LA 12.1.19 | HPK - Ilves

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 656
Pennanen vie siis taktisesti Saloa, ja Salo vie taktisesti Kiveä. Myrrä hoitaa fysiikan ja Karri ei halua tai muutoin vain puutu pelaajapolitiikkaan. Toivottavasti muhkean palkan eteen on muukin rooli kuin peluuttaa kuutta pakkia ja toimia tsempparina.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Pennanen vie siis taktisesti Saloa, ja Salo vie taktisesti Kiveä. Myrrä hoitaa fysiikan ja Karri ei halua tai muutoin vain puutu pelaajapolitiikkaan. Toivottavasti muhkean palkan eteen on muukin rooli kuin peluuttaa kuutta pakkia ja toimia tsempparina.

Jo pitkään on puhuttu valmentajan ja kakkosvalmentajan sijasta valmentajatiimeistä. Kivi kantaa päävalmentajana vastuun kokonaisuudesta.

Käy vilkaisemassa ajan kuluksi, miten kerholaiset näkivät eilisen pelin. Heidän mielestä Kivi vei taas "Pendoa" 6-0. Tosin oli siellä oikeakin näkemys, jossa Olli Saloa vaadittiin takaisin Kerhoon kaudelle 2020-21.
 

Jallu

Guest
Mielestäni peli ei todellakaan ollut hengetön vaan kova taisteluvoitto. Puolustajavaje yhdistettynä sentteri vajeeseen näkyy ketjuissa 2-4.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 656
Kiven palkalla voisin itsekin kantaa päävastuun kokonaisuudesta Salo ja Myrrä tiimissäni ja tsempata parhaani mukaan ja vieläpä pitämättä käsiä taskuissa. Potkutkin olen valmis tarpeentullen ottamaan mutta siihen tarvitaan varmaan 4kk voitoton putki hakametsässä varsinaisella peliajalla. 10 000,00€/kk?
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 668
Kiven palkalla voisin itsekin kantaa päävastuun kokonaisuudesta Salo ja Myrrä tiimissäni ja tsempata parhaani mukaan ja vieläpä pitämättä käsiä taskuissa. Potkutkin olen valmis tarpeentullen ottamaan mutta siihen tarvitaan varmaan 4kk voitoton putki hakametsässä varsinaisella peliajalla. 10 000,00€/kk?

Oltiin kuitenkin liigan toiseksi paras vierasjoukkue.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Kiven palkalla voisin itsekin kantaa päävastuun kokonaisuudesta Salo ja Myrrä tiimissäni ja tsempata parhaani mukaan ja vieläpä pitämättä käsiä taskuissa. Potkutkin olen valmis tarpeentullen ottamaan mutta siihen tarvitaan varmaan 4kk voitoton putki hakametsässä varsinaisella peliajalla. 10 000,00€/kk?

No ei voi vaatimattomuudesta moittia. Onnistuisiko sinulta tuo tsemppaaminen? Siis positiivisen ilmapiirin luominen joukkueeseen?

Vs: Ilveksen nykytilanne

Tämän hetkisellä joukkueella ollaan minun kirjoissa sijoilla 13-15, jos Sandell ja Meskanen onnistutaan paikkaamaan 90 prosenttisesti ollaan sijoilla 10-12.

Entä peluuttaminen tai pelaajahankinnat? Onko näkemyksesi vielä yhtä jyrkkä? Joko Ruotsalainen pääsisi jokaiseen joukkueeseen tai on edes Tapsan veroinen?

Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Huolestuttavin on tuo sentteritilanne. Ruotsalainen-Tamminen-Ahtola-Savilahti-Mieho. Näistä ei yksikään mahtuisi viimekauden top10-joukkueen kahteen kärkikenttään, eikä moni edes kolmoseen.

