Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Iker78

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
712
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Kyllä on törkeetä perseen näyttämistä faneille tää ipan joka vuotinen "kärkipelaajien" myynti... Vittu mitä paskaa!
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 702
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Taisi Raipe tietää mitä tuleman pitää kun ilmoitti lähtevänsä tämän kauden jälkeen. Lopuksi vielä, kiitos manngard, kiitos kaikesta.
 

Floe

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
188
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

No, olen Ilves-kannattajaksi "syntynyt" (tai valinnut Ilveksen joskus alle kouluikäisenä), enkä oikein ymmärrä sellaista, että vanhemmalla iällä voisi kannattamaansa joukkuetta vaihtaa. Ilves-sydän on minulla rinnassa, ja jos joskus lopetan Ilveksen pelien seuraamisen, se käytännössä tarkoittaa koko jääkiekon seuraamisen lopettamista. Sekä myötä- että vastamäessä olen Ilveksen mukana, vaikka jälkimmäisiä on näiden yli kahdenkymmenen kannatusvuoteni aikana ollut kyllä selvästi enemmän.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 708
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

13-vuotiaana avasin vain yhtenä iltana sattumalta television, josta puolihuolimattomasti katsoin että sieltä tulee jääkiekkoa. Selostajan puheesta ymmärsin että kyseessä SM-liigan semifinaalit ja otteluna Ilves-Jokerit. Muistan kuinka tuossa ottelussa Burakowsky teki älyttömältä tuntuneen maalin nollakulmasta ja kuinka televisiosta kuului lähes hurmosmainen "ILVES, ILVES"-huuto. Olin myyty: Suomessa on sittenkin joku seura joka voi voittaa itse Jokerit. Jotenkin siitä vain jäi kipinä itämään ja seuraavana syksynä ymmärsin, että "tuossa se on". Ilveksen "valitsemiselle" ei ole mitään järkevää syytä: en ole syntyperäinen tamperelainen, perheessäni ei juuri urheilua seurattu eikä minua viety lapsena peleihin. Klassisesti voi siis sanoa etten valinnut seuraa, se valitsi minut.

Myöhemmin olen joutunut huomaamaan ettei kannattaminen ole järkevää puuhaa. Etenkin nuorempana voiton jälkeen koko kehon valtasi hyvä olo ja koko maailma tuntui olevan avoinna. Tappion jälkeen taas kaikki tuntui olevan itseään vastaan eikä mihinkään pystynyt keskittymään. Tämä oire on kuitenkin viime vuosina parantunut, koska jatkuvat tappiot ja alisuorittaminen ovat aiheuttaneet tilanteen jossa pelit kiinnostavat yhä vähemmän ja tappiot eivät jaksa enää harmittaa, niihin on vain turtunut.

Mikä edelleen pitää kiinni Ilveksessä? Yksinkertaisesti vain rakkaus. Ilveksen matkassa pienestä pojasta on kasvanut aikuinen mies omine valintoineen. Ystävät, elämänkumppanit, ympäristöt ja kiinnostuksen kohteet ovat vaihtuneet, vain Ilves on pysynyt koko ajan mukana. Ei ole syytä miksi Ilveksen rinnalla pysytään, koska Ilvestä ei myöskään voi jättää mistään syystä. Kun on kerran vetänyt tuon paidan päälleen se pysyy aina sydämessä. Voisitko täydestä sydämestäsi tuulettaa SaiPan, Tapparan tai Jokerien maaleja,? Ehkä joku pystyisi, minä en koskaan. En varmaan voisi elää itseni kanssa sen jälkeen, jos kääntäisin kelkkaani ja vetäisin jonkun toisen paidan päälle.

