Helsingin IFK

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 674
Tuskin suurin osa edes huomaisi, vaikka nämä katoaisivat otteluista. Itse näen cheerleaderien olleen enemmänkin nuoremmalle katsojakunnalle (ja tytöille) suunnattua lisäviihdettä. Setämiehille on viihdetarjontaa alan paikoissa.

Itse asiassa moni portaikon lähellä istuva mies saattaa kokea tanssitytöt ennemminkin vaivaanuttavana, kuin viihteenä.
 

Mikke

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
324
Seurustelin tuossa vajaan pari vuotta kilpacheerleangia harrastavan naise kanssa ja yleisesti näihin jäähallien tanssijoihin suhtaudutaan harrastajien kesken "tanssityttöinä".

Suhtautuminen on harrastajien kesken siis yleisesti aika penseää ja tuskin monikaan cheerleading-harrastaja tähtää jäähallissa tanssimiseen.
 

Konnan lämäri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
432
Ilveksen peleissä oleva Leaders League ei edes identifioi itseään cheerleadereiksi vaan ovat tanssiryhmä. Ihan tietoisesti on jätetty pois mm. pom-ponit. Se että onko tällä mitään merkitystä niin on jokaisen oma päätös.

Ja ihan aikuisia mimmejä ne siellä on ja omasta tahdostaan.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 916
Ilveksen jääkiekkoon cheerleaderit tulivat, kun Ilveksen jenkkifutisjoukkue kuopattiin yhden kauden jälkeen 90-luvun alussa. Ryhmä käytti nimenään Dream Teamia. 2010-luvun alussa taisi Raunio (lähde varmistamatta) poistaa Dream Teamin Hakametsästä. Ryhmä kilpaili jo Ilveksen aikana kansainvälisessä kisoissa ja muistaakseni mitaleja tuli runsaasti. Ilveksen ja Dream Teamin erkaantumisen jälkeen Dream Team on jatkanut cheerleadingin parissa edelleen menestyksekästä uraa.

Leaders League käsittääkseni siirtyi Kooveen salibandystä Ilveksen peleihin omasta halusta/pyynnöstä.
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Omasta mielestä cheerleaderit voisivat häipyä heti aivan turha harhautus. Käyvät peleissä ilmaiseksi kun me maksetaan siitä
 
  • Tykkää
Reactions: Pok

Simma

Luottopelaaja
Viestejä
1 285
HIFK luopui tanssitytöistä. Hyvä päätös. Milloin Tampereella älytään luopua tuosta nolosta setäviihteestä?
No niinpä. Ihan hirveän nolon näköistä kun äijät kuolaavat vieressä nuorten tyttöjen perseitä ja tissejä. Ihan niin kuin tyttöjä/naisia ei esinneellistettäisiin tässä yhteiskunnassa jo ihan tarpeeksi. Ja kaikki puheet kannustamisesta on ihan paskapuhetta. Silmänruokaa miehille on ollut ajatuksena alusta asti. Jo on aikakin loppua tuollainen jäänne. On sentään vuosi 2020, ei 1920.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 352
No niinpä. Ihan hirveän nolon näköistä kun äijät kuolaavat vieressä nuorten tyttöjen perseitä ja tissejä. Ihan niin kuin tyttöjä/naisia ei esinneellistettäisiin tässä yhteiskunnassa jo ihan tarpeeksi. Ja kaikki puheet kannustamisesta on ihan paskapuhetta. Silmänruokaa miehille on ollut ajatuksena alusta asti. Jo on aikakin loppua tuollainen jäänne. On sentään vuosi 2020, ei 1920.
Eiköhän täysi-ikäiset tanssitytöt ole ihan vapaaehtoisesti esiintymässä (tissejä ja perseitä kuolaaville äijille). Itse käyn hallilla katsomassa jääkiekkoa ja minulle on ihan sama vaikka kaikki oheishömppä poistettaisiin ottelutapahtumasta.
Toisaalta jos joku käy peleissä kuolaamassa tissien ja perseiden perään niin eipä se minua hetkauta suuntaan tai toiseen. Mielensäpahoittajille on tässä taas oiva tilaisuus räksyttää.
HIFK:ltä hyvä parannus ottelutapahtuman kehittämisessä (jotenkin tanssijat liigapeleissä on tuntunut päälleliimatulta ja muoviselta).
 

Vasen pakki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
618
Mun mielestä on ollu mahtava nähdä miten lapset menee välillä tanssimaan tanssityttöjen kanssa ja cheerleaderitkin pääsevät tekemään sitä mistä tykkäävät.

Mutta eiköhän joku pahoita siitäkin mielensä, että cheerleaderit pääsevät esiintymään ja toteuttamaan harrastustaan. Jos joku sinne hallille tulee vain katselemaan tanssiesitystä, niin mitä vikaa siinäkään toisaalta on?
 

Kyy001

Guest
Pitäisi vissiin pukea nämä tanssitytötkin johon kokovartalokortsuun ettei vaan paljastaisi vahingossa liikaa kun se tuntuu häiritsevän tiettyjä henkilöitä. Mutta ei sen puoleen, itselle nyt on aivan se ja sama onko siellä hallilla näitä neitokaisia tanssimassa, peliä sinne katsomaan mennään.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 076
HIFK luopui tanssitytöistä. Hyvä päätös. Milloin Tampereella älytään luopua tuosta nolosta setäviihteestä?
HIFK luopui tanssitytöistä. Hyvä päätös. Milloin Tampereella älytään luopua tuosta nolosta setäviihteestä?

