Helsingin IFK

Simma

Luottopelaaja
Viestejä
1 286
Mitäs, jos sielä olis miehiä tanssimassa, onko nekin likanen setämies sinne palkannu silmiä miellyttään.
No olishan se vaihtelua nykyiseen. Ideahan tässä nyt kuitenkin oli se, että siellä ei olisi ketään hetkuttamassa persettään. Mutta toivotavasti nautit sitten näistä miestanssijoista, kun kerran nautit naistanssijoistakin.
 

Pika1

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
No hyvä , jos on sinulle ihan sama. Parempi olisi, jos se edes jollain tasolla tavoittaisi syvemmän omantunto etuoikeutettuna miehenä. Koska olet mies, sinun ei tarvitse edes miettiä kuinka vinoitunut koko tämä tanssiryhmä ajatus on ollut.
Millälailla olen etuoikeutetumpi kuin nuo tanssijat?

Yhden näistä tanssijoista tunnen, mutta ei hänen kanssaan kommunikoidessa "tavoita millään tasolla syvemmän omantunnon etuoiketettuna miehenä".
Eikä hän ainakaan itse pidä harrastustaan vinoutuneena.

Ehkä jäsen Simma sinun pitäisi katsoa maailmaa vähän avarakatseisemmin, eikä massa-syyllistää ihmisiä asioista.
 

Simma

Luottopelaaja
Viestejä
1 286
Millälailla olen etuoikeutetumpi kuin nuo tanssijat?

Yhden näistä tanssijoista tunnen, mutta ei hänen kanssaan kommunikoidessa "tavoita millään tasolla syvemmän omantunnon etuoiketettuna miehenä".
Eikä hän ainakaan itse pidä harrastustaan vinoutuneena.

Ehkä jäsen Simma sinun pitäisi katsoa maailmaa vähän avarakatseisemmin, eikä massa-syyllistää ihmisiä asioista.
Minä vähän luulen, että minulla on melkoisen avarakatseisempi maailmankuva kuin teikäläisellä.
Se, että sinä et tavoita minun sanomaani tässä, kertoo valitettavasti tämänkin yhteiskunnan tason. Eikä se ole tällä saralla häävi. Paljon on töitä tehtävänä. Ehkä sinäkin jonain päivänä näet valon, enkä nyt tarkoita sitä lopullista, jos sellaiseen uskoo.
 

Vasen pakki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
618
Minä vähän luulen, että minulla on melkoisen avarakatseisempi maailmankuva kuin teikäläisellä.
Se, että sinä et tavoita minun sanomaani tässä, kertoo valitettavasti tämänkin yhteiskunnan tason. Eikä se ole tällä saralla häävi. Paljon on töitä tehtävänä. Ehkä sinäkin jonain päivänä näet valon, enkä nyt tarkoita sitä lopullista, jos sellaiseen uskoo.
Huomaatko itse, miten ylimieliseltä kuulostat? Vain sinä olet oikeassa ja muut eivät vain ole samalla tasolla kuin sinä. Miehet eivät myöskään voi ymmärtää, koska ovat miehiä. Harrastuksestaan nauttivat naisetkaan eivät vain ymmärrä, että he eivät oikeasti nautikaan siitä ja ovat tanssimassa lähes pakotettuina miesten iloksi. Onneksi sinä tosiaan olet niin viisas, että pystyt tämän näkemään muiden puolesta.
 

Pika1

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Minä vähän luulen, että minulla on melkoisen avarakatseisempi maailmankuva kuin teikäläisellä.
Se, että sinä et tavoita minun sanomaani tässä, kertoo valitettavasti tämänkin yhteiskunnan tason. Eikä se ole tällä saralla häävi. Paljon on töitä tehtävänä. Ehkä sinäkin jonain päivänä näet valon, enkä nyt tarkoita sitä lopullista, jos sellaiseen uskoo.
Ainakin lausuntojesi perusteella olet aika ahdasmielinen ja pyrit syyllistämään ihmisiä liittämällä viitetyhmiin ennakkoluulojasi.
Pidät omaa mielipidettäsi ainoana oikeana etkä todennäköisesti ajattele asioitasi omien "faktojen" ulkopuolelta.

