Kiekkoselostajat

WsQ

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Kiekkoselostajat

VP sanoi:
WsQ sanoi:
Kai ne muutkin tapahtumat näet itsekin, joten selostajaahan ei tarvita ollenkaan? Eli laita ääni pois. Itse tykkään, että sanotaan niin kuin asia on.
Et ilmeisesti tajua että on kaksi aivan eri asiaa selostaa ottelutapahtumia, kuin kertoa jatkuvasti mielipiteitään ottelun kulusta. Selostajien tulisi selostaa peliä, ei jaaritella ja valittaa. Ja Ritarin äänet laittaisin mieluusti pois, jos saisi pelkät hallin äänet päälle.

Itse kuulen mielelläni myös mielipiteet ja ärsyynnyn jos selostajalla ei ole muuta annettavaa kuin pelaajien nimien luetteleminen. Peliä osaan seurata muutenkin. Parasta on kun selostajan kaverina on vielä kommentaattori tuomassa lisää näkökulmia ja mielipiteitä.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Kiekkoselostajat

WsQ sanoi:
Itse kuulen mielelläni myös mielipiteet ja ärsyynnyn jos selostajalla ei ole muuta annettavaa kuin pelaajien nimien luetteleminen. Peliä osaan seurata muutenkin. Parasta on kun selostajan kaverina on vielä kommentaattori tuomassa lisää näkökulmia ja mielipiteitä.
Niin no tottakai peliä elävöitetään selostustyylillä, äänenpainoilla ja muilla. Ritarin tapoihin vaan kuuluu jäädä jokaista tilannetta jälkikäteen päivittelemään ja valittamaan - tyypillisesti Anssi vielä näkee tilanteen ja siihen osallistuneet pelaajat väärin, eikä vaivaudu höpötyksensä lomassa hidastuksesta näitä tarkistamaan.

Onneksi rapakon takana osataan tämäkin paremmin. Jos yksikin NHL-selostaja jäisi haukkumaan selostamaansa peliä kesken pelin tylsäksi, saisi tämä välittömästi potkut - ja aiheesta. Jos itse peli on tylsä, tulisi siihen hakea mielenkiintoisia näkökulmia, nostaa esille mielenkiintoisia pelaajia jne. Ei F1 -selostajatkaan kisoja tylsiksi hauku, vaikkei niissä mitään tapahdu.
 

WsQ

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Kiekkoselostajat

Onko tämä jyppipelin selostaja nyt sitten jonkun mielestä Ritaria parempi? Itse en voi sietää.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Kiekkoselostajat

WsQ sanoi:
Onko tämä jyppipelin selostaja nyt sitten jonkun mielestä Ritaria parempi? Itse en voi sietää.
On. Ei toki paljon ja itse kuuntelisin Ritaria ennemmin vaikka liitutaulun raapimista.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 570
Vs: Kiekkoselostajat

Ei tämäkään mikään kummoinen ole, mutta sentäs jotain vaihtelua.. ei sentään joka pelissä tarvitse Ritaria kuunnella.
 

Crueman

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
641
Vs: Kiekkoselostajat

WsQ sanoi:
Onko tämä jyppipelin selostaja nyt sitten jonkun mielestä Ritaria parempi? Itse en voi sietää.
Ihan helvetin paljon parempi, vaikkei kovin kaksinen olekaan.

Anssi Ritarin ääni + mouhoaminen on yhdistelmänä vastenmielisempi kuin Mikko Hannula koskaan. Ja se on paljon se.
 

WsQ

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Kiekkoselostajat

VP sanoi:
WsQ sanoi:
Onko tämä jyppipelin selostaja nyt sitten jonkun mielestä Ritaria parempi? Itse en voi sietää.
On. Ei toki paljon ja itse kuuntelisin Ritaria ennemmin vaikka liitutaulun raapimista.

Olet outo. Tämä tunnelmantappaja on kyllä niin syvältä.
 

Masce

Luottopelaaja
Viestejä
2 033
Vs: Kiekkoselostajat

Oma kiekkokausi on sujunut suotuisissa merkeissä; Ruutu on mutella ja FUNTampere taustalla. Pieni epäsynkka äänen ja kuvan välillä on ollut itselle pienempi paha kuin kuunnella suurinta osaa Ruudun selostajista.
 

Mulder

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
104
Vs: Kiekkoselostajat

Jokereiden peliä Viaplayn kautta katsellessa pisti silmään studiossa kommentaattorina toimiva Jukka Jalonen. Sama mies kun hyppää ens kaudeksi joukkueen päävalmentajaksi. Karri Kivihän ilmoitti ensi töikseen jääväävänsä itsensä pois Nelosen Ilves-matseista.

