Ilves ja Media

jerry

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
251
Vs: Ilves ja Media

Jos on joku sanoma, eikö sitä voi esittää mainoksessa niin, että 1) sanoman ymmärtää ilman selittelyä, 2) graafinen ilme on ammattimainen ja 3) mainos ei vaikuttaisi niin pirun lapselliselta?

Pelsujen mainokset YouTubessa oli erilaisia, mutta ne oli silti hyvällä maulla tehtyjä ja oikeasti hauskoja. Ilveksen tempaus oli niin monella tasolla hämmentävä, että se ei ollut kumpaakaan eikä se edes välitä aiottua viestiä (jos tuo linkki nyt oli edes sinne päin oikeassa). Äijistely on paikallaan, mutta tällainen mainonta ei ole äijämäistä - päinvastoin.

Hävettää edelleen, mutta ihan hienoa, että näemmä junttihuumorin ystävillä ottaa eteen.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 326
Vs: Ilves ja Media

Mainosisku Kampin isolla näytöllä on hyvä idea ja keräsi haluttua huomioita. Tuo oli vain jotenkin niin mukahauska, että se ei herättänyt ihan oikeanlaista reaktiota. Olisi jätetty nuo KHL- jutut ja jokeriviittaukset pois.
 

El Bastardo

Viirejä odotellessa
Viestejä
616
Vs: Ilves ja Media

Ompas täällä eräällä kova halu nostaa viesti toisensa jälkeen esille omaa erinomaisuuttaan. Hävettää hänen puolesta edelleen.
 

Ilkku

Rivipelaaja
Viestejä
11
Vs: Ilves ja Media

Kurko sanoi:
Sjöblom aikoo näemmä tehdä ilveksestä täysin naurettavan seuran.
Mitä seuraavaksi, ehkä joku pieru vitsi, vai pysytäänkö alapää huumorissa?

Piereskelevä ilves on jo wanha juttu ;D
1288586492509.jpg
 

Serve#15

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
184
Vs: Ilves ja Media

Ei ehkä parhaiten toteutettu mainos, eikä kovin hauskakaan, mutta ei tästä peliverkkareita kannata repiä. Pääasia että jotain yritetään. Seuraava voi olla parempi( en usko että tähän jää). Eikä tätä tempausta nyt hävetä kannata. Peli kun vielä alkaa kulkeen ,niin tulee mielenkiintoinen kausi. Hyvä Ilves!!!
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 358
Vs: Ilves ja Media

toskala sanoi:
Kaikkia Ilves-faneja ei tarvinne laittaa samaan muottiin.

Niin, etkös itse syyllisty juuri tähän oman katsojaprofiilin yleistämiseen koskemaan kaikkia?

Eikö juuri korkeampi koulutustaso ja laaja-alaisempi harrastuneisuus ole se, joka antaa eväät nähdä, miksi ja keille tätä lätkää mainostetaan?

Ei mainonta määritä katsojia, vaan mainonta on suunnattu aina johonkin. Nyt ei ”sinulle”, mutta pitäiskö kaiken mainonnan olla suunnattua ”sinulle”?

Tai ”meille”… Meidän kaltaiset, myös ns. korkeakulttuuria harrastavat ja paremman koulutuksen hankkineet olemme selkeä vähemmistö kiekkokatsomoissa. Jääkiekon imagoa ei pysty millään markkinointikikalla tekemään sivistyneeksi ja hienostuneeksi lajiksi. Se on perusolemukseltaan primitiivisiä tunteita hyväksikäyttävä fyysistä kontaktia sisältävä joukkueurheilu. Nopeaa ja fyysistä (action) ja sen tähden tunnetasoltaan korkeaa, joka kaukalotapahtumissa vetoaa heimohenkeen (soturit taistelee meidän puolesta). Taito, se mitä me Ilvesläiset mielellään korostetaan, on tietty yksi elementti, se on lajitaitoa, koordinaatiokykyä ja pelisilmää. Nämä ovat deFacto yhtäläisiä ominaisuuksia esim taiteilijan ominaisuuksien kanssa, mutta koska tapahtumaympäristö vaati fyysistä lujuutta ja maskuliinisuutta, niitä ei koskaan tulla lätkäskenen ulkopuolella yhdistämään tunne-elämykseen, jonka ihminen kokee taide-elämyksessä. Se peittyy hienhajuun ja fyysisiin kontakteihin sieltäpäin katsottuna.