Pidän tanssijoiden omaa mielipidettä tärkeämpänä kuin sinun tai minun.
 

Mikke

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
325
Nykyistä tuotetta pitäisi kehittää tai miettiä sen korvaamista toisella.

Esim. KHL:ssä näillä tanssijoilla on oma lava ja he saavat katkoilla paljon enemmän huomiota kuin liigassa. Tämä on integroitu tunnelman luontiin, Esim. Tanssijoita siis kuvataan taputtamassa rytmiin, kun ennen YV:tä isketään "We will rock you" soimaan.

En tarkoita että tätä tarvitsisi suoranaisesti kopioida sellaisenaan, mutta uskoisin että erilaisin keinoin näistä tanssijoista voitaisiin saada peruskatsojalle lisäarvoa ja tunnelmaa luova palanen ottelutapahtumaan.

Muutoin voitaisiin pohtia voisiko tämän resurssin käyttää toisin, koska en itse muista koskaan Hakametsässä kiinnittäneeni näihin mitään huomiota.
 

Hepulina16

Luottopelaaja
Viestejä
1 322
Minä menen halliin katsomaan peliä.
Mun kausaripaikalta ei tanssityttöjä edes kunnolla näe, eikä mua tanssityttöjen poistuminen hetkauttaisi.
Mutta minä vastustan kaikenlaista nykyisin pinnalla olevaa uusmoralismia ja sensurointia, ja siksi en hyväksy, että paheksuvan julkisen painostuksen pelossa luovutaan esim. tanssitytöistä.

Sinulla on vahva mielipide asiasta, mutta olen varma, että aika suuri osa naisistakin on eri mieltä kanssasi.
Niin kauan kun homma perustuu täyteen vapaaehtoisuuteen, ei siinä pitäisi olla moralisteilla ja paheksujilla mitään nokan koputtamista.

Suhtaudut naisiin kuin joihinkin suojeltaviin olentoihin, jotka eivät itse osaa pitää huolta itsestään eivätkä voi päättää omista asioistaan.
Lienet sovinisti.
Eli mennään katsomaan peliä, mutta silti vedetään pultit, jos tanssitytöt poistetaan?! Hmmmm...
 

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
481
Eli mennään katsomaan peliä, mutta silti vedetään pultit, jos tanssitytöt poistetaan?! Hmmmm...
En mä nyt varsinaisesti pultteja ole vetänyt aiheesta.
En vain oikein arvosta sitä, että joku ryhmä valaistuneita katsoo oikeudekseen päättää asioista muiden puolesta, ja esim. päättää näiden tanssityttöjen puolesta, onko harrastuksensa hyvä vai ei.
Kuten sanoin, ei mua noiden tanssityttöjen poistuminen sinänsä haittaisi.
Jos tytöt haluaisivat itse lopettaa ryhmänsä, en olisi vaatimassa uutta ryhmää tilalle, mutta kun joku ulkopuolinen alkaa painostaa ryhmää lopettamaan, niin siinä vaiheessa alkaa haitata.


Nyt tanssitytöt, mitä seuraavaksi? Mikä naisten ammatti tai harrastus katsotaan seuraavaksi sopimattomaksi? Poistetaanko joitain naisten oikeuksia, koska naiset eivät osaa tätä oikeutta jonkun mielestä käyttää?

Olen kyllä mies, mutta en laske itseäni ns. setämieheksi. Olen aina ollut sukupuolten tasa-arvon kannattaja, en näe mitään syytä miksi miehen pitäisi olla etuoikeutetumpi kuin naisen, tai toisin päin. Vastustan tietenkin naisten hyväksikäyttöä, mutta mitenkään en saa tuosta Leaders Leaguen harrastuksesta sellaista.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Mitä jos antais tanssijoiden itse päättää? Jos tykkäävät olla siellä, niin sitten olkoot. Jos tuntevat vähänkin jotain vastenmielisyyttä, niin sitten poistukoot. Mulle ihan sama.

