Ilveksen nykytilanne

Dirty deed

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Ilveksen nykytilanne

Se ettei "rahamiehiltä" ole tullut rahaa kahmalokaupalla voi johtua siitä että ne katselee jonkin aikaa että missä mennään. Vinnien ja shortsipoikien ajoilta on varmaan monelle jäänyt paha maku suuhun ja se heijastuu nykyiseenkin johtoon, ajatellaan että muuttuuko mikään. Myös osa sponsoreista on varmasti hieman varpasillaan että missä mennään.

Näinhän osa faneistakin ajattelee, minä itse mukaan lukien. Kannanko rahaa vielä tähän hommaan vai en.

Viime kauden jälkeinen positiivinen taloustulos on lupaava, se pitää pystyä toistamaan ja toistamaan niin positiivinen kuva seurasta alkaa kasvamaan.

Sekä se tärkein, urheilullista menestystä pitää tulla. Urheilussa kiksit ja huuma tulee voittamisesta, pärjäämisestä, ei siitä että tilikirjat on balanssissa.
 

Ist0

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

HeGe41 sanoi:
Ist0 sanoi:
[member=7]HeGe41[/member] mukaan keskusteluun vai onko vetänyt piuhat koneesta irti?

En halua ottaa mitään kantaa. Tai no, otanpas. Toivottavasti asiat eivät mene kuten minun on annettu ymmärtää.

Vedän letkut taas irti. Moro!

Toimiston suunnilta supistaan, että kirjoittelujesi takia sinuun on oltu Ilveksestä yhteydessä. Pitääkö paikkansa? Kaikesta päätellen onnistuivat pelottelemaan sinut hiljaiseksi.
 

Ake

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
570
Vs: Ilveksen nykytilanne

Jos ennen oltiin silmiä myöten paskassa ja imettiin pillillä ilmaa. Nyt ollaa kaulaa myöten ja pystytään hengittää suun kautta. Mielestäni helvetin parempi tilanne.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 361
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ist0 sanoi:
Toimiston suunnilta supistaan, että kirjoittelujesi takia sinuun on oltu Ilveksestä yhteydessä. Pitääkö paikkansa? Kaikesta päätellen onnistuivat pelottelemaan sinut hiljaiseksi.

Älä spekuloi asioilla joista et mitään tiedä.

Kukin ottaa etäisyyttä näihin kuvioihin jos siltä tuntuu, joten annetaan ottaa, eh?
 

Merkkari

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tarinankertoja sanoi:
Ist0 sanoi:
Toimiston suunnilta supistaan, että kirjoittelujesi takia sinuun on oltu Ilveksestä yhteydessä. Pitääkö paikkansa? Kaikesta päätellen onnistuivat pelottelemaan sinut hiljaiseksi.

Älä spekuloi asioilla joista et mitään tiedä.

Kukin ottaa etäisyyttä näihin kuvioihin jos siltä tuntuu, joten annetaan ottaa, eh?

Jumalaare. Onko Karjalaisen sängyn viereen viety hevosenpää. onko viejänä toiminut itse Jalo vai onko asialle laitettu joku fiktiivinen ravintoloitsija kenties. Nyt on kovaa leikkiä
 

rysty

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
279
Vs: Ilveksen nykytilanne

Hyvä että kausi tosiaan alkaa pian niin päästään tästä tunkion tonkimisesta. Uskon että omistajat tekevät parhaansa Ilveksen puolesta ja me muut päästään taas jännäämään kuinka peli kulkee.
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 334
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kyllä se on niin, että toiseen suuntaan kun kumartaa, niin toiseen suuntaan samalla pyllistää.
Tuskin asiat huonommin nykyään on, mitä Vinnien ja shortsipoikien aikana, taitaa vaan harmittaa, kun ei enään pääde vaikuttaan piieeihin ja kuppaan omaan lompakkoon rahoja.

Jos asiat olisi huonosti, niin eiköhän protestilistalla oltaisi jo ja Liigakin asiaan puuttuisi.
 

