Ilveksen nykytilanne

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 783
Vs: Ilveksen nykytilanne

Olen kuitenkin sitä mieltä että ensikauden joukkueen olisi oltava top-6 että väki löytäisi halliin. Itse odotan että joukkue olisi tyyliin tämän kauden joukkue + "Lindgren", "Rajala", "Koistinen". Ei yleisö pelkkää uutta omistajaa tule kahta peliä enempää katsomaan. Naapuriseura käsittääkseni noin viisi vuotta sitten nosti "kolehdilla" pelaajabudjettia liki miljoonalla ja näyttää toimivan. Ilman tuota riskinottoa ei naapurillakaan välttämättä oltaisi liigahuipulla.
 

Merkkari

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

ipa1970 sanoi:
Ostan välittömästi kausikortin kun tuote on kunnossa. Itse olen entisenä kausikorttilaisena kokenut että jokainen euro joka viedään halliin ruokkii VMn , jössen lompakkoa ja pitkittää muutosta. Uskon että tämän kauden tyhjät katsomot ovat olleet isossa osassa tulevaa muutosta.

Minäkin tuin Ilvestä vielä Vvv-kampanjassa ja vaikka MS kuvio meni persiilleen. Siinä vaiheessa kun Kainulainen sanoi avoimesti "VVV" on vain yksi kusetus muiden joukossa lopetin hallilla käymisen ja kaiken muun, paitsi itse joukkueen kannattamisen. Niin kauan kuin nimet on paperissa on tilanne tämä. Luotto on 0. Kuten olen aiemminkin sanonut, jos omistajuus ja johto vaihtuu, myös minä palaan halliin ja annan tuen, sekä aikaa uudelle tulemiselle, enkä minä ole se meistä kumpi puhuu paskaa, mitä Ilveksen johtoon tulee.
 

Rst83

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
439
Vs: Ilveksen nykytilanne

ipa1970 sanoi:
Olen kuitenkin sitä mieltä että ensikauden joukkueen olisi oltava top-6 että väki löytäisi halliin. Itse odotan että joukkue olisi tyyliin tämän kauden joukkue + "Lindgren", "Rajala", "Koistinen". Ei yleisö pelkkää uutta omistajaa tule kahta peliä enempää katsomaan. Naapuriseura käsittääkseni noin viisi vuotta sitten nosti "kolehdilla" pelaajabudjettia liki miljoonalla ja näyttää toimivan. Ilman tuota riskinottoa ei naapurillakaan välttämättä oltaisi liigahuipulla.
Naapuriseura panosti kuulemma ensin myyntiin, en ainakaan henkilökohtaisesti lähtisi uutena omistaja ensimmäiseen kauteen hirveällä riskillä, tässä on muutenkin kuljettu jo monta vuotta heikoilla jäillä.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 527
Vs: Ilveksen nykytilanne

Viime kaudelle ostin kausikortin, tälle kaudelle en ostanut. Miksi? Koska en tykkää, kuinka minulle valehdellaan jatkuvasti seuran tilasta ja asioista. Luottamuksen puute on itselle suurin syy boikotoida, ei henkilöt itsessään, mutta nämä ovat käyneet käsi kädessä kun samat ihmiset siellä tiedotteissa puhuvat. Viime kauden mahalasku ja toimarimme ylimieliset lausunnot oli viimeinen niitti, ja jätin kevään kotipelit käymättä. Tällä kaudella olen jättänyt kotipelit väliin (eilistä lukuunottamatta) ja käynyt vieraspeleissä niin usein kuin olen päässyt. Olen ollut tukemassa joukkuetta, olen jäsen Osastossa ja Sharessa. Kun minä palaan halliin, en palaa nöyränä, vaan luottamuksen seurajohtoon takaisin saaneena. Minulla ei ole mitään hävettävää.
 

koron hukka

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Toivotaan että omistajs vaihtuu,odotan limeä paperiin. Minulle on sama ketä ovat.Palaan taas katsomaan pelejä ja lopetan kiakosta jauhamisen foorumilla.Jauhan siitä hakamettän käytävillä. Ei uusi omistaja sekunnissa mitään muuta,mutta tuo TOIVON parrmmasta. Tältä kaudelta pleijari haaveet ovat lapsellisia. Toivon parempaa ja annan uudelle toimijalle aikaa sekä tukea ostamalla kausareita,en odota mitään kultasadetta vielä seuraavalta kaudelta,muutos riittää.Vasta pitkäjänteinen työ voi tuoda tulosta,pelkkä rahapussi ei tuo mestatuutta,raha auttaa toki olosuhteiden luomisrssa olennaisesti.
Kun katsoo sarjataulukkoa ei Hifk tai Kärpät ole saaneet kuin1-2 voittoa enempi miljuunoillaan.
Häivyn tältä voorumilta jos omistaja vaihtuu ja menen keskustelemaan kiakosta hakamettään tai tammelan torille.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 103
Vs: Ilveksen nykytilanne