Kiven ilmoitus tuntui luonnolliselta, mutta ilmeisesti kyseessä ei ole mikään yleinen käytäntö vaan ollaan valmentajan oman harkinnan varassa. Toki Nelosen kommentaattorina on helppo toimia 14 muun joukkueen ympärillä, kun taas Viasatin/Viaplayn KHL-tuotanto on melkein yhtä kuin Jokerit, jolloin vaihtoehtoista kommentoitavaa ei paljoa jää. Onko joku bongannut Kai Suikkasta kommentoimassa Kärppien matseja viime aikoina?
 

jäämies-70

Luottopelaaja
Viestejä
5 398
Vs: Kiekkoselostajat

Illan TPS-Ilves ottelussa ei sitten ole Anssi Ritari selostamossa.
On valittu vielä paskempi selostaja, Timo "järppä" Järvenpää!
Tarjolla takuuvarmaa tepsiläistä puusilmäisyyttä ja tuomaritoimintaan puuttumista (yhteen suuntaan).
Kyseinen sankari on selostellut Auran Aalloilla tepsin pelejä legendaarisen Iku Viitasen Kärpät-TPS toilailun jälkeen.

Kauhulla odotan illan "spektaakkelia" selostajalta, toivotaan että Ilves hoitaa homman kotiin niin ei vituta tuplana!
 

JK

Guest
Vs: Kiekkoselostajat

Tietääköhän tuo Jamie Hersch oikeasti noin paljon jääkiekosta vai lukeeko vain "prompterista". Voisi olla kiva keskustella myös Liigakiekosta hänen kanssaan. #Minna Korkka #lätkämimmit ;)
 

JK

Guest
Vs: Kiekkoselostajat

Tupsukorva35 sanoi:
Liukas Lätkä sanoi:
Tietääköhän tuo Jamie Hersch oikeasti noin paljon jääkiekosta vai lukeeko vain "prompterista". Voisi olla kiva keskustella myös Liigakiekosta hänen kanssaan. #Minna Korkka #lätkämimmit ;)

Oot sä sonni! Meidän mieskatsojien harmiksi Minna on vetäytynyt taustoille ja joudumme katselemaan kaiken maailman Vesa Rantasia.

Että tulisi puhuttua jotain selostajistakin niin harmillista, että Ville Kuusinen hoitaa selostushommia enempi kaiketi Viasatilla ja potkupallon puolella. Itse olen tykännyt tämän selostuksista kiekkopuolella. Olisi ehdoton vahvistus nykyiseen selostajaporukkaan.

Ei kun ajattelin,että boostaan mimmisukupuolta tähän - en vain lipunmyyjiksi. Tästä joku voisi vetää herneen nenään ;)

Mutta asiaan eli Vesa Rantanen ja Tuomas Nyholm ovat huonoimmat mahdolliset studioisännät. Studioisännnän tehtävä olisi kertoa pelistä, mutta Rantanen ja Nyholm haluavat kertoa itsestään. Hiukan särmikästä mielipidettä, mutta lähinnä siksi, että heidän mielipiteensä(eli he) jäisivät mieleen. Toivottavasti studioon saataisiin osaavampaa ja asiantuntevampaa väkeä.

Näillä mennään (kun parempaakaan ei ole).
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 817
Vs: Kiekkoselostajat

Jani Alkio on muuten ihan jees selostaja, mutta voisiko joku kertoa hänelle, että pelaajan laukoessa lämärillä voisi joskus käyttää jotain muutakin verbiä kuin "kumauttaa". Ja pelaajan hakeutuessa vastustajan kylkeen kiinni, ei olla aina tulossa "kutittelemaan".
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 964
Mertsi sopii Maju -peleihin, koska vetää aina "kotiin" päin. Liigaan ei mitään asiaa.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 897
En tiiä millä värilaseilla majupelejä seuraan, mutten ole huomannut niissä samaa, kuin liigapeleissä, että Mertsi on aivan kujalla kaiken aikaa, mitä siä kentällä tapahtuu eikä todellakaan syty mihinkään eikä sytytä katsojaa yhtään. Jos Pelsut pelaa, no Mertsikin syttyy
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Kovasti arvostellaan selostajia. Mutta mitä virkaa selostajilla ylipäätään on, kun voi omin silmin katsoa, mitä kaukalossa tapahtuu.
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Kovasti arvostellaan selostajia. Mutta mitä virkaa selostajilla ylipäätään on, kun voi omin silmin katsoa, mitä kaukalossa tapahtuu.
Mikä on esim tilastoiden merkitys kun voidaan katsoa peliä`? Kyllä selostajan pitäisi tehdä tunnetta varsinki kun yleisöä ei ole ja avata peliä syvemmin.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 591
Kyllähän selostajalla on tärkeä tehtävä myös taustatietojen välittäjänä - ainakin sellaiselle katsojalle, jolla ei ole aivan kaikki jääkiekkodetaljit kallossaan.

Ja hyvä selostaja on myös omiaan kohottamaan tunnelmaa. Meillä on mm. erinomaisia jalkapalloselostajia.
 
Ylös