Urheilu ja politiikka

Lasketko Elina Valtosen ja Anders Adlercreutzin vasemmiston vai vihreiden jäseniksi?
Elina oikeisto.. Andreas vähän arvoitus, huonoja ulostuloja.

Onko väitetty että kaikki oikeistossa ei halua sateenkaari juttuja? Kaikillahan juuri on oikeus olla mitä mieltä tahansa.. niin Savinaisellakin

Väitätkö sitten että tämä ei ole profiloitunut. Vasemmistoon/vihreisiin

”Keskustelu” karkasi nopeasti muidenkin käsistä. Jonkinlainen huippu saatiin suoraan huipulta, kun perussuomalaisten ryhmyri Jani Mäkelä, nimesi kaikki pride-paitaan pukeutuneet TPS:n pelaajat ”hiiriksi”.”

Tämä oli yksi niistä myötähäpeää herättävistä kannanotoista, varsinkin jos Jani Mäkelä jotenkin kuvittelee olevansa vakavasti otettava poliitikko.

Mielipide toki sekin, mutta kun aiemmin puhuttiin Sofia Virran käyttäytymisestä, niin tämäkö on sitä oikeanlaista käyttäytymistä?
Tuo on sitä samaa asian politisoimista. Toki toiseen suuntaan. Mäkelä nyt ei kuitenkaan kuulunut Tepsin hallitukseen. Mutta repii tällaisesta molemmat ääripäät omansa. Hirveintä on että Turun setasta oltiin jopa ehdottamassa laittomuuksia ja lainsäädännön muuttamista jotta ihmisiä voisi paremmin pakottaa omaan ideologiaan sopivaksi. Melko säälittävää.

Tuo on sitä samaa asian politisoimista. Toki toiseen suuntaan. Mäkelä nyt ei kuitenkaan kuulunut Tepsin hallitukseen. Mutta repii tällaisesta molemmat ääripäät omansa. Hirveintä on että Turun setasta oltiin jopa ehdottamassa laittomuuksia ja lainsäädännön muuttamista jotta ihmisiä voisi paremmin pakottaa omaan ideologiaan sopivaksi. Melko säälittävää.
Ei kai setasta kukaan ehdottanut mitään. Minä näen tuon vain pohdintana, vaikkakin typerä pohdinta olikin. Huvittavinta siinä on se, että sitäkin käytettiin loistavasti tiettyjen poliitikkojen keppihevosena. Toki Mikkonen voi syyttää tästä itseään, kun meni antamaan tälläisen tilaisuuden typerällä pohdinnallaan.

Ei pidä paikkaansa. Se lienee kuitenkin varsin monen ihmisen kokemus että siellä amiksen röökipaikalla törmää arveluttavan usein melko ahdasmielisiin kommentteihin ja ajatuksiin.
Niin no, "ei pidä paikkaansa" ilman perusteluja on hieman onttoa. Ja oikeastaan sen jälkeen sanomasi tavallaan todistaa minun aiemmin sanomani todeks. Lisäksi, samaan tapaan kuin sinä olet pyytänyt Savinaiselta konkreettisia tekoja yhdenmukaisuuden edistämisen puolesta, minäkin voisin nyt vaatia sitä sinulta tuohon ammattikoululaisten halveksumiseen liittyen, mutta sehän olisi lapsellista enkä tietenkään tässä tee.

Sinun Janko kannattaa muistaa, että varsinkin tällaisessa ympäristössä missä kaikki kirjoitettu jää esille, on kommenteista hyvin helppoa analysoida kirjoittajien todellisia tausta-ajatuksia ja ristiriitaisuuksia. Ole kuitenkin rauhassa, koska minulle sinun ei enää tarvitse esittää tai vastata mitään; olet jo monessa viestissäsi, niin tässä kuin muissakin ketjuissa, osoittanut ristiriitaisuutesi. Mutta tämä menee nyt aivan off topicin puolelle. Pyydän sitä anteeksi.

Turhaan sä nyt mua kohtaan tässä hyökkäät ja koitat kääntää asiaa mieluisaksi itsellesi.

Olen nähnyt noita ihan joka alustalla. Eikä se mikään salaisuus kai muutenkaan ole että sieltä jo soraääniä on alkanut kuulua liikkeen sisältä, ketkä ovat sieltä eronneet.

Varmasti on vähemmistöä mutta ei tämä nyt ole mikään pelkkä ”heteromiesten” juttu sitä kritisoida.
En hyökännyt. Kerroin miksi näät noita paljon.

