Ilves ja Media

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
Vs: Ilves ja Media

Ilveksen uudesta johdosta ei löydy virtuoosimaisia kuvankäsittelijöitä, mutta veijareita sieltä näyttää löytyvän senkin edestä.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 768
Vs: Ilves ja Media

Ok. Ok. Tämä vitsi meni minulta vähän ohi. Happy now?
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Ilves ja Media

Ilves on saanut johtajakseen miehen jota me huumorintajuttomat hämäläiset ei tajuta. Itse tajusin tän jälkimmäisen heti, moni muu ei. Toki Ilveksessä tämmöiseen pelleilyyn ei olla totuttu, Huom pelleilyyn kylläkin.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilves ja Media

HeGe41 sanoi:
Ilveksen uudesta johdosta ei löydy virtuoosimaisia kuvankäsittelijöitä, mutta veijareita sieltä näyttää löytyvän senkin edestä.

Tai ainakin yksi: Aamulehdessä Marko Sjöblom kertoo mainoskampanjan olleen hänen ajatuksensa.

Sjöblom kertoo myös, ettei ollut tietoinen SM-liigan säännöistä ainakaan niiltä osin, jotka koskevat mainontaa.

Ilmeisesti Sjöblom ei myöskään ollut selvillä siitä, ettei toisen yrityksen tuotemerkkiä voi vapaasti muokata (vaikka mies on myynnin ammattilainen!)

Ilmeisesti Sjöblom ei ollut selvillä siitäkään, ettei ole urheiluetiikan mukaista loukata toisen seuran logoa.

Sjöblom kuitenkin uhoaa, ettei kaduta ollenkaan.

Mainoksethan sinänsä olivat harmittomia, mutta kyllä Ilves-johto voisi vähän miettiä, millaisen kuvan tällainen toiminta Ilveksestä antaa. Uppoaa varmasti alaikäisiin, mutta kyllähän tämä episodi kertoo paitsi yli-innokkuudesta niin myös siitä, ettei Ilves ole vieläkään päässyt eroon sellaisesta amatöörimäisestä puuhastelusta, jollaista seurajohtaminen on vuodesta toiseen ollut.

Sjöblomin avaus voidaan tosiaankin laittaa yli-innokkuuden piikkiin: mies on halunnut näyttää muille - ehkä alaisilleenkin -, miten myynnin ammattilainen tarttuu rivakasti tehtäviinsä ja tekee kunnon tulosta. Markkinointihan on Ilveksellä ollut enemmän tai vähemmän retuperällä. Olisi kuitenkin odottanut, että Sjöblom olisi ensin ottanut asioista selvää. Vielä enemmän ihmetyttää se, että eikö Ilveksen toimistolla tosiaankaan ole ketään, joka esimerkiksi tuntisi SM-liigan säännöt?

Toivottavasti Sjöblom ymmärtää senkin, että vaikka vastakkainasettelu ja viha-rakkaus-parien luominen on tiettyyn rajaan asti hyvä markkinointikikka, ei kannata lähteä polttamaan siltoja muihin seuroihin päin. Sjöblomista ei varmastikaan tuntuisi mukavalta, jos hän joutuisi SM-liigaperheen hylkimäksi. SM-liigallahan on esimerkiksi erilaisia epävirallisia rankaisukeinoja, joita käytetään lähinnä kättä päälle -periaatteella. Nämä voivat olla todella koviakin rangaistuksia: esimerkiksi tv-tulojen eväämistä on käytetty.

Mutta eiköhän SM-liigan etiketti tule Sjöblomillekin tutuksi puolen vuoden siirtymävaiheen aikana. Siellähän pitäisi olla kokeneita miehiä opastamassa.
 

Dirty deed

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Ilves ja Media

No kyllä itsellekin aukeni heti tämä velkavankeusheitto. Sen sijaan tuo Aamulehden juttu paljasti eilisestä kampanjasta sen että lähes miettimättä ja mitään pohjatyötä tekemättä on lähdetty hosumaan. Ei näin. Skarpimpaa touhua äijät ens kerralla.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 368
Vs: Ilves ja Media

toskala sanoi:
vaan se että minua ärsyttää suunnattomasti ihmisten luokittelu eri kategorioihin ja karsinointi erilaisiin stereotypiohin kuten hipit, juntit, nörtit, elitistit, bättre folk etc. Tai mikäli harrastaa korkeakulttuuria, se tarkoittaa ettei voi ymmärtää jäähallien elämää ja kannatuskulttuuria.