Ne, jotka pääsääntöisesti ovat ns kulturelleja, vieroksuvat tätä fyysisen ja primitiivisen osaa lätkässä, eivätkä sitä tule näkemään koskaan intellektuellina lajina. Joten miksi edes yrittää? koska sen hyötysuhde olisi todella matala.
 

JK

Guest
Vs: Ilves ja Media

Tarinankertoja sanoi:
toskala sanoi:
Kaikkia Ilves-faneja ei tarvinne laittaa samaan muottiin.
...
Eikö juuri korkeampi koulutustaso ja laaja-alaisempi harrastuneisuus ole se, joka antaa eväät nähdä, miksi ja keille tätä lätkää mainostetaan?
...

Tai ”meille”… Meidän kaltaiset, myös ns. korkeakulttuuria harrastavat ja paremman koulutuksen hankkineet olemme selkeä vähemmistö kiekkokatsomoissa.
...

Ne, jotka pääsääntöisesti ovat ns kulturelleja, vieroksuvat tätä fyysisen ja primitiivisen osaa lätkässä, eivätkä sitä tule näkemään koskaan intellektuellina lajina. Joten miksi edes yrittää? koska sen hyötysuhde olisi todella matala.

Itse olen vähälahjainen, ehkä jopa vähä-älyinen Ilveksen kannattaja. Nykyisin pystyn yhä enemmän samaistumaan seuraan ja sen kannattajiin. Tykkään kyllä punaviinistä vaikka hockeyäijät juo vaan kaljaa, mutta mulla menee kaljasta vatsa sekaisin ja alkaa pierettämään.

Koskas sitä lätkää pelataan, mun pieneen päähäni ei enää sovi nämä nerokkaat markkinointistrategiat tai kännissä askarrellut pippelinkuvat.

Oliko mulla asiaa tässä viestissä - ei, mutta tärkeintähän on, että puhutaan. Jaa niin, Kikkeli-Tappara voitti eilen, 4.500 mulkkua oli hallissa. Voi että, kun Mikkelin Jukurit tulisivat vastaan karsinnoissa, saataisiin hieno mainos. Alkumakua tässä, kuunnelkaa sanat: http://www.youtube.com/watch?v=4Fc8sEI5f9I

Tämä humppana sopisi vähän vanhemmankin henkilön makuun.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 306
Vs: Ilves ja Media

"Ipan KHL-mainokset muuten pyörivät edelleen kauppakeskusten skriineillä. Ainakin Espoon Sellossa bongattu. " Pavlovin Koira Jatkoajassa
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 721
Vs: Ilves ja Media

Niin, etkös itse syyllisty juuri tähän oman katsojaprofiilin yleistämiseen koskemaan kaikkia?

Pahoittelen jos eilisestä kirjoituksestani sai väärän kuvan. Tarkoitukseni ei ollut vaatia, että Ilveksen pitäisi vaatia markkinointia juuri minulle, vaan se että minua ärsyttää suunnattomasti ihmisten luokittelu eri kategorioihin ja karsinointi erilaisiin stereotypiohin kuten hipit, juntit, nörtit, elitistit, bättre folk etc. Tai mikäli harrastaa korkeakulttuuria, se tarkoittaa ettei voi ymmärtää jäähallien elämää ja kannatuskulttuuria.

Jääkiekon imagoa ei pysty millään markkinointikikalla tekemään sivistyneeksi ja hienostuneeksi lajiksi.

En olisi näin pessimistinen. Kaikki on mahdollista esim. siinä missä hevikasetteja piti vielä 80-luvulla myydä musiikkiliikkeissä tiskin alta, tuli siitä viimeistään Lordin euroviisuvoiton myötä salonkikelpoista. Kiekosta tuli suurten kansanosien viihdettä vasta 1995 maailmanmestaruuden myötä. Hip Hop on muuttunut pienestä alakulttuurista muotivirtaukseksi. Minkälaista kiekkoa 2045 Suomessa pelataan ja minkälaista väkeä jäähallissa käy, vaikea sanoa.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 721
Vs: Ilves ja Media

http://ilves.com/?p=14349

Osallistu sakkokassaan!

"Tämän illan Ilves–Tappara -ottelussa B-käytävällä fanimyymälän läheisyydessä sijaitsevalla kausikorttipisteellä on myytävänä ensi perjantain Ilves–Sibir Novosibirsk -ottelun lippuja 10 €:n hintaan. Hae omasi pois ja maksetaan näillä rahoilla Ilves vapaaksi sakkovankeudesta!