Vs: Ilveksen kokoonpano 2018-2019

Kyllä Tapsa on parempi sentteri kuin kukaan tämän hetken ipassa.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 656
Ruotsalaisen suhteen olin onneksi väärässä , ja sama pelaaja määrittää koko kauden menestyksen. Ilman Ruotsalaista pelattaisiin tällä hetkellä sijoista 13-15. Odotellaan käykö tuuri ja pysyvätkö kärkipelaajamme terveinä. Hankinnat Halmoa, Antosta ja Salmelaa lukuunottamatta maksimissaan täytemiehiä. Ja kyllä tuolla rahalla taputtelen olalle . Aivan varmasti.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 656
Kuinka jäsen kunto itse arvioisi tulleen kauden vahvistukset joukkueeseen? ja moniko hankinta ei täytä sanaa vahvistus versus viimekauden lähteneet?
 
  • Tykkää
Reactions: Mni

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Kuinka jäsen kunto itse arvioisi tulleen kauden vahvistukset joukkueeseen? ja moniko hankinta ei täytä sanaa vahvistus versus viimekauden lähteneet?

Ajattelen itse hieman eri tavalla. Eli en laske joukkueen rakentamista pelkästään ulkoa tulevien varaan. Kirjoitin kesällä, että Ilveksen sisällä lasketaan nuorten esiinmarssiin (Ruotsalainen, Laaksonen etunenässä) ja muistaakseni sinun viestisi olivat tyyliin, että on turhaa odottaa monen nuoren ottavan suuria askelia ja pystyvän kantavan vastuuta joukkueesta. Joukkueen sisältä minulle viestivät mm Oskari Laaksosen tilanteesta. Toki myös tuolloin Heleniukselta odotettiin paljon. Voin palata tähän jälkimmäiseen kauden jälkeen, jos vain muistat kysyä. Yllätyt, mitkä kaikki asiat saattavat vaikuttaa.

Eli oma valmis runko ja ulkoa tulevat pelaajat muodostavat kokonaisuuden. Minä olen täällä yrittänyt rautatiekiskosta vääntää mallia siitä, miten pelaajamarkkinat toimivat. Olin jopa liian optimistinen siinä, että loka-marraskuussa viedään suurin osa, mutta aika onkin jo syyskuusta alkaen. Tälläkin kaudella syyskuussa on tehty jo sopimuksia toiseen joukkueseen. Ilveskin pääsi jo ensi kautta ajatellen ajoissa markkinoille mukaan.

No pelaajista. Itselläni oli odotuksia Miehosta yhteisen tuttumme kautta ja hän on mielestäni ollut erittäin hyvä vahvistus. Eteni lähes 30 pinnan vauhtia, mutta arvo korostuu siinä, miten hän antaa kaikkensa kentälle. Toivottavasti jo keskiviikkona mukana ja pääse nopeasti takaisin rytmiin.

Generous. En tykännyt hankinnasta alunperin. Yllätti positiivisesti minut (alhainen odotus), mutta kaikki lähti alamäkeen tämän kauden ensimmäisestä aivotärähdyksestä. Ilmeisesti pelaajaluonne sellainen, että hieman salaa kipujaan ja yritti paluuta liian nopeasti. Vastaavia aikaisemminkin mm Sandell. Ilveksen näkökulmasta anti jäi huonoksi. Ilman loukkeja olisi voinut olla ok. Loukkaantumiset on yleensä vaikeasti ennustettavissa.

Leimu ja Ahtola. En ymmärtänyt hankintoja, muuta kuin siltä kantilta, että tuovat joukkueeseen puuttuvaa kokemusta. Ahtola keskiarvollisesti yli 10 maalin vauhdissa, joka itselleni positiivinen yllätys. Harmittava loukkaantuminen juuri ennen kauden alkua. Ja hei, tilastoissa (pl aloitukset), jopa Tapio Laaksoa parempi tällä kaudella. Ilveksen maalinedustalla vääntäjät ja maskia tekevät sen verran vähissä, että näen Ahtolalla olevan selkeän roolin. Miehon palatessa pudonnee 3-4 ketjuihin. Ei hyvä, mutta ei voi aivan huonoksikaan sanoa. Leimun anti ollut heikkoa. Viime aikoina parempia otteita. Jää miinukselle.