Eivät kai esiintyjät itse päätä, lähtevätkö he jonkin yrityksen tilaisuuksiin esiintymään? Yrityksen operatiivinen johtohan sen päätöksen tekee. Sikäli kuin olen ymmärtänyt, Liigassa ovat nyt jo HIFK, TPS, Lukko, Sport ja JyP ilman tanssijoita. Ilveskin seuraa varmasti perässä jollakin aikataululla. Harmi vain, ettei Ilves-johto ole edistyksellisissä asioissa edelläkävijänä, vaan peesailijana.

Kuten jo edellä kirjoitin, tähän naisten vapaaehtoisuuteen tai omaan haluun on kautta aikojen vedottu, kun naisia on esineellistetty tai jopa käytetty hyväksi.

Naisten esineellistäminen on tympeä kulttuurinen traditio, jolla ylläpidetään vanhoja valta-asetelmia. Asiaa ei yhtään paranna se, jos ilmiön vastustajat leimataan "kukkahattutädeiksi" tai turvaudutaan perussuomalaiseen käänteislogiikkaan.
 

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
481
Vau, johan oli paksua huttua. Edelleen, etuoikeutetuilta miehiltä puuttuu perspektiiviä asettua sorretun naissukupuolen asemaan. Mikäs ihme se on kun on monta sataa vuotta perinteitä siitä ja edelleen lapset opetetaan siihen uskomaan. Sinutkin.

Ehkä olisi aika muuttaa tuokin ajatus, vai mitä mieltä olet?
Kerro minulle, mitä sellaista naiset eivät saa Suomessa tehdä mitä miehet saavat?
Miten naisten sortaminen näkyy Suomessa vuonna 2020?
Mitä etua minulla on sukupuolestani, kun olen mies?

Minun työpaikallani naiset ja miehet ainakin tekevät täsmälleen samoja työtehtäviä, ja tienaavat yhtä paljon.
Vaimoni on työyhteisönsä päällikkö, ja tienaa minua enemmän.
Lapseni, tyttö ja poika, ovat täysin tasa-arvoisia keskenään, ja saavat päättää harrastuksensa ja saavat yhtä paljon määrärahoja niihin.
Mitä olen tehnyt väärin?
Ohjaa minua, oi valaistunut!
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Mitä jos antais tanssijoiden itse päättää? Jos tykkäävät olla siellä, niin sitten olkoot. Jos tuntevat vähänkin jotain vastenmielisyyttä, niin sitten poistukoot. Mulle ihan sama.
Mitä jos antais ottelutapahtuman järjestäjän päättää jos peleissä tanssitaan. IFK cheerleaderit ei ole mitenkään oikeutettuja pääsemään ilmaiseksi tanssimaan.
 

Sheriffi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
646
Eivät kai esiintyjät itse päätä, lähtevätkö he jonkin yrityksen tilaisuuksiin esiintymään? Yrityksen operatiivinen johtohan sen päätöksen tekee. Sikäli kuin olen ymmärtänyt, Liigassa ovat nyt jo HIFK, TPS, Lukko, Sport ja JyP ilman tanssijoita. Ilveskin seuraa varmasti perässä jollakin aikataululla. Harmi vain, ettei Ilves-johto ole edistyksellisissä asioissa edelläkävijänä, vaan peesailijana.

Kuten jo edellä kirjoitin, tähän naisten vapaaehtoisuuteen tai omaan haluun on kautta aikojen vedottu, kun naisia on esineellistetty tai jopa käytetty hyväksi.

Naisten esineellistäminen on tympeä kulttuurinen traditio, jolla ylläpidetään vanhoja valta-asetelmia. Asiaa ei yhtään paranna se, jos ilmiön vastustajat leimataan "kukkahattutädeiksi" tai turvaudutaan perussuomalaiseen käänteislogiikkaan.
Joudun nyt vielä varmistamaan, että implikoitko nyt tässä, että tanssijat siis eivät oikeasti olisi vapaaehtoisesti otteluissa tanssimassa, vaan joko määräyksin pakotettuna tai viekkaudella huijattuna?
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 079
Eli sun mielestä on ihan Ok asettaa tytöt/naiset jalustalle tuijotettavaksi? Miltä se sinusta tuntuisi jos oma sisko, tyttäresi tai puolisosi oli sellainen tanssija, jota kuolaavat äijät tuijottaisi? Eikö se yhtään haittaisi? Oletko koskaan ajatellut miltä se näistä tytöistä/naisista tuntuu?

