHL...Eikä joukkueisiin suhtautuminen ole niin voimakasta ja tunnepohjaista.

Ite en ainakaan pysty ajatusmaailmaani muuttamaan siten, että millään tapaa viihtyisin katsellessani samassa sarjassa pelaavan, kilpailevan joukkueen peliä. Ei vaan pysty, ei sitten mitenkään. Oksettaa koko ajatuskin. ::)

Minkäänasteista Tappara-fania tuskin minusta saa KOSKAAN. Jos joukkueet fuusioituu niin sitten on eri. Ja jos Ilves lakkaa olemasta niin katse kääntyy alasarjojen joukkueisiin.
 

4ever1

Luottopelaaja
Viestejä
1 981
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Itte kävin nuornamiähenä paljonkin Ilveksen peleissä vaikken kausaria omistanutkaan. Sitten tuli pitkä väli jolloin ryypättiin ja (yritettiin) käyrä naisissa. Kun vihroinkin sai jonkun huanonäköisen eukon vihille perustettiin kiiruusti perhe ennenkuin muija tulee järkiinsä. Edes armeija-aikana en käyny matseissa vaikka Hämeenlinnassa olis nähny Ilveksenkin.
Vasta keski-iällä muutaman sattuman kautta palasin Hakamettään lehtereille ja olen siällä ny viihtynyt (tai siis istunut ja seurannu pelejä) viitisen vuatta kausari perstaskussa. Koskaan en lakkaa kannattamasta Ilvestä! Jos Tampereen Ilves tuhkattaisiin en alkaisi minkään muunkaan Sm-liiga seuran kannattajaksi saatika että kävisin kenenkään peleissä.
Ilves vaan on osa elämääni niin myätä kuin vastoinkäymisissäkin.
 

-sk-

Luottopelaaja
Viestejä
1 447
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Ensimmäiset muistikuvat Ilveksestä ovat jostain 80-luvun lopusta, kun isä alkoi ottamaan minua mukaan peleihin. Alkuun n.4-5 vuotiaana jännittävintä oli erätauot kun jääkone tuli kentälle. Vähän myöhemmin alkoi itse pelin seuraaminen. Ensimmäinen konkreettinen pelaaja joka on mieleen jäänyt on Siltasen Rike. Pikkupojasta tuntui siltä että aina kun Rike sai ylivoimassa kiekon, punalamppu paloi.

Jossain vaiheessa pelit muodostuivat myös sosiaaliseksi tapahtumaksi. Suku on vahvasti ilvesläisiä, joten serkkuja, kummisetää ja muitakin tuli tavattua aina peleissä. Oli aina sellainen fiilis, että onpa kiva lähteä Ilveksen peliin. Jos peli oli kuraa,aina saattoi mennä muiden poikien kanssa pelaamaan kokismukilla jalkalätkää kaukalon viereen,tai päätyverkkojen taakse kyttäämään ylitulevia kiekkoja!

Ei Ilves ole minulle mikään asia mitä voi vaihtaa, eikä Ilves ole vain se seura joka ottaa turpaan jäällä kaudesta toiseen. Sen parissa on vietetty niin paljon aikaa, saatu ilonhetkiä, nähty vanhoja ja saatu uusia kavereita, kierretty Suomea jnejne. Ilveksestä on saanut kuitenkin ajan saatossa niin paljon positiivista, että olisi naurettava ajatuskin luopua siitä jos kaukalossa menee huonosti.

Ilves on tamperelainen urheiluseura, mutta Ilves on myös kaverit joiden kanssa käydään peleissä, Ilves on voittojen tuoma koko kropan hyvä fiilis, Ilves on tappioiden tuoma karmea vitutus etc etc. Ennenkaikkea Ilves on kokonaisuus jota ilman elämä olisi paljon köyhempää.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 706
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Miten ihmeessä se että haluaa nähdä kunnon kiekkoa on ristiriidassa sen kanssa ettei Ilvestä voi kannattaa? Varsinkin silloin kun olen asunut muualla kuin Tampereella olen käynyt katsomassa paljon muitakin kiekkopelejä kuin Ilveksen. Kiekkoa voi katsoa ihan puhtaasti sen itsensäkin takia ja nauttia monesta muustakin asiasta kuten tunnelmasta, hienoista maaleista tai suorituksista. Kuten aikaisemmin kirjoitin, Ilveksen pelin katsominen ei ole minulle katsomista vaan elämistä kentän tapahtumien mukana. Ei se silti tarkoita ettei voisi käydä katsomassa Tapparan tai jonkun muun joukkueen pelejä pelkästään pelin vuoksi.
 

kotivuori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
198
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

minzu85 sanoi:
Nii kyllähän tämä pahalta tuntuu, mutta päätökseni olen tehnyt.
Jos joudutaan karsintaan jälleen niin katoan täältä, onko se lopullista? En tiedä...

Jäämme kaipaamaan
 

vilsku

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
153
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

toskala sanoi:
Ei se silti tarkoita ettei voisi käydä katsomassa Tapparan tai jonkun muun joukkueen pelejä pelkästään pelin vuoksi.
No meitä on moneen junaan.
 

pikkuilves

Rivipelaaja
Viestejä
40
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Jos on Ilvekseksi syntynyt, niin minkäs teet.

Opin luistelemaan päivälleen kolmivuotiaana, ja myöhemmin Keskikaupungin surkeassa jengissä aloitin junnu-urani. Ekan kauden vikassa pelissä kovaa Takahuhtia vastaan Hakametsä ykkösessä tein aloituksesta seitsemän sekunnin jälkeen maalin. Voitimme pelin.

