Helsingin IFK

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 521
Tanssitytöt näyttävät yllättävä kyllä olevan melkoinen tabu tämän ketjun perusteella, joiden poistaminen tuntuu olevan joillekin kommentoijista internetissä nykyään vellovan kulttuurisodan yksi ilmentymistä.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 325
Omat tyttäreni tulivat aikanaan seurakseni otteluihin pikkutyttöinä vain tanssityttöjä nähdäkseen. En tiedä, onko tämä sen kummallisempaa kuin jotkut maskotit jne. Asutkin taitavat olla ihan naisten itsensä suunnittelemia.

Minä en kaipaa oheishässäkkää. Joillekin se tuo lisäarvoa ja on erityisesti hyvää ajantappoa erätauolla. Toiset käyttävät sen ajan kaljanjonotukseen.

Huomionarvoista HIFK:n päätöksessä on, että siinä ei edes kuunneltu tanssijoita ja nämä olivat pahoillaan harrastuksensa loppumisesta. Mistään naisten suojelemisesta esineellistämiseltä ei siis oikein voi puhua.
 

Peltipurkki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
240
Vaikea ymmärtää miten tämä asia herättää näin voimakkaita tunteita.

Miksi ihmeessä seura ei saisi uudistaa tapahtumaansa? Voihan se jotain yksilöä harmittaa, jos oma viihdyke lähtee, mutta eihän tuo millään järjellä voi olla väärin.

Samaan aikaan ei voi olla mitään väärää pitää cheerleadereita. Esitetään jotain tasa-arvon edistäjiä ja keinona on itse päättää mitä nämä nuoret naiset saavat harrastaa tai tehdä työkseen. Oikea logiikan riemuvoitto. Jos se on heidän juttunsa niin ei pitäisi olla muilla sanomista. Vaikea myös ymmärtää että heidän tanssi on ok kunhan sitä ei katsella.

Kyseessä on ihan normaali kysynnän ja tarjonnan laki. Jos on seura joka haluaa pitää cheerleadereita ja samalla ryhmä joka tätä haluaa tehdä niin silloin he mahdollisesti pääsevät sopimukseen. Jos jompikumpi osapuoli ei ole kiinnostunut, ei sopimusta synny.
 

Luchs

Guest
Jouduin työasioiden vuoksi matkustamaan täältä maakunnasta Tampereelle. Kävin matkalla hakemassa Teivosta ravihevosen Murphy-silmälaput, oli niin kuuma päivä kaupungilla, enkä halunnut setämiehen leimaa.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 502
Kyllähän tuossa vähän haiskahtaa se, että ottelutapahtumaa "uudistetaan" oletetun julkisen paineen kautta. En tiedä, jotenkin juuri Hifkiltä brändinä odottaisi enemmmän. Kyllähän se kiekko liikkuu ilman tanssijoitakin, ei siinä.

Täysin toinen asia sitten on, onko tässä samaa kuin Tepsillä aiemmin. Tanssijat ovat kuluerä, ja vielä myynti-ihmisten tukkeena. Tuleeko nyt sitten väliaikaviihteen vastineeksi myyjä pyllistelemään näkökentän eteen pelin ollessa jo käynnissä, kun vieruspenkkiläinen vielä yrittää muistaa pin-koodiaan oikein? Mielenkiinnolla odotan mihin suuntaan ottelutapahtuma menee. Kenties siellä aletaan laulaa vaikka työväenlauluja.
 

Simma

Luottopelaaja
Viestejä
1 286
Jääkiekkoon tai mihinkään muuhunkaan urheiluun ei kuulu mitkään tanssiryhmät tuomaan silmänruokaa miesvaltaiselle katsomolle. Sitä on ihan turha muuksi selittää.

Urheilu on ollut aina ollut miesvaltaista macho-kulttuuria ja nämä tanssitytöt ovat siellä vain yhtä tarkoitusta varten. Viihdyttääkseen miehiä. Minusta se on hirveän surullista se, ettei vielä tänäkään päivänä sitä vaan tunnuta tajuavan. Miehet nyt vaan ovat olleet kauhean etuoikeutetussa asemassa niin kauan, ettette te tajua miten käsittämättömän väärä tilanne on se, että te ette ymmärrä miksei naistanssijoiden kuulu olla siellä katsomossa. Vetäkää herneet nenään ihan niin paljon kun haluatte, sen se ainostaan vaan tuo esiin, että tätä asiaa teidän ei ole tarvinnut KOSKAAN ajatella omalle kohdalle, koska olette etuoikeutettuja miehiä. Jos pystyisitte edes pienen hetken ajattelemaan toisenlaisesta näkövinkkelistä, niin toivottavasti näkisitte minun näkökantani tässä asiassa.

Mutta todennäköisesti ette. Valitettavasti.
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 332
Jääkiekkoon tai mihinkään muuhunkaan urheiluun ei kuulu mitkään tanssiryhmät tuomaan silmänruokaa miesvaltaiselle katsomolle. Sitä on ihan turha muuksi selittää.