Rst83 sanoi:
ipa1970 sanoi:
Olen kuitenkin sitä mieltä että ensikauden joukkueen olisi oltava top-6 että väki löytäisi halliin. Itse odotan että joukkue olisi tyyliin tämän kauden joukkue + "Lindgren", "Rajala", "Koistinen". Ei yleisö pelkkää uutta omistajaa tule kahta peliä enempää katsomaan. Naapuriseura käsittääkseni noin viisi vuotta sitten nosti "kolehdilla" pelaajabudjettia liki miljoonalla ja näyttää toimivan. Ilman tuota riskinottoa ei naapurillakaan välttämättä oltaisi liigahuipulla.
Naapuriseura panosti kuulemma ensin myyntiin, en ainakaan henkilökohtaisesti lähtisi uutena omistaja ensimmäiseen kauteen hirveällä riskillä, tässä on muutenkin kuljettu jo monta vuotta heikoilla jäillä.


Mitä olen kuullut, niin Poju antoi 700 000e pelaajahankintoihin. Siis silloin kun Rautakorpi tuli valmantaan viimeksi Tapparaa. Leinonen on tehnyt sen jälkeen oikeita asioita, ja saanut joukkueen lentoon. Käsittääkseni Ilvekselläkin on myyjiä, mutta vaikea tuollaista tuotetta on myydä.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 106
Vs: Ilveksen nykytilanne

Serve sanoi:
Rst83 sanoi:
ipa1970 sanoi:
Olen kuitenkin sitä mieltä että ensikauden joukkueen olisi oltava top-6 että väki löytäisi halliin. Itse odotan että joukkue olisi tyyliin tämän kauden joukkue + "Lindgren", "Rajala", "Koistinen". Ei yleisö pelkkää uutta omistajaa tule kahta peliä enempää katsomaan. Naapuriseura käsittääkseni noin viisi vuotta sitten nosti "kolehdilla" pelaajabudjettia liki miljoonalla ja näyttää toimivan. Ilman tuota riskinottoa ei naapurillakaan välttämättä oltaisi liigahuipulla.
Naapuriseura panosti kuulemma ensin myyntiin, en ainakaan henkilökohtaisesti lähtisi uutena omistaja ensimmäiseen kauteen hirveällä riskillä, tässä on muutenkin kuljettu jo monta vuotta heikoilla jäillä.


Mitä olen kuullut, niin Poju antoi 700 000e pelaajahankintoihin. Siis silloin kun Rautakorpi tuli valmantaan viimeksi Tapparaa. Leinonen on tehnyt sen jälkeen oikeita asioita, ja saanut joukkueen lentoon. Käsittääkseni Ilvekselläkin on myyjiä, mutta vaikea tuollaista tuotetta on myydä.

Siis Leinonen on vahvistanut jossain fani-illassa jne että palkkasivat usean myyjän parantamaan myyntiä. Toki omistajat siellä myös antoivat rahaa pelaajabudjettiin.
 

Rst83

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
439
Vs: Ilveksen nykytilanne

Serve sanoi:
Rst83 sanoi:
ipa1970 sanoi:
Olen kuitenkin sitä mieltä että ensikauden joukkueen olisi oltava top-6 että väki löytäisi halliin. Itse odotan että joukkue olisi tyyliin tämän kauden joukkue + "Lindgren", "Rajala", "Koistinen". Ei yleisö pelkkää uutta omistajaa tule kahta peliä enempää katsomaan. Naapuriseura käsittääkseni noin viisi vuotta sitten nosti "kolehdilla" pelaajabudjettia liki miljoonalla ja näyttää toimivan. Ilman tuota riskinottoa ei naapurillakaan välttämättä oltaisi liigahuipulla.
Naapuriseura panosti kuulemma ensin myyntiin, en ainakaan henkilökohtaisesti lähtisi uutena omistaja ensimmäiseen kauteen hirveällä riskillä, tässä on muutenkin kuljettu jo monta vuotta heikoilla jäillä.


