polve
Luottopelaaja
Loistava kevennys tähän väliinLapsi voi tulla kotiin myös ns."kirves rinnassa".
Mutta minkäs teet...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Loistava kevennys tähän väliinLapsi voi tulla kotiin myös ns."kirves rinnassa".
Mutta minkäs teet...
Viimeinen viesti minkä mää tähän ketjuun pistän ennenkun piilotan koko ketjun.Polvileikkaus, 10%, lapset, 5%
Kukaan 5-6v lapsi ei kyllä tiedä olevansa muunsukupuolinen tai trans ihan noin vaan. Antaisi kehittyä rauhassa.
Juu ja lisätään, vanha viisaus kasvatuksesta:Loistava kevennys tähän väliin![]()
Okei, hieno juttu! Kirjoittamassasi ei kuitenkaan edelleenkään ole sinänsä kauheasti järkeä. Pride ei ole mikään järjestäytynyt asia. Siitä kertoo sekin, että sitä ei edes kirjoiteta isolla kirjaimella. Se on siis samanlainen konsepti kuin mainitsemasi ympäristönsuojelu. Kuten nimikin viittaa, pride tarkoittaa, että seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen tulisi olla ylpeitä identiteetistään. Tuo on se asia, mitä TPS:n teemapeli eilen edusti. Se ei ollut erikseen tuenosoitus joillekin tietyille järjestöille. TPS huutokauppaa paidat, ja niistä saatavia rahoja ohjataan Tepsin Auroraliiga-joukkueelle, eikä esim. SETAlle. Ja se on mun mielestä ihan ok, onhan tänään naistenpäivä!Ymmärrän mitä tarkoitat ja olen samaa mieltä siitä, että kaikkia ihmisiä pitää kohdella arvokkaasti ja tasavertaisesti. Tuon periaatteen takana seison täysin.
Se, että ei halua tukea Pride-liikettä tai sen ideologiaa, ei kuitenkaan tarkoita että vastustaisi ihmisten tasa-arvoa tai oikeuksia. Kyse on siitä, että tasa-arvon tukeminen ei välttämättä tarkoita yhden tietyn liikkeen tai tapahtuman tukemista. Voi kunnioittaa ja kohdella kaikkia ihmisiä hyvin ilman että sitoutuu Prideen.
Eli arvostaa kaikkia ihmisiä sellaisina kuin he ovat, mutta en koe, että minun täytyy tukea Pride-liikettä osoittaakseni sen.
Ihan yhtälailla voin pitää vaikka ympäristönsuojelua tärkeänä ilman että tuen kaikkia maailman ympäristöliikkeitä tai niiden toimintatapoja.
En mä myöskään tue jokaista maailman hyväntekeväisyysjärjestöä, vaikka mielestäni maailmassa on liikaa köyhyyttä.
Kritiikkini kohdistui siihen miten näitä asioita käsitellään. Ei kenellekkään lapselle pidä ainakaan tuputtaa, että sun PITÄÄ vaihtaa sukupuolta tms. Vaan kuten kirjoitin niin annetaan kasvaa rauhassa ja katsoa miten asia etenee omalla painollaan.Kukaan 5-6-vuotias lapsi ei tiedä itsestään olevansa "suomalainen" tai montaa muutakaan asiaa. Silti me jostain syystä näemme tärkeiksi kertoa heille näitä asioita. Aika monesta ongelmasta päästäisiin tosiaan sillä, että lapsille annettaisiin tietoa maailmasta, mutta ei oletettaisi, että heidän täytyy se automaattisesti hyväksyä tai omaksua.
Identiteetti on ihmisen kokemus itsestään, joka muotoutuu ja muuttuu koko elämän ajan. Aina voi olla joku yksittäistapaus, jossa joku on toiminut jossain tilanteessa jotenkin väärin, mutta mitäpä lottoat: kummasta aiheutuu enemmän vahinkoa isossa kuvassa - tiedon lisäämisestä vai pimittämisestä?
Ps. Sukupuolen vaihtaminen-terminologian käyttö on jo todella tunkkainen valinta itsessään.
Tämä on nyt taas aivan täysin oma tulkintasi.Siis: aina kun sanot, että tuet tasa-arvoa mutta et prideä, se mitä käytännössä sanot, on "homot saa kyllä puolestani olla olemassa kunhan eivät vaan näytä sitä kellekään". Tiedän, ettei se ole se mitä tarkoitat, mutta sitä ne sanomasi sanat kuitenkin tarkoittaa. Ei kovin tasa-arvoista...
Kritiikkini kohdistui siihen miten näitä asioita käsitellään. Ei kenellekkään lapselle pidä ainakaan tuputtaa, että sun PITÄÄ vaihtaa sukupuolta tms. Vaan kuten kirjoitin niin annetaan kasvaa rauhassa ja katsoa miten asia etenee omalla painollaan.
Kuten myös @IhanJuniori sanoi, monet katuvat näitä nuorena tehtyjä valintojaan.
