Ilveksen kokoonpano 2021-2022

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 786
Jos verrataan välieräjoukkueisiin tapuun, ifkhon ja lukkoon niin meillä oli aivan liian vähän 25+Ikäisiä, kokeneita ja fyysisesti valmiita pelaajia.
Jos nyt vielä pitää paikkansa että juurikin tuo mainittu kapea nykyosasto lähtenee ja tilalle tulossa konnan lisäksi näitä miehen alkuja niin
ainakin itse ihmettelen isosti.
Toivoa sopii että tulossa on tasonsa kakkossenaksi liigatasolla osoittanut umpisena, esim. Jmj sekä koodinimet ”huhtala”, ”tyrväinen” ja ykköspakki.
Nyt al mukaan näyttää että joukkue on konna ja pojat.
Aivan hemmetisti liikaa amisviiksillä varustettua potentiaalia.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 456
Ilves oli hetken aikaa sinisellä merellä (Blue Ocean Strategy) haaliessaan NHL-varattuja suomalaisnuoria muista organisaatioista tänne. En tiedä olenko havaintoni kanssa hakoteillä, mutta jotenkin vaikuttaa siltä, että muutama muu liigaseura on ottanut mallia tästä lähestymistavasta kasata joukkue. Tämä taas johtaa siihen, että kilpailu näistä nuorista lupauksista on kiristynyt. Olisiko tämä johtanut siihen, että katseet on käännetty ulkomaalaiseen potentiaaliin?

Olisiko Ilves ottanut opiksi case Heponiemestä, josta Kärpät keräsi maasäännön vuoksi täyden siirtokorvauksen eli Heponiemi oli käytännössä ilmainen?

Lööfin ja Johanssonin kohdalla on mahdollisuus samaan, mutta se edellyttää pelaajien kehittämistä sellaiselle tasolle, että NHL-seurat tekevät näiden kanssa sopimuksen.

Hatakkahan voi joukoista poistua jo ensi syksynä hyvän U20-kisaesiintymisen ja osoitetun kehityksen ansiosta. Järventiekin saattaa saada sopimuksen ja roikkua Senatorsin leirityksessä pitkään, mutta uskoisin tällöinkin palaavan lainalle Ilvekseen.
 

Hena

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
293
Jos ja kun naarataan pistepörssin voittaja Ilvekseen niin jo pelkästään se on aika kova juttu kun katsotaan 20 vuotta taaksepäin Ilveksen hankintoja. Toki voin olla väärässäkin. Se ei toki poista sitä että muitakin kovia ei tarvittaisi menestykseen, mutta onhan toi jo pirun kova signaus yksistään.
 

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
3 046
Onko muuten mitään tietoa milloin Ripa tulee kaapista ulos ja kertoo uusista pelureista? Jotain positiivista olis mukava kuulla kun tää vitutus ei taas helpotu....
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 734
Onko muuten mitään tietoa milloin Ripa tulee kaapista ulos ja kertoo uusista pelureista? Jotain positiivista olis mukava kuulla kun tää vitutus ei taas helpotu....

Ei Ripa niistä kerro vaan Koskela. Olisko vapun jälkeen jotain tiedotettavaa....
 

punakone

Luottopelaaja
Viestejä
1 894
Kun vuosien ajan monet ovat nauraneet sille, että Ilveksen pelaajahankinnoista vuosi nimiä etukäteen julkisuuteen, en ihan ymmärrä, miksi olisi yhtään parempi, jos nyt levitellään jonkun sisäpiirin hölösuun paljastamia tietoja.
Jäsen Brooks varmaankin minua tarkoitti jos oikeen ymmärsin..minun tarvi oikeen mennä katsomaan ketä yleensäkkin on Ilveksen toimistolla nykyään töissä..Jalo näytti löytyvän olisinko hänen kans jutellut 2019 viimeksi..sitten löyty Koskela hänen kanssaan vaihdoin kuulumiset ennen Myrrän nimitystä päävalmentajaksi..Rinnettä en tunne..Mattilaa en tunne..Lehtisen kanssa vaihdoin kuulumiset Särkänniemen Ilves tapahtumassa olisko ollut 2019..Ahmavuon monia vuosia sitten..Kulmasen kanssa samaan aikaan kun Lehtisen..Fihl ei valitettavasti kuulu ystävä piiriin..Valkamaa en tunne kun näöltä..

Sitten valmennuksen ydinryhmä...Myrrän kanssa vuosi sitten..Ojasta en tunne henkilökohtaisesti...Saarisen kanssa vaihdettu kuulumisia silloin vielä pelasi...Korhosen kanssa silloin kun Dosty tuli Ilvekseen ja muutaman kerran kaupassa mutta ei mitään Ilvekseen liittyvää..Peltomaan kanssa joskus voitu joku pirtelö juoda mutta ei mitään jääkiekkoon liittyvää vuosia sitten..