Jo on mielensäpahoittaja ja puolestaloukkaantuja taas vauhdissa.

Voit ihan vapaasti kulkea kukkahattu päässä, ja vedellä herneitä nenääsi, milloin mistäkin, kunhan et tule vaatimaan,että muut tanssivat pillisi mukaan.

Pitäisikö naisten uinti,tennis,voimistelu yms. lajit kieltää, koska niissä käytetyt asut ovat liikaa jollekkin mielensäpahoittajalle?
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 189
Minun täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että en ole huomannut näitä tanssityttöjen vieressä kuolaavia äijiä. Luulisi että olisin jos niitä paljonkin on. Joskus istuin näiden tyttösten lähellä ja turhan paljon olivat tiellä, vaikka vain pelikatkoilla heiluivatkin, joten siitä viisastuneena en ole enää lähelläkään tanssityttöjä istunut.

Melko nolon näköistä se kuolaaminen toki olisi, mutta toisaalta välillä vähän ihmetyttää, että nykyään tuntuu, että on menty siihen, että mies ei ylipäätään enää saisi katsoa esiintyvää täysi-ikäistä viihdetaiteilijaa ja pitää tämän ulkonäöstä. Kuolasi tai ei.


Jos tanssityttöjen todennäköinen häipyminen häiritsee,niin Jatkoaika muuten keksi ratkaisun tähän hämmästyttävän heikossa kolumnissaan.

Kaava on niin yksinkertainen,että ajamalla nykyisiä tanssityttöjä joukkueiden valmentajiksi ja johtoportaaseen he voivat sitten tuoda tanssitytöt takaisin myös lehtereille valta-asemassaan.
 
Viimeksi muokattu:

Simma

Luottopelaaja
Viestejä
1 285
KAIKKI eivät ole samanlaisia kuin sinä
Eli sun mielestä on ihan Ok asettaa tytöt/naiset jalustalle tuijotettavaksi? Miltä se sinusta tuntuisi jos oma sisko, tyttäresi tai puolisosi oli sellainen tanssija, jota kuolaavat äijät tuijottaisi? Eikö se yhtään haittaisi? Oletko koskaan ajatellut miltä se näistä tytöistä/naisista tuntuu?
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 961
Oletko koskaan ajatellut miltä se näistä tytöistä/naisista tuntuu?
Muuten en ota kantaa kuin tähän väittämään :D. Tää on aika hölmöä. Itse tietävät tämän kyllä ja silti lähtevät tuonne + nauttivat tuosta mitä tekevät. Toki sanon ettei mikään oikeuta tyyppejä pervoiluun ja typeryyksiin, mutta...
 

Stefan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
485
Eli sun mielestä on ihan Ok asettaa tytöt/naiset jalustalle tuijotettavaksi? Miltä se sinusta tuntuisi jos oma sisko, tyttäresi tai puolisosi oli sellainen tanssija, jota kuolaavat äijät tuijottaisi? Eikö se yhtään haittaisi? Oletko koskaan ajatellut miltä se näistä tytöistä/naisista tuntuu?
Ei näitä täysikäsiä naisia kukaan aseta, vaan he 100% omasta halusta sinne menevät. Ilmeisesti on oikein viedä heiltä vapaus tehdä mitä haluavat tehdä, vain koska kaltaisesi ihmiset pahoittavat mielensä toisten tekemisistä.

Mitä cheerleadereitä tuntenut/tunnen niin nauttivat harrastuksestaan/työstään toisin kuin mitä tiedän monia muita ihmisiä jotka ovat muun lajin/työn parissa. Varmasti kovin katkeraa nähdä ihminen tekemässä mitä rakastaa ja hymyileekin vielää ilosta samaan aikaan.
 

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
481
Eli sun mielestä on ihan Ok asettaa tytöt/naiset jalustalle tuijotettavaksi? Miltä se sinusta tuntuisi jos oma sisko, tyttäresi tai puolisosi oli sellainen tanssija, jota kuolaavat äijät tuijottaisi? Eikö se yhtään haittaisi? Oletko koskaan ajatellut miltä se näistä tytöistä/naisista tuntuu?
Eli naisille burka päälle, niin miehet saavat päättää kuka naista katsoo ja kuka ei?
Eihän naisille itselleen voi tietenkään antaa vapautta itse päättää tällaisista asioista.

Aika muinainen mielipide.
 

Isojalka

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
370
Itse asiasta kanssa kommentoin joskus aiemmin ja yllätyin asiallisesta vastauksesta jonka sain. Eräs nuori tyttö tuli kuulemma peleihin ihan tanssijoiden takia. No, edelleen itse olen sitä mieltä että kyseessä on väsynyt, liian kauan samanlaisena pyörinyt "ohjelma". Tarkoitan, että asioita pitäisi uudistaa sotkematta sukupuoliasioita näihin. Cheerleading on hieno laji, ei siinä mitään, mutta mitä muuta voisi tehdä ?
 
Ylös