Ilves ja Media

Tom

Guest
Todella onnistunut kertaheitto mikä puhuttaa kiekkokansaa. Perässä tulevat kopioinnit/jäljitelmät eivät luonnollisestikaan niin tehokkaita ole mutta pitänevät alkuperäistä väläytystä ihmisten mielissä. Twiitin ainutlaatuisuus puhuttaa.

Kunpa pelimmekin kulkisi markkinoinnin tavoin ...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Näköjään meni ohuelti herneet nokkaan osalla palstalaisista.

Henk.koht. aikalailla se ja sama, miten Ilves markkinointiaan hoitaa. Kysymys on pikemminkin siitä, että en ylipäätään pääse kärryille kuinka oman tuotteen surkeuden korostaminen on hyvää markkinointia. Toisaalta en ole markkinoinnin ammattilainen, joten kyvyt pyöritellä asiaa loppuvat tähän.
 

Urho Kaleva Kekkonen

Luottopelaaja
Viestejä
1 708
Heh, ei kai tässä mitään uutta ollut. Ilveshän on ollut vitsi jo pitkään. Aikaisemmin meille ovat nauraneet lähinnä muut, mutta nyt vielä pitäisi nauraa itsekin. Toisaalta nauru pidentää ikää ja sitä tarvitaan, jotta näkisi menestyvän Ilveksen.

Tässähän voi käydä vielä niin, että markkinointi järjestää Roast-session Ilveksestä.

Elämysbusineksessa mielikuvien rakentaminen on tärkeää. Ehkä tämä on strategian mukaista. Who knows.

Loppuun hymiöitä ja jokainen lukija voi itse päättää mitenpäin.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 566
Henk.koht. aikalailla se ja sama, miten Ilves markkinointiaan hoitaa. Kysymys on pikemminkin siitä, että en ylipäätään pääse kärryille kuinka oman tuotteen surkeuden korostaminen on hyvää markkinointia. Toisaalta en ole markkinoinnin ammattilainen, joten kyvyt pyöritellä asiaa loppuvat tähän.
Olisko kyseessä laji nimeltä itseironia? Se on vaikeaa mutta itse rinnastan tämän esim. siihen, että joku 150kg mies esittelee itsensä nimellä "tiny".
 

AinaIlves

Luottopelaaja
Viestejä
2 400
Osaston väki tästä twiitistä näyttää pahoittaneen pahasti mielensä. Tuntuu olevan ajojahti päällä erästä toimiston henkilöä kohtaan. Väärin twiitattu. :D
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Olisko kyseessä laji nimeltä itseironia? Se on vaikeaa mutta itse rinnastan tämän esim. siihen, että joku 150kg mies esittelee itsensä nimellä "tiny".

Mites nuo taannoiset Licence To Play -paidat ja huivit? Melkoista itseironiaa oli niissäkin havaittavissa. Itse pidin lähinnä todella noloina.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Tehtiinkö tästä twiitistä paitoja ja huiveja? Ei.

Toisaalta Licence To Play oli kaikessa noloudessaan positiivista ironiaa. Tästä on aika vaikea mitään positiivista hakea. Joukkueen maalinteko tökkii ja turpaan tulee illasta toiseen. Sarjasijoitus valahtanut tuonne tuttuun. Kyllä muuten naurattaa. Ihan tässä mahaan sattuu.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 566
Toisaalta Licence To Play oli kaikessa noloudessaan positiivista ironiaa. Tästä on aika vaikea mitään positiivista hakea. Joukkueen maalinteko tökkii ja turpaan tulee illasta toiseen. Sarjasijoitus valahtanut tuonne tuttuun. Kyllä muuten naurattaa. Ihan tässä mahaan sattuu.
Kyllähän kaikesta saa väännettyä ongelman jos haluaa. Eihän kukaan ole väittänyt asiassa twiitin takana olevan mitään hauskaa(?) Itse twiitti oli osuva, ajankohtainen ja aika moni on pitänyt sitä hauskana vitsinä (ei tarkoita sitä että joukkue sitä olisi, vaikka Ilvekselle on naureskeltu vuosien saatossa lähes mistä asiasta vaan) Jätkä on muutenkin kuin tuuliviiri, oliko se license to play nyt huono, vai hyvä asia?
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Jätkä on muutenkin kuin tuuliviiri, oliko se license to play nyt huono, vai hyvä asia?

Mites nuo taannoiset Licence To Play -paidat ja huivit? Melkoista itseironiaa oli niissäkin havaittavissa. Itse pidin lähinnä todella noloina.

Toisaalta Licence To Play oli kaikessa noloudessaan positiivista ironiaa.

Eihän näissä ole mitään ristiriitaa. Licence To Play oli nolo, mutta viesti itsessään oli positiivinen. Nyt on lisenssi pelata. Ilveksen maalinteko-ongelmasta on mahdotonta sitä positiivista puolta hakea, ellei sitten satu olemaan jonkun toisen joukkueen kannattaja.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 557
Viimeksi muokattu:

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 566
Eihän näissä ole mitään ristiriitaa. Licence To Play oli nolo, mutta viesti itsessään oli positiivinen. Nyt on lisenssi pelata. Ilveksen maalinteko-ongelmasta on mahdotonta sitä positiivista puolta hakea, ellei sitten satu olemaan jonkun toisen joukkueen kannattaja.

