Ilveksen kokoonpano 2022-2023

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 525
Tota haluatko kertoa mulle ketkä ovat nämä Kärppien maaliahneet laiturit. Kun kerta ovat timanttia siellä.
En ole jurgen, mutta vastaan silti:

-Leskinen parhaalla kaudellaan 29 maalia.
-Junttila parhaimmillaan 19 maalia kahtenakin kautena.
-Emanuelsson 19 maalia viime kaudella.
-Turunen 20 maalia kahtena kautena peräkkäin.
-Lisäksi kolmosketjulaiset Björkqvist ja Koivunen 11 maalin kaudet mieheen, eli vastaavia lukemia, kuin Odenilla.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 543
En ole jurgen, mutta vastaan silti:

-Leskinen parhaalla kaudellaan 29 maalia.
-Junttila parhaimmillaan 19 maalia kahtenakin kautena.
-Lisäksi kolmosketjulaiset Björkqvist ja Koivunen 11 maalin kaudet mieheen, eli vastaavia lukemia, kuin Odenilla.
Boldasin tuolta juurikin sitä mun pointtia.
Viime kausi ei vakuuta.

-Emanuelsson 19 maalia viime kaudella. (Saman verran kuin Suomi)
-Turunen 20 maalia kahtena kautena peräkkäin. (Eemeli Suomi teki samoilla kausilla 18 ja 26 maalia)
 
  • Tykkää
Reactions: GNR

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 525
Boldasin tuolta juurikin sitä mun pointtia.
Viime kausi ei vakuuta.

-Turunen 20 maalia kahtena kautena peräkkäin. (Eemeli Suomi teki samoilla kausilla 18 ja 26 maalia)
Joo, mutta kenellä kaikilla Ilveksestä on edes mahdollisuus yltää tuollaisiin lukemiin? Kuinka monelta Eemelin lisäksi voi realistisesti odottaa edes 15 maalin ylitystä tällä kaudella?
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 543
Joo, mutta kenellä kaikilla Ilveksestä on edes mahdollisuus yltää tuollaisiin lukemiin? Kuinka monelta Eemelin lisäksi voi realistisesti odottaa edes 15 maalin ylitystä tällä kaudella?
Mahdollisia 15 maalin ylittäviä ei ole kamalasti. Väittäisin, että Ilveksessä on juurikin hyvin monta näitä 10-15 maalin kavereita.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 040
Itse näkisin näin laiturit:

Suomi +15 maalia
Oden 5-10 maalia
Tuulola +10 maalia
Haapala 5-10 maalia
Päkkilä alle 5 maalia
Ruokonen alle 5 maalia
Ikonen +10 maalia
Räty alle 10 maalia
Nyman alle 10 maalia
Nalli alle 5 maalia
Bau ei maaleja
Järventie 1-3 maalia
Korhonen ei maaleja
Kos 1-3 maalia

Keskushyökkääjät:

Sebok 5-10 maalia
Mäntykivi 5-10 maalia
Kontiola 10-15 maalia
Tikka 5-10 maalia
Mieho alle 5 maalia
Virtanen alle 5 maalia
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 543

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Senttereistä höpöttäminen kannattaa nyt lopettaa. Neljä laatusentteriä joukkueessa, joista 3/4 vakuuttanut tähän mennessä. Jos Kontiola on parempi kuin viime kaudella ja Sebok sekä Tikka h
Lehtisen arviot Ilveksen pelaajista. Mielestäni hyvin kirjoitettu.

Juu, hyvät arviot kaiken kaikkiaan.

