Ilveksen kokoonpano 2021-2022

punakone

Luottopelaaja
Viestejä
1 894
Se mitä olen kuullut muutaman toimarin suusta niin veikkaus oli heillä että ensi kauden pelaaja palkat tulevat laskemaan 20-30% sen verran raskas kauden vienti on ollut.Tällä oletuksella SHL vetovoiman luulisi kiihtyvän jos mittariksi otetaan Liiga..minulle ainaskin herää kysymys jos palkat Liigassa laskevat mikä tänne ajaa Ruitsalaisia pelaajia?..parempi sarja?..huonompi palkka?..valmennus?..aktiivisempi pelitapa lähempänä NHL:älä?..jokin muu?

Luulisi että Ilomäki ja kumppanit pysyisivät visusti Lahden tuolla puolen jos se raha ratkaisee..
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 103
Se mitä olen kuullut muutaman toimarin suusta niin veikkaus oli heillä että ensi kauden pelaaja palkat tulevat laskemaan 20-30% sen verran raskas kauden vienti on ollut.Tällä oletuksella SHL vetovoiman luulisi kiihtyvän jos mittariksi otetaan Liiga..minulle ainaskin herää kysymys jos palkat Liigassa laskevat mikä tänne ajaa Ruitsalaisia pelaajia?..parempi sarja?..huonompi palkka?..valmennus?..aktiivisempi pelitapa lähempänä NHL:älä?..jokin muu?

Luulisi että Ilomäki ja kumppanit pysyisivät visusti Lahden tuolla puolen jos se raha ratkaisee..

Saadaanko tästä uusi selitys ensi kauden vaisulle rosterille? Malliesimerkki siitä mitä kirjoitin alkuillasta. Syväkurkut tulevat vihjailemaan omiin ns. sisäpiirin lähteisiinsä peilaten, että nyt on tiukat ajat.

"Muutama toimari" on muuten paljon. Mitkä joukkueet?
 

Kartsa75

Rivipelaaja
Viestejä
12
Minä olen edelleen sitä mieltä että joukkue pitää rakentaa. Siihen voidaan ostaa hyviä pelaajia ,mutta siitä huolimatta ne ketjut pitää rakentaa niin että ne toimii. Ilveksessä hyvänä esimerkkinä Saarelan ketju jossa kemiat toimi. Toinen asia oli että riittikö jätkillä voima pelata. Toi ykkönen ehkä on helppo jos Suomen ja Kontiolan homma toimii niin siihen kolmas pyörä.
 

Simultaanieläin

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
543
Sitten tulkitsen punakoneen viestit niin, että Järvinen ja Ilomäki kannattaa unohtaa eikä Ruotsista kannata odotella muitakaan kovia nimiä. Tuskin Saksastakaan, ellei esimerkiksi Huhtalalla ole painavia yksityiselämään liittyviä syitä palata huonommista palkoista huolimatta. Suomen sisäiset siirrot taas enemmän tai vähemmän tiedetään jo. Tsekistä ja vielä vähemmän Slovakiasta ei saatane ns. varmoja kortteja. En odottele siis liikoja ja pitäisin kyllä jäitä hatussa.
Toisaalta se, että meillä on kilpailukykyinen joukkue kun kausi alkaa, viitannee siihen, että siihen mennessä on käynyt selville etteivät muutkaan ole juuri suuria vonkaleita kalastaneet...
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 103
Sitten tulkitsen punakoneen viestit niin, että Järvinen ja Ilomäki kannattaa unohtaa eikä Ruotsista kannata odotella muitakaan kovia nimiä. Tuskin Saksastakaan, ellei esimerkiksi Huhtalalla ole painavia yksityiselämään liittyviä syitä palata huonommista palkoista huolimatta. Suomen sisäiset siirrot taas enemmän tai vähemmän tiedetään jo. Tsekistä ja vielä vähemmän Slovakiasta ei saatane ns. varmoja kortteja. En odottele siis liikoja ja pitäisin kyllä jäitä hatussa.
Toisaalta se, että meillä on kilpailukykyinen joukkue kun kausi alkaa, viitannee siihen, että siihen mennessä on käynyt selville etteivät muutkaan ole juuri suuria vonkaleita kalastaneet...