Myöhemmin ykkösissä Koistinen pelasi silloin hyökkääjänä. Tosin se olin minä jonka yhden kerran silloinen valmennuspäällikkö J.Jalonen valitsi "kuukauden pikkuilvekseksi". Luistelin yksin kentän ympäri, taputuksia kuului pikkasen, ennen peliä katosin muiden pelaajien sekaan maalin edustalle, ja Jukka Tammi kiroili niin saatanasti, ja joukkue huusi että HEI!

Siinä pelissä tuli aika pahasti tukkaan Kalpalta. Katsoin loppumatsin niiltä puisilta penkeiltä mitä ennen oli ylintä tasoa alemmassa kerroksessa.

Junnuna oli aina kausikortit. Oli omat pelit niillä jäätilkuilla kentän kulmissa.

Eipä niitä positiivisia kannatuskokemuksia hirveästi lopulta ole. Ehkä paras liittyy puolivälieräsarjaan Ilves-Kärpät, Raipen viimeisiin liigapeleihin. Hän oli nimittäin hitaudesta huolimatta kentän kuningas. Ja se Jokipakan tasoitusmaali Raipen syötöstä pelin viimeisellä minuutilla, semmoista räjähdystä en ole sen koommin Hakametsässä kokenut.

Mutta kokonaisuutena, Ilves on osa lapsuuttani, osa sitä kaikkea rakkautta elämää kohtaan mitä lapsena voi kavereiden kanssa kokea. Lapsuus haihtuu, leikit loppuu, aikaa on yhä vähemmän, mutta muistot jää ja kultautuu.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 039
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Pakko kai se on omalta kohdalta todeta, että helposti jaksan!! Se on vähän niin kuin joku totesi, että kymmenkiloinen nälkäinen orava roikkuu kasseista, että "Mieti, miltä tuntuu mutta koitappas päästä irti!!!".
 

RanskanIlves

Luottopelaaja
Viestejä
1 741
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Eipä ole kyllä koskaan käynyt mielessäkään vaihtaa joukkuetta menestyksen puutteen vuoksi. Mieluummin koko ikä mestaruudetta kuin mestaruus väärän joukkueen kanssa.
 

Jeek

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
304
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Ei ole ollut ongelmia. Vitutus on karmeaa ja voi vain haaveilla menestyksestä. Jääkiekko ja Ilves on kumminkin ollut erittäin suuri osa koko elämäni ajan. En kykene olla seuraamatta jääkiekkoa enkä kykene seurata jääkiekkoa ilman Ilvestä. Se on satavarmaa että tulen aina kannattamaan Ilvestä vaikka pelattaisiin sitten kakkosdivarissa.
 

jub^^

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
914
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

minzu85 sanoi:
Nii kyllähän tämä pahalta tuntuu, mutta päätökseni olen tehnyt.
Jos joudutaan karsintaan jälleen niin katoan täältä, onko se lopullista? En tiedä...

Dramaqueen....
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 694
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Itse uskon että huomisen jälkeen jaksan jälleen kannattaa ilvestä.
 

minzu85

Guest
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

No niin nyt siitä on selvitty :)
En meinaa seurannut eilistä Ilveksen peliä, vaikka olisi ollut mahdollisuus.
Kokeilen irroittautua pikkuhiljaa....No en mä vissiin mitään menettänyt?
 

jahnu

Rivipelaaja
Viestejä
88
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

minzu85 sanoi:
No niin nyt siitä on selvitty :)
En meinaa seurannut eilistä Ilveksen peliä, vaikka olisi ollut mahdollisuus.
Kokeilen irroittautua pikkuhiljaa....No en mä vissiin mitään menettänyt?
LUOPIO. Ilvestä ei TOSI fani petä vaikeinakaan aikoina.
 

SamuK

Rivipelaaja
Viestejä
72
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

jahnu sanoi:
minzu85 sanoi:
No niin nyt siitä on selvitty :)
En meinaa seurannut eilistä Ilveksen peliä, vaikka olisi ollut mahdollisuus.
Kokeilen irroittautua pikkuhiljaa....No en mä vissiin mitään menettänyt?
LUOPIO. Ilvestä ei TOSI fani petä vaikeinakaan aikoina.
Ei. Mutta kyllä suhtautumista jokainen voi muuttaa. Esimerkiksi veikkauksessa haetaan varmaa kohdetta Ilveksen vastustajasta. Onko tämä kannattamista? Ei, mutta onpahan osunut ainakin se kohde.

Itsellä Ilves pysyy aina. Mutta kyllä jääkiekossa keskittyminen on ihan muualla. Kavereiden kanssa pyrin välttämään Ilves -aiheisia keskustelua, koska en yksinkertaisesti jaksa vuodesta toiseen jauhaa valheita paremmasta huomisesta.
 

Hermis

Guest
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Alkaa kyllä rehellisesti sanottuna itselläkin mielenkiinto loppumaan. Toki kannatan aina Ilvestä, mutta seuraamisen vähentäminen on kyllä jo osin tapahtunutkin. Ei vaan jaksa sitä ainaista vitutusta, minkä peleissä käyminen aiheuttaa. Raskastahan tämä on ja kausikortti jäänee kyllä hankkimatta ensi kaudelle.

Ymmärrän Minzun päätöstä ja sanoisin, että tänne kirjoittaminen saattaa olla enemmän Ilveksen pettämistä kuin kirjoittamatta oleminen. Jokainen kannattakoon tyylillään tai olkoon kannattamatta jos siltä tuntuu.
 
Ylös