Masinille yksi tähti enemmän. Hyväksytään se, että Masinin pelaajatyypillä ei vain ole mahdollisuutta viiteen tähteen, koska hyökkäyspään tehoja ei käytännössä ole, mutta kyllä senkin pelaajatyypin parhaimmiston täytyy neljä tähteä ansaita ja sitä parhaimmistoa Masin tässä sarjassa edustaa.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 081
Itse näkisin näin laiturit:

Suomi +15 maalia
Oden 5-10 maalia
Tuulola +10 maalia
Haapala 5-10 maalia
Päkkilä alle 5 maalia
Ruokonen alle 5 maalia
Ikonen +10 maalia
Räty alle 10 maalia
Nyman alle 10 maalia
Nalli alle 5 maalia
Bau ei maaleja
Järventie 1-3 maalia
Korhonen ei maaleja
Kos 1-3 maalia

Keskushyökkääjät:

Sebok 5-10 maalia
Mäntykivi 5-10 maalia
Kontiola 10-15 maalia
Tikka 5-10 maalia
Mieho alle 5 maalia
Virtanen alle 5 maalia
Raskas kausi tulossa, Bapi ja 70 maalia lähti runkosarjasta.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 647
Lehtisen arviot Ilveksen pelaajista. Mielestäni hyvin kirjoitettu.

Eemeli Suomesta "Viiden viime runkosarjan pistekeskiarvo on 46."
On se kova.
Oli ihan hyvin kirjoitettu. Tuulolan esittelyn kun luki niin mieleen tuli että tällä kaudella varmaan muutaman kerran nähdään tilastorivi Tuulola (Jokipakka, Kontiola) YV

Toki tuo YV on itseltäni hieman toiveajattelua.
 

Aho26

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
798
Lehtisen arviot Ilveksen pelaajista. Mielestäni hyvin kirjoitettu.

Eemeli Suomesta "Viiden viime runkosarjan pistekeskiarvo on 46."
On se kova.
Muuten iha ok Tapparan miehen kirjoittamiksi arvosteluiksi, mut Konnalle ainakin yksi tähti lisää.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 543
Muuten iha ok Tapparan miehen kirjoittamiksi arvosteluiksi, mut Konnalle ainakin yksi tähti lisää.
Joo vaikka Lehtinen on Tapparan mies on hän kyllä yksi tämän maan parhaimpia tässä hommassa mun mielestä. Arvioi mun mielestä ihan oikein Jori Lehterän liigan parhaaksi pelaajaksi ja Jokipakan parhaaksi puolustajaksi.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 546
Itse näkisin näin laiturit:

Suomi +15 maalia
Oden 5-10 maalia
Tuulola +10 maalia
Haapala 5-10 maalia
Päkkilä alle 5 maalia
Ruokonen alle 5 maalia
Ikonen +10 maalia
Räty alle 10 maalia
Nyman alle 10 maalia
Nalli alle 5 maalia
Bau ei maaleja
Järventie 1-3 maalia
Korhonen ei maaleja
Kos 1-3 maalia

Keskushyökkääjät:

Sebok 5-10 maalia
Mäntykivi 5-10 maalia
Kontiola 10-15 maalia
Tikka 5-10 maalia
Mieho alle 5 maalia
Virtanen alle 5 maalia
Ei nämä välttämättä kauas kosahda ja pakkien maalithan tästä tietysti puuttuu. Odenille odotan yli 10 börsää, viime kaudella melko ryppäässä maalinsa niin jos nyt tulisi tasaisemmin. Sebok teki viime kaudella 11 ja nyt vaikuttanut jopa maalitykiltä harkkapeleissä, että tekee 15 tällä kaudella. Mäntykivi tekee yli 10 myös. Tuulolakin saisi ainakin sen 15 tehdä.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Maalipörssin kärki top 3;

Suomi; 15-20
Tuulola 12-16
Mäntykivi 12-15

Sitten tasanen iso joukko ~10
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 546
Joo, mutta kenellä kaikilla Ilveksestä on edes mahdollisuus yltää tuollaisiin lukemiin? Kuinka monelta Eemelin lisäksi voi realistisesti odottaa edes 15 maalin ylitystä tällä kaudella?
Viime kauteen ja kaverien ikään ja nousukäyrään peilaten Mäntykivellä ja Odenilla. Ja jos Tuulola rikkoi tuon jo teini-iässä niin ehdottomasti nykyään Ilveksen laadukkaassa joukkueessa pitäisi siihen pystyä.