Eijjjumalauta. Älä nyt ihan noin totuutena ota jonkun random-nimimerkin viestejä.
 

punakone

Luottopelaaja
Viestejä
1 894
Saadaanko tästä uusi selitys ensi kauden vaisulle rosterille? Malliesimerkki siitä mitä kirjoitin alkuillasta. Syväkurkut tulevat vihjailemaan omiin ns. sisäpiirin lähteisiinsä peilaten, että nyt on tiukat ajat.

"Muutama toimari" on muuten paljon. Mitkä joukkueet?
Meinasin jo aukaista asiaa enemmän mutta lopetan tähän.. random-nimimerkki lähtee tauolle...turha jankata ja jankata..
 

Simultaanieläin

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
543
Olen niin vanha, että muistan ajan kun Pravdaa lukivat kremnologit suurennuslasilla ja yrittivät tulkita sieltä Neuvostojohdon viestejä. Eikö siten ole luonnollista, että minä taas yritän tulkita punakoneen viestejä...
Vakavasti puhuen, punakone ei ole mikään randomi nimimerkki, vaan selvästi asioista perillä sekä aiemmin oikeaan osunut. Luulen olevani oikeassa, mutta olen mielelläni väärässä, kuten nuorilla näyttää olevan tapana sanoa.
 

Ipoori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
281
Saadaanko tästä uusi selitys ensi kauden vaisulle rosterille? Malliesimerkki siitä mitä kirjoitin alkuillasta. Syväkurkut tulevat vihjailemaan omiin ns. sisäpiirin lähteisiinsä peilaten, että nyt on tiukat ajat.

"Muutama toimari" on muuten paljon. Mitkä joukkueet?
No nyt se näköjään jo alkaa.. Nimimerkit joilla kaveruussuhteita toimistoon tulevat jo nyt selittelemään ens kauden joukkuetta.. Tiukat ajat.. 100 joukkuetta ennen ilvestä apajilla yms..
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 450
Ei kai DEL:ssa tänäkään päivänä pääse koville ansioille kuin kärkinimet. Huhtala pelaa pienessä roolissa, joten ei kai tämmöisissä tule mitään palkanmaksukykyyn liittyviä ongelmia.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 746
Siis nyt oikeasti niitä valoja päälle! Toinen kirjoittaa yleisellä tasolla Liigan mahdollisesta palkkatasojen tippumisesta, mikä voi hyvinkin olla täyttä faktaa. Eikä varmasti edes vain Liigassa, mutta myös muualla riippuen seurojen taloudellisesta tilanteesta.

Tämä sitten heti osataan kääntää selittelyksi, ettei Ilvekseen voi tulla enää ns "nimimiehiä".
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Palkat oletettavasti laskevat kaikissa sarjoissa. Jopa NHL:ssä tulee jonkin verran ongelmia, kun palkkakatto ei nyt nousekaan.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 103
Palkat oletettavasti laskevat kaikissa sarjoissa. Jopa NHL:ssä tulee jonkin verran ongelmia, kun palkkakatto ei nyt nousekaan.

Jep juuri näin, tähän ei Einsteinia tarvita. Ilves kilpailee ensi kaudella vain Suomen Liigassa. Riittää kun on parempi kuin samassa sarjassa kilpailevat jengit.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 746
Luultavasti koska heillä on parempi TV sopimus kun liigalla?

Siis itse en usko Liigan ja SHL:n välillä tapahtuu mitään mullistavaa eroa, koska SHL oli ja pysyy paremmin maksavana sarjana riippumatta palkkatasojen tippumisesta.

Ruotsalaiset B/C korin kaverit tulevat mielellään Liigaan, koska ovat huomanneet Liigan olevan hyvä portti isompiin tienesteihin, vaikka vuosi tai pari pitää "kärvistellä" pienemmällä korvauksella. Viimeinen hyvä esimerkki tästä on Ässien Wänström´, kuka teki juuri KHL sopimuksen. Lukon Press taasen tulee todennäköisesti triplaaman palkkansa, jos ei sitten yritä ensi kautta P-Amerikassa.

Enivei ei niille kaikille Suomalaisille ole tilaa SHL:ssä, joten kyllä niitä hyviä pelaajia joutuu "tyytymään" myös Liigan kaukaloihin.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Jep juuri näin, tähän ei Einsteinia tarvita. Ilves kilpailee ensi kaudella vain Suomen Liigassa. Riittää kun on parempi kuin samassa sarjassa kilpailevat jengit.

Näistä palkkojen tippumisista oli ihan uutista tällä viikolla. Oliko Jypin Viitanen, joka maalaili rivimiehille jopa 50 prosentin palkanalennusta?
 
Ylös