Mitä olen kuullut, niin Poju antoi 700 000e pelaajahankintoihin. Siis silloin kun Rautakorpi tuli valmantaan viimeksi Tapparaa. Leinonen on tehnyt sen jälkeen oikeita asioita, ja saanut joukkueen lentoon. Käsittääkseni Ilvekselläkin on myyjiä, mutta vaikea tuollaista tuotetta on myydä.
"Olimme eilen aitiossa katsomassa Tappara-HIFK- ottelua ja Leinosen Mikki piipahti aitiossa ennen ottelun alkua ja juteltiin siitä mitä tapahtui noin viisi vuotta sitten kun Tapparan uusi nousu alkoi. Mikki kertoi että tehtiin päätös palkata myyntiin lisää ihmisiä ja nousseen yritysmyynnin seurauksena oli varaa panostaa pelaajabudjettiin enemmän." Lainaus jatkoajan puolelta.

Meillähän on jo kohtuu hyvä runko joukkueessa ensikaudelle etunenässä Keränen ja Sandell, näiden ympärille on jo hyvä rakentaa...
 

Paatelainen

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tämä boikotoija palasi piitkän tauon jälkeen eilen halliin tukemaan muutosta. Ostan samantein kaikkiin loppukauden kotiotteluihin liput ja palaan halliin, jos muutos tapahtuu niin kuin nyt vahvasti näyttää. Kausikortti lähtee ensi kaudeksi myös tilaukseen oli sitten uusien omistajien joukossa ketä tahansa.

Toivon malttia alkuun uusille omistajille ja ettei kulupuoli lähde käsistä. Hallin saaminen takaisin vetovoimaiseksi pitkässä juoksussa ei ole helppoa siksi alavireiseksi homma on päässyt. Nyt täytyy vaan unohtaa menneet ja keskittyä tulevaan, sama pätee uusiin omistajiin kuin faneihinkin. Toivotaan että joukkueen omistussuhteet ovat tulevaisuudessa täysin toisarvoinen asia ja keskustelu siirtyy taas pelillisiin asioihin.
 

NoGood

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
234
Vs: Ilveksen nykytilanne

Rst83 sanoi:
Meillähän on jo kohtuu hyvä runko joukkueessa ensikaudelle etunenässä Keränen ja Sandell, näiden ympärille on jo hyvä rakentaa...

Kannattaa muistaa, että Keränen voi option turvin vaihtaa Suomen maisemat hieman rahakkaampiin.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen nykytilanne

Baloun sanoi:
Siis Leinonen on vahvistanut jossain fani-illassa jne että palkkasivat usean myyjän parantamaan myyntiä.

Ilveksen toimistolla on ollut ihan tarpeeksi myyjiä, eli määrästä ei ole jäänyt kiinni. Ehkä sitten laadusta ja asenteesta.

On kohtuutonta odottaa, että Ilves heti ensi kaudella nousisi mitalipeleihin. Lähtötilanne on niin huono, että rakennustyö vaatii aikaa ja pitkäjänteisyyttä. Mutta toisaalta yleisö vaivautuu halliin katsomaan vain menestyvää joukkuetta. Tässä on dilemma, jonka kanssa jokainen ammattilaisseura joutuu painimaan. Siksi Ilveksenkin filosofiana pitää olla se, että jokainen kausi on aina potentiaalinen menestyskausi, kuten olen viimeiset yli 10 vuotta vaatinut. Uusi pääomistaja ei heti ensimmäisenä vuonna voi ottaa kohtuuttomia taloudellisia riskejä, ettei käy kuten Espoossa, mutta kaikki pitää kuitenkin tehdä parhaalla mahdollisella ammattitaidolla aina hallituksen puheenjohtajasta fysioterapeuttiin asti. Valmennuksellisesti Ilveksen pitää kulkea evoluution aallonharjalla ja mieluusti jopa innovaattorina. Liigassa joukkueet menevät melkein joka kevät uusiksi, ja pitkäjänteisyys tarkoittaakin sitä, että kun taustat ovat kunnossa, joka vuosi on mahdollista koota taas uusi menestyvä joukkue.
 

Rst83

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
439
Vs: Ilveksen nykytilanne

NoGood sanoi:
Rst83 sanoi:
Meillähän on jo kohtuu hyvä runko joukkueessa ensikaudelle etunenässä Keränen ja Sandell, näiden ympärille on jo hyvä rakentaa...

Kannattaa muistaa, että Keränen voi option turvin vaihtaa Suomen maisemat hieman rahakkaampiin.
Kyllä muistissa on, mutta toivotaan että Ilveksen vetovoima kasvaa toimiston/omistajien tuuletuksen myötä niin paljon jotta saadaan nämä omat huippu kasvatit pidettyä joukkueessa ja edes osa houkuteltua takaisin nyt on aika lähteä pelaajienkin mukaan muutokseen
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 768
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kyllä minä ainakin uskon että boikotoinnilla vaikutuksensa oli. Se ei ehkä ollut ratkaisevaa, mutta loi
kuitenkin painetta siihen että Vincent tosiaan asetettiin tilanteeseen jossa oli pakko päättää kolmesta huonosta vaihtoehdosta eli myynnin, konkurssin ja lisärahoituksen väliltä.