Urheilu on ollut aina ollut miesvaltaista macho-kulttuuria ja nämä tanssitytöt ovat siellä vain yhtä tarkoitusta varten. Viihdyttääkseen miehiä. Minusta se on hirveän surullista se, ettei vielä tänäkään päivänä sitä vaan tunnuta tajuavan. Miehet nyt vaan ovat olleet kauhean etuoikeutetussa asemassa niin kauan, ettette te tajua miten käsittämättömän väärä tilanne on se, että te ette ymmärrä miksei naistanssijoiden kuulu olla siellä katsomossa. Vetäkää herneet nenään ihan niin paljon kun haluatte, sen se ainostaan vaan tuo esiin, että tätä asiaa teidän ei ole tarvinnut KOSKAAN ajatella omalle kohdalle, koska olette etuoikeutettuja miehiä. Jos pystyisitte edes pienen hetken ajattelemaan toisenlaisesta näkövinkkelistä, niin toivottavasti näkisitte minun näkökantani tässä asiassa.

Mutta todennäköisesti ette. Valitettavasti.

Jos ne naiset haluaa olla sielä esiintymässä? Vai väitätkö, että "setämies" pakottaa sinne lippuja heiluttaan?
 

Pika1

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Jääkiekkoon tai mihinkään muuhunkaan urheiluun ei kuulu mitkään tanssiryhmät tuomaan silmänruokaa miesvaltaiselle katsomolle. Sitä on ihan turha muuksi selittää.

Urheilu on ollut aina ollut miesvaltaista macho-kulttuuria ja nämä tanssitytöt ovat siellä vain yhtä tarkoitusta varten. Viihdyttääkseen miehiä. Minusta se on hirveän surullista se, ettei vielä tänäkään päivänä sitä vaan tunnuta tajuavan. Miehet nyt vaan ovat olleet kauhean etuoikeutetussa asemassa niin kauan, ettette te tajua miten käsittämättömän väärä tilanne on se, että te ette ymmärrä miksei naistanssijoiden kuulu olla siellä katsomossa. Vetäkää herneet nenään ihan niin paljon kun haluatte, sen se ainostaan vaan tuo esiin, että tätä asiaa teidän ei ole tarvinnut KOSKAAN ajatella omalle kohdalle, koska olette etuoikeutettuja miehiä. Jos pystyisitte edes pienen hetken ajattelemaan toisenlaisesta näkövinkkelistä, niin toivottavasti näkisitte minun näkökantani tässä asiassa.

Mutta todennäköisesti ette. Valitettavasti.
Luin tuon tekstin pari kertaa ja en ole nyt varma onko tämä teksti ironiaa vai vakavissaan kirjoitettu.
Parodiahorisontti sumenee edessäni.

Tanssitytöt sinänsä itselle "ihan sama". Ei ne nyt ainakaan haittaa, jos ei hyödytäkään.
Ymmärtääkseni ainakin Ipan porukka on siellä harrastavana tanssiryhmänä ja ihan etuoikeutettuna ja vapaaehtoisena.
 

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
481
Jääkiekkoon tai mihinkään muuhunkaan urheiluun ei kuulu mitkään tanssiryhmät tuomaan silmänruokaa miesvaltaiselle katsomolle. Sitä on ihan turha muuksi selittää.

Urheilu on ollut aina ollut miesvaltaista macho-kulttuuria ja nämä tanssitytöt ovat siellä vain yhtä tarkoitusta varten. Viihdyttääkseen miehiä. Minusta se on hirveän surullista se, ettei vielä tänäkään päivänä sitä vaan tunnuta tajuavan. Miehet nyt vaan ovat olleet kauhean etuoikeutetussa asemassa niin kauan, ettette te tajua miten käsittämättömän väärä tilanne on se, että te ette ymmärrä miksei naistanssijoiden kuulu olla siellä katsomossa.
Minä menen halliin katsomaan peliä.
Mun kausaripaikalta ei tanssityttöjä edes kunnolla näe, eikä mua tanssityttöjen poistuminen hetkauttaisi.
Mutta minä vastustan kaikenlaista nykyisin pinnalla olevaa uusmoralismia ja sensurointia, ja siksi en hyväksy, että paheksuvan julkisen painostuksen pelossa luovutaan esim. tanssitytöistä.

Sinulla on vahva mielipide asiasta, mutta olen varma, että aika suuri osa naisistakin on eri mieltä kanssasi.
Niin kauan kun homma perustuu täyteen vapaaehtoisuuteen, ei siinä pitäisi olla moralisteilla ja paheksujilla mitään nokan koputtamista.

Suhtaudut naisiin kuin joihinkin suojeltaviin olentoihin, jotka eivät itse osaa pitää huolta itsestään eivätkä voi päättää omista asioistaan.
Lienet sovinisti.
 

