Ilveksen nykytilanne

Jäähöylä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
246
Vs: Ilveksen nykytilanne

Mary Mackey sanoi:
[quote author=Brooks]

Mutta jos tiedot siitä, miten uusi johto on kohdellut tuota eri tavalla ajattelevien suurosakkaiden ryhmää, pitävät paikkansa, ei voi muuta kuin ihmetellen kysyä, että eikö menneestä ole opittu mitään? Eiköhän siinäkin olisi ollut saavutettavissa kompromissi, jonka kaikki olisivat voineet hyväksyä, tai ainakin olisi ehkä voitu istua alas ja katsoa, miten esitetyt vaatimukset luontuvat tai olisivat sovitettavissa Ilveksen strategiaan. Usein ihmisille riittää sekin, että heitä kuunnellaan ja heidät otetaan vakavasti.



Aamen. Juuri tästä on kysymys.

Mitä tulee noihin velkojiin, niin lukumäärä on suurempi kuin yksi. Suurin velkoja lainasi 280.000 euroa vuosi sitten, jotta kesästä 2017 selvittäisiin. Kysessä ei ole tässä ketjussa aiemmin mainittu henkilö.

Joku väitti aiemmin minun vihjailleen konkurssista. Näin en taatusti ole koskaan kirjoittanut tahi vihjaillut. Itse uskon, että tuosta 500 tonnin velasta päästään sopimukseen ja homma jatkuu. Se vaan edellyttää juuri sitä, mistä Brooks edellä kirjoitti.
[/quote]

Tämä on juuri se iso asia johon toivoin Jalon tuovan muutoksen. Kaikkia kohdellaan kunnioittavasti eikä ole enää yhtä oikeaa mielipidettä. Ikävää jos näin ei ole. Asioista ei aina olla samaa mieltä mutta asiallisesti neuvottelemalla asiat kyllä tuppaavat järjestymään ja tässä vastapuolella ei ole perintäyhtiö, vaan Ilves henkisiä tahoja. Nämä tahot ovat varmasti valmiita neuvottelemaan järjestelyistä kun asiat asiallisesti esitetään. Uskon heidän olevan varsin tietoisia siitä mihin bisnekseen rahoja lainasivat. Heille ei tule yllätyksenä jos joudutaan esittämään maksuaikatauluihin viilauksia.
 

rysty

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
280
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ei sitten kukaan yhtiökokouksessa sattunut kysymään että paljonko Ilves on velkaa ja kenelle. Eikös yhtiökokouksessa osakkailla ole oikus kysyä yhtiön tilasta ja johdon pitää myös vastata.
 

Crueman

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
641
Vs: Ilveksen nykytilanne

rysty sanoi:
Ei sitten kukaan yhtiökokouksessa sattunut kysymään että paljonko Ilves on velkaa ja kenelle. Eikös yhtiökokouksessa osakkailla ole oikus kysyä yhtiön tilasta ja johdon pitää myös vastata.
Kaiken järjen mukaan yhtiökokouksessa on käyty tase-erittely läpi ja siitä kyllä ilmenee jokainen velka tarvittaessa.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 180
Vs: Ilveksen nykytilanne

Jäähöylä sanoi:
ifor74 sanoi:
HeGe41 sanoi:
pelikirja sanoi:
Enkä mitenkään halunnut arvostella Meskasta vaan kuten yllä Robert sanoo niin on erittäin ärsyttävää alkaa kertomaan ja sit käytännös kerro mitään.Kukapa enää tietää mikä on totuus ja mikä tällästen ulostuonnis on motiivi?

Edellisen johdon jäljiltä on löytynyt vielä kuluneen tilikauden aikana ikäviä rahallisia yllätyksiä. Onko kukaan tullut kysyneeksi, että minkälaisista summista puhutaan, mikä on motiivi levittää tällaista asiaa ja onko tämä väite ylipäätään totta. Ei ole, koska tämä natsaa kivasti omaan maailmankuvaan.

Edellisen johdon aikaan vihjailtiin jopa laittomuuksista toimiston puolella. Onko kukaan tullut kysyneeksi, että mihin vihjailu perustuu ja mikä on vihjailun motiivi. Ei ole, koska tämä natsaa kivasti omaan maailmankuvaan.