Matinpalo ja Laitamäki. Ilves tarvitsee hdottomasti nuoria pelaajia ulkoa, koska oma junnutuotanto sakkaa tässä kohtaan. Matinpaloa pitäisin lyhyellä otannalla hyvänä (tai jopa erittäin hyvänä) hakuna. Laitamäellä epäonnistunut kausi alla. En ole selvittänyt miksi.

Savilahti. Pidin ehdottoman hyvänä hakuna strategiaa vasten. Heikon näköistä luistelua, mutta Eeron vahvuudet pelinluvussa. Keskiarvollisesti noin 20 pinnan vauhdissa erittäin pienellä luottamuksella. Odotin noin 25 pinnan kautta kolmosketjussa ja paljon alivoimapelaamista. Ei vaan maistu valmennusjohdolle ja uhkana kuroset. Pelkäänpä, että Miehon palatessa Savilahti jää kokoonpanon ulkopuolelle. Se on mielestäni virhe, sillä johtajuuttakin löytyy.

Halmo. Itse olen sadatellut, että kuinka monta pistettä olemme menettäneet Halmon vuoksi. Väärä ajattelutapa, mutta tarpeeton Jukurit-pelin taklaus vei meiltä hallinnassa olleen pelin ja menetimme kolme pistettä. Ässät-pelissä tyhjään maaliin laittaminen ei onnistunut ja menetimme kolme pinnaa. Näiden lisäksi on saanut paikkoja ratkaista peli, mutta ei ole onnistunut. Näistä kommenteista huolimatta haluan nähdä kauden loppuun ennen lopullista arviota. Kautta vielä reilusti jäljellä, joten hänellä on aikaa, ja pitääkin, parantaa paljon.

Itsehän odotin, että tällä rosterilla olisimme sijoilla 10-12, mutta lisäsin, että hyvällä valmennuksella voimme petrata muutaman sijan.

Täytyy nähdä sekin, etteivät hankinnat olleet mitään Ilveksen ykkösvalintoja. Itse olen nähnyt niin, että ensi kauden joukkue alkaa olemaan jo lähempänä sitä, miten johto ajattelee. Positiivinen tulos tältä kaudelta ja kauden 20-21 markkinoille pääsemme ntistä halutumpana seurana. Samaan aikaan, jotkut kilpailijamme (Ässät, ehkä JYPikin) menettävät asemiaan.
 
Viimeksi muokattu:

Merkkari

Guest
Kuntolle tekee mieli vastata tuota Halmoa koskien, että vaikka pisteitä ei ehkä ole tullut odotetusti niin noiden mainitsemiesi ”pistemenetysten” (tätä ajatusta kyllä itse vierastan että osoittaa pistemenetykset yhden pelaajan niskaan) vastapainoksi on myös ratkaissut pisteitä henkilökohtaisesti. Mieleen tulee ainakin se taklaus ja siitä kiekonriisto hyökkäyssinisellä ja syöttö muistaakseni Mieholle joka teki maalin 1-0 samoin päättyneessä pelissä. Toinen henkilökohtainen on Halmon tekemä tasoitus viimeisellä minuutilla. Tekee paljon hyviä asioita. Voittaa kulmapelejä, näkee kentän hyvin, pelaa kovaa mutta reilusti. Ei nouse kädet tilanteissa vaikka tuo Jukurit jäähy tulikin. Ottaa mielestäni rooliin ja pelityyliin nähden erittäin vähän jäähyjä. Ainakin neljä kertaa laukonut tolppaan joten pienestä on ollut kiinni etteikö maaleja voisi olla enemmänkin. Ehdottomasti jatkon paikka.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
moniko hankinta ei täytä sanaa vahvistus versus viimekauden lähteneet?