Markkinointia EI voi suunnata kaikille, joten on tehtävä kohdeprofiileja, joihin sitten kohdistetaan mainontaa. Kaikille suunnattu mainonta ei ole tehokasta, sillä se mene HMV:nä hukkaan. Takana on ajat, jolloin Aamulehdessä oli mainos illan pelistä.

Markkinoinnin tehoa voi lisätä nimenomaan segmentoimalla.

Ei se tarkoita että persoonia mihinkään muottiin jaettaisiin, vaan kuluttajaryhmiin. Se on markkinoinin työkalu.

toskala sanoi:
Jääkiekon imagoa ei pysty millään markkinointikikalla tekemään sivistyneeksi ja hienostuneeksi lajiksi.
En olisi näin pessimistinen.

Useammassakin kulttuurilaitoksessa työskennelleenä en aja optimismiasi. Toki, 95 jälkeen on ollut hyväksyttävää pitää jääkiekosta, ja onhan jääkiekko selkeästi laajimpia kansanjoukkoja tavoittava laji, mutta kuten tappelu ja taklausuutisoinnista viimekaudella nähdään, pidetään lätkää primitiivisenä ja väkivaltaisena. Siksi otsikot on raflaavia puhtaistakin taklauksista, koska ne myy.


Minä en ole tätä mieltä, koska mielestäni niin heimotunne kuin taide-elämys kiekko-ottelussa ovat yhtä hienoja tunne-elämyksiä kuin on joku hyvä konsertti tai teatteri. Ja Lätkässä on se hyväpuoli, että siellä se toistuu samanmoisena taatummin kuin kulttuuritapahtumissa. Samaan konserttiin tai esitykseen kyllästyy nopeasti ja tasoero esitysten ja konserttien välillä ovat huomattavasti suurempia kun ne on yksittäisten matsien välillä. Kun puhutaan esim siitä että käy sen 30 kertaa hallissa kaudessa…
 

Topi

Guest
Vs: Ilves ja Media

Aamulehden paperiversiossa Mikko Gynther kirjoittaa "Logoa ei saa pilkata". Seuran logo on pyhä. Tosifani tatuoi sen kroppaansa. Ilves astui tempullaan Tapparan ja Jokerien logojen päälle. Se tallasi ne.
Aikamoista tekopyhyyttä. Aamulehti itse on syyllistynyt jos nyt ei ihan "logon pilkkaamiseen" niin ainakin sen väärinkäyttöön. Tämä selviää tuosta Aamulehden nettiuusisesta.

http://www.aamulehti.fi/Urheilu/1194759933141/artikkeli/ilvekselle+loytyy+ainakin+yksi+tukija+lahelta.html
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilves ja Media

Topi sanoi:
Aamulehden paperiversiossa Mikko Gynther kirjoittaa "Logoa ei saa pilkata". Seuran logo on pyhä. Tosifani tatuoi sen kroppaansa. Ilves astui tempullaan Tapparan ja Jokerien logojen päälle. Se tallasi ne.
Aikamoista tekopyhyyttä. Aamulehti itse on syyllistynyt jos nyt ei ihan "logon pilkkaamiseen" niin ainakin sen väärinkäyttöön. Tämä selviää tuosta Aamulehden nettiuusisesta.
On hieman eri asia kun logoa muunnellaan Ilveksen itsensä toimesta - kuin että joku muokkaa sitä kohahduttamistarkoituksessa nettiuutiseen/lehteen. Mm. Nygårdin nyljetty kissa -tempausta en edelleenkään arvosta paskan vertaa.
 

Rauman Kukko

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
978
Vs: Ilves ja Media

Topi sanoi:
Aikamoista tekopyhyyttä. Aamulehti itse on syyllistynyt jos nyt ei ihan "logon pilkkaamiseen" niin ainakin sen väärinkäyttöön. Tämä selviää tuosta Aamulehden nettiuusisesta.

http://www.aamulehti.fi/Urheilu/1194759933141/artikkeli/ilvekselle+loytyy+ainakin+yksi+tukija+lahelta.html

Nyt ei tajua.
 