Nyt kun tulee jotain oman maailmankuvan vastaista "tietoa", alkaa totuus ja motiivi kiinnostaa. Ihmismieli on vekkuli. Ja vaikka lainasin nyt sinua, ei tämä ollut suoraan sinulle. Monet muutkin ovat kyselleet motiivin ja totuuden perään.

arvostan ja tiedän että olet asioista perillä niin kysynkin sinulta, koska on odotettavissa että ei voida enään vanhan johdon päälle kaataa asioita ja luurangot on heitetty hevaan?
Nyt on kuitenkin jo puolitoista vuotta kulunut ja jos vielä löytyy yllätyksiä niin kertooko se nyky johdon osaamattomuudesta selvittää asioita vai edellisen johdon taidosta piiloitella?

Ainahn voidaan perustella sillä että edellinen johto ajoi Ilvestä alas 10-15 vuotta, mutta mitä teki sitä edellinen?? Eli ikuisuuteenko perustellaan edellisen johdon tekemissillä nykyistä tilannetta? Koska voidaan todeta että omat taido ei riitä korjaamaan tilannetta?

Esimerkkinä käytettäköön tappara, heillän meni kaikki päin honkia about 15-20 vuotta sitten kun oli kiinteistösijoitusta ym. mutta yhdessä vuodessa sitten laittoivat asiat järjestykseen eikä syytellyt entistä johtoa.

Ei varmaan juuri nyt ole enää löytynyt, mutta viime tilikauden aikan löytyi ja toki ne vaikuttavat tämänkin päivän ja huomisen elämään. Ne ovat kuitenkin olleet asioita joita ei ole budjetoinnissa otettu huomioon.

Sinänsä se että luurankoja oli vielä kauppojen jälkeen niin ei hyvälle kuulosta. Ilmeisesti ei haluttu lähteä edellisten tekijöiden kanssa riitelemään maksajista.
Niin..joskushan oli huhua, että edellisellä ostoyrityskerralla alkoi paljastumaan asioita. Sellaisia asioita, että tuli kova kiire lyödä kauppa jäihin.. niin sanoakseni...
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 789
Vs: Ilveksen nykytilanne

ifor74 sanoi:
Ei kai keskustelupalstan mikää STT tarvitse olla? Se on mun mielestä hyvä että keskustellaan asioista joista moni on eri mieltä ja jos on myös negatiivista niin sekin saadan tuoda esille.
Totta kai jos ja kun henkilöitä nimellä tuodaan esille niin sillon pitää olla tukea kirjoituksille ettei ketään mustamaalata.

Edelleenkin perään kuulutan sitä avoimuutta Ilvekseltä että jos paljastuu yllättäviä raha menoja niin sitten sitä tavoitetta pitää korjata eikä höpöttää että tavoite on kuuden joukossa jos siihen ei ole mitään realistisia mahdollisuuksia tai pelaaja budjetin nostoon.

Tietysti, olihan mullakin tavoitteena olla miljonääri ennen kuin täytän 40 mutta ei sekään täyttynyt....

Missään nimessä keskustelupalstan ei tarvitse olla mikään STT. Asioista oikeasti tietävällä on kumminkin aina vastuu sanomisistaan/kirjoituksistaan siinä vaiheessa kun niitä esitetään julkisella foorumilla. Vaikkakin Mary itse ehtikin jo Meskasen nimenä kiistämään, niin silti spekulointi Meskasen osallisuudesta jatkui.

Mary on varmasti fiksu tyyppi kenellä on paljon tietoa Ilveksen sisäisistä asioista, ja ketä nyt vaan vieläkin ihan ymmärrettävistä syistä kaihertaa tapaus Seppä vs XXX. Se vain mitä Mary tuskin tietää on juurikin siinä miten Seppä ja kumppanit ottivat nämä ajatukset hallitustyöskentelyyn puuttumisesta vastaan? Jos oikeasti pitää paikkansa, että hallitukselle lähetettiin kirje jossa pyydettiin keskustelua hallituksen toimintatavoista, niin täytyy vähän ihmetellä. Kirje on kommunikaation keinona hyökkäävä, ja en yhtään ihmettele että vaikka kyseinen kirje olisi mahdollisesti otettu hyökkäyksenä hallitusta vastaan. Toki tämäkään ei oikeuta mihinkään selänpuukotuksiin millään tavalla.