Jäi tähän vielä kommentoimatta. Itse en ajattele joukkueenrakentamista siten, että Sandell täytyy korvata Sandellin tasoisella, Laakso Laakson tasoisella etc. Johdon ja valmennuksen on nhtävä kokonaisuus. Niin paljon kuin Sandellia ja Meskasta tuohon kaipaisin, niin verrataan joukkueita.
  • 2017-18 tässä kohtaa meillä oli kasassa 47 pistettä maalierolla 105 - 134
  • 2018-19 tässä kohtaa meillä on kasassa 58 pistettä maalierolla 111- 112
Eikö tässä ole menty aika paljonkin eteenpäin (ainakin tähän saakka)? Jopa ne parjatut pakit ovat tehneet 39 kierroksen jälkeen 15 maalia, kun viime kaudella 60 pelin jälkeen oli 14 osumaa. Itse näit suuria ongelmia tämän kauden joukkueen kyvyissä tehdä maaleja, mutta niin vain olemme tuossa tilastossa kuudentena.

Meskanen ja Koivula paukuttivat hulppeat 33 maalia viime kaudella. Toisaalta taas Antonen ja Ikonen ovat tässä kohtaa tehneet 21 maalia.

Me voimme tietenkin jossitella, että missä oltaisiin, jos Halmo olisi tehnyt tyhjiin, Osala olisi tullut Ilvekseen tai Morley olisi korvannut Sandellin, mutta näin ei käynyt. Olemme tällä joukkueella tässä. Olemme pysyneet koko kauden pudotuspeliviivan yläpuolella (ei ihan jokavuotista). Ja toivottavasti kausi ei pääty runkosarjaan.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Kuntolle tekee mieli vastata tuota Halmoa koskien, että vaikka pisteitä ei ehkä ole tullut odotetusti niin noiden mainitsemiesi ”pistemenetysten” (tätä ajatusta kyllä itse vierastan että osoittaa pistemenetykset yhden pelaajan niskaan) vastapainoksi on myös ratkaissut pisteitä henkilökohtaisesti. ...

Ehdottomasti jatkon paikka.

Sen vuoksi käytinkin sanoja väärä ajattelutapa. Eli ei ole fiksua kaataa ämpäriä yhden pelaajan niskaan. Odotusarvo Halmosta oli korkeampi. Toivottavasti tehojakin alkaa loppukaudesta löytymään ja tätä kautta jatko Ilveksessä. Jos olisi johdon mielestä ehdottomasti jatkon paikka, niin olisimme jo kuulleet jatkosopimuksesta. Niitä on tehty lokakuusta alkaen.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 624
Jos olisi johdon mielestä ehdottomasti jatkon paikka, niin olisimme jo kuulleet jatkosopimuksesta. Niitä on tehty lokakuusta alkaen.

Tosin ulkomaalaisten kanssa käytäntö hyvin usein on odottaa kauden loppuun, ja katsoa mitä vaihtoehtoja on pöydällä tarjolla. Toki en myöskään usko Jalon & Koskelan ajattelevan Halmoa ehdottomana jatkona, vaan tullaan varmasti pohtimaan hinta/laatusuhdetta hyvin tarkkaan.

Yksi hyvä kysymys Halmon jatkon kannalta voi olla myös tuleeko Jokerit tarjoamaan Platille jatkoa? Jos Jokerit skippaa voisin kuvitella Ilveksen olevan kohtuu vahvoilla, ja tässä tapauksessa tuskin on kahteen hyvin saman tyyppiseen laituriin järkeä panostaa.

Toki Platt voi olla myös ratkaisu keskelle, koska on tainnut Jokereissa myös tuota virkaa hoitaa kohtuullisen hyvin (Tästä ei omia huomioita). Sinänsä olisi kohtuullisen koomista hankkia Platt toista kertaa Ilvekseen sentterin papereilla "Hymiö".
 
Viimeksi muokattu:

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 656
Itse olen samoilla linjoilla odotuksista runkosarjan loppuun eli sija 10 on työn takana mutta realistinen. Tosin, toimitusjohtaja jonka tavoite sija 6 ei ole muuttunut, tuntuu kovalta varsinkin kun oletan että muut seurat tulevat vahvistamaan rosteriaan lähiviikkoina. Toivotaan että markkinat eivät ole kuivat ainoastaan ilveksen osalta. Nyt punnitaan niin Kiven vetovoimaa kuin toimitusjohtajan ammattitaitoa. Rahaa luulisi olevan jos oltiin oikeasti valmiit maksamaan niin Osalasta kuin Bakerista. Eivät olleet mitään pikkukaloja.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
.