Jäähöylä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
246
Vs: Ilveksen nykytilanne

ifor74 sanoi:
näsinneula sanoi:
Pelaajien skouttaus on toki taitolaji. Ei ole kuitenkaan varmoja kortteja. Pelaajan sopeutuminen joukkueen harmoniaan, valmentajan ohjaukseen ratkaisee myös miten kaveri jäällä esiintyy unohtamatta siviilielämän kiemuroita. Kuten todettua nimi pelipaidassa ei yksin takaa Gloriaa joukkueelle. Joukkuelajista riippumatta fanit toivovat parasta mahdollista viisikkoa avaukseen ja huippulaatua myös seuraaviin kompoihin. Joukkueen menestys riippuu miten se suorittaa pelissä vastustajan kanssa. Voiton ja tappion ero on usein hyvin pieni.

Uskon Ripa & co tekevän sydämestään töitä Ilveksen paremman tulevaisuuden eteen. Muuttujia on paljon, eikä kukaan voi antaa vastauksia jokaiseen kysymykseen.


14.9.2018 musta jäähän ja pakarat penkissä ipa henkisenä kuten niin monena vuonna aikaisemminkin.

Varmasti tekevät, niin minäkin tekisin mutta vielä hounommalla tuloksella kun osaamista ei ole.
Ei siittä olekkaan kyse ettei sydämmellään tai parhaalla kyvyillään tekisi työtä vaan siittä onko paras mies paikallaan? Kyllä muurarikin voi maalata sydämmellään mutta maalari tekee paremman työn.

Ripa oli aivan varmasti paras mies paikalla olijoista ottamaan tun työn vastaan ja yhdistämään OY ja RY mutta onko hän tarpeeksi hyvä että löytää pätevät alaiset? Koskela oli positiivin mutta esim. Heikkilä ei....

Näen asian niin että tähän alkumatkalle Ripa ja Hirsimäki ovat paras kaksikko.Kokemus jääkiekkoseuran johdossa, uskottavuus fanien ja toimijoiden (agentit,sm-liiga) silmissä. Honkalehdon jälkeen ulkopuolinen taho ei olisi mielestäni saanut reilua mahdollisuutta, vaan hänen virheitä ja tekemisiä olisi tarkasteltu suurennuslasilla. Joskus asiaa mietin ja aina tulin siihen tulokseen, etää jos joku voi Ilveksen siitä paskakasasta nostaa, niin se on juuri Jalo. Hänellä on se uskottavuus yhteisön silmissä. Missään nimessä Hirsimäki&Jalo duo ei ole innovatiivinen uudistaja. Sitten aikanaan tulee uudet miehet kun nämä herrat ovat sokkelit valaneet.

Perusteltu kritiikki on aina paikallaan ja sitä lukee mielellään. En nyt muista kuka toi esiin yhtiökokouksen alla esiin, että asialliseen kirjeeseen oli vastattu hyvin tylysti. Näin ei saisi tapahtua ja siitä pyyhkeitä. Tällä hetkelä kokonaisuus organisaation taholta on positiivinen. Itsellä ei tuon kirjeen lisäksi ole aihetta kritiikkiin. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 595
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kirjailija "rysty" osuu oikeaan ilmaistessaan helpotuksen tunteen, kun pääsemme tästä silmukoituneesta tonkimisesta taas itse urheiluun. Jääkiekkoiluhan ei ole viihdettä vaan uheilua, kuten muistamme. Posset ja muut sen sortin sankarit hoitakoot viihdepuolen.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilveksenmiäs sanoi:
Niin.. ulkoilmaottelu. Olisi mielenkiintoista tietää kaikki siitäkin. Kuviteltiinko oikeasti sen tuottavan voittoa, vaikka muut siinä eivät ole onnistuneet. Vai vetikö joku välistä.

Iso ylimääräinen menoerä koitui ainakin siitä, että kaupunki sössi jäädytyslaitteiston kilpailutuksen.

Kunto sanoi:
Joukkueen rakentamisesta en ole johdon kanssa keskustellut, mutta täällä palstalla on lähdetty siitä, että Ahtola, Leimu, Generous, Halmo, Flood ja Mieho ovat paskoja. Itse ajattelen, niin päin, että köyhä Ilves on rakentanut joukkueen omavaraisuuden varaan.