Myös itse ehdottomasti haluan kuulla ja tietää jos nykyiset toimijat valehtelevat tai antavat väärää julkista informaatiota. Jalo itse on omissa lausunnoissaan puhunut 2,0 milj pelaajabudjetista, ja niinkuin Hege totesi aika näytää totuuden tämänkin kanssa. Itse en usko Jalon menevän samaan miinaan kun edeltäjänsä, kuka keksi hätävalheita ja mitkä löysikin myöhemmin sitten edestään.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen nykytilanne

ifor74 sanoi:
arvostan ja tiedän että olet asioista perillä niin kysynkin sinulta, koska on odotettavissa että ei voida enään vanhan johdon päälle kaataa asioita ja luurangot on heitetty hevaan?
Nyt on kuitenkin jo puolitoista vuotta kulunut ja jos vielä löytyy yllätyksiä niin kertooko se nyky johdon osaamattomuudesta selvittää asioita vai edellisen johdon taidosta piiloitella?

Ainahn voidaan perustella sillä että edellinen johto ajoi Ilvestä alas 10-15 vuotta, mutta mitä teki sitä edellinen?? Eli ikuisuuteenko perustellaan edellisen johdon tekemissillä nykyistä tilannetta? Koska voidaan todeta että omat taido ei riitä korjaamaan tilannetta?

Sekoittuuko tässä todellisuus ja palstahuhut? Onko Risto Jalo oikeasti syytellyt edellistä johtoa? Minä olen, mutta minun, tai muiden, kirjoituksia ei pidä sekoittaa Ilveksen sanomaan. Minä olen tuonut esille monta kertaa, että reilun 10 vuoden aikana tehtiin yli 4,1 miljoonaa persnettoa. Se on valitettavasti historia, minkä kanssa nykyisenkin johdon tulee päivittäin elää. Lukuisilla osakeanneilla on katettu osa tuosta vajeesta, mutta nyt yritetään liiketoiminnalla, kuten pitääkin, selvittää nuo loppuvelat. Jos keskikastiin lukeutuva SaiPa on tehnyt viimeisen 7 vuoden aikana 3 milliä voittoa, on ero Ilvekseen nähden huikeat 7 miljoonaa euroa. Ja SaiPa siis keskikastissa. Juuri julkaistulla Ilveksen ennätysvoittotahdilla n. 160 000€, kuluisi 19 vuotta saavuttaa tuo SaiPan seitsemänä vuotena saavuttama 3 milliä.

Minun oletukseni on, että vanhat ja uudet velat ovat hyvin nykyisen johdon tiedossa. Ja uskoisin, että heidän suunnitelmissaan on maksaa velat. Edelliseltä johdolta puuttui systemaattinen seuranta ja tämänkin vuoksi nyt on jouduttu tekemään taloudellisia satsauksia siihen, että järjestelmät saadaan luotua. Sehän ei tarkoita pelkästään sitä investointia, että ostetaan järjestelmä. Kuluja tulee siitäkin, että henkilökunta sitoutetaan ja opetetaan käyttämään järjstelmiä. Eikä pelkästään käyttämään vaan hyödyntämään järjestelmiä. Aika on yksi merkittävä resurssi liiketoiminnassa. Annat kilpailijoille melkoisen etumatkan jo siinä, kun toisen seuran toimisto toimii rasvattuna koneistona ja itse uhraat aikaa aivan liiketoiminnan perusasioiden kuntoonlaittamisessa. Tämä käsittääkseni tuli nykyiselle johdolle yllätyksenä, että aivan perusasiat eivät toimineet Ilveksessä. Uusien ihmisten rekrytoiminen ja perehdyttäminen kuluttaa aluksi paljonkin rahaa ennen kuin heidän taitojaan voidaan hyödyntää.

Itse asiassa voisi kysyä, että kuinka monessa muussa seurassa toimitusjohtaja työskenteli kolme päivää viikossa?

