Ilveksen nykytilanne

Ipa41

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
777
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tärkeintä tällä hetkellä on se, että Ilves selviyty vaikeista ajoista ja nyt ollaa saatu hieman laivaa oikeeseen suuntaa. Kävi miten kävi pelikentällä tai toimistossa niin kuljen Ilveksen rinnalla ja harvoin tulee mietittyä kuinka tärkeä ja hieno osa Ilves on elämää, menestyi tai ei. Harva nykytilanteessa kulkee Ilves lippis päässä kaupungilla. Minulle se on kunnia-asia kulkea ilvestä edustaen. Nyt kaikki posia enemmän!
 

pleksi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
211
Vs: Ilveksen nykytilanne

Slite sanoi:
Lienee totta tuo, että kauden alkaessa alakerta on viimevuotista aloituskokoonpanoa parempi. Vaikka hyökkäysosastoa onkin karmaisevalla tavalla rokotettu, saattaa kokonaisuus olla silti tasapainoisempi. Jos se viisasten kivi (no pun intended) on kauteen valmistautumisen osalta löydetty, niin kahdella tai kolmella täsmähankinnalla voi olla mahdollista mennä pudotuspeleihin asti.

Hirveän paljon kokonaisuuden osalta lepää Eemeli Suomen nuorilla hartioilla. Kysymys kuuluu että ketä Eemeli ruokkii? Liuksiala lienee tuossa ryhmässä se, joka olisi luontainen maalintekijä. Hiihteli vain viime kauden niin varjoissa, että onko mahdollista palata siitä yhdessä kesässä raiteille?

Maalintekijätyyppien tuloksen tekemistähän ei hirmuisesti välttämättä haittaa se, että hiihtelee pelin ulkopuolella. Sehän on monesti juuri se juttu, että maalintekijä jotenkin "unohtuu" aivan yksin tuhannen taalan maalipaikkaan, ja osasyynä siihen saattaa olla juuri se, että maaliruiskut saattavat hiihdellä kentällä vähän epäsovinnaisia linjoja.

Meskastahan Dogi ei mitenkään voi yksi-yhteen korvata, koska Mesen erikoisosaamista on nimenomaan suoraan syötöstä laukominen, eikä Dogilla tuo puoli ole ihan samaa tasoa. Dogilla puolestaan vahvuutena on mielestäni ollut sellainen selkäytimestä tuleva ratkaisu lähellä maalialuetta, eli esimerkiksi nopeasta reagoinnista seurannut pieni suikkaus längistä sisään. Toivotaan että tämä puoli löytyy taas ensi kaudella, koska Sandellin ja Meskasen (ja miksei Koivulankin, vaikka viime kausi olikin mitä oli) jättämä maalintekotyhjiö on valtava.

Ei se Meskanenkaan osannut vielä edelllisellä kaudella ampua suoraan syötöstä. Saatika ollut mitään saumaa EHT turnauksiin. Joten älä sää huolehdi siitä ketä se Eemeli ruokkii.
 

pleksi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
211
Vs: Ilveksen nykytilanne

#68 sanoi:
Viime kevään rosterista lähtenyt: Sandell, Meskanen, Laakso, Koivula, Koppanen, Laatikainen, Pulli, Viljanen, Piskula.

Ainoat todelliset menetykset siis Sandell, Meskanen, Piskula

Ja näille etsitään korvaajat tosin Piskulan tilalle kiekollinen pakki mieluusti, kun sinne jo Generous raahattiin.

