Uutta biisiä Ilvekselle?

Pas

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
604
Minkälainen olisi muuten täydellinen fanilaulu?

Tämän uuden biisin alku ei ainakaan suorilta listahitiltä kuulostanut. Toki, musiikin tekeminen on todella vaikeaa ja fanibiisin tekeminen ehkä jopa vielä vaativampaa. Itse pidän siitä ajatuksesta, että biisissä ei välttämättä puhuta joukkueesta nimellä, vaan annetaan laulun kertoa tämä tarinallaan. Fanibiisissä lyyrinen taito ja sovitus nousee todella suureen osaan.

Jos hyvää suomalaista fanilaulua haetaan, niin hypätkää hetkeksi Poriin ja kuunnelkaa vaikka "Patasydän". Siinä on yksi esimerkki hyvästä laulusta, johon jokaisen on helppo yhtyä ja jossa on sopivasti munaa. Seuraavaksi esimerkiksi voin nostaa "Routasydämen". Vaikka melodian puolesta ei osu suoraan omaan genreen, niin silti myös se nostaa ihokarvat pystyyn..

Lisäksi erityyppisestä, mutta mielestäni täydellisyyttä hipovasta kappaleesta, löytyy esimerkki jälleen tuolta Porilaisen hulluuden suunnalta, "Isomäen legenda". Voisitteko kuvitella koko Uroksen pauhaamaan tuon tyylistä biisiä ennen ottelua Ilvekseen liittyvällä tarinalla? Itse voisin todellakin, mahtava tunnelman luoja... Kuuntele itse!

Kuten edellä olevissa kappaleissa kuuluu, hyvässä kappaleessa on loistava ja laulettava kertsi, hyvä melodia ja mahtipontinen sanoma. Erinomaisessa kappaleessa taasen on näiden lisäksi mukana syvää tunnetta...

Nyt kun näiden pohjalta lähtee uutta Ilves-biisiä kuuntelemaan, voi olla varma, että mikäli ei jäädä pahasti kakkoseksi, niin meillä on käsissämme todellinen timantti!
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 533
Itselle ei kyllä nappaa yhtään ainakaan tämä näyte, kuuluu kysymys että miksi tämmöstä?
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 746
Minkälainen olisi muuten täydellinen fanilaulu?

Musiikkimaku on tietenkin sellainen, mistä voidaan kiistellä maailman tappiin, joten tämän puolesta on vaikea sanoa. Ehkä tärkein juttu kumminkin olisi, että biisi olisi tulisi kunnon ammattimuusikoilla, eikä millään puoliammattilaisilta. Yllä @Pas esittää hyviä esimerkkejä onnistumisista ja ehkä Ilveksen paras "läheltä liippasi" on tuo BB Salbyn: mikä toki ei ole ollut koskaan virallinen kannatusbiisi. Hieman sanotuksia muuttamalla ja ehkä kertsin laulun tuosta voisi saada todella toimivan rallin.

Itse näyte on sen verran lyhyt, että on tietenkin vielä vaikea arvostella. Sanotaanko nyt kumminkin näin, että toivottavasti se tuosta paranee.
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 609

Cream

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
725
Kankku on ainakin mukana, kuten jotkut ounastelivatkin. En tosin tiedä laulaako, sillä miehen ääntä en tunne.
 

dorsku

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
671
Tuskin tuolla Konna termillä on mitään tekemistä itse Kontiolaan.

Tai jos liittyy niin kyllä on surkea vitsi...

Kyllä liittyy tuon .comin jutun perusteella.

"Nyt (Petri) Kontiolan sopimuksen julkaisun jälkeen ”Kankku” sai inspiraation tehdä kappale, ja me ja meidän kumppanimme innostuimme tästä. "
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 746

Tämä toki selittänee jo hieman sanoitusta, eli tämä kyseinen biisi ei ole mikään "The Ilves-biisi" vaan yksi useammasta Ilves-aiheisesta kappaleesta.

Näin ollen antaa hieman enemmän "siimaa" kappaleen suhteen.
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Toivon että biisi saa tempoa kun mennään pidemmälle muuten vähän epäilevät fiilikset
 
Ylös