Tämä on tosiaankin kätevä tapa "keskustella" foorumeilla. Keksit jatkuvasti omille argumenteillesi vastaväitteitä.

Vihreasammakko sanoi:
Näiden esiintulleiden velkojen ja ristiriitojen takia en ole itse ollenkaan varma oliko nykyinen Ilves Hockey Oy:n pelastus hyvä idea. Mikäli homman oltaisiin annettu mennä konkurssiin, niin terve uusi yritys oltaisiin saatu aloitettua uudelta pohjalta.

Tästä konkurssivaihtoehdosta puhuttiin ihan tarpeeksi parisen vuotta sitten.

Muistettakoon, että siinä vaiheessa, kun se uudelta pohjalta aloittanut Ilves olisi hakenut liigalisenssiä, sen olisi pitänyt vastata myös edeltäjänsä veloista. Jääkiekkoliiton sarjoissa sitä ei olisi vaadittu, mutta Liiga edellyttää sitä.


Mitä Ilves-Hockey Oy:n strategiaan tulee, se ei tietenkään ole mikään poikkeustapaus. Minkä tahansa yrityksen tai organisaation strategia on ihan samassa tilanteessa: se joko toteutuu tai sitten ei.

Ilveksen strategian toteutuminen on, kuten Jalo on parissa haastattelussa ilmoittanut, sidoksissa myynnin onnistumiseen, mutta niinhän se on useimmilla muillakin yrityksillä. Yrityksellä on strategia eli suunnitelma, jolla pyritään saavuttamaan tietty päämäärä eli yrityksen visio, ja sitten on keinot strategian toteuttamiseksi, ja niiden keinojen avulla joko onnistutaan tai epäonnistutaan.

Suomalaisten urheiluseurojen valtataisteluissa on yleensä tapeltu katkeraan loppuun asti eli niin kauan, kunnes jokin ryhmä saavuttaa ehdottoman vallan. Ehkä se johtuu ainakin osittain siitäkin, että seurojen taustalla häärii urheilumiehiä ja yrittäjiä, jotka lienevät aika kilpailuhenkistä sakkia. Toivottavasti nyky-Ilveksessä on kuitenkinotettu menneistä virheistä opiksi. Viime kädessä kompromissipolitiikka tuottaa kuitenkin aina parhaan lopputuloksen. Vähemmistöläisetkin ovat usein tyytyväisiä, jos he kokevat, että heidät otetaan vakavasti, heitä kuunnellaan eikä heitä suljeta ulkopuolelle.
 

Mary Mackey

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kunto sanoi:
#13 sanoi:
Voiko joku avata ja vääntää rautalangasta?

Velkaa edelleen liikaa, konkurssi uhkaa?!

No, ainakin joitakin katkeroituneita henkilöitä. Tiedon saanti on aina valtaa ja jos syystä tai toisesta, mikäli oma tietolähde poistuu yhtälöstä, niin se aiheuttaa hankausta. Tai se, ettei itse pysty mielestään vaikuttamaan tapahtumiin riittävästi. Tämän sanottua, parastahan olisi, mikäli kaikkia osapuolia pystytään pitämään tyytyväisenä, mutta se ei valitettavasti taida olla mahdollista.

Oletko siis sitä mieltä, että Ilveksen toimintaa ei voi arvostella rehellisesti, pyyteettömästi ja olematta katkera? Eikö ole mahdollista, että kriittisesti suhtautuvat ovat ihan oikeasti huolissaan nykyjohdon toimista ja Ilveksen tulevaisuudesta?

Itse olin keväällä ja vieläkin sitä mieltä, että hallitukseen ei tullut paras miehitys ja arvostelin menettelytapoja. Tästä seurasivat kostotoimet jotka jatkuvat vieläkin, vaikka olen päättänyt antaa johdolle ja Ilvekselle työrauhan.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 692
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
Toivottavasti nyky-Ilveksessä on kuitenkinotettu menneistä virheistä opiksi. Viime kädessä kompromissipolitiikka tuottaa kuitenkin aina parhaan lopputuloksen. Vähemmistöläisetkin ovat usein tyytyväisiä, jos he kokevat, että heidät otetaan vakavasti, heitä kuunnellaan eikä heitä suljeta ulkopuolelle.