No jos mielestäsi license to play oli todella noloa, mutta kumminkin sisälsi positiivisen itseironian, niin eikö nolo ja positiivinen ole vähän niinkuin vastakohtia?, eipä kai. Ja tässähän herkuteltiin asialla, että Ilveksellä on kirstu aivan tyhjänä ja rahaa ei ole maksaa lisenssiä pelata liigassa, tai sen aikainen johto oli niin kujalla että maksua ei oltu muistettu maksaa (niinhän se esa taisi selitellä) on mielestäni hiukan isompi asia naureskella kuin maalinteko-ongelmat 3viikon ajalta. Mutta saahan asiasta olla mielipide, minun vain on se että tästäkin kärpäsestä koitetaan tehdä härkästä..

P.s. minusta ei minkään toisen joukkueen kannattajaa saa, ei sitten millään.
 

Kotikatsomo

Guest
Pakko tähän twiittiin sen verran palata, että tänään sattumalta töissä kahvipöydässä itsestäni riippumattomista syistä nousi esiin tämä täälläkin puhuttanut twiitti, joka oli työkavereiltani saanut aika hyvän vastaanoton. Ilveksen itseironiaa kehuttiin. Tämä siis Tappara- ja Kärppä-faneilta. Lisäksi kyseinen Tappara-fani (oikea anti-Ilves) alkoi kännykästään etsimään ja näyttämään muitakin Ilveksen hyviä ja hauskoja twiittejä. Kovin yritin väliin sanoa, että ovat väärässä ja Ilveksen some-tekeminen on todella ammattitaidotonta, kuten täältä olen kuullut, mutta jäin väittelyssä toiseksi.
 

PaatunutKimurantti

Rivipelaaja
Viestejä
49
Pakko tähän twiittiin sen verran palata, että tänään sattumalta töissä kahvipöydässä itsestäni riippumattomista syistä nousi esiin tämä täälläkin puhuttanut twiitti, joka oli työkavereiltani saanut aika hyvän vastaanoton. Ilveksen itseironiaa kehuttiin. Tämä siis Tappara- ja Kärppä-faneilta. Lisäksi kyseinen Tappara-fani (oikea anti-Ilves) alkoi kännykästään etsimään ja näyttämään muitakin Ilveksen hyviä ja hauskoja twiittejä. Kovin yritin väliin sanoa, että ovat väärässä ja Ilveksen some-tekeminen on todella ammattitaidotonta, kuten täältä olen kuullut, mutta jäin väittelyssä toiseksi.

Itseironia on hyvä huumorimuoto ja pidän kyllä. Mietityttää vain miten tämä näyttäytyy sponsori / yhteistyö kumppaneille? Jos se on jatkuvaa, niin saattaa jotkut yritykset pitää enemmän ns asia linjasta. Monesti ei osata otetaan huomioon kokonaisuutta, kun yksittäinen kuluttaja tätä arvioi. Vaikka ei sponsorit näitä lukisikaan, niin kuin todettiin juttu etenee pikaiseen myös kähvipöydissä
 
Viimeksi muokattu:

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
535
Itseironia on hyvä huumorimuoto ja pidän kyllä. Mietityttää vain miten tämä näyttäytyy sponsori / yhteistyö kumppaneille? Jos se on jatkuvaa, niin saattaa jotkut yritykset pitää enemmän ns asia linjasta. Monesti ei osata otetaan huomioon kokonaisuutta, kun yksittäinen kuluttaja tätä arvioi.
Mulle ei ihan aukea, miten itseironia voisi näyttäytyä negatiivisena asiana nimenomaan sponsorien suuntaan. Eiköhän ne ole ennemminkin tavalliset fanit, jotka saattavat tuollaisesta pahastua kun tarjotaan naapurille ammuksia. Selvästi tämä kyseinen twiitti jakoi faneja, mutta en kyllä usko että nimenomaan sponsorit olisivat tällaisesta hetkahtaneet.
 

PaatunutKimurantti

Rivipelaaja
Viestejä
49
Mulle ei ihan aukea, miten itseironia voisi näyttäytyä negatiivisena asiana nimenomaan sponsorien suuntaan. Eiköhän ne ole ennemminkin tavalliset fanit, jotka saattavat tuollaisesta pahastua kun tarjotaan naapurille ammuksia. Selvästi tämä kyseinen twiitti jakoi faneja, mutta en kyllä usko että nimenomaan sponsorit olisivat tällaisesta hetkahtaneet.
Puhun siis mikäli asia on jatkuvaa. Mikäli olet laittanut ison summan rahaa vaikkapa paita mainokseen. Jos jatkuvasti erilaisista lähteistä tulee negatiivistä juttua, vaikka se olisikin ironiaa, niin joku saattaa ajatella, että tämä ei edusta heidän tavoittelemaansa brändiä. Kaikilla ei ole minkäänlaisia siteitä Ilveksen puolesta/vastaan. Osa ajattelee vain saavutettua mainonnallista etuutta, ja omaa brändiään tässä suhteessa
 

vilho

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
308
Onko tämä sponsoroiva yritys jotenkin irrallinen osa koko muusta yhteiskunnasta? Mitäpä jos siellä olevat työntekijät, siis ihmiset, pitivät myös tätä twiittiä hyvänä?

Monesti puhutaan vain yritysmarkkinoinnista eli B2B-markkinoinnista ja kuluttajamarkkinoinnista eli B2C-markkinoinnista. Pitäisikö puhua myös ihmisille suunnatusta markkinoinnista?
 
Ylös