Minä en ole ainaskaan mitään vihjeitä saanut Ilveksen sisäpiiristä..enkä tule saamaankaan..
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 119
Mäkiniemi
Zherenko

Suomi - Kontiola - The nimeltä mainitsematon huipputyyppi
Virtanen - Järvinen - Ikonen
Mieho - Ikonen - Järventie
Päkkilä - Saarela - Nalli
Okuliar - Mäntykivi - Oden


Hatakka - Johansson
Elorinne - Parikka
Salmela - Peltola
Airola - Lööf
Aho

Siinäkö se oli...
 

Suurustettu Laatikko

Luottopelaaja
Viestejä
1 777
Aika pitkälti varmaan... Aamulehden jutussa oli lisäksi, että etsitään ainakin kahta hyökkääjää, mutta scouttauksen tason tuntien toiveet eivät ole korkealla. Tuo rosteri ei ole välieräkamaa Joken luotsaamana.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 103
Olen miettinyt, että kumman ottaisi mieluummin kakkossentteriksi, Järvisen vai Koppasen. Molemmat on niin eri tyylisiä, että ihan hemmetin vaikea sanoa. Joona ottaisi isoimman vastuun ylivoimasta, jaksaa vääntää ja veivata. JMJ ottaisi haltuun toisen ylivoimista.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 456
Olen miettinyt, että kumman ottaisi mieluummin kakkossentteriksi, Järvisen vai Koppasen. Molemmat on niin eri tyylisiä, että ihan hemmetin vaikea sanoa. Joona ottaisi isoimman vastuun ylivoimasta, jaksaa vääntää ja veivata. JMJ ottaisi haltuun toisen ylivoimista.

Ottaisin molemmat, vaikka senttereistä olisikin ylitarjontaa. Järvinen menisi tarvittaessa laitaan kaikkien ollessa terveenä Maccellin tapaiseksi pelintekijäksi.
 

Blegifan

Luottopelaaja
Viestejä
2 486
Onhan näitä kokoajan. Nytkin on huudeltu, että "Ilves on aivan varmasti kilpailukykyinen ensi kaudella", by Punakone, "Ykkösketjun laiturina tullaan näkemään kova kaveri jota kukaan ei ole vielä huhuillut" jne.

Sitten jos ihan ei menekään kuten on huudeltu, niin tulee nämä Blegifanit ja muut vihjailemaan ties mistä sisäpiirin jutuista, joita ei ole kuultu ihan suoraan asianomaisilta itseltään, mutta vain parin välikäden kautta. Tämä nyt oli vain yksi esimerkki, ei mitään kyseisiä nimimerkkejä kohtaan. Paljon annetaan ymmärtää ilman villoja.

Tällaista täällä on paljon.
Kyllä, punakone on erittäin luotettava. Häneen kannattaa kyllä uskoa.

Mutta minä. Ihmettelen suuresti foorumin jäseniä. On teitä ketkä uskotte minun puhuvan paskaa ja se on okei minulle. Toiset taas uskovat jopa minun olevan ties mikä kätyri. Uteliaita ollut liikaa yksityisviesteistä lähtien. Ennemmin haluan olla teidän mielestä paskan puhuja kuin ”kätyri” maineessa.

Mutta silti haluan hieman kommentoida. Itseasiassa on aivansama mistä saan tiedot. Aika vähän olen väärässä ollut ja olen aikaisemmin kommentoinut pukukopin fiiliksestä. Naurettu ainoastaan minulle, mutta aika hyvin Myrrä ja kumppanit ovat juonessani mukana. 95% varmoista huhuistani on osunut oikeaan. Juuri ennen EHT mainostin täällä, että joukkueelle on kerrottu uusien pelaajien saapuvan joukkueeseen. Vasta EHT jälkeen julkaistiin sopimukset, mutta sillä aikaa olin jo jäänyt kymmenien bussien alle.

Ei minuun tarvitse luottaa, mutta paskaa en ole kertaakaan puhunut täällä. Kaikki ovat täysin tosi asioita olleet.

Alunperin tauon jälkeen piti jättää huhut taakseni. Ajattelin silti, että foorumi on parantanut tapansa. Niin ei ole ja jatkossa pysyn hiljaa asioista mitä kuulen. En ole kertaakaan puhunut täällä ”Lakatoksista” yms tai kehunut kuinka helvetin kovan joukkueen ilves on saamassa. Hyvän joukkueen toki, mutta ei tasoa Lukko.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 456
Koppanen ja Mieho löysivät äärimmäisen hyvin yhteisen sävelen. Näiden kanssa Antonen sai keskittyä hyökkäämään ja teki kovia tehoja. Tuon kaksikon kanssa esim. Järventie tai Okuliar voisivat myös saada enemmän vapauksia pelata vahvuuksillaan.