Savilahti korvaa viime kauden Koivulan aika helposti.
Laakso ei viime kaudella ihmeitä esittänyt ja oli jopa huono? en epäile etteikö Ahtola voisi palata tasolleen ja ottaa tätä ruutua.
Mieho korvaa Koppasen aika yks yhteen.
Moni varmasti epäilee tosin voiko näitä puolustuksen avain pelaajia ensi kaudella korvata. Laatikainen aivan huikeaa kiekollista peliä, laittaa kiekkoa nopeasti eteenpäin ja laukaus lähtee nopeasti, voimakkaasti ja tarkasti. Pulli oli isäntä omassa päässä. Viljanen liigan Erik Karlsson. Taso oli kova, mutta katsellaan josko meidän uusista kavereista olisi näitä paikkaamaan.
Mun mielestä ihan realistinen kuvaus nykytilanteesta.Viime kaudesta myös huomion arvoista, että Tapio Laakso pelasi omiin resusseihin nähden , täysin ylimitoitetussa (olipa vaikea sana kirjoittaa) roolissa ja vastuussa. Mutta kuten kapteenin rooliin kuuluu, taisteli joukkueelle viimeiseen asti. Tosin niitä viimehetkien sulamisia tuli siitä huolimatta.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 336
Vs: Ilveksen nykytilanne

13, 12, 14, 13, 9, 10, 10, 13, 12, 13, 10, 9, 14, 12, 11, 13, 13, 13, 10, 9, 13, 10, 13, 9 ja 10.

Keskiarvo 11,64.

Siinä Ilveksen urheilullinen nykytilanne muiden joukkueiden kannattajien mielestä. Lähde: Jatkoajan keskustelupalsta.
 

Jallu

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Hieman pidemmässä kuvassa Ilves tarvitsee urheilutoimenjohtajan. Sellaisen kaverin, jolla on verkostoja, rohkeutta ja osaamista.
Mieluummin jopa täysin tuntematon nimi jolla riittää aikaa kuin joku kiekkoseniili.

Mahtavaa työtä tällä hetkellä tekee esimerkiksi Jarno Kultanen KooKoon urheilutoimenjohtajana.

Tulevalle kaudelle Ilves odotti viimeiseen asti Sami Sandellin ratkaisua ja se on täysin ymmärrettävää, sillä Sandellin palkalla ei vastaavaa pelaajaa liigaan saada. Ylipäätänsä karsastan joukkueiden vertailua kausien välillä suoraan yksilöiden kautta.

Ratkaisevassa roolissa tulevaa kautta kohden on viimeisten rekrytoimisten onnistuminen. Nyt pitäisi löytyä muutama lähtökohtaisesti ykköskorin hankinta. Leveyttä on (suunnitellusti) jakaa Mestikseen asti.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen nykytilanne

ipa1970 sanoi:
Kunto sanoi:
jurgen sanoi:
Eipä tämä vertaus oikein sovi, sillä itse meidän TJ on antanut ymmärtää, että tavoite on olla top 6 -joukkue. Sitähän tässä porukalla odotellaan...

Eikös se osu hyvinkin. Tavoitteena on rakentaa koti, jossa voidaan asua pitkään tulevaisuudessa. Usein tavoitteena on jouluksi kotiin ja pysyä budjetissa, mutta lähes yhtä usein siinä epäonnistutaan. Lopuksi kuitenkin asukkaat ovat erittäin tyytyväisiä, kun tietävät, että talo on tehty kestävällä tavalla ja laadukkaasti.
Yleensä kun sovitaan että talo on valmis jouluksi niin joudutaan maksamaan asiakkaille jokaiselta ylimenevältä viikolta roimaa sakkoa. Voi siis käydä köyhälle kalliiksi. Ymmärränkö oikein että jo nyt johto tietää ettei talo valmistu jouluksi? Näin on vain asiakkaat saatu tyytyväisiksi?

Siirsin keskustelun tähän ketjuun...

Viimeinen viittaus talonrakentamisesta. Tätä taloa rakennetaan itse. Itselle ei anneta sakkoja.

Erottele jälleen minun kirjoitukseni Ilveksen virallisesta.

Kukaan ei tiedä miten ensi kauden sijat 1-15 menee. Joka kausi kuuden joukossa on 1-2 joukkuetta joiden ei siellä kuuluisi olla. Myöskin joku kärkeen povatuista floppaa ensi kaudeksikin. Liiga heikentyi taas merkittävästi, kun mm yli puolet TOP-20 pistemiehistä siirtyi muualle.