Tässä nähdäkseni todella tärkeä pointti etenkin jos syystä tai toisesta Ilves joutuu lähtemään joskus uudelle osakeanti kierrokselle.
Nyt enemmän tai vähemmän sijoittaneita voi olla aikalailla haastavampi saada uudestaan mukaan jos kokevat etteivät saaneet tarpeeksi huomiota Ilveksen suunnalta.

Toki kyseessä on varmasti sen verran sekainen seurakunta, että kaikkien tyydyttäminen on mahdontonta etenkin silloin jos joukkueen suoritukset kentällä eivät vastaa omia odotuksia.

Mitä taas Maryn kommenttiin tulee, niin en voi toki Kunnon puolesta vastata, mutta luulen kyseessä olleen aika suora viittaus Istoon itsessään eikä asialla luultavasti ole tekemistä tämän "toisen" asian kanssa.

Sinun kritiikkisi on ollut järkevää, ja perusteltua siinä missä Iston kelkka kääntyi heti siinä vaiheessa kuin "Jalon ryhmä" tuli ilmi uuden organisaation järjestäjinä. Myös tämän nimimerkin kirjoitukset ovat olleet osittain erittäin sekavaa luettavaa, joten hänen vakavasti otettavuutensa on vähän eri tasolla kuin esimerkiksi juurikin sinulla.

Mitä kevään tarinointiin tulee, niin itse en ainakaan huomannut, että teikäläisen avautumiseen olisi juurikaan kohdistunut kritiikkiä ja ehkä juurikin siksi, että se oli niin hyvin perusteltu. Onko taas sitten eräänlaisena sisäpiiriläisenä oikein näitä asioita puida keskustelupalstoilla onkin toinen juttu, mutta vapaa maahan tämä on. Sekä toki ei uuden johdonkaan pidä olla mitenkään suojassa kritiikiltä kunhan se vaan on edes kohtuullista perustella jos sitä myös esittää.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 361
Vs: Ilveksen nykytilanne

Mary Mackey sanoi:
Eikö ole mahdollista, että kriittisesti suhtautuvat ovat ihan oikeasti huolissaan nykyjohdon toimista ja Ilveksen tulevaisuudesta?

multa ei kysytty, mutta ... Tietysti on.

Kyse on vanhasta Kekkosen sanonnasta: " niin on, jos siltä näyttää".

Eli jos ulospäin näyttää, että ollaan eripuraisia, niin ulkopuolelka ollaan sitä mieltä, että ollaan eripuraisia. Ilveksen tulevaisuuden suhteen tähän imagoo ei oikein olisi aikaa/varaa Areenan häämöttäessä 2021. Olen Minä mitä mieltä tahansa siitä, mennäänkö Nyt oikeeseen suuntaan vai ei, on aika merkityksetöntä tässä aikaikkunassa. Nyt on mentävä näin ja katotaan miten käy. Suunnan muuttaminen tai riita sisälläpäin, siis "jos siltä näyttää" olisi ongelma tällä deadlinellä. Toisaalta jos erimielisyys sisällä on johtanut tunteeseen toisaalla "kosto" mentaliteetista, ei oikein siihenkään ois varaa.

Koska yksi avain juttuja on se, millanen ilmapiiri Ilveksen ympärillä ja sen toiminnasa vallitsee. Siitä kuitenkin muodostuu se "yleinen mielipide" , joka taas on aivan ratkaseva siinä, miten Ilvesviihdettä se tuularikansa lähtee kuluttaan. Meidän HC fanien, eikä Ilveshenkisten yritysten, rahat tule riittään, vaan ulkopuolisten tahojen on nähtävä tämä tuote ja yhteisö sellaisena jonka kanssa on taloudellisesti kannattavaa olla yhteistyössä. Riitelevä yhteisö ei sellainen ole... joo, eripuraa on aina, mutta tilanne on kun Tappara 10M liikevaihto vs. Ilves 5.4 ja Areena 2021. Ei ole mun mielestä rakettitiedettä...
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 018
Vs: Ilveksen nykytilanne

Edelleen.. kritiikki on aina paikallaan. Lapsellinen kaiken negatiiviseksi vääntäminen on asia erikseen.
Kertokaa ihmeessä, että miksi olette huolissanne ja mitä pitäisi tehdä toisin. Kyllä itse ainakin luen ja mietin tarkkaan lukemani.
Antaa siis tulla, mutta ei mitään " kaikki on paskaa " kitinää.
 

pleksi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
211
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tarinankertoja sanoi:
Mary Mackey sanoi:
Eikö ole mahdollista, että kriittisesti suhtautuvat ovat ihan oikeasti huolissaan nykyjohdon toimista ja Ilveksen tulevaisuudesta?

multa ei kysytty, mutta ... Tietysti on.