Täytyy nähdä sekin, etteivät hankinnat olleet mitään Ilveksen ykkösvalintoja. Itse olen nähnyt niin, että ensi kauden joukkue alkaa olemaan jo lähempänä sitä, miten johto ajattelee. Positiivinen tulos tältä kaudelta ja kauden 20-21 markkinoille pääsemme ntistä halutumpana seurana. Samaan aikaan, jotkut kilpailijamme (Ässät, ehkä JYPikin) menettävät asemiaan.

Tähän on pakko tarttua ja kysyä, että onko tietoa ensi kauden joukkueesta muutakin kuin julkaistut jatkot?
 

Merkkari

Guest
Jos johto haluaa olisimme jo kuulleet jatkosopimuksesta on ihana lause. Siiinä on vain yksi pieni muuttuja, nimittäin Halmo itse. Mitkä on hänen odotukset, tavoitteet ja vaihtoehdot. Halusihan johtomme myös Piskulan viimekauden päätteeksi.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Jos johto haluaa olisimme jo kuulleet jatkosopimuksesta on ihana lause. Siiinä on vain yksi pieni muuttuja, nimittäin Halmo itse. Mitkä on hänen odotukset, tavoitteet ja vaihtoehdot. Halusihan johtomme myös Piskulan viimekauden päätteeksi.

Voisin kuvitella, että Halmo on melko pettynyt aikaansaannoksiinsa. Pelaaja tuppaa usein ajattelemaan silloin, että saa enemmän aikaiseksi muualla. Itse olen kiinnittänyt muutaman kerran huomiota siihen, että joukkueen juhliessa voittoa ja huudattaessa faneja Halmo on pyörinyt omissa oloissaan.

Halmohan oli todennut - en tiedä oliko haastattelussakin - että nyt hänestä alkaa tuntumaan siltä, että olisi pääsemässä sisään pelaamiseen. Toivottavasti se tietäisi loppukauden osalta hyvää.

Piskulasta Ilves taistelikin kunnolla, mutta pätäkkä loppui kesken ja rouva Piskulalalla oli omia vaatimuksia.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Tähän on pakko tarttua ja kysyä, että onko tietoa ensi kauden joukkueesta muutakin kuin julkaistut jatkot?

Eipä ole tietoa. Huhutasolla liikkuu, että kassakaapissa on sopimuksia tehtynä. Toki näin on kaikilla muillakin. Sinänsä näen Ilveksen tulevaisuuden parempana, että jatkosopimukset ovat kehittyvien pelaajien kanssa.
 

Reborn Lynx

Luottopelaaja
Viestejä
1 116
Olin jopa liian optimistinen siinä, että loka-marraskuussa viedään suurin osa, mutta aika onkin jo syyskuusta alkaen. Tälläkin kaudella syyskuussa on tehty jo sopimuksia toiseen joukkueseen. Ilveskin pääsi jo ensi kautta ajatellen ajoissa markkinoille mukaan.

Ilves oli tuolloin syys-lokakuussa ihan sarjataulukon kärkipäässä, ja jos noihin aikoihin ensi kauden soppareita tehtiin, niin kyllähän sitä vähän salaa toivoo, että sen hetkinen liito kaukalossa vaikutti positiivisesti pelaajien mielikuvaan Ilveksestä ja ehkäpä auttoi joidenkin isojen kalojen nappaamisessa.

Tiedä sitten onko tuolla asialla todellisuudessa mitään merkitystä. Ja onhan ennenkin kausi alkanut hyvin, mutta nyt on vaan niin paljon muutakin positiivista Ilveksen ympärillä, että jännittää nähdä mitä sieltä paljastuu.
 
Ylös