Pidän myös jääkiekosta yleensä. Katson vuoden aikana paljon muitakin pelejä kuin Ilveksen pelejä ja ne ovat mukavaa viihdettä. Ilveksen peliä ei kuitenkaan lähdetä katsomaan, sitä mennään elämään. Ottelutapahtuma itsessään on elämys ja parhaimmillaan pelipäivä on juhlapäivä. Kaikesta huolimatta, 10 minuuttia ennen pelin alkua minut täyttää se sama kihelmöivä jännityksen tunne minkä muistan ensimmäisestä SM-liigaottelustani: Kohta saa nähdä jotain oikeasti suurta ja jännää!

Valitettavasti jos minun nyt pitäisi valita, valitsisin toisin. Jos maailmassa olisi edes vähän oikeudenmukaisuutta, olisi minullekin suotu vuoden 2001 jälkeen edes pieni murunen siitä ilosta, minkä voi kokea kun oma joukkue onkin oikeasti hyvä. Edelliset vuodet ovat olleet todella raskaita kannattaa Ilvestä. Enää en viitsi kovaan ääneen julistaa omaa Ilves-faniuttani vieraassa porukassa kun en jaksa kuunnella sitä kuittailun ja nälvimisen määrää. Toivoisin että joskus minullekin suotaisiin pieni pala onnea Ilves-kannattajana, että joskus hallille voisi lähteä hakemaan voittoa eikä vain toivomaan että jos nyt kaikesta huolimatta kuitenkin tänään voitettaisiin. Enää en jaksa oikein muistaa miltä voittaminen tuntuu tai miltä tuntuu pelata muustakin kuin karsintojen välttämisestä. Toivoisin että jonain päivänä Ilveksessä alettaisiin tekemään oikeita asioita, vaatimaan enemmän ja hakemaan oikeita tavoitteita eikä vain kituuttamaan joten kuten hengissä.

Entä miten jaksaa kannattaa Ilvestä? Koska toivo kuolee viimeisenä. TOIVO. KUOLEE. VIIMEISENÄ. Kaikkien turhautumisten, pettymysten, itkujen ja tappioiden kypsyttämän mielen alla elää kuitenkin pienen pieni toivon siemen siitä että joskus on toisin. Urheilussa minua viehättää erityisesti sen ehdottomuus ja yksi urheilun periaatteista on, ettei koskaan saa luovuttaa, aina on taisteltava loppuun asti. Niinpä en missään nimessä halua luovuttaa vaan yksinkertaisesti vain toivoa että joskus tämä kaikki muuttuu. Unelmia pitää ihmisellä olla. Minä unelmoin vaikeimpina hetkinä, että kenties joskus kevät onkin Ilves-fanin parasta aikaa. Joskus Ilves pelaa muustakin kuin tappion välttämisestä. Että joskus tulee se aika, kun muut voivat kateudesta vihreinä seurata Ilveksen juhlintaa ja joskus tästä kaikesta kärsimyksestä saa jonkun palkinnon.

Olenko naiivi? Epärealistinen? Enkö minä nyt hitto vieköön vain ymmärrä ettei sellaista aikaa koskaan tule? En jaksa välittää. Ilves on ainoa mistä minä välitän.
 

janne68

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
916
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Kun jokunen vuosi sitten palasin tänne synnyinseudulle, niin hankin kausarin. Ja juumalauta heti pleijareissa, ajattelin että tästä tää lähtee.
Vitut väärin meni, siis 1974 -76 oli eka kokemus hakamettässä faija toi peli oli KOOVEE/ILVES. Siitä se sitten lähti. Vaikka tiputtais vittu minnekkä sarjaan en luovuta.
En luovuttanut Tamunkaan kanssa ja ei käy Ipankaan kanssa niin että seuraa jättäisin.
 