Vielä keväällähän Vincent uhosi omistavansa Ilveksen ikuisesti ja muistutti että hänen suvussaan ollaan erittäin pitkäikäisiä. Varsin nopeasti se mieli sitten muuttuikin kun yleisökato alkoi konkretisoitua luvuiksi.

Katsotaan nyt, mutta voisi olla tosiaan niin että vajaan viikon tällä yli 800 sivua pitkällä ketjulla olisi ensimmäustä kertaa optimistisempi sävy ja tulevaisuutta voisi odottaa vähän myönteisemmin.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
Vs: Ilveksen nykytilanne

toskala sanoi:
Kyllä minä ainakin uskon että boikotoinnilla vaikutuksensa oli.

Jos uskot asian olevan näin, ovat siis yhteistyökumppanit, klubilaiset, Ilves Pool, kausikorttilaiset ja irtolipun ostajat vuosien saatossa hidastaneet kauppojen syntyä tukemalla organisaatiota.

toskala sanoi:
Se ei ehkä ollut ratkaisevaa, mutta loi
kuitenkin painetta siihen että Vincent tosiaan asetettiin tilanteeseen jossa oli pakko päättää kolmesta huonosta vaihtoehdosta eli myynnin, konkurssin ja lisärahoituksen väliltä.

Mites vaihtoehto neljä? Eli toiminnan supistaminen entisestään sisään tulevan rahavirran mukaiseksi?

toskala sanoi:
Vielä keväällähän Vincent uhosi omistavansa Ilveksen ikuisesti ja muistutti että hänen suvussaan ollaan erittäin pitkäikäisiä. Varsin nopeasti se mieli sitten muuttuikin kun yleisökato alkoi konkretisoitua luvuiksi.

Mitähän viime kevään ja kesän aikana mahdollisesti tapahtui, että se mieli näin muuttui? Jos Manngard on keväällä sanonut, että ei myy mutta kesällä olikin jo valmis myymään, niin mitäs ihmettä?
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 930
Vs: Ilveksen nykytilanne

Itsekkin uskon, että katsojakato on edesauttanut kauppojen syntyä. Yleinen huoli Ilveksen tulevaisuudesta on varmasti ollut yksi suurimmista syistä miksi kaupat tullaan tekemään.
Voidaan miettiä näinkin päin yliammuttuna, että mitä jos pari viime kautta ja tämäkin kausi vedettäis jollain 6000 katsojakeskiarvolla samoilla rostereilla samoilla peliesityksillä ja samoilla pisteillä, niin olisiko kauppoja tuloillaan. Tuskin olisi. Mutta aivan se ja sama, mitäs näistä kinaamaan, pääasia, että kaupat tulee!!!
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 524
Vs: Ilveksen nykytilanne

toskala sanoi:
Kyllä minä ainakin uskon että boikotoinnilla vaikutuksensa oli. Se ei ehkä ollut ratkaisevaa, mutta loi
kuitenkin painetta siihen että Vincent tosiaan asetettiin tilanteeseen jossa oli pakko päättää kolmesta huonosta vaihtoehdosta eli myynnin, konkurssin ja lisärahoituksen väliltä.

Vielä keväällähän Vincent uhosi omistavansa Ilveksen ikuisesti ja muistutti että hänen suvussaan ollaan erittäin pitkäikäisiä. Varsin nopeasti se mieli sitten muuttuikin kun yleisökato alkoi konkretisoitua luvuiksi.

Katsotaan nyt, mutta voisi olla tosiaan niin että vajaan viikon tällä yli 800 sivua pitkällä ketjulla olisi ensimmäustä kertaa optimistisempi sävy ja tulevaisuutta voisi odottaa vähän myönteisemmin.

Eiköhän sitä suurinkin jääräpää ymmärrä muutoksen olevan pakko, kun väkimäärä on parin tonnin lukemissa pääsarjajääkiekko-ottelussa. Siinä loppuu mielikuvitus suurinmaltakin visionääriltä. Vielä kun hän ymmärtää kenen ne tappiot on taas tavalla tai toisella kuitattava. Voi myös olla, että myynnin kieltäminen on myyntitaktiikkaa, tai vaan defenssi. Ehkä jopa pelkoa. Mene ja tiedä.

