Isojalka
Vakiokokoonpanossa
Tätä olen hetken aikaa miettinyt. Miksi joissain tilanteissa valmentajat jääräpäisesti roikkuvat kiinni päätöksissään ? Esimerkiksi nyt Kivi ja Ruusu. 3 peliin 20 päästettyä. Huhhuh. Miksi ei kokeilla edes toista vaihtoehtoa ? Ehkä koko kansaa häkellyttänyt JM Aaltonen MM-kisoissa. Ei näyttöjä, mutta paikka tuli. Ei tulosta.
Taustalla on aina asioita, mitä emme tiedä:
- Sopimusasiat
- Loukkaantumiset
- Henkilökemia
- Sokeus omille toimille
- Pidemmän tähtäimen suunnitelma.
Mutta silti ehkä nyt tuoreimpana päässä pyörii case Ruusu. Tai viime kauden huippupakkimme ?
Eikö meidän A-junnujen ykkösmaalivahti olekaan niin hyvä ? Eikö viime kaudella tosiaan ollut mahdollista penkittää kaikissa tilastoissa heikointa pakkia, jotta nuoret lupaukset saivat peliaikaa Lekissä tai A-junnuissa ?
Vaikka pohjustuksessa käytin esimerkkeinä Ilvestä, niin varmasti löytyy muiltakin joukkueilta vastaavia. Itse kun en muita joukkueita seuraa, olisi hauska lukea muitakin jääräpäisyyksiä ja katsojalle ymmärtämättömiä valintoja. Ehkä sieltä löytyisi punainen lanka ymmärtämään moista asiaa..
Taustalla on aina asioita, mitä emme tiedä:
- Sopimusasiat
- Loukkaantumiset
- Henkilökemia
- Sokeus omille toimille
- Pidemmän tähtäimen suunnitelma.
Mutta silti ehkä nyt tuoreimpana päässä pyörii case Ruusu. Tai viime kauden huippupakkimme ?
Eikö meidän A-junnujen ykkösmaalivahti olekaan niin hyvä ? Eikö viime kaudella tosiaan ollut mahdollista penkittää kaikissa tilastoissa heikointa pakkia, jotta nuoret lupaukset saivat peliaikaa Lekissä tai A-junnuissa ?
Vaikka pohjustuksessa käytin esimerkkeinä Ilvestä, niin varmasti löytyy muiltakin joukkueilta vastaavia. Itse kun en muita joukkueita seuraa, olisi hauska lukea muitakin jääräpäisyyksiä ja katsojalle ymmärtämättömiä valintoja. Ehkä sieltä löytyisi punainen lanka ymmärtämään moista asiaa..