Ilves ja Media

Brooks

Luottopelaaja
Ja vaikka tuosta twiitistä loukkaantuneet todennäköisesti ovat ajatuksiinsa jumiutuneita vanhoja körmyjä, sillä nuoret onneksi jo ajattelevat maailmaa eri tavalla, niin ihan vinkkinä itsensä kehittämiseen: Olisi ihan tervettä osata nauraa itselleen.
Ihan varmuuden vuoksi muistutettakoon, että ainakaan minä en ole millään tavalla loukkaantunut Ilveksen viestittelystä; minulle Ilveksen somejutut ovat täysin yhdentekeviä. En myöskään millään tavalla samaista itseäni Ilvekseen, joten en ymmärrä, miten minun pitäisi esimerkiksi tuon Laine-twiitin kautta nauraa itselleni.

Olen arvostellut noita Ilveksen mediatiimin viestittelyjä siksi, että ne antavat sellaisen kuvan, että toimistolla työskentelee faneja, jotka ovat täysin tunteidensa vietävissä. Ensin paikallisottelussa kannattajat rettelöivät, ja samaan aikaan julkaistaan somepäivitys, jossa yllytetään väkivaltaan "veljeyden" nimissä. Ja kun monet kannattajat haukkuvat joukkuetta sen huonojen peliesitysten johdosta, samaan syssyyn julkaistaan joukkuetta pilkkaava somepäivitys.

Saattaa olla, että tuohon Laine-twiittiin sisältyi herkullista itseironiaa, mutta minulle se näyttäytyi yksinomaan niin, että joukkueeseen pettyneet fanit purkivat siellä turhautumistaan.

Onko nyt siis niin, että tuo "veljeys. Yhdessä. Aina" -päivitys olikin itse asiassa itseironinen? Siis ihan huikeaa käyttistä.

Kotikatsomo

Guest
Ihan varmuuden vuoksi muistutettakoon, että ainakaan minä en ole millään tavalla loukkaantunut Ilveksen viestittelystä; minulle Ilveksen somejutut ovat täysin yhdentekeviä. En myöskään millään tavalla samaista itseäni Ilvekseen, joten en ymmärrä, miten minun pitäisi esimerkiksi tuon Laine-twiitin kautta nauraa itselleni.
En keneenkään yksittäiseen kommentoijaan viestiäni kohdistanut.

Eihän pointtina ole että meidän pitäisi samaistaa itseään Ilvekseen, vaan että on huvittavaa kritisoida Ilvestä siitä, että viestinnässään osaavat nauraa itselleen. Eivätkä perisuomalaisittain huku ja hautaudu synkkyyteen, kuten monilla tälläkin foorumilla tuntuu olevan tapana.

HekeK

Administrator
Tätä itselleen nauramista pitäisi jatkojalostaa. Ennen jokaista peliä voisi vähän nauraa itselleen. Esimerkiksi tähän tyyliin:

Tyler Morleylla on enemmän tehopisteitä kuin Ilveksen ulkomaalaisvahvistuksilla yhteensä. #Ilves #SaiPa #Yhdessä

Tom

Guest
Todella onnistunut kertaheitto mikä puhuttaa kiekkokansaa. Perässä tulevat kopioinnit/jäljitelmät eivät luonnollisestikaan niin tehokkaita ole mutta pitänevät alkuperäistä väläytystä ihmisten mielissä. Twiitin ainutlaatuisuus puhuttaa.

Kunpa pelimmekin kulkisi markkinoinnin tavoin ...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

HekeK

Administrator
Näköjään meni ohuelti herneet nokkaan osalla palstalaisista.
Henk.koht. aikalailla se ja sama, miten Ilves markkinointiaan hoitaa. Kysymys on pikemminkin siitä, että en ylipäätään pääse kärryille kuinka oman tuotteen surkeuden korostaminen on hyvää markkinointia. Toisaalta en ole markkinoinnin ammattilainen, joten kyvyt pyöritellä asiaa loppuvat tähän.

Urho Kaleva Kekkonen

Vakiokokoonpanossa
Heh, ei kai tässä mitään uutta ollut. Ilveshän on ollut vitsi jo pitkään. Aikaisemmin meille ovat nauraneet lähinnä muut, mutta nyt vielä pitäisi nauraa itsekin. Toisaalta nauru pidentää ikää ja sitä tarvitaan, jotta näkisi menestyvän Ilveksen.

Tässähän voi käydä vielä niin, että markkinointi järjestää Roast-session Ilveksestä.

Elämysbusineksessa mielikuvien rakentaminen on tärkeää. Ehkä tämä on strategian mukaista. Who knows.

Loppuun hymiöitä ja jokainen lukija voi itse päättää mitenpäin.

