Timo Koskela - Ilveksen urheilujohtaja

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 768
.

Sinä olet kyllä kunnon keyboard-warrior. Aina saatana vaatimassa ja kiukuttelemassa kaikesta, mutta hallille et löydä edes vahingossa.

Juu juu, toki spämmäät jokaiseen otteluseurantaan sata viestiä sieltä kausaripaikaltasi :)
Heh, no jatkossa en todellakaan hanki niitä kausareita. :)
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 153
Siis viime keväänä hyvää hokia? Puhutko nyt Pelicans sarjasta, joka oli järkyttävä mahalasku. Jo 2022 Tepsille puppelointi oli pettymys js Jos nyt pudotaan, niin tätä katastrofia ei voi sanoin kuvailla. Kai tässä joku rooli on joukkueen rakennuksellakin, vaikka Pennanen suurin floppi onkin.
Kyllä. Oltiin siinä sarjassa hyviä ja oltaisiin menty jatkoon jos Bartosak ei olisi ollut niin vitun hyvä.
 

jäsen J

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
528
Ehkä,kannattaisi myös katsoa hallituksen suuntaan. Nämä ne siunaavat valmentaja potkut yms.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 703
Tuulettelisin koko organisaatiota mikäli Kalpa menee jatkoon. Ei näin voi jatkua.
Ripa tehnyt hyvää työtä. Ei kahta sanaa.
Kukaan ei osannut arvata etukäteen sitä millainen paskahousu tuo päävalmentajamme on sillon kun millään on mitään väliä.
No no!
Älä yleistä.
Miten tää nyt lankeaa taas Tillun syyksi? Työkalut on annettu.
Väärät.

Onnistunut valmentaja rekryissä??
Kasannut mestari joukkueen?

Oliko neljän sylinterin joukkue??
Kuusi pelaajaa tehnyt 65 % maaleista.
Olen kirjoittanut että helppoa pleijareissa kun vaan pitää nuo kuusi aisoissa?
Nimekäs pakisto, ja hidas.

Molemmat,
sekä koskela että pennanen floppasivat isosti.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 462
Suoraan sanoen kyllähän Tillu aika kovan nipun on koonnut. Tällä ryhmällä pitäisi taistella kannusta. O’Leary, Niku, Clendening kesken kauden, näyttäneet että osaavat pelata. Jopa ykkössentteri Palve runkosarjan perusteella oikea valinta. Ehkä siellä on joitain pelaajia jotka olisi pitänyt jättää sainaamatta: Meskanen nyt tulee ensimmäisenä mieleen. Toki ei tulos nyt mairittelekaan.
 

Slite

Luottopelaaja
Viestejä
1 066
Kyllähän Tillu aikamoisen nipun on kasannut. Johan siitä kertoo sekin, että runkosarjan voitto oli muutaman pisteen päässä, vaikka joukkueen valmennus on pettänyt pahasti ja pelaamisesta ei juuri ole intohimo katsomoon välittynyt. Niku osoittautui suureksi virheeksi, mutta kaipa olisin itsekin tuossa tilanteessa ottanut jos olisi tarjolla ollut.
 

-sk-

Luottopelaaja
Viestejä
1 447
Sen enempää nyt ottamatta kantaa Koskelan pätevyyteen jatkaa tehtävässään, niin kyllä mua vähän huvittaa ajatusmalli että Tillua ei saa kritisoida koska valmennus tässä on epäonnistunut. Valittiinko Pennanen (ja muu valmennus) ilman Koskelan siunausta tehtäväänsä, vai oliko Koskela vähintäänkin mukana valitsemassa?

Kai nyt urheilujohtajalla jokin vastuu on alaistensa suoriutumisesta, vai olenko ymmärtänyt ihan väärin Ilveksen organisaation rakenteen? Urheilullisen menestyksen ollessa paskaa, siitä vastuussa oleva urheilujohtaja on kuitenkin onnistunut hienosti? Mun mielestä tuo lause kumoaa itsensä.

Onhan tässä vieläkin mahdollisuudet nostella kannua kauden päätteeksi, mutta jos ja kun noutaja tulee Kalpaa vastaan niin kyllä Koskelankin jatkoa on mietittävä tarkasti.