Kuuden joukkoon on tosiaan merkitty tavoitteeksi Ilveksen strategiaan. Todennäköisesti samaiseen kuuden joukkoon on asettanut tavoitteensa kaikkiaan 8-10 joukkuetta. Joukkueen (Ilvesj keskuudessa tavoitteet saatetaan asettaa jopa kovemmiksikin.

Itse olen kirjoittanut omana mielipiteenäni, että Ilves julkaisi todella rohkean tavoiteasetannan, koska itse ajattelin, että Hakametsän aikakaudella noustaan sijoille 6-8 ja uudessa Areenassa vakaalla taloudella noustaan korkeammalle. Mutta en nyt jaksa syyttää uutta johtoa siitä, että he asettivat itselleen liian kovan tavoitteen. Tiedostan, että on erittäin todennäköistä, että ilman tätä johtoa Ilves olisi mennyt konkurssiin ja oltaisiin aloitettu pari sarjaporrasta alempaa. Ja Ilvestä ei välttämättä olisi näissä karkeloissa nähty sen koommin. Jos vakaaksi seuraksi pääseminen edellyttää sen, että kaikki velat maksetaan ja paskat luodaan pois, niin tehdään se tässä vaiheessa.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 105
Vs: Ilveksen nykytilanne

Moni on hirttäytynyt lauseeseen " tavoite kuuden joukossa ". Ymmärrän tämän toki, mutta onko sanomisella sen suurempaa merkitystä ?
Tavoitteen pitää olla mestaruus ja nykyinen rosteri on paperilla sijoilla 8-15. Sanoa saa ja tavoitella saa.. saa myös suorittaa ja ylisuorittaa. Tekeminen ratkaisee kaiken ..olisi hyvä lause, jos ei sitäkin olisi pilattu.
Mitä tulee pelaajascouttaamiseen, niin kyllä ammattiorganisaatiot edelleen hoitavat sen ihan muulla, kuin spostilla ja agenttien tarinoilla. Ehkä Ilveskin jonain päivänä.
Ilveksen tulevaisuuden kannalta pitäisin ensiarvoisen tärkeänä myös KooVeen jatkuvuuden Mestistasolla.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilveksenmiäs sanoi:
Mitä tulee pelaajascouttaamiseen, niin kyllä ammattiorganisaatiot edelleen hoitavat sen ihan muulla, kuin spostilla ja agenttien tarinoilla. Ehkä Ilveskin jonain päivänä.
Ilveksen tulevaisuuden kannalta pitäisin ensiarvoisen tärkeänä myös KooVeen jatkuvuuden Mestistasolla.

Itse puhuin ulkkien etsimisestä. He kulkevat pitkälti agenttien välityksellä.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 730
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kunto sanoi:
Itse olen kirjoittanut omana mielipiteenäni, että Ilves julkaisi todella rohkean tavoiteasetannan, koska itse ajattelin, että Hakametsän aikakaudella noustaan sijoille 6-8 ja uudessa Areenassa vakaalla taloudella noustaan korkeammalle. Mutta en nyt jaksa syyttää uutta johtoa siitä, että he asettivat itselleen liian kovan tavoitteen.

En näe tätä viime syksynä julkistettua itse strategiaa virheenä, mutta niinkuin silloin epäilin/pelkäsin sen julkistaminen saattoi olla se virhe. Toki kausi on vielä pelaamatta, ja sehän tämän strategian aikataulullisen paikkaansa pitävyyden tulee näyttämään.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 764
Vs: Ilveksen nykytilanne