Sebok teki viime kaudella 11 maalia vaikka ei tietojen mukaan käytännössä pystynyt laukomaan ollenkaan pitkälle kauteen. Jos hieman realistisuudesta poiketaan niin ei tuo Tikalle ja Ikosellekkaan todellakaan ole mahdoton määrä.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 708
Ei varmasti ole käytetty 2,8 miljoonaa euroa tuohon kokoonpanoon. Veikkaan myös budjetin elävän, jos katsojamäärät antavat viitteitä positiivisen taloudellisen tuloksen jatkosta.

Kylläkin näin se Jalo taisi yhtiökokouksessa sanoa. Itse en päässyt paikalle, mutta useammasta suusta ja tälläkin palstalla kerrottuna kyse oli nykyisen joukkueen hintalapusta, eikä budjetin koosta. Paikalla olleet voivat tietenkin vielä tarkentaa oliko tuossa mitään väärin tulkinnan mahdollisuutta.
 
Viimeksi muokattu:

Blackwolf

Luottopelaaja
Viestejä
3 686
Kylläkin näin se Jalo taisi yhtiökokouksessa sanoa. Itse en päässyt paikalle, mutta useammasta suusta ja tälläkin palstalla kerrottuna kyse oli nykyisen joukkueen hintalapusta eikä budjetin koosta. Paikalla olleet voivat tietenkin vielä tarkentaa oliko tuossa mitään väärin tulkinnan mahdollisuutta.
Itse voin kyllä hyvinkin uskoa, että rosteriin on upotettu tuon verran rahaa. Ilveksen rotaatioporukka on suhteessa varmasti todella paljon kalliimpi kuin Kärpillä ja Tapparalla, mikä sitten hämää kun joukkue muuten näyttää ”paperilla” sisältävän vähemmän tähtiä.

Hyökkäyksessä Ilveksen rotaatiossa oleva kolmikko Päkkilä, Nalli, Ruokonen ja pakiston Airola, Salmela pelaavat varmasti ihan liigapelaajan palkoilla, eivätkä junnusoppareilla. Noista tulee helposti se reilut 100k ylimääräistä verrattuna Kärppiin ja Tapparaan. Varsinkin Tappara on satsannut kaikki pennoset ”avaukseen”.

Jos siis ajatellaan, että Ilves on käyttänyt 2,8 milliä, ja kärki 3milliä. Huomioidaan, että rotaatiossa on noin 100k ylimääräistä. Päästään siihen, että Ilvekseltä puuttuu kilpailijoihin verrattuna tuo 300k hyökkäyksestä, millä sitten saisi sen ihan tähtiluokan hyökkääjän. Tai vastaavasti kaksi 150k huippupelaajaa.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 978
Itse voin kyllä hyvinkin uskoa, että rosteriin on upotettu tuon verran rahaa. Ilveksen rotaatioporukka on suhteessa varmasti todella paljon kalliimpi kuin Kärpillä ja Tapparalla, mikä sitten hämää kun joukkue muuten näyttää ”paperilla” sisältävän vähemmän tähtiä.

Hyökkäyksessä Ilveksen rotaatiossa oleva kolmikko Päkkilä, Nalli, Ruokonen ja pakiston Airola, Salmela pelaavat varmasti ihan liigapelaajan palkoilla, eivätkä junnusoppareilla. Noista tulee helposti se reilut 100k ylimääräistä verrattuna Kärppiin ja Tapparaan. Varsinkin Tappara on satsannut kaikki pennoset ”avaukseen”.

Jos siis ajatellaan, että Ilves on käyttänyt 2,8 milliä, ja kärki 3milliä. Huomioidaan, että rotaatiossa on noin 100k ylimääräistä. Päästään siihen, että Ilvekseltä puuttuu kilpailijoihin verrattuna tuo 300k hyökkäyksestä, millä sitten saisi sen ihan tähtiluokan hyökkääjän. Tai vastaavasti kaksi 150k huippupelaajaa.

Tässä vertaillaan kokoajan vain hyökkäystä. Ilveksen alakerrassa herrat Langhamer, Jokipakka, Parikka, Lancaster ja Czuczman leikkaavat varmasti budjetista paljon. Halpoja miehiä puolustuksessa eivät ole kuin ehkäpä Lööf, Latvala ja Airola.
 
Ylös