Vanhan johdon jäljiltä jäi perinnöksi raunioiden lisäksi jääkiekkobisneksen mittakaavalla isot velat. Ja jokainen itseään kunnioittava yritys tai henkilö suorittaa velat aikataulussa. Tappara on toiminut viime vuosina hyvänä mittapuuna. Siellä on luotettu pitkäjänteisyyteen johtotasolla. Voisiko olla mahdollista, että ennen uutta hallia Ilves saavuttaisi vielä kolmena seuraavanakin vuotena noin 200 kilon liikevoiton, jolloin tilanne velkojen suhteen saattaisi olla hoidettuna tai ainakin paljon paremmalla tolalla kuin nyt?

En nyt sitten tiedä onko se johdolta niin suuri synti edelleen tavoitella kuudetta sijaa? Ilveksen rosteri ei tällä hetkellä sitä lupaa, mutta toisaalta valmennusjohto teki järkeviä pelillisiä muutoksia kesken viime kauden ja joukkue pelasi puolisen kautta tuolla TOP-6 tasolla. Kiven sanoma pelaajille on ollut, että häntä ei kiinnosta pelaajien palkat tai nimet, vaan se mitä tapahtuu suorittamisessa. Omasta mielestä kuuden joukkoon pääseminen vaatii ylisuorittamista, mutta toisaalta lähes jokainen kausi kuuden joukosta on löytynyt yksi tai kaksi joukkuetta, jonka ei siellä ”kuulunut olla rosterin perusteella. Ja vastaavasti jokainen kausi on löytynyt joukkueita, joiden ei rosterinsa puolesta kuulunut vajota niin alas.

Jalon tuntien hänellä on ainakin ennen ollut tahto satsata urheilullisiin asioihin. Esimerkiksi jyvittää NHL-korvauksia niille tahoille, joissa ansiokasta työtä on tehty. Tälle tilikaudelle mitä ilmeisimmin on tulossa noin 400 kiloa pariin erään jakautuen. Ehkä noita rahoja + mahdollista pankkilainaa joudutaan nyt käyttämään velkojen maksuun. Kannattajien tulee ymmärtää, että tässäkin asiassa historia painaa. Siinä missä moni seura pääsee sijoittamaan tätä extrarahaa urheilullisten asioiden kehittämiseen, niin Ilveksen tulee siitä ainakin osittain jyvittää vanhoihin rästeihin.

Suomi aikoinaan kunniakkaasti suoritti velkansa pois oppien samalla paljon. Haluan uskoa, että Ilves oppii lähivuosina myös taloudellisesti kannattavan liiketoiminnan samalla, kun maksaa vanhat velkansa pois. Se oppi toimii arvokkaana pääomana uuden hallin aikakauteen siirryttäessä.

Tämä on sitä talouden paatosta, mutta pikavippien aikakauden jälkeen välttämätöntä.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 082
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ansiokasta pohdintaa...

Mutta mutta, jos joukkue pelaakin ym sijoista... pisteitä ei kerry, katsojia ei käy hallissa. Mistä sitä rahaa tehdään silloin? Tämä skenaario ei minulle aukea...

Niin ja viime kaudella top 6 peliä ollut loppukausi, oli joukkueelta johon nykyisellä Ilveksellä on nyt matkaa valovuosi... siis, jos vahvistuksia ja kunnollisia sellaisia tule.
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 536
Vs: Ilveksen nykytilanne

Niin kuin kirjoitin niin hyvä että tavoitteet on tarpeeksi korkealla mutta MUN mielestä joukkueen kokoaminen TÄLLÄ HETKELLÄ ei vastaa tavoitteita realistisesti vaan kaikki perustuu toivotaan, toivotaan arviointiin.

Jos käy niin että Ilves taistelee sijoista 15-10 niin kestääkö myöskään budjetti sitä yleisökatoa vai ruvetaanko arvosteleen kannattajia kun ei tue omaa joukkuetta? Kylmä totuus on että 5000 KA. yleisö määriin tarvitaan myös Ilveksen kohdalla joukku joka voittaa yli puolet peleistään.
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 536
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kunto sanoi:
ifor74 sanoi:
arvostan ja tiedän että olet asioista perillä niin kysynkin sinulta, koska on odotettavissa että ei voida enään vanhan johdon päälle kaataa asioita ja luurangot on heitetty hevaan?
Nyt on kuitenkin jo puolitoista vuotta kulunut ja jos vielä löytyy yllätyksiä niin kertooko se nyky johdon osaamattomuudesta selvittää asioita vai edellisen johdon taidosta piiloitella?