Itse pidän tavoitetta 6 tietoisena kannattajien luottamuksen "pettämisenä" jos rosteri on samaa tasoa tai heikompi kuin viimekaudella. Itse olen jo aikaisemmin penännyt Jalon urheilullisia perusteita tuon suoran pudotuspelipaikan saavuttamiseksi. Vahva tunne että puheet panostuksesta ja topkuudesta ovat pelkkää myynnin ja "uskottavuuden" edistämistä. Aina joku seura yllättää mutta kuten olen kirjoittanut ipan rosteri on pitkälti toistakymmentä vuotta ollut paperilla "välttävä", ja kaukalossa järjestään jopa sitä heikompi. Lottovoittoajatus menestyksestä on jo muutoinkin melko epätoivoista vaikka suomi onkin vankka lottoajien maa. Lopuksi, tätä taloa rakentaa ilveshockey oy meille maksaville kannattajille ja nykyisille ja varsinkin tuleville yhteistyökumppaneille. Siksi se kannattaa rakentaa rehellisesti heitä aliarvioimatta.
Mutta ehkä syksyyn Jalon puheet kongretisoituvat top6 tason rosteriksi...
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen nykytilanne

Seuralla pitää olla lista valmentajan ja urheilutoimenjohtajan mielestä kiinnostavista pelaajista, myös ulkomaalaisista, joita seurataan pitemmällä aikavälillä ja joita käydään myös tapaamassa ja jututtamassa.
 

Jorman Kivet

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
963
Vs: Ilveksen nykytilanne

ipa1970 sanoi:
Itse pidän tavoitetta 6 tietoisena kannattajien luottamuksen "pettämisenä" jos rosteri on samaa tasoa tai heikompi kuin viimekaudella. Itse olen jo aikaisemmin penännyt Jalon urheilullisia perusteita tuon suoran pudotuspelipaikan saavuttamiseksi. Vahva tunne että puheet panostuksesta ja topkuudesta ovat pelkkää myynnin ja "uskottavuuden" edistämistä. Aina joku seura yllättää mutta kuten olen kirjoittanut ipan rosteri on pitkälti toistakymmentä vuotta ollut paperilla "välttävä", ja kaukalossa järjestään jopa sitä heikompi. Lottovoittoajatus menestyksestä on jo muutoinkin melko epätoivoista vaikka suomi onkin vankka lottoajien maa. Lopuksi, tätä taloa rakentaa ilveshockey oy meille maksaville kannattajille ja nykyisille ja varsinkin tuleville yhteistyökumppaneille. Siksi se kannattaa rakentaa rehellisesti heitä aliarvioimatta.
Mutta ehkä syksyyn Jalon puheet kongretisoituvat top6 tason rosteriksi...

Se onkin nimenomaan TAVOITE. Ei mikään lupaus.
Jalon olisi varmaankin ollut parempi ilmoittaa tavoitteeksi säälipleijarit. Tai sijat 11-15. Niinkö?
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 103
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kunto sanoi:
ipa1970 sanoi:
Kunto sanoi:
jurgen sanoi:
Eipä tämä vertaus oikein sovi, sillä itse meidän TJ on antanut ymmärtää, että tavoite on olla top 6 -joukkue. Sitähän tässä porukalla odotellaan...

Eikös se osu hyvinkin. Tavoitteena on rakentaa koti, jossa voidaan asua pitkään tulevaisuudessa. Usein tavoitteena on jouluksi kotiin ja pysyä budjetissa, mutta lähes yhtä usein siinä epäonnistutaan. Lopuksi kuitenkin asukkaat ovat erittäin tyytyväisiä, kun tietävät, että talo on tehty kestävällä tavalla ja laadukkaasti.
Yleensä kun sovitaan että talo on valmis jouluksi niin joudutaan maksamaan asiakkaille jokaiselta ylimenevältä viikolta roimaa sakkoa. Voi siis käydä köyhälle kalliiksi. Ymmärränkö oikein että jo nyt johto tietää ettei talo valmistu jouluksi? Näin on vain asiakkaat saatu tyytyväisiksi?

Siirsin keskustelun tähän ketjuun...

Viimeinen viittaus talonrakentamisesta. Tätä taloa rakennetaan itse. Itselle ei anneta sakkoja.