Sheriffi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
646
Ei tämä omaa maailmaani kaataisi edes Ilveksen kohdalle osuessa, eikä vaikuttaisi otteluissa käyntiini. Mielestäni kuitenkin tanssijoiden töiden päättämiselle pitäisi esittää joku vahvempikin argumentti kuin kuluvan vuoden mainitseminen tai että nuoret säärtä vilauttavat naiset nyt vaan ovat niin vitun haram ja vaativat mieskatseilta pelastamista. Etenkin välttäisin tanssijoiden suulla puhumista.
 

Cigaro

Luottopelaaja
Viestejä
2 275
Kyllä nyt monessa perheessä itketään onnen kyyneliä, kun tanssitytöt ovat vihdoin vapautuneet Nordiksen kellarista. Nythän he pääsevät vaikka opiskelemaan halutessaan. Toivottavasti tämä kuitenkin kompensoidaan meille sedille vaikka yläosattomilla tarjoilijoilla. Eihän siellä pelissä muuten enää viitsi käydä.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 352
Jääkiekkoon tai mihinkään muuhunkaan urheiluun ei kuulu mitkään tanssiryhmät tuomaan silmänruokaa miesvaltaiselle katsomolle. Sitä on ihan turha muuksi selittää.

Urheilu on ollut aina ollut miesvaltaista macho-kulttuuria ja nämä tanssitytöt ovat siellä vain yhtä tarkoitusta varten. Viihdyttääkseen miehiä. Minusta se on hirveän surullista se, ettei vielä tänäkään päivänä sitä vaan tunnuta tajuavan. Miehet nyt vaan ovat olleet kauhean etuoikeutetussa asemassa niin kauan, ettette te tajua miten käsittämättömän väärä tilanne on se, että te ette ymmärrä miksei naistanssijoiden kuulu olla siellä katsomossa. Vetäkää herneet nenään ihan niin paljon kun haluatte, sen se ainostaan vaan tuo esiin, että tätä asiaa teidän ei ole tarvinnut KOSKAAN ajatella omalle kohdalle, koska olette etuoikeutettuja miehiä. Jos pystyisitte edes pienen hetken ajattelemaan toisenlaisesta näkövinkkelistä, niin toivottavasti näkisitte minun näkökantani tässä asiassa.

Mutta todennäköisesti ette. Valitettavasti.
Luojan kiitos, että edes sinä olet asian tajunnut.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Eiköhän täysi-ikäiset tanssitytöt ole ihan vapaaehtoisesti esiintymässä (tissejä ja perseitä kuolaaville äijille).

Tähän vapaaehtoisuuteen aika usein vedotaan silloin, kun kyse on seksistisestä naisten esineellistämisestä tai jopa hyväksikäytöstä.

Mutta miehet luovat kysynnän.
 

Simma

Luottopelaaja
Viestejä
1 286
Luin tuon tekstin pari kertaa ja en ole nyt varma onko tämä teksti ironiaa vai vakavissaan kirjoitettu.
Parodiahorisontti sumenee edessäni.

Tanssitytöt sinänsä itselle "ihan sama". Ei ne nyt ainakaan haittaa, jos ei hyödytäkään.
Ymmärtääkseni ainakin Ipan porukka on siellä harrastavana tanssiryhmänä ja ihan etuoikeutettuna ja vapaaehtoisena.
No hyvä , jos on sinulle ihan sama. Parempi olisi, jos se edes jollain tasolla tavoittaisi syvemmän omantunto etuoikeutettuna miehenä. Koska olet mies, sinun ei tarvitse edes miettiä kuinka vinoitunut koko tämä tanssiryhmä ajatus on ollut.
 

Simma

Luottopelaaja
Viestejä
1 286
Minä menen halliin katsomaan peliä.
Mun kausaripaikalta ei tanssityttöjä edes kunnolla näe, eikä mua tanssityttöjen poistuminen hetkauttaisi.
Mutta minä vastustan kaikenlaista nykyisin pinnalla olevaa uusmoralismia ja sensurointia, ja siksi en hyväksy, että paheksuvan julkisen painostuksen pelossa luovutaan esim. tanssitytöistä.

Sinulla on vahva mielipide asiasta, mutta olen varma, että aika suuri osa naisistakin on eri mieltä kanssasi.
Niin kauan kun homma perustuu täyteen vapaaehtoisuuteen, ei siinä pitäisi olla moralisteilla ja paheksujilla mitään nokan koputtamista.

Suhtaudut naisiin kuin joihinkin suojeltaviin olentoihin, jotka eivät itse osaa pitää huolta itsestään eivätkä voi päättää omista asioistaan.
Lienet sovinisti.
Vau, johan oli paksua huttua. Edelleen, etuoikeutetuilta miehiltä puuttuu perspektiiviä asettua sorretun naissukupuolen asemaan. Mikäs ihme se on kun on monta sataa vuotta perinteitä siitä ja edelleen lapset opetetaan siihen uskomaan. Sinutkin.

Ehkä olisi aika muuttaa tuokin ajatus, vai mitä mieltä olet?
 
Ylös