Kyse on vanhasta Kekkosen sanonnasta: " niin on, jos siltä näyttää".

Eli jos ulospäin näyttää, että ollaan eripuraisia, niin ulkopuolelka ollaan sitä mieltä, että ollaan eripuraisia. Ilveksen tulevaisuuden suhteen tähän imagoo ei oikein olisi aikaa/varaa Areenan häämöttäessä 2021. Olen Minä mitä mieltä tahansa siitä, mennäänkö Nyt oikeeseen suuntaan vai ei, on aika merkityksetöntä tässä aikaikkunassa. Nyt on mentävä näin ja katotaan miten käy. Suunnan muuttaminen tai riita sisälläpäin, siis "jos siltä näyttää" olisi ongelma tällä deadlinellä. Toisaalta jos erimielisyys sisällä on johtanut tunteeseen toisaalla "kosto" mentaliteetista, ei oikein siihenkään ois varaa.

Koska yksi avain juttuja on se, millanen ilmapiiri Ilveksen ympärillä ja sen toiminnasa vallitsee. Siitä kuitenkin muodostuu se "yleinen mielipide" , joka taas on aivan ratkaseva siinä, miten Ilvesviihdettä se tuularikansa lähtee kuluttaan. Meidän HC fanien, eikä Ilveshenkisten yritysten, rahat tule riittään, vaan ulkopuolisten tahojen on nähtävä tämä tuote ja yhteisö sellaisena jonka kanssa on taloudellisesti kannattavaa olla yhteistyössä. Riitelevä yhteisö ei sellainen ole... joo, eripuraa on aina, mutta tilanne on kun Tappara 10M liikevaihto vs. Ilves 5.4 ja Areena 2021. Ei ole mun mielestä rakettitiedettä...

Olen alkanut fanittaan Tarinankertojan tekstejä.

Ei tämän palstan kitinöillä ole juurikaan merkitystä Ilveksen tulevaisuuden suhteen. Pitkässä juoksussa sillä on merkitystä, että ostatko tuotetta vai et. Rosteri on se mihin rahkeet tällä hetkellä riittää.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen nykytilanne

Mary Mackey sanoi:
Kunto sanoi:
#13 sanoi:
Voiko joku avata ja vääntää rautalangasta?

Velkaa edelleen liikaa, konkurssi uhkaa?!

No, ainakin joitakin katkeroituneita henkilöitä. Tiedon saanti on aina valtaa ja jos syystä tai toisesta, mikäli oma tietolähde poistuu yhtälöstä, niin se aiheuttaa hankausta. Tai se, ettei itse pysty mielestään vaikuttamaan tapahtumiin riittävästi. Tämän sanottua, parastahan olisi, mikäli kaikkia osapuolia pystytään pitämään tyytyväisenä, mutta se ei valitettavasti taida olla mahdollista.

Oletko siis sitä mieltä, että Ilveksen toimintaa ei voi arvostella rehellisesti, pyyteettömästi ja olematta katkera? Eikö ole mahdollista, että kriittisesti suhtautuvat ovat ihan oikeasti huolissaan nykyjohdon toimista ja Ilveksen tulevaisuudesta?

Totta kai saa arvostella. Ja mielestäni en ole kirjoittanutkaan, että uutta johtoa tai heidän toimiaan ei saa arvostella. Tiedät, että itse olen ollut hyvin kriittinen jo 2000-luvun alkupuoliskolta lähtien, kun ennustin, että Vinnien organisaatioilla ei voida rakentaa kestävää menestystä ja esitin vaihtoehtoisia etenemismalleja kritiikin lisäksi.