Topi

Guest
Vs: Ilves ja Media

Rauman Kukko sanoi:
Topi sanoi:
Aikamoista tekopyhyyttä. Aamulehti itse on syyllistynyt jos nyt ei ihan "logon pilkkaamiseen" niin ainakin sen väärinkäyttöön. Tämä selviää tuosta Aamulehden nettiuusisesta.

http://www.aamulehti.fi/Urheilu/1194759933141/artikkeli/ilvekselle+loytyy+ainakin+yksi+tukija+lahelta.html

Nyt ei tajua.

Logo on pyhä. Sitä ei saa pilkata eikä myöskään vääristellä. Vanhojen hyvien typografiasääntöjen mukaan logoon ei saa myöskään liittää mitään. Tuossa kuvassa logoa on ainakin selvästi vääristelty!
 

mirasane

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
383
Vs: Ilves ja Media

Topi sanoi:
Logo on pyhä. Sitä ei saa pilkata eikä myöskään vääristellä. Vanhojen hyvien typografiasääntöjen mukaan logoon ei saa myöskään liittää mitään. Tuossa kuvassa logoa on ainakin selvästi vääristelty!

Miten logoa on vääristelty?
 

Topi

Guest
Vs: Ilves ja Media

mirasane sanoi:
Topi sanoi:
Logo on pyhä. Sitä ei saa pilkata eikä myöskään vääristellä. Vanhojen hyvien typografiasääntöjen mukaan logoon ei saa myöskään liittää mitään. Tuossa kuvassa logoa on ainakin selvästi vääristelty!

Miten logoa on vääristelty?

Jos et sitä tuosta kuvasta erota niin enhän minä sille mitään voi!
 

Topi

Guest
Vs: Ilves ja Media

Crueman sanoi:
Topi sanoi:
Crueman sanoi:
Topi sanoi:
Jos et sitä tuosta kuvasta erota niin enhän minä sille mitään voi!
Eli jos paita on rypyssä, logoa on vääristelty?

Kysymys oli tuosta kuvasta!
Katsoppa uudestaan sitä kuvaa. Joku kangasriepuhan siinä Ilveksen logolla on Näsijärveen heitettynä.

No sitten se on logon häpäisemistä!

Kaiken kaikkiaan meidän on turha tästä väitellä. Itse lähdin liikkeelle siitä että Aamulehden toimittaja kirjoitti paperiversiossa tästä logoasiasta varsin tekopyhästi ja olen edelleen samaa mieltä!
 

Rauman Kukko

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
978
Vs: Ilves ja Media

Crueman sanoi:
Topi sanoi:
Crueman sanoi:
Topi sanoi:
Jos et sitä tuosta kuvasta erota niin enhän minä sille mitään voi!
Eli jos paita on rypyssä, logoa on vääristelty?

Kysymys oli tuosta kuvasta!
Katsoppa uudestaan sitä kuvaa. Joku kangasriepuhan siinä Ilveksen logolla on Näsijärveen heitettynä.

Näinpä. Ja ainoan "vääristyksen" kuvassa aiheuttaa vesi. Voi Topi, kyllä nyt taisi tulla hutikuti tuon häpäisyn kanssa ;)
 

Ilvua

Luottopelaaja
Viestejä
1 410
Vs: Ilves ja Media

...siis jos Ilveksen logon sisältävän lakanan heittää jorpakkoon, niin se on sama, kun heittäis Suomenlipun maahan.
 

mirasane

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
383
Vs: Ilves ja Media

Ilvua sanoi:
...siis jos Ilveksen logon sisältävän lakanan heittää jorpakkoon, niin se on sama, kun heittäis Suomenlipun maahan.

Voi apua. Olen saattanut joskus heittää lätkäliigakarkkipaperin maahan, ja siinä on saattanut olla Ilveksen logo.
 

Satunnainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 876
Vs: Ilves ja Media

mirasane sanoi:
Ilvua sanoi:
...siis jos Ilveksen logon sisältävän lakanan heittää jorpakkoon, niin se on sama, kun heittäis Suomenlipun maahan.

Voi apua. Olen saattanut joskus heittää lätkäliigakarkkipaperin maahan, ja siinä on saattanut olla Ilveksen logo.

Pahasti tehty. Ethän kuitenkaan sentään pannut karkkipaperia, jossa Tapparan logo, juureksen päälle? Siitä voi tulla sakkoja.
 
Ylös