Mä olen vähän hämilläni, että missä on tuputettu lapsille, että PITÄÄ vaihtaa sukupuolta?Kritiikkini kohdistui siihen miten näitä asioita käsitellään. Ei kenellekkään lapselle pidä ainakaan tuputtaa, että sun PITÄÄ vaihtaa sukupuolta tms. Vaan kuten kirjoitin niin annetaan kasvaa rauhassa ja katsoa miten asia etenee omalla painollaan.
Kuten myös @IhanJuniori sanoi, monet katuvat näitä nuorena tehtyjä valintojaan.
No kyllä vertaan. Ymmärrä nyt, että sukupuoli-identiteetti on ihan yhtä luonnollinen asia kuin polvileikkaus tai lasten synnytys.Viimeinen viesti minkä mää tähän ketjuun pistän ennenkun piilotan koko ketjun.
Vertaatko sää ihan tosissas polvileikkausta sukupuolen "korjaus" leikkaukseen?
Älä nyt helvetti sentään ihan oikeesti.
Ei pidä paikkaansa. Kuten sanoin, selvitä mistä on kyse.Tämä on nyt taas aivan täysin oma tulkintasi.
Eli Irlannissa Pride-liike esti puolueita osallistumasta marssille, joka vastusti Pride-oikeuksia? Ja näet tuossa jotain väärää?Esimerkiksi Irlannissa Pride-liike esti paraatiin osallistumisen sellaisilta puolueilta, joiden mielestä hormonihoidot tulisi kieltää alle 18-vuotiailta.
Tuossa artikkelissa listattiin aikalailla vain yksittäistapauksia. Jos katsoo laajempaa kuvaa, kiin noin yleisesti sukupuolen korjaus prosessit pelastaa ihan tajuttoman paljon enemmän elämiä kuin ne pilaa.Lisäksi joitakin vuosia sitten Briteissä toimiva Tavistock-klinikka sai kyseenalaista mainetta, koska siellä aloitettiin hormonihoitoja todella nuorillekin lapsille, jotka olisivat todellisuudessa tarvinneet ihan muuta hoitoa oireiluunsa. Sen sijaan monen lapsen ja perheen elämä meni pilalle. Kuitenkin Suomessa Setan mukaan nuorten sukupuolenkorjausleikkaukseen pääsyä tulisi helpottaa.
Mitenniin ei pidä paikkaansa. Onhan tuo aivan täysin sun oma tulkintasi. Sitä ei mikään muuta.Ei pidä paikkaansa. Kuten sanoin, selvitä mistä on kyse.
Mulle on aivan ok kaikki hormoonihoidot ja sukupuolen korjausleikkaukset.No kyllä vertaan. Ymmärrä nyt, että sukupuoli-identiteetti on ihan yhtä luonnollinen asia kuin polvileikkaus tai lasten synnytys.
Sukupuolen korjauksen estäminen on ihan konkreettinen vaara kaikille muunsukupuolisille. 40% muunsukupuolisista on joskus kokeillut itsemurhaa, eikö niin että meidän pitää tehdä kaikkemme estää tuo?
Jos otat viestini niinkin kirjaimellisesti, että luulet että olen polvileikkausta tai lasten saamista vastaan, olet kujalla. Ainoa mitä tuolla totesin on se, että sukupuolen korjauksesta on ihan oikeasti ja konkreettisesti ihan helvetisti enemmän hyötyä kuin haittaa tälle yhteiskunnalle.
Sulla on varmaan ihan faktaa tähän, miten ja missä jollekin lapsille tuputetaan "sukupuolen vaihtamista?"
Sulla on varmaan ihan faktaa tähän, miten ja missä jollekin lapsille tuputetaan "sukupuolen vaihtamista?"
Kommentoin tähän väliin vaan, että viimeisimmästä viestistäni löytää ainakin jotain infoa tästä asiasta.Mä olen vähän hämilläni, että missä on tuputettu lapsille, että PITÄÄ vaihtaa sukupuolta?
Onko se pride vaan sitä varten, että siellä saa mennä käsi kädessä, kun muina kuukausina sitten pitää elää kaapissa? Aika ahdasmielinen mielipide mielestäni. Jokainen saa tehdä mitä huvittaa, lakien sallimissa puitteissa, mutta se, että siittä tehdään helvetillinen numero on se ongelma. mm politiikan sotkeminen aiheeseen on todellinen punainen kortti, katsomatta ideologiaan.Siis: aina kun sanot, että tuet tasa-arvoa mutta et prideä, se mitä käytännössä sanot, on "homot saa kyllä puolestani olla olemassa kunhan eivät vaan näytä sitä kellekään". Tiedän, ettei se ole se mitä tarkoitat, mutta sitä ne sanomasi sanat kuitenkin tarkoittaa. Ei kovin tasa-arvoista...
Syyllistit minua mm. Siitä että en halua että homot näyttää olevansa homoja. Minulla on ihan ystäviä ketkä ovat avoimesti homoja.Ei pidä paikkaansa. Kuten sanoin, selvitä mistä on kyse.