Ainahn voidaan perustella sillä että edellinen johto ajoi Ilvestä alas 10-15 vuotta, mutta mitä teki sitä edellinen?? Eli ikuisuuteenko perustellaan edellisen johdon tekemissillä nykyistä tilannetta? Koska voidaan todeta että omat taido ei riitä korjaamaan tilannetta?

Sekoittuuko tässä todellisuus ja palstahuhut? Onko Risto Jalo oikeasti syytellyt edellistä johtoa? Minä olen, mutta minun, tai muiden, kirjoituksia ei pidä sekoittaa Ilveksen sanomaan. Minä olen tuonut esille monta kertaa, että reilun 10 vuoden aikana tehtiin yli 4,1 miljoonaa persnettoa. Se on valitettavasti historia, minkä kanssa nykyisenkin johdon tulee päivittäin elää. Lukuisilla osakeanneilla on katettu osa tuosta vajeesta, mutta nyt yritetään liiketoiminnalla, kuten pitääkin, selvittää nuo loppuvelat. Jos keskikastiin lukeutuva SaiPa on tehnyt viimeisen 7 vuoden aikana 3 milliä voittoa, on ero Ilvekseen nähden huikeat 7 miljoonaa euroa. Ja SaiPa siis keskikastissa. Juuri julkaistulla Ilveksen ennätysvoittotahdilla n. 160 000€, kuluisi 19 vuotta saavuttaa tuo SaiPan seitsemänä vuotena saavuttama 3 milliä.

Minun oletukseni on, että vanhat ja uudet velat ovat hyvin nykyisen johdon tiedossa. Ja uskoisin, että heidän suunnitelmissaan on maksaa velat. Edelliseltä johdolta puuttui systemaattinen seuranta ja tämänkin vuoksi nyt on jouduttu tekemään taloudellisia satsauksia siihen, että järjestelmät saadaan luotua. Sehän ei tarkoita pelkästään sitä investointia, että ostetaan järjestelmä. Kuluja tulee siitäkin, että henkilökunta sitoutetaan ja opetetaan käyttämään järjstelmiä. Eikä pelkästään käyttämään vaan hyödyntämään järjestelmiä. Aika on yksi merkittävä resurssi liiketoiminnassa. Annat kilpailijoille melkoisen etumatkan jo siinä, kun toisen seuran toimisto toimii rasvattuna koneistona ja itse uhraat aikaa aivan liiketoiminnan perusasioiden kuntoonlaittamisessa. Tämä käsittääkseni tuli nykyiselle johdolle yllätyksenä, että aivan perusasiat eivät toimineet Ilveksessä. Uusien ihmisten rekrytoiminen ja perehdyttäminen kuluttaa aluksi paljonkin rahaa ennen kuin heidän taitojaan voidaan hyödyntää.

Itse asiassa voisi kysyä, että kuinka monessa muussa seurassa toimitusjohtaja työskenteli kolme päivää viikossa?

Vanhan johdon jäljiltä jäi perinnöksi raunioiden lisäksi jääkiekkobisneksen mittakaavalla isot velat. Ja jokainen itseään kunnioittava yritys tai henkilö suorittaa velat aikataulussa. Tappara on toiminut viime vuosina hyvänä mittapuuna. Siellä on luotettu pitkäjänteisyyteen johtotasolla. Voisiko olla mahdollista, että ennen uutta hallia Ilves saavuttaisi vielä kolmena seuraavanakin vuotena noin 200 kilon liikevoiton, jolloin tilanne velkojen suhteen saattaisi olla hoidettuna tai ainakin paljon paremmalla tolalla kuin nyt?

En nyt sitten tiedä onko se johdolta niin suuri synti edelleen tavoitella kuudetta sijaa? Ilveksen rosteri ei tällä hetkellä sitä lupaa, mutta toisaalta valmennusjohto teki järkeviä pelillisiä muutoksia kesken viime kauden ja joukkue pelasi puolisen kautta tuolla TOP-6 tasolla. Kiven sanoma pelaajille on ollut, että häntä ei kiinnosta pelaajien palkat tai nimet, vaan se mitä tapahtuu suorittamisessa. Omasta mielestä kuuden joukkoon pääseminen vaatii ylisuorittamista, mutta toisaalta lähes jokainen kausi kuuden joukosta on löytynyt yksi tai kaksi joukkuetta, jonka ei siellä ”kuulunut olla rosterin perusteella. Ja vastaavasti jokainen kausi on löytynyt joukkueita, joiden ei rosterinsa puolesta kuulunut vajota niin alas.