Asiat kuitenkin näyttävät menevän suuntaan, ettei omistus valu kauas, se voi olla osalle sisäpiirijampoista helpottava tieto. Toivoa vain sopii, että muutos tehdään oikeasti, ei vain paperilla. Se on varmasti hyvä, että kuitataan velat pois, mutta Ilveksessä on paljon kehitettävää, jotta se saadaan menestymään. Paljon täytyy kuroa umpeen, jotta voidaan mennä muista ohi. Muutoksen on näyttävä muuallakin kuin paperilla, ja se on pitkä prosessi.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen nykytilanne

toskala sanoi:
Vielä keväällähän Vincent uhosi omistavansa Ilveksen ikuisesti ja muistutti että hänen suvussaan ollaan erittäin pitkäikäisiä. Varsin nopeasti se mieli sitten muuttuikin kun yleisökato alkoi konkretisoitua luvuiksi.

Manngard kommentoi konkurssihuhuja sanomalla: "Valheelliset jutut häiritsevät minua. Epäilijöitä on aina, mutta Ilves elää ainakin niin kauan kuin minä olen hengissä."

Itse en muista, että Vinnie olisi sanonut pitävänsä Ilveksen ikuisesti.

Mutta oli odotettavissakin, että boikotoijat yrittävät tehdä itsestään muutoksen liikkeellepanevan voiman. Samalla tavalla nukkuvat äänestäjätkin pettävät itseään.

Boikotoijien joukossa on myös Ilveksen haudankaivajia, jotka nyt joutuvat pettymään, kun Ilves-Hockey Oy ei ajaudukaan konkurssiin.

Pettymään joutuvat myös messiasuskovaiset, sillä valojen sammuminen siirtyy yhä kauemmas tulevaisuuteen.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 527
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kukaan ei tunnu nostavan itseään jalustalle siinä määrin missä jäsen Brooks, mutta niin vain taitaa käsillä oleva omistajuudenvaihdos olla ainutlaatuinen tilaisuus tehdä niin ja haalia huomiota itselleen. Kannattajien jakaminen hyviin ja huonoihin ja siihen liittyvä mustavalkoinen maailmankuva on toki tuttua kuultavaa eri kanavista aiemmilta kausilta. Nyt kun omistajuus on vaihtumassa ja uusi aika alkamassa, niin on hauskaa että tämä jaottelu tuntuu kannattajien keskuudessa elävän monen mielessä ja kuinka vaikea siitä näyttää olevan päästä yli.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 524
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
toskala sanoi:
Vielä keväällähän Vincent uhosi omistavansa Ilveksen ikuisesti ja muistutti että hänen suvussaan ollaan erittäin pitkäikäisiä. Varsin nopeasti se mieli sitten muuttuikin kun yleisökato alkoi konkretisoitua luvuiksi.

Manngard kommentoi konkurssihuhuja sanomalla: "Valheelliset jutut häiritsevät minua. Epäilijöitä on aina, mutta Ilves elää ainakin niin kauan kuin minä olen hengissä."

Itse en muista, että Vinnie olisi sanonut pitävänsä Ilveksen ikuisesti.

Mutta oli odotettavissakin, että boikotoijat yrittävät tehdä itsestään muutoksen liikkeellepanevan voiman. Samalla tavalla nukkuvat äänestäjätkin pettävät itseään.

Boikotoijien joukossa on myös Ilveksen haudankaivajia, jotka nyt joutuvat pettymään, kun Ilves-Hockey Oy ei ajaudukaan konkurssiin.

Pettymään joutuvat myös messiasuskovaiset, sillä valojen sammuminen siirtyy yhä kauemmas tulevaisuuteen.

Halusit tai et, muutos on todennäköisesti lähtenyt liikkeelle siitä ettei tuote mene kaupaksi. Ei ole asiakkaan vika jos tuote ei myy. Potentiaalinen asiakas ei ole haudankaivaja, vaan haudasta nousemisen mahdollistaja. Haudan ovat kaivaneet Ilves Hockeyn johdossa tunaroineet henkilöt.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 359
Vs: Ilveksen nykytilanne

Onpa keskustelun henki syyttelevä, riitaisa ja kuppikuntia edistävä.
Kaikki tämä juuri silloin kun tunnelin päässä vihdoinkin näkyy valoa.

Lopetetaan toisten syyttely ja aletaan kannattajina vetää yhtä köyttä,
viisastella ja kinata ehditään jos uudistus kaatuu.

Siihen asti positiivisuutta esiin, kun siihen vihdoinkin on aihetta!
 
Ylös