Käännetään kysymys muotoon,että miltä minusta tuntuisi, jos oma sisko, tytär tai puoliso joutuisivat lopettamaan harrastuksensa sen takia, että joku itsensä moraalinvartiaksi nostanut, pitäisi harrastusta sopimattomana.

Onko sinulle tullut mieleen,että naiset ovat siellä täysin vapaaehtoisesti harrastuksensa parissa? Eikä heitä ole tuotu sinne siksi,että saisit kuolata vieressä nuorten tyttöjen perseitä ja tissejä, niin kuin asian ilmaisit.
 

Luchs

Guest
Eivät kai esiintyjät itse päätä, lähtevätkö he jonkin yrityksen tilaisuuksiin esiintymään? Yrityksen operatiivinen johtohan sen päätöksen tekee. Sikäli kuin olen ymmärtänyt, Liigassa ovat nyt jo HIFK, TPS, Lukko, Sport ja JyP ilman tanssijoita. Ilveskin seuraa varmasti perässä jollakin aikataululla. Harmi vain, ettei Ilves-johto ole edistyksellisissä asioissa edelläkävijänä, vaan peesailijana.

Kuten jo edellä kirjoitin, tähän naisten vapaaehtoisuuteen tai omaan haluun on kautta aikojen vedottu, kun naisia on esineellistetty tai jopa käytetty hyväksi.

Naisten esineellistäminen on tympeä kulttuurinen traditio, jolla ylläpidetään vanhoja valta-asetelmia. Asiaa ei yhtään paranna se, jos ilmiön vastustajat leimataan "kukkahattutädeiksi" tai turvaudutaan perussuomalaiseen käänteislogiikkaan.


Suurimmalla osalla tämän palstan kirjoittajista ja seuraajista on täysin neutraali suhtautuminen siihen onko niitä viihde-/kannustamishenkilöitä siellä pelissä vai ei.

Monen karvat nousevat kuitenkin pystyyn tällaisesta fundamentalistisesta vauhkoamisesta naisten esineellistämisestä ja hyväksikäytöstä. Täällä on paljon perheellisiä, verkostoituneita faneja äiti- ja tytärkannattajineen, jotka eivät hyväksy että perusuomalaiset setämiehet alkavat mestaroida heidän puolestaan, heidän valintojaan.
 

Ipa72

Luottopelaaja
Viestejä
6 019
Setämiehet pois katsomoista: taitoluistelu, fitnes, voimistelu, beachvolley , uinti, tanssi, missikisat... kaikki ihmiskaupan ja törkeän hyväksikäytön uhreja pakotettuja lajinsa yleisönjoukossa olevien setämiesten ahnaille katseille?
Hullu maailma. Viihde on usein esineellistämistä ja urheiluseurat pyrkivät viihdettä tarjoamaan jotta katsojat tapahtumissa kävisivät. Eiköhän nämä tanssitytöt ole sen vuoksi esiintymässä, että niiden esitystä on tarkoitettu katsottavaksi.
Jos joku siittä saa näppyjä silmiinsä, niin pohtikoot itse minkä vuoksi.
 

Kyy001

Guest
Tätä keskustelua kun seuraa niin ei voi kun ihmetellä että mitä tässä maailmassa on tapahtunut kun tähän malliin on päästy että jotkut itse tiettyjä asioita paheksuvat saavat päättää kaikkien muiden puolesta mikä on oikein ja mikä väärin ja se heidän mielipide on ainoa oikea.

Sääliksi käy lapsia siitä minkälaisen maailman heille jätämme jälkeemme kun aivan kaikesta on pakko pahoittaa mielensä.
 
Ylös