Jalon tuntien hänellä on ainakin ennen ollut tahto satsata urheilullisiin asioihin. Esimerkiksi jyvittää NHL-korvauksia niille tahoille, joissa ansiokasta työtä on tehty. Tälle tilikaudelle mitä ilmeisimmin on tulossa noin 400 kiloa pariin erään jakautuen. Ehkä noita rahoja + mahdollista pankkilainaa joudutaan nyt käyttämään velkojen maksuun. Kannattajien tulee ymmärtää, että tässäkin asiassa historia painaa. Siinä missä moni seura pääsee sijoittamaan tätä extrarahaa urheilullisten asioiden kehittämiseen, niin Ilveksen tulee siitä ainakin osittain jyvittää vanhoihin rästeihin.

Suomi aikoinaan kunniakkaasti suoritti velkansa pois oppien samalla paljon. Haluan uskoa, että Ilves oppii lähivuosina myös taloudellisesti kannattavan liiketoiminnan samalla, kun maksaa vanhat velkansa pois. Se oppi toimii arvokkaana pääomana uuden hallin aikakauteen siirryttäessä.

Tämä on sitä talouden paatosta, mutta pikavippien aikakauden jälkeen välttämätöntä.

Mutta mikä on se todellisuus, Herra Suurin Ilves fani ikinä antoi seuran käsittääkseni 1€ kauppahintaan eli tuskin voidaan puhua että lähdettiin -4m€ takamatkalta?
Missään ei ole kerrottu että mikä on todellinen tila vaan on vaan luotu Illusiota että nyt on +25% pelaaja budjettiin joka ei vielä näy tai sitten maksetaan ylisuuria palkkoja osale pelaajista.

Josko joku vois joskun selittää että miksei sanat ja teot vieläkään täsmää.

Nyt on vusi yksi seurattu uuden johdon toimintaa ja antamia tavoitteita, viime vuoden tavoite oli sääliplayoff paikka, ei tapahtunut.

0/1 tullut toteen tääl hetkellä
 

Satunnainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 880
Vs: Ilveksen nykytilanne

ifor74 sanoi:
Niin kuin kirjoitin niin hyvä että tavoitteet on tarpeeksi korkealla mutta MUN mielestä joukkueen kokoaminen TÄLLÄ HETKELLÄ ei vastaa tavoitteita realistisesti vaan kaikki perustuu toivotaan, toivotaan arviointiin.

Voisitko avata tätä hiukan? Siis onko olemassa jokin rosterin taso, joka pitää olla saavutettuna heinäkuun alkupäivinä, jotta olisi mahdollista kamppailla suorasta pääsystä puolivälieriin?
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 536
Vs: Ilveksen nykytilanne

Satunnainen sanoi:
ifor74 sanoi:
Niin kuin kirjoitin niin hyvä että tavoitteet on tarpeeksi korkealla mutta MUN mielestä joukkueen kokoaminen TÄLLÄ HETKELLÄ ei vastaa tavoitteita realistisesti vaan kaikki perustuu toivotaan, toivotaan arviointiin.

Voisitko avata tätä hiukan? Siis onko olemassa jokin rosterin taso, joka pitää olla saavutettuna heinäkuun alkupäivinä, jotta olisi mahdollista kamppailla suorasta pääsystä puolivälieriin?

Jos nyt viitsit verrata Ilveksen rosteria muihin joukkueiden niin tuskin sinäkään voit sanoa että me top kuudessa rosterin perusteella ollaan vaikka kuinka värilasit olisi päässä.

Jos runko on kasassa niin kuin muillakin joukkueilla ja kaikki hakevat "ykköskorin" miehiä vielä niin voimasuhteet ei kauheasti vaihdu. Ja Ilveksen skouttaamisen tietäen muihin joukkueisiin verrattuna niin en usko että pelkkiä ässiä on hihassa vaikka muutamaa pelaajaa varmaan vielä tavoitellaan.