Kun täälä nyt keskusteltiin siitä mitä se pride kenellekin merkitsee ja mitä siitä ajatellaan. Myös sielä vähemmistössä. Ihme hyökkäys nyt tuostakin tuli.
No pridevastaiset LGBT-ihmiset nyt on yhtä vanha asia kuin pride itse. Ei se tee siitä yhtään vähemmän merkittävää sille enemmistölle. Toi on argumenttina yhtä laiska kun "mulla on homoja kavereita niin en voi olla homofobinen".

Tulee vaan fiilis, kun vasta-argumentteihin vastaamisen sijaan postailet tuollaisia aika nollatason twiittejä, ettei sua edes kiinnosta oikeasti keskustella aiheesta.

No pridevastaiset LGBT-ihmiset nyt on yhtä vanha asia kuin pride itse. Ei se tee siitä yhtään vähemmän merkittävää sille enemmistölle. Toi on argumenttina yhtä laiska kun "mulla on homoja kavereita niin en voi olla homofobinen".

Tulee vaan fiilis, kun vasta-argumentteihin vastaamisen sijaan postailet tuollaisia aika nollatason twiittejä, ettei sua edes kiinnosta oikeasti keskustella aiheesta.
Olen kyllä vastannut useasti, tuohonkin tulleisiin. Se nyt vain oli yksi näkökulma kun tuosta pridesta puhuttiin, että mitä osa ihan oikeasti vähemmistöön kuuluvista siitä nykyään ajattelee. Mutta tuntuu sekin olevan monelle väärin ja koitetaan spinnailla itseä miellyttäväksi.

Nyt poistun tästä ketjusta viettämään peli-iltaa. :)

Toi on argumenttina yhtä laiska kun "mulla on homoja kavereita niin en voi olla homofobinen".
Kysyn tämän ihan ilman sarvia ja hampaita, vaikka en tähän juttuun nyt juuri liity. Miksi tuo on laiska argumentti? Itse ymmärtäisin tuon positiivisena asiana ja tuskin henkilö nyt voi olla älyttömän homofobinen tällöin?

Tai näin minä sen kuvittelisin ja koen, mutta en toki voi sanoa varmaksi mitä kaikki muut kokevat.

Olen kyllä vastannut useasti, tuohonkin tulleisiin. Se nyt vain oli yksi näkökulma kun tuosta pridesta puhuttiin, että mitä osa ihan oikeasti vähemmistöön kuuluvista siitä nykyään ajattelee. Mutta tuntuu sekin olevan monelle väärin ja koitetaan spinnailla itseä miellyttäväksi.

Nyt poistun tästä ketjusta viettämään peli-iltaa. :)
Ei se väärin ole eikä sitä kukaan ole spinnaamassa mihinkään, se että joku jossain on eri mieltä ei vaan oikein ole millään tavalla merkittävää tässä tapauksessa. Twitteristä löytää mielipiteen ihan mihin tahansa.

Ja mä en muista että kukaan niin ois väittänytkään. Paljon vaan noussut juuri näitä vähemmistön edustajia kertomaan omia mielipiteitään ja näkemyksiään pridesta.

Oletko miettinyt, miksi algoritmit tarjoavat sinulle runsaasti juuri tällaisia näkemyksiä? Niitä algoritmeja ruuvailee aika älykkäät ihmiset.

Onko väitetty että kaikki oikeistossa ei halua sateenkaari juttuja? Kaikillahan juuri on oikeus olla mitä mieltä tahansa.. niin Savinaisellakin

Väitän että tämä on profiloitunut kaupunkilaisiin, koska koulutetut ihmiset ja varallisuus kasautuvat kasvukeskuksiin.

Väitän myös, että prideä kannattavat paljon todennäköisemmin ihmiset, jotka kirjoittavat sanan "sateenkaarijuttu" yhteen.

Pridesta on esitetty sekä lipun kantajilta, että kantamattomilta ihmisiltä 2 mielipidettä, puolesta että vastaan, koska se on jokaisen oma tulkintakysymys. Eiköhän noi 2 mielipidettä samaan aikaan tähän maailmaan mahdu.

Itse tasa-arvosta olen kuitenkin nähnyt vain yhden mielipiteen tällä palstalla ja kaikki tuntuvat olevan sen puolella niin en ymmärrä miten vieläkin jaksetaan asiasta tapella

Mouhijärvellä on noin 3000 asukasta ja Helsingissä noin 700 000. Isommassa kaupungissa on yleensä enemmän erilaisia ihmisiä ja näkemyksiä.