Ja jos täyskäännökseni kommentoinnissa herättää ehkä ihmetystä, niin mielestäni nyt on käynnissä viimeinen mahdollisuus pelastaa Ilves. Vaihtoehtoinen tapa mennä konkurssin kautta, ottaa uuden Areenan noustessa liian kauan aikaa. Itselläni alkaa olla ikää sen verran, että tämän hankkeen on onnistuttava. Elämä ilman Ilvestä pääsarjatasolla tuntuisi tyhjältä. Toki itse voin aina nauttia Ilveksen junnukiekkoilustakin.

Käytin sanaa katkera, koska kesällä tulosjulkistuksen jälkeen Ist0 halusi tuoda julkisuuteen, että Ilvekselle voi tulla kalliiksi, kun miljonäärit täällä ja maailmalla katkeroituvat ja todella kalliiksi, kun miljoonayritys katkeroituu. Muistaakseni itse vahvistit tuon näkemyksen. Tulkitsin tuosta, että jotkut ovat katkeroituneita.

Tässä ketjussa asiayhteys liittyi siihen, että ensin (omakin mielipide ja tätä usein toistanut) Ilveksen uuden johdon on maksettava sovitussa aikataulussa pois näiden miljonäärien velat, jotka ovat syntyneet Ilveksen vanhan johdon aikakaudella tai heidän toimintansa vuoksi. Ja sitten varauduttava katkeroituneen miljonääriyrityksen maksuihin. Nämä luonnollisesti vaikuttavat joukkueen rakentamiseen. Köyhän seuran kannattajana, kun ei voi kaikkea saada... ainakaan nopealla aikavälillä. Maksaa isot velat pois, varautua maksamaan katkeroituneen miljonääriyrityksen maksut ja hintakilpailemaan tasapäin pelaajamarkkinoilla rikkaiden seurojen kanssa.

Missään tapauksessa en hyväksy mitään kostotoimenpiteitä.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 018
Vs: Ilveksen nykytilanne

En tiedä.. olen ehkä naivi, mutta minusta...
Ilveksen pelitapa ja varsinkin viisikkopuolustus toimii.
Hankinnat on hyviä.. Halmo, Mieho, Savilahti, Leimu, Antonen, Laakso, Salmela, ...
Flood, Vainio, Ruotsalainen, Helenius, Parikka, Haapanen,.. tuntuvat parantaneen viimekaudesta.

Vain Liuksiala, Ahtola ja ajoittain Lepaus ovat hieman hukassa.

Isoja tähtiä ei rosterissa ole, mutta aika tasapainoisen joukkueen tuosta kyllä saa.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 492
Vs: Ilveksen nykytilanne

Senkin voin sanoa että Laitamäki,Matinpalo aika lupaavia pakkeja myös.Matinpalo oli ollut kesän jälkeen kovassa kunnossa kuulin.Harmi että tuli käsivamma mutta tuleepahan kilpailua peliajasta sielläkin osastolla.
 

Ist0

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kirjoitit näin.

Kunto sanoi:
No, ainakin joitakin katkeroituneita henkilöitä. Tiedon saanti on aina valtaa ja jos syystä tai toisesta, mikäli oma tietolähde poistuu yhtälöstä, niin se aiheuttaa hankausta. Tai se, ettei itse pysty mielestään vaikuttamaan tapahtumiin riittävästi.

Eräskin suuromistaja, velkoja ja omistusmuutoksen avainpelaaja olisi halunnut keskustella hallituskokoonpanosta ennen yhtiökokousta. Hänelle en nähty tarpeelliseksi vastata. Sen sijaan hänen suuntaansa aloitettiin kostotoimet. Katkeroittava kokemus kaiken tehdyn jälkeen? Voisin kuvitella.

Suuromistaja ei itse edes halunnut hallitukseen. Hänellä on riittävät kontaktit ja sidonnaisuudet ajantasaisen tiedon saantiin Ilves Hockey oy:n tilasta. Suuromistajana sekä isona velkojana ymmärrän intressit saada oma ääni (tässä tapauksessa luottohenkilö) päätöksentekoon, jos kokee, että nykyinen tie ei ole paras mahdollinen.
 
Ylös