Ehkä sää voit avata mikä asia joukkueessa puoltaa sitä että oltaisiin puolivälierä joukkue???
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 180
Vs: Ilveksen nykytilanne

Onko sillä väliä, jos tavoitteeksi laitetaan top6 ja tiedossa on että vahvistuksia tulee ?
Tavoite ei ole olla tällä hetkellä paperilla top6 joukkue, vaan ensikeväänä pelien jälkeen.. näin ainakin itse oletan.
JOS ennen kauden alkua tulee 2-3 pelaajaa ja vielä kauden aikanakin 1-2, niin tämän hetkistä rosteria on aika turhaa arvottaa sellaisenaan.
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 536
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilveksenmiäs sanoi:
Onko sillä väliä, jos tavoitteeksi laitetaan top6 ja tiedossa on että vahvistuksia tulee ?
Tavoite ei ole olla tällä hetkellä paperilla top6 joukkue, vaan ensikeväänä pelien jälkeen.. näin ainakin itse oletan.
JOS ennen kauden alkua tulee 2-3 pelaajaa ja vielä kauden aikanakin 1-2, niin tämän hetkistä rosteria on aika turhaa arvottaa sellaisenaan.

Niin kuin kirjoitin että runko on ilmeisesti kasattu ja siihen on tietty määrä rahaa sidottu.
Toivon todella että olen väärässä ja pelkkä kusipää pessimisti mutta mun mielestä on jos viisi pelaajaa sisään vielä tulee niin hukattu euroja turhiin pelaajiin koska niiden sopimukset on voimassa ja palkka juoksee.
Ja onko Ilveksellä varaa pitää "liigatason" pelaajia reservissä on jokaisen itse mietittävä

Joukkueeseen mahtuu about kolme pelaajaa jotka pitäisi olla ykköskorin jätkiä ja mieluummin vähän parempia että lähtenee korvaisi ja sit voitais puhua että top kuusi on realismia.

Mutta tää on vaan mun näkemys, ei totuus. Voihan se olla että Dogi ym. ottaa kauhean harppauksen kohti liiga kärkeä ja Kivi on nero jälleen mutta ei sitä odottaessa ehkä kannata henkeä pidättää.
 

Stefan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
485
Vs: Ilveksen nykytilanne

Voisitko avata tätä hiukan? Siis onko olemassa jokin rosterin taso, joka pitää olla saavutettuna heinäkuun alkupäivinä, jotta olisi mahdollista kamppailla suorasta pääsystä puolivälieriin?

Mikäli organisaatio perustaa strategiansa suunnitelmallisuuteen epämääräisen puuhastelun sijaan, kyllä rosterin tulisi olla pääosin kunnossa ajoissa.
 

Slite

Luottopelaaja
Viestejä
1 093
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilves pelasi keväällä jonkin aikaa TOP-6 -tasolla, mutta joukkue oli silloin aivan eri. Sen jälkeen meille on tullut yksi kolmikymppinen mällihuuli, kaksi kehäraakkia pakkia, jokerikortti spagettiliigasta ja pari potentiaalista nuorempaa pelaajaa. En muista, milloin joukkueen taso olisi heikentynyt yhdessä kesässä näin paljon. Kuka tätä joukkuetta kantaa harteillaan?

Parahin Kunto, olet edellisen johdon aikana keskusteluissamme pari kertaa jälkikäteen todennut paljon tätä paremmista rostereista, että ne olivat sinun mielestäsi kahden huonoimman rosterin joukossa kauteen lähtiessä. Jos nyt ihan rehellisesti katsot tätä nimilistaa, niin voitko todella uskoa että tässä oltaisiin oikeasti tavoittelemassa suoraa playoff-paikkaa? Aikamoista käärmekeittoa saa Kivi kesän aikana porukalle keittää, jos näin käy. Toki tätä toivon.