Erottele jälleen minun kirjoitukseni Ilveksen virallisesta.

Kukaan ei tiedä miten ensi kauden sijat 1-15 menee. Joka kausi kuuden joukossa on 1-2 joukkuetta joiden ei siellä kuuluisi olla. Myöskin joku kärkeen povatuista floppaa ensi kaudeksikin. Liiga heikentyi taas merkittävästi, kun mm yli puolet TOP-20 pistemiehistä siirtyi muualle.

Kuuden joukkoon on tosiaan merkitty tavoitteeksi Ilveksen strategiaan. Todennäköisesti samaiseen kuuden joukkoon on asettanut tavoitteensa kaikkiaan 8-10 joukkuetta. Joukkueen (Ilvesj keskuudessa tavoitteet saatetaan asettaa jopa kovemmiksikin.

Itse olen kirjoittanut omana mielipiteenäni, että Ilves julkaisi todella rohkean tavoiteasetannan, koska itse ajattelin, että Hakametsän aikakaudella noustaan sijoille 6-8 ja uudessa Areenassa vakaalla taloudella noustaan korkeammalle. Mutta en nyt jaksa syyttää uutta johtoa siitä, että he asettivat itselleen liian kovan tavoitteen. Tiedostan, että on erittäin todennäköistä, että ilman tätä johtoa Ilves olisi mennyt konkurssiin ja oltaisiin aloitettu pari sarjaporrasta alempaa. Ja Ilvestä ei välttämättä olisi näissä karkeloissa nähty sen koommin. Jos vakaaksi seuraksi pääseminen edellyttää sen, että kaikki velat maksetaan ja paskat luodaan pois, niin tehdään se tässä vaiheessa.

"Kukaan ei tiedä miten ensi kauden sijat 1-15 menee. Joka kausi kuuden joukossa on 1-2 joukkuetta joiden ei siellä kuuluisi olla. Myöskin joku kärkeen povatuista floppaa ensi kaudeksikin."

Ammattilaisurheilussa RAHA ratkaisee lajista ja sarjasta riippumatta. Isoimman palaajabudjetin joukkueet pärjäävät 90%:sti.

Ensi kaudellakin välieräjoukkueet löytyvät kuuden suurimman pelaajabudjetin joukkueista, näin siis yhdeksän kertaa kymmenestä.

" uudessa Areenassa vakaalla taloudella noustaan korkeammalle."

Liigassa on kaksi joukkuetta pelannut isossa areenassa, eli Jokerit ja TPS. Kumpainenkin on tehnyt jättitappioita melkein kokoajan. Eli uusi areena on mielestäni enemmän riski kuin mahdollisuus
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 730
Vs: Ilveksen nykytilanne

Serve sanoi:
" uudessa Areenassa vakaalla taloudella noustaan korkeammalle."

Liigassa on kaksi joukkuetta pelannut isossa areenassa, eli Jokerit ja TPS. Kumpainenkin on tehnyt jättitappioita melkein kokoajan. Eli uusi areena on mielestäni enemmän riski kuin mahdollisuus

En näe että Jokereiden ja TPS:in tilanteet olisivat kovinkaan vertailukelpoiset. Jokereiden talous on selkeästi sidottu Hartwalliin, ja tapauksena hyvin erilainen mikä tulee olemaan Ilveksen ja Tapparan suhde Areenaan.

TPS mikä taas pelaa Liigan "uusimmassa" hallissa ei onnistu houkuttelemaan väkeä lähinnä surkean logistiikan puolesta. Täytyy myös muistaa tuon hallin olevan myös jo vanha (1990) verrattuna uusiin moderneihin halliratkaisuihin. Yleisesti on hieman jo häpeällistä, että Suomen ykköslajia pelataan näissä olosuhteissa, ja väitän tämän olevan myös yksi niistä asioista miksi Liigalla on huononeva maine pelaajien keskuudessa.