Hetkinen. Tästä nousee ainakin minulle kaksi kysymystä:

1. Onko Ilves todellakin niin PA ettei pysty itse tuota 2000 € sakkoja maksamaan?

2. Siis pitäisikö fanien rahoittaa omistajan uhkarohkea hölmöily provosoivien ja hyvän maun rajoilla liikkuvien mainosten kanssa.

Rajansa nyt kaikella, rahastuksellakin.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 572
Vs: Ilves ja Media

Eiköhän tuo ole kieli poskella kirjoitettu uutinen..
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 003
Vs: Ilves ja Media

Hei, huumorintajua kehiin... Ei tää niin vakavaa ole ! Täähän on vaan lätkää... Ilveksessä puhaltavat nyt uudet tuulet ja kujeet on sen mukaiset. Vaihtelu virkistää vai kuinka ?
 

Crueman

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
641
Vs: Ilves ja Media

toskala sanoi:
Hetkinen. Tästä nousee ainakin minulle kaksi kysymystä:

1. Onko Ilves todellakin niin PA ettei pysty itse tuota 2000 € sakkoja maksamaan?

2. Siis pitäisikö fanien rahoittaa omistajan uhkarohkea hölmöily provosoivien ja hyvän maun rajoilla liikkuvien mainosten kanssa.

Rajansa nyt kaikella, rahastuksellakin.
Siis oletko oikeasti tosissasi tämän vuodatuksen kanssa?

Vaikka kuinka perseelleen menneeltä eilinen tempaus katsantakannasta riippuen tuntuukin, tämähän on vaan hauska, hyväntahtoinen mainostempaus.

Valittaminen vain valittamisen ilosta vie ainoastaan katkerana hautaan. Kellehän siellä montussa keksisi vielä vittuiltavaa?
 

Iker78

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
713
Vs: Ilves ja Media

toskala sanoi:
http://ilves.com/?p=14349

Osallistu sakkokassaan!

"Tämän illan Ilves–Tappara -ottelussa B-käytävällä fanimyymälän läheisyydessä sijaitsevalla kausikorttipisteellä on myytävänä ensi perjantain Ilves–Sibir Novosibirsk -ottelun lippuja 10 €:n hintaan. Hae omasi pois ja maksetaan näillä rahoilla Ilves vapaaksi sakkovankeudesta!

Hetkinen. Tästä nousee ainakin minulle kaksi kysymystä:

1. Onko Ilves todellakin niin PA ettei pysty itse tuota 2000 € sakkoja maksamaan?

2. Siis pitäisikö fanien rahoittaa omistajan uhkarohkea hölmöily provosoivien ja hyvän maun rajoilla liikkuvien mainosten kanssa.

Rajansa nyt kaikella, rahastuksellakin.
Toihan on vaan läppä! Sinnehän maksaa muutenkin se 10€!
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 011
Vs: Ilves ja Media

Meikäläinen tykkää.. nyt on hurttia menoa ja suoranaista piilov....lua mm. sakoille.
Sama meininki kaukaloon, niin mielenkiintoinen kausi on edessä...
Tuohon alapäähuumoriin en oikein innostu, se on halvinta huumoria mitä voi olla.. pissa, kakka ja muutama kirosana...
Ilves mokasi, sai kuitenkin paljon huomiota...otetaan opiksi, maksetaan sakot ja mennään eteenpäin !
Ilves ei halua enää olla hajuton ja mauton symppisjoukkue, sitäpaitsi sympaattisuus karisee muutenkin, jos menestystä alkaa tulemaan.
 

Ilves1976

Rivipelaaja
Viestejä
27
Vs: Ilves ja Media

toskala sanoi:
http://ilves.com/?p=14349

Osallistu sakkokassaan!

"Tämän illan Ilves–Tappara -ottelussa B-käytävällä fanimyymälän läheisyydessä sijaitsevalla kausikorttipisteellä on myytävänä ensi perjantain Ilves–Sibir Novosibirsk -ottelun lippuja 10 €:n hintaan. Hae omasi pois ja maksetaan näillä rahoilla Ilves vapaaksi sakkovankeudesta!

Hetkinen. Tästä nousee ainakin minulle kaksi kysymystä:

1. Onko Ilves todellakin niin PA ettei pysty itse tuota 2000 € sakkoja maksamaan?

2. Siis pitäisikö fanien rahoittaa omistajan uhkarohkea hölmöily provosoivien ja hyvän maun rajoilla liikkuvien mainosten kanssa.

Rajansa nyt kaikella, rahastuksellakin.

VOIHAN HYVÄT SYLVIT.. luulin eilen nähneeni jo kaiken, mutta olin väärässä!! Onnee opiskeluun!
 
Ylös