Jos kerran tavoitteena on laittaa talous kuntoon, niin minkä ihmeen takia meille hankittiin Leimu, Ahtola ja antelias Matti? Kuka voisi tämän järjettömyyden selittää?
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 180
Vs: Ilveksen nykytilanne

ifor74 sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:
Onko sillä väliä, jos tavoitteeksi laitetaan top6 ja tiedossa on että vahvistuksia tulee ?
Tavoite ei ole olla tällä hetkellä paperilla top6 joukkue, vaan ensikeväänä pelien jälkeen.. näin ainakin itse oletan.
JOS ennen kauden alkua tulee 2-3 pelaajaa ja vielä kauden aikanakin 1-2, niin tämän hetkistä rosteria on aika turhaa arvottaa sellaisenaan.

Niin kuin kirjoitin että runko on ilmeisesti kasattu ja siihen on tietty määrä rahaa sidottu.
Toivon todella että olen väärässä ja pelkkä kusipää pessimisti mutta mun mielestä on jos viisi pelaajaa sisään vielä tulee niin hukattu euroja turhiin pelaajiin koska niiden sopimukset on voimassa ja palkka juoksee.
Ja onko Ilveksellä varaa pitää "liigatason" pelaajia reservissä on jokaisen itse mietittävä

Joukkueeseen mahtuu about kolme pelaajaa jotka pitäisi olla ykköskorin jätkiä ja mieluummin vähän parempia että lähtenee korvaisi ja sit voitais puhua että top kuusi on realismia.

Mutta tää on vaan mun näkemys, ei totuus. Voihan se olla että Dogi ym. ottaa kauhean harppauksen kohti liiga kärkeä ja Kivi on nero jälleen mutta ei sitä odottaessa ehkä kannata henkeä pidättää.
Ilveksellä on kaksi maalivahtia, viisi pakkia ja yhdeksän-kymmenen hyökkääjää.. sellaisia pelaajia, joita voinee pitää varmuudella vakiorosterin pelaajina.
Lisäksi n. 10 rotaatiopelaajia, joista pari tryoutilla.

Nykyisellä sarjasysteemillä on erittäin hyvät mahdollisuudet kesken kaudenkin tehdä liikkeitä. Viimekausikin meni täysin pieleen ja silti lopulta oltiin lähes play offseissa.
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 834
Vs: Ilveksen nykytilanne

Viime kevään rosterista lähtenyt: Sandell, Meskanen, Laakso, Koivula, Koppanen, Laatikainen, Pulli, Viljanen, Piskula.

Ainoat todelliset menetykset siis Sandell, Meskanen, Piskula

Ja näille etsitään korvaajat tosin Piskulan tilalle kiekollinen pakki mieluusti, kun sinne jo Generous raahattiin.

Savilahti korvaa viime kauden Koivulan aika helposti.
Laakso ei viime kaudella ihmeitä esittänyt ja oli jopa huono? en epäile etteikö Ahtola voisi palata tasolleen ja ottaa tätä ruutua.
Mieho korvaa Koppasen aika yks yhteen.
Moni varmasti epäilee tosin voiko näitä puolustuksen avain pelaajia ensi kaudella korvata. Laatikainen aivan huikeaa kiekollista peliä, laittaa kiekkoa nopeasti eteenpäin ja laukaus lähtee nopeasti, voimakkaasti ja tarkasti. Pulli oli isäntä omassa päässä. Viljanen liigan Erik Karlsson. Taso oli kova, mutta katsellaan josko meidän uusista kavereista olisi näitä paikkaamaan.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 821
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ahtola ei tosiaan ole Laakson veroinen. Jos Sandell, Meskanen ja Piskula pystytään korvaamaan yks yhteen , mikä on täysin mahdotonta ollaan lähes samalla viivalla viimekauden rosterin kanssa, rosterin joka ei päässyt pleijareihin. Vielä kun muistetaan että Kivi on nyt johtanut joukkuetta kaksi täyttä kautta parhaana saavutuksenaan puolivälieräsarjatappio tapparalle. Realismia ihmiset.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 558
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ette ota huomioon että Ässä oli keskenkuntoinen lähestulkoon jouluun asti.Meskanen oli sivussa loukkaantumisen takia ja Piskula liittyi kesken kauden.Ei tilanne ole lähellekkään niin huono ku palstan mustamaalaajat antaa ymmärtää.Vahvistuksia on tultava ja näin Jalo on sanonut tulevan.Eikö ois järkevämpi kattoa rosteria uudestaan kauden alla ja nähdä mikä on tilanne silloin?
 
Ylös