Ilvekselle uusi Areena tulee olemaan loistava mahdollisuus ottaa se ratkaiseva steppi tuonne kärkiporukkaan, niin urheilullisesti kuin taloudellisesti. Toki tämä ei ole mikään automaatio, ja kovaa työtä sekä onnistumisia se vaatii koko organisaatiolta.

Uusi halli on myös isompi mahdollisuus Ilvekselle kuin mitä se on Tapparalle, koska heillä on huomattavasti enemmän menetettävää kuin on saavutettavaa.
 

Mary Mackey

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Robert ja Nollakulma sanoi:
Ilvekselle uusi Areena tulee olemaan loistava mahdollisuus ottaa se ratkaiseva steppi tuonne kärkiporukkaan, niin urheilullisesti kuin taloudellisesti. Toki tämä ei ole mikään automaatio, ja kovaa työtä sekä onnistumisia se vaatii koko organisaatiolta.
Uusi halli tosiaan on loistava mahdollisuus. Käytännössä tämän mahdollisuuden hyödyntäminen edellyttää kiinnostavaa tuotetta ja ammattimaista myyntityötä. Naapuri on laskenut, että uuden hallin lisäkustannus on noin 500.000 euroa, mikä katetaan lisääntyvällä katsojamäärällä, lippujen keskihinnan nostolla ja aitiotuotoilla.

Olisi mielenkiintoista tietää, onko Ilves tehnyt vastaavia laskelmia ja päätyvätkö ne samaan lopputulemaan kuin Tapparalla.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 400
Vs: Ilveksen nykytilanne

Mary Mackey sanoi:
Robert ja Nollakulma sanoi:
Ilvekselle uusi Areena tulee olemaan loistava mahdollisuus ottaa se ratkaiseva steppi tuonne kärkiporukkaan, niin urheilullisesti kuin taloudellisesti. Toki tämä ei ole mikään automaatio, ja kovaa työtä sekä onnistumisia se vaatii koko organisaatiolta.
Uusi halli tosiaan on loistava mahdollisuus. Käytännössä tämän mahdollisuuden hyödyntäminen edellyttää kiinnostavaa tuotetta ja ammattimaista myyntityötä. Naapuri on laskenut, että uuden hallin lisäkustannus on noin 500.000 euroa, mikä katetaan lisääntyvällä katsojamäärällä, lippujen keskihinnan nostolla ja aitiotuotoilla.

Olisi mielenkiintoista tietää, onko Ilves tehnyt vastaavia laskelmia ja päätyvätkö ne samaan lopputulemaan kuin Tapparalla.

Eikös näitä laskelmia tehty jo vuosia sitten ja Ilves nimenomaan laittoi vastahankaan sen osalta, että hallivuokra laskettaisiin jonkun yliampuvan suuren (+8000) yleisökeskiarvon mukaan ja samaan aikaan ravintola- ym. tuotoista ei tulisi riittävää osaa joukkueille?
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
Seuralla pitää olla lista valmentajan ja urheilutoimenjohtajan mielestä kiinnostavista pelaajista, myös ulkomaalaisista, joita seurataan pitemmällä aikavälillä ja joita käydään myös tapaamassa ja jututtamassa.

Juttelin tästä aikoinaan yhden urheilujohtajan kanssa (ei Ilves). Hän sanoi, että vaaditaan noin 50-60 yhteydenottoa ulkomaisiin pelaajiin, jotta löydetään 1 pelaaja, joka olisi halukas tulemaan pelaamaan Suomeen.

Ilman muuta seurat tarkkailevat pelaajia ja tekevät näitä yhteydenottoja, mutta kun prosentti on tuota luokkaa, niin luonnollisempi tie on se, että seurat saavat pelaajien agenteilta tiedot, ketkä ulkomaalaiset pelaajat edes harkitsevat Suomeen tuloa.