NoGood

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
234
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Pomo kävi tänään liimaamassa työpisteeni seinälle tämän. Mutta ikinä en ole vaihtoehtoa edes miettinyt. Kutsukaa sitten miksi haluatte.
 

iso J

Rivipelaaja
Viestejä
65
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Jos jätetään nämä tunteilut sivuun, niin onko jollaim oikeasti yhtään syytä miksi ilveksen peleihin kannattaisi tulla? Olen nähnyt ilveksen kaikki kotipelit kaudesta 02-03. Mitä me on saavutettu? 3, kohta 4 jumbosijaa pari säälisijoitusta, KERRAN 6. Olen sitä ikäluokkaa että en muista ennen -02 juurikaan. Kävin toki ekan pelin 1995 kun koulusta saatiin ilveksen peliin liput, mutta en päässyt muuten juurikaan peleihin. En ole eläessäni nähnyt kuin kerran sen, että play offeissa ollaan sarjassa pystytty edes haastamaan vastustaja, hifkille hävittiin 3-4 voitoin. Oliko 03-04.

Niin, että ostin sitten tällekkin kaudelle kausarin vaikka työni puolesta pääsen peleihin ilmaiseksi. Onko joku järki syy vielä maksaa tästä, mikä on silmille yhtä mukavaa kuin sukkapuikoilla tökkiminen?
 

merkkari

Guest
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

iso J sanoi:
Jos jätetään nämä tunteilut sivuun, niin onko jollaim oikeasti yhtään syytä miksi ilveksen peleihin kannattaisi tulla? Olen nähnyt ilveksen kaikki kotipelit kaudesta 02-03. Mitä me on saavutettu? 3, kohta 4 jumbosijaa pari säälisijoitusta, KERRAN 6. Olen sitä ikäluokkaa että en muista ennen -02 juurikaan. Kävin toki ekan pelin 1995 kun koulusta saatiin ilveksen peliin liput, mutta en päässyt muuten juurikaan peleihin. En ole eläessäni nähnyt kuin kerran sen, että play offeissa ollaan sarjassa pystytty edes haastamaan vastustaja, hifkille hävittiin 3-4 voitoin. Oliko 03-04.

Niin, että ostin sitten tällekkin kaudelle kausarin vaikka työni puolesta pääsen peleihin ilmaiseksi. Onko joku järki syy vielä maksaa tästä, mikä on silmille yhtä mukavaa kuin sukkapuikoilla tökkiminen?

Ja tuossa IFK sarjassa oli yksi parhaimmista kotiotteluista mitä olen ikinä nähnyt. Väkeä oli tupa täynnä ja Hakassa aivan mielötön fiilis. Eiköhän samaa ole luvassa vielä. Nyt pitää saada ensimmäisenä taustat kuntoon, sitten ammattitaitoiset henkilöt oikeille paikoille niin siitä se lähtee. Kuulostaa pelottavan tutulta kieltämättä :D
 

minzu85

Guest
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Kyllä mä päätin et hyvin todnnäköisesti tämän kauden jälkeen loppuu tämän seuran kannattaminen ja tukeminen(vaikken ole rahallisesti pariin vuoteen tukenut, paitsi Peten kautta).

Rupeaa käymään liian rasittavaksi illasta toiseen...

Päätöksen kulminaatioksi otan et teen tämän jos karsinnat kutsuu.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 352
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

^ Hyvä homma, mitään takinkääntäjiä Suomen suurin ei tarvitsekaan. Tervemenoa tuntemaan asiat jonnekin IFK- tai KalPa-foorumille.

Jalkapallon Ykkösen kausikortti kolahti postiluukusta. Seura tarjoaa aina hyviä fiiliksiä, vaikka tämä jääkiekkoedarin puuhastelukerho yrittääkin kaudesta toiseen tappaa ihmisen v-tutukseen.
 

minzu85

Guest
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Carabasin Markiisi sanoi:
^ Hyvä homma, mitään takinkääntäjiä Suomen suurin ei tarvitsekaan. Tervemenoa tuntemaan asiat jonnekin IFK- tai KalPa-foorumille.

Jos karsinnat koittaa niin mä poistun kyllä :)
Ja mä en ikinä menisi HIFKn leiriin...
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 939
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

minzu85 sanoi:
Carabasin Markiisi sanoi:
^ Hyvä homma, mitään takinkääntäjiä Suomen suurin ei tarvitsekaan. Tervemenoa tuntemaan asiat jonnekin IFK- tai KalPa-foorumille.