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Henk.koht. aikalailla se ja sama, miten Ilves markkinointiaan hoitaa. Kysymys on pikemminkin siitä, että en ylipäätään pääse kärryille kuinka oman tuotteen surkeuden korostaminen on hyvää markkinointia. Toisaalta en ole markkinoinnin ammattilainen, joten kyvyt pyöritellä asiaa loppuvat tähän.
Olisko kyseessä laji nimeltä itseironia? Se on vaikeaa mutta itse rinnastan tämän esim. siihen, että joku 150kg mies esittelee itsensä nimellä "tiny".

AinaIlves

Vakiokokoonpanossa
Osaston väki tästä twiitistä näyttää pahoittaneen pahasti mielensä. Tuntuu olevan ajojahti päällä erästä toimiston henkilöä kohtaan. Väärin twiitattu. :D

HekeK

Administrator
Tehtiinkö tästä twiitistä paitoja ja huiveja? Ei.
Toisaalta Licence To Play oli kaikessa noloudessaan positiivista ironiaa. Tästä on aika vaikea mitään positiivista hakea. Joukkueen maalinteko tökkii ja turpaan tulee illasta toiseen. Sarjasijoitus valahtanut tuonne tuttuun. Kyllä muuten naurattaa. Ihan tässä mahaan sattuu.

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Toisaalta Licence To Play oli kaikessa noloudessaan positiivista ironiaa. Tästä on aika vaikea mitään positiivista hakea. Joukkueen maalinteko tökkii ja turpaan tulee illasta toiseen. Sarjasijoitus valahtanut tuonne tuttuun. Kyllä muuten naurattaa. Ihan tässä mahaan sattuu.
Kyllähän kaikesta saa väännettyä ongelman jos haluaa. Eihän kukaan ole väittänyt asiassa twiitin takana olevan mitään hauskaa(?) Itse twiitti oli osuva, ajankohtainen ja aika moni on pitänyt sitä hauskana vitsinä (ei tarkoita sitä että joukkue sitä olisi, vaikka Ilvekselle on naureskeltu vuosien saatossa lähes mistä asiasta vaan) Jätkä on muutenkin kuin tuuliviiri, oliko se license to play nyt huono, vai hyvä asia?

HekeK

Administrator
Jätkä on muutenkin kuin tuuliviiri, oliko se license to play nyt huono, vai hyvä asia?
Mites nuo taannoiset Licence To Play -paidat ja huivit? Melkoista itseironiaa oli niissäkin havaittavissa. Itse pidin lähinnä todella noloina.
Toisaalta Licence To Play oli kaikessa noloudessaan positiivista ironiaa.
Eihän näissä ole mitään ristiriitaa. Licence To Play oli nolo, mutta viesti itsessään oli positiivinen. Nyt on lisenssi pelata. Ilveksen maalinteko-ongelmasta on mahdotonta sitä positiivista puolta hakea, ellei sitten satu olemaan jonkun toisen joukkueen kannattaja.

Tero

SM-liiga 2001
Viimeksi muokattu:

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Eihän näissä ole mitään ristiriitaa. Licence To Play oli nolo, mutta viesti itsessään oli positiivinen. Nyt on lisenssi pelata. Ilveksen maalinteko-ongelmasta on mahdotonta sitä positiivista puolta hakea, ellei sitten satu olemaan jonkun toisen joukkueen kannattaja.
No jos mielestäsi license to play oli todella noloa, mutta kumminkin sisälsi positiivisen itseironian, niin eikö nolo ja positiivinen ole vähän niinkuin vastakohtia?, eipä kai. Ja tässähän herkuteltiin asialla, että Ilveksellä on kirstu aivan tyhjänä ja rahaa ei ole maksaa lisenssiä pelata liigassa, tai sen aikainen johto oli niin kujalla että maksua ei oltu muistettu maksaa (niinhän se esa taisi selitellä) on mielestäni hiukan isompi asia naureskella kuin maalinteko-ongelmat 3viikon ajalta. Mutta saahan asiasta olla mielipide, minun vain on se että tästäkin kärpäsestä koitetaan tehdä härkästä..

P.s. minusta ei minkään toisen joukkueen kannattajaa saa, ei sitten millään.

Kotikatsomo

Guest
Pakko tähän twiittiin sen verran palata, että tänään sattumalta töissä kahvipöydässä itsestäni riippumattomista syistä nousi esiin tämä täälläkin puhuttanut twiitti, joka oli työkavereiltani saanut aika hyvän vastaanoton. Ilveksen itseironiaa kehuttiin. Tämä siis Tappara- ja Kärppä-faneilta. Lisäksi kyseinen Tappara-fani (oikea anti-Ilves) alkoi kännykästään etsimään ja näyttämään muitakin Ilveksen hyviä ja hauskoja twiittejä. Kovin yritin väliin sanoa, että ovat väärässä ja Ilveksen some-tekeminen on todella ammattitaidotonta, kuten täältä olen kuullut, mutta jäin väittelyssä toiseksi.