Ja luonnollisesti seurat käyttävät olemassaolevia kontaktejaan (entiset pelaajat, valmentajat etc)
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 105
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kunto sanoi:
Brooks sanoi:
Seuralla pitää olla lista valmentajan ja urheilutoimenjohtajan mielestä kiinnostavista pelaajista, myös ulkomaalaisista, joita seurataan pitemmällä aikavälillä ja joita käydään myös tapaamassa ja jututtamassa.

Juttelin tästä aikoinaan yhden urheilujohtajan kanssa (ei Ilves). Hän sanoi, että vaaditaan noin 50-60 yhteydenottoa ulkomaisiin pelaajiin, jotta löydetään 1 pelaaja, joka olisi halukas tulemaan pelaamaan Suomeen.

Ilman muuta seurat tarkkailevat pelaajia ja tekevät näitä yhteydenottoja, mutta kun prosentti on tuota luokkaa, niin luonnollisempi tie on se, että seurat saavat pelaajien agenteilta tiedot, ketkä ulkomaalaiset pelaajat edes harkitsevat Suomeen tuloa.

Ja luonnollisesti seurat käyttävät olemassaolevia kontaktejaan (entiset pelaajat, valmentajat etc)
Näin ainakin Jypissä.. kerrankin kuulemma jotain ehdokas nro 73 tärppäsi lopulta. Yhtäkaikki.. lista ja kartoitus oli valmiina. Ei lähdetty etsimään tarpeen yllättäessä. Se miten hyvä pelaaja löytyy on lopulta se ja sama.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen nykytilanne

Serve sanoi:
Ammattilaisurheilussa RAHA ratkaisee lajista ja sarjasta riippumatta. Isoimman palaajabudjetin joukkueet pärjäävät 90%:sti.

Ensi kaudellakin välieräjoukkueet löytyvät kuuden suurimman pelaajabudjetin joukkueista, näin siis yhdeksän kertaa kymmenestä.

" uudessa Areenassa vakaalla taloudella noustaan korkeammalle."

Liigassa on kaksi joukkuetta pelannut isossa areenassa, eli Jokerit ja TPS. Kumpainenkin on tehnyt jättitappioita melkein kokoajan. Eli uusi areena on mielestäni enemmän riski kuin mahdollisuus

Lähes jokaisessa ammattilaissarjassa löytyy myös lähes jokainen kausi hieman keskiryhmän yläpuolelta joukkue, joka ei sinne ennakkosuunnitelmissa kuulunut. Joskus tällainen joukkue nousee jopa huomattavasti keskitasoa ylemmäksi. Itsehän olen ennakoinut Ilveksen sijoittuvan ensikaudella materiaaliin peilaten sijoille 10-13, mutta tiedostan, ettei joukkue ole vielä valmis. Tätähän Jalokin on sanonut useampaan kertaan.

Tiedostan erittäin hyvin sen, että isompi pelaajabudjetti korreloi hyvin sarjasijoituksen kanssa. Mutta mikä sitten olisi mielestäsi vaihtoehtoinen tapa Ilvekselle nyt edetä? Minun mielestäni velkaantumisen tie on jo kuljettu liian monta kertaa läpi. Kustannukset (mm pelaajabudjetti) on ovat olleet liian suuria tuloihin nähden.

Uuteen halliin käsittääkseni mennään joka tapauksessa. Saman tempun aikovat tehdä tietenkin Tappara sekä HIFK ja JYP. Ilmeisesti Kärpilläkin on (tai ainakin oli) tämän suuntaista ajatelmaa. Se on sitten ammattitaidottomuutta, mikäli uuden hallin mahdollisuuksia ja vetokykyä ei osata hyödyntää. Sen tiedän, että tässä vaiheessa, uuden Areenan aika kiinnostaa kovastikin omia kasvattejamme (mm Huhtala ja Sandell). Tuohon muutama muu paluumuuttaja (Mattilan veljekset, Kolppanen) sekä nykyisen rungon kyvykkäimmät, niin meillä on iskukykyinen joukkue yhä heikkenevässä Liigassa.
 
Ylös