Jos karsinnat koittaa niin mä poistun kyllä :)
Ja mä en ikinä menisi HIFKn leiriin...

Onneksi sua ei voi kutsua faniksi, ainakaan Ilveksen. Tapparafoorumilla saattaa olla vielä tilaa "asiantuntijalle"
 

minzu85

Guest
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Baloun sanoi:
minzu85 sanoi:
Carabasin Markiisi sanoi:
^ Hyvä homma, mitään takinkääntäjiä Suomen suurin ei tarvitsekaan. Tervemenoa tuntemaan asiat jonnekin IFK- tai KalPa-foorumille.

Jos karsinnat koittaa niin mä poistun kyllä :)
Ja mä en ikinä menisi HIFKn leiriin...

Onneksi sua ei voi kutsua faniksi, ainakaan Ilveksen. Tapparafoorumilla saattaa olla vielä tilaa "asiantuntijalle"

Kuule olen tämän palstan kovin fani ja sen takia tämä onkin niin vaikeaa jos karsintoihin joudutaan.
Suurin osa täällä palstalla on Ilveksen faneja vaan voittojen jälkeen :)
 

Toni Hakulinen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
191
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Nyt menee karkean yleistyksen puolelle!

Itse en ymmärrä aikuisiällä joukkueen vaihtoa, muuta kuin valmentajilla ja pelaajilla, jotka tekee vain työtään.

Kannattajalle se ei ole mahdollista, ainakaan aidosti!
 

hyppyri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
659
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Carabasin Markiisi sanoi:
^ Hyvä homma, mitään takinkääntäjiä Suomen suurin ei tarvitsekaan. Tervemenoa tuntemaan asiat jonnekin IFK- tai KalPa-foorumille.

Käykö pikkutakinkääntäjät? "pelastan ilveksen" jne....
 

minzu85

Guest
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Se on hyvä jos teitä asia naurattaa, mutta enpä mä siitä välitä jos Ilves menee JÄLLEEN karsintohin niin minä häviän silloin täältä. Sanotaanko et se on minun henk.koht. kannanotto.... Se ei ole takin kääntämistä vaan vitutusta ja terveydestään välittämistä!
Mä en ole ikinä sanonut et Ilves häviäisi sydämestäni, mutta haluan katsoa uusia tuulia.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 616
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Onkos teillä, Carabasin Markiisi IFK- ja KalPa-foorumeista ja Baloun Tapparafoorumista, tarkempaakin tietoa vai miksi annatte ymmärtää että juuri näillä palstoilla olisi merkittävässä määrin entisiä Ilves-faneja?
Mielestäni minzu85 on kirjoitellut ihan asiallisia tällä foorumilla.
Kukin kannattaa joukkuettaan ihan omalla tavallaan, enkä ole niin tekopyhä että lähtisin tuomitsemaan jonkun toisen tavan vääräksi. Ainakin itse miettisin toisenkin kerran ennen kuin pyytäisin toista kirjoittajaa siirtymään toiselle foorumille.
 

Crueman

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
641
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

minzu85 sanoi:
Se on hyvä jos teitä asia naurattaa, mutta enpä mä siitä välitä jos Ilves menee JÄLLEEN karsintohin niin minä häviän silloin täältä.
Kiitos tästä. Tulevat karsinnat vituttavat huomattavasti vähemmän kertalaukauksella.
 

minzu85

Guest
Vs: Miten jaksat kannattaa Ilvestä?

Crueman sanoi:
minzu85 sanoi:
Se on hyvä jos teitä asia naurattaa, mutta enpä mä siitä välitä jos Ilves menee JÄLLEEN karsintohin niin minä häviän silloin täältä.
Kiitos tästä. Tulevat karsinnat vituttavat huomattavasti vähemmän kertalaukauksella.

Sinähän todellinen fani näytät olevan :)
 
Ylös