Kaartinkaupungin äänestysalueella asuu vain nelisentuhatta ihmistä. Miksi siellä vaalituloksia dominoi marxilaista sateenkaarilippua heiluttava Elina Valtonen? Johtuisko kenties siitä, että asuntojen keskihinta siellä on 700 000 euroa ja korkeakoulutettujen osuus 60 %?

Kysyn tämän ihan ilman sarvia ja hampaita, vaikka en tähän juttuun nyt juuri liity. Miksi tuo on laiska argumentti? Itse ymmärtäisin tuon positiivisena asiana ja tuskin henkilö nyt voi olla älyttömän homofobinen tällöin?

Tai näin minä sen kuvittelisin ja koen, mutta en toki voi sanoa varmaksi mitä kaikki muut kokevat.
Olen monta kertaa törmännyt tarinoihin, että tuolla tavalla ajattelevat eivät sitten kuitenkaan paneudu heidän kaverinsa seksuaalisuuteen/sukupuoleen/etäisyyteen yms. sen syvällisemmin ja kokevat hänen olevan "se homo kaveri", laittaen hänet jalustalle sen sijaan että pitäisivät häntä ihan vaan kaverina muiden joukossa. Pahimmassa tapauksessa joku homovastainen ihminen voi piiloutua tälläisen kaverin taakse (joka ei välttämättä ole hänestä "samanlainen kun ne muut homot"), ja puolustaa homovastaisuuttaan tämän kaverin olemassaolosta. Sama kun joku sanoisi että "mulla on vaimo niin en voi vihata naisia".

Mutta siinä olet täysin oikeassa että erilaiset ystävyydet on kyllä lähtökohtaisesti pelkästään positiivinen asia! Kyllähän se normaalisti vähentää ennakkoluuloisuutta ilman muuta. Argumentin laiskuus perustuu siihen, että se ei ole kumminkaan mikään vapaudu vankilasta -kortti olemaan kusipää.

Itselleni konservatiivinen maailmankatsomus on punainen vaate, sen myönnän, mutta sekään tuskin on mikään ihme, koska kannatan myös heteropariskuntien yhdenvertaista parisuhdetta, joissa ei ole sukupuolirooleja.

Itse kannatan sitä että ihmiset parisuhteessa itse saavat päättää mikä on heille se sopiva juttu sen sijaan että liberaali kurkku suorana valittaa jonkun tradwife-järjestelystä.

Vesa Rantanen, say no more...

Itse kannatan sitä että ihmiset parisuhteessa itse saavat päättää mikä on heille se sopiva juttu sen sijaan että liberaali kurkku suorana valittaa jonkun tradwife-järjestelystä.
Ja sieltä olkiukkoilun maailmanennätys :D myös tradwife-suhde on yhdenvertainen jos se on molempien tahto. Niissä on vaan se vähän huono puoli että jos nainen tuleekin siinä toisiin ajatuksiin niin se on sitten vähän voi voi. Ja sittenhän sillä ei ole enää mitään tekemistä päätäntävallan tai sopivuuden kanssa. Lisäksi yllättäen ne miehet jotka tuollaisia parisuhteita etsii ei välttämättä niitä unelmien sulhasia sitten pitkässä juoksussa kuitenkaan ole.

Ongelma tulee siitä, että konservatiivit haluavat pakottaa tämän maailmanjärjestyksen kaikille muillekin. Siinä sulle sitä itse päättämistä.

Suomessahan ei ole edes oikeistolaista puoluetta. Kokoomus - hah, hah.

Ja sieltä olkiukkoilun maailmanennätys :D myös tradwife-suhde on yhdenvertainen jos se on molempien tahto.

Nimenomaan, luulin että se luki jo tuossa kirjoittamassani viestissä jossa pariskunta itse päättää miten haluaa elää.

Mää voin kyllä kaivaa ne uutiset kuinka "liberaalit" huusivat barrikadeilla toisten parisuhdepäätöksistä koska se soti heidän omaa maailmankuvaansa vastaan.

Nimenomaan, luulin että se luki jo tuossa kirjoittamassani viestissä jossa pariskunta itse päättää miten haluaa elää.

Mää voin kyllä kaivaa ne uutiset kuinka "liberaalit" huusivat barrikadeilla toisten parisuhdepäätöksistä koska se soti heidän omaa maailmankuvaansa vastaan.
Joo ja nämä liberaalit barrikaadeilla ei kaiketi liity mun viestiini mitenkään. En tiedä miksi koit tarvetta tuoda sen kärjistyksen edes esille?

Takaisin