Jos Koppanen on Suomeen palaamassa, kyllä hänet täytyisi tavalla tai toisella saada Ilveksen riveihin. Nyt alkaa olla vain hiljalleen rivit täynnä, kun sentteriosastolla ovat jo Kontiola, Virtanen, Ikonen ja Saarela. Samalle tontille ovat tarvittaessa tarjolla Mieho ja Mäntykivi sekä Huhtala, jos huhut pitävät paikkaansa. Pakko luottaa siihen, että Ikoseltakin saadaan ulosmitattua ensi kaudella paljon nähtyä enemmän.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 103
Jep. Toi Mäntykiven sainaaminen ei oikein itselle aukea. Näillä muilla huhutuilla on ominaisuuksia, jotka pystyy näkemään hyvin Ilvekseen sopiviksi, mutta mikä tämän Mäntykiven pointti tässä kokonaisuudessa on. Mielellään toki olen väärässä tässä.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 103
Kyllä, punakone on erittäin luotettava. Häneen kannattaa kyllä uskoa.

Mutta minä. Ihmettelen suuresti foorumin jäseniä. On teitä ketkä uskotte minun puhuvan paskaa ja se on okei minulle. Toiset taas uskovat jopa minun olevan ties mikä kätyri. Uteliaita ollut liikaa yksityisviesteistä lähtien. Ennemmin haluan olla teidän mielestä paskan puhuja kuin ”kätyri” maineessa.

Mutta silti haluan hieman kommentoida. Itseasiassa on aivansama mistä saan tiedot. Aika vähän olen väärässä ollut ja olen aikaisemmin kommentoinut pukukopin fiiliksestä. Naurettu ainoastaan minulle, mutta aika hyvin Myrrä ja kumppanit ovat juonessani mukana. 95% varmoista huhuistani on osunut oikeaan. Juuri ennen EHT mainostin täällä, että joukkueelle on kerrottu uusien pelaajien saapuvan joukkueeseen. Vasta EHT jälkeen julkaistiin sopimukset, mutta sillä aikaa olin jo jäänyt kymmenien bussien alle.

Ei minuun tarvitse luottaa, mutta paskaa en ole kertaakaan puhunut täällä. Kaikki ovat täysin tosi asioita olleet.

Alunperin tauon jälkeen piti jättää huhut taakseni. Ajattelin silti, että foorumi on parantanut tapansa. Niin ei ole ja jatkossa pysyn hiljaa asioista mitä kuulen. En ole kertaakaan puhunut täällä ”Lakatoksista” yms tai kehunut kuinka helvetin kovan joukkueen ilves on saamassa. Hyvän joukkueen toki, mutta ei tasoa Lukko.

Älä hermostu. Mun pointti on se, että foorumilla kirjoitteluihin kannattaa suhtautua kriittisesti. Nämä on kuitenkin vain nimimerkkejä. Minua ihmetyttää tämä mielensäpahoittamisen meininki. Jos on asiaa, niin kertoo sen suoraan rehellisesti. Jos joku kysyy siitä jotain, eikä heti osta kaikkea pureksimatta, niin on vähintäänkin naurettavaa heti vedellä hihasta "mä lähden menee kun mua ei uskota" -kortti.

Arvostus on teikäläistä ja punakonetta kohtaan kova. Mut kai teiltäkin kysyä saa, että mistäs kuulit. Rikkinäistä puhelinta kun mahtuu matkan varrelle.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 119
Jep. Toi Mäntykiven sainaaminen ei oikein itselle aukea. Näillä muilla huhutuilla on ominaisuuksia, jotka pystyy näkemään hyvin Ilvekseen sopiviksi, mutta mikä tämän Mäntykiven pointti tässä kokonaisuudessa on. Mielellään toki olen väärässä tässä.
Hän on sentteri.. meillä on siis sentteri laittaa kaukaloon, kun kaikki 4 vakiosentteriä eivät ole käytettävissä. Ehkä se idea on tämä.
 

Cream

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
725
Koppanen olisi täydellinen kolmossena. Luotettava ja toisi myös apua tämän kauden perisyntiin, aloituksiin.

Ei ole mikään näkyvä väläyttelijä, mutta sitäkin luotettavampi. Antaa myös laitureilleen enemmän vapauksia toteuttaan itseään.
 
Ylös