Edit. Summataan nyt sen verran vielä, että minunkin mielestäni Koskela on onnistunut pelaajien osalta hyvin. Toki siellä on Meskasta, Könöstä, Alvarezia ja (jälkiviisaana) Nikua jotka olisi saanut jäädä hankkimatta. Sen sijaan valmennuksen ja sen mukana peli-identiteetin (tärkeimmät osa-alueet?) valinnassa vaikuttaa tulleen suuri huti.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 768
Sen enempää nyt ottamatta kantaa Koskelan pätevyyteen jatkaa tehtävässään, niin kyllä mua vähän huvittaa ajatusmalli että Tillua ei saa kritisoida koska valmennus tässä on epäonnistunut. Valittiinko Pennanen (ja muu valmennus) ilman Koskelan siunausta tehtäväänsä, vai oliko Koskela vähintäänkin mukana valitsemassa?

Kai nyt urheilujohtajalla jokin vastuu on alaistensa suoriutumisesta, vai olenko ymmärtänyt ihan väärin Ilveksen organisaation rakenteen? Urheilullisen menestyksen ollessa paskaa, siitä vastuussa oleva urheilujohtaja on kuitenkin onnistunut hienosti? Mun mielestä tuo lause kumoaa itsensä.

Onhan tässä vieläkin mahdollisuudet nostella kannua kauden päätteeksi, mutta jos ja kun noutaja tulee Kalpaa vastaan niin kyllä Koskelankin jatkoa on mietittävä tarkasti.

Edit. Summataan nyt sen verran vielä, että minunkin mielestäni Koskela on onnistunut pelaajien osalta hyvin. Toki siellä on Meskasta, Könöstä, Alvarezia ja (jälkiviisaana) Nikua jotka olisi saanut jäädä hankkimatta. Sen sijaan valmennuksen ja sen mukana peli-identiteetin (tärkeimmät osa-alueet?) valinnassa vaikuttaa tulleen suuri huti.
Tillun ja Ripan vauhtisokeus tässä taustalla on.
 

-sk-

Luottopelaaja
Viestejä
1 447
Tillun ja Ripan vauhtisokeus tässä taustalla on.
Mä olen eri mieltä. Ilveksen talousluvut on olleet niin hyviä, että mun mielestä suurempaankin riskinottoon ja panostukseen olisi ollut perusteita. Tillu ja Ripa varsinkin on korostaneet pitkäjänteisen työn merkitystä ja maltillista budjetin kasvatusta.

Enkä mä Tillua halua liikaa kritisoida, aikanaan siinä hetkessä olisin varmasti itsekin ottanut Pennasen Myrrän tilalle. Mutta mun mielestä se on selvää että jos kausi loppuu tähän, niin se on valmennuksen epäonnistuminen, ja siitä vastuu kuuluu ilman muuta osaltaan urheilujohtajalle.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 948
Suoraan sanoen kyllähän Tillu aika kovan nipun on koonnut. Tällä ryhmällä pitäisi taistella kannusta. O’Leary, Niku, Clendening kesken kauden, näyttäneet että osaavat pelata. Jopa ykkössentteri Palve runkosarjan perusteella oikea valinta. Ehkä siellä on joitain pelaajia jotka olisi pitänyt jättää sainaamatta: Meskanen nyt tulee ensimmäisenä mieleen. Toki ei tulos nyt mairittelekaan.
Nippu on kova, mutta onko joukkue kasattu oikein ?
Tässä nyt ei pärjää millään all stars joukkueella.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 153
Nippu on kova, mutta onko joukkue kasattu oikein ?
Tässä nyt ei pärjää millään all stars joukkueella.
Näin on helppo sanoa nyt mutta auta armias sitä itkua kun Ilvekseen tulisi jatkossa enemmän näitä "Ratisia" kun "Palveita".

Kukaan ei kauden alussa höpissyt että joukkue olisi koottu vain häviämään puolivälierät, ei kukaan. Ilves oli koko kauden yksi suurimmista mestarisuosikeista yleisellä tasolla.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 462
Nippu on kova, mutta onko joukkue kasattu oikein ?
Tässä nyt ei pärjää millään all stars joukkueella.
Nyt on helppoa sanoa ettei ole. Runkosarjan perusteella olin itsekin sitä mieltä että on. Rakenteellisesti joukkue on hyvin kasattu. Mentaalipuoli ei ehkä suorita samaa tahtia.
 

Kroisos Pennanen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
186
Edit. Summataan nyt sen verran vielä, että minunkin mielestäni Koskela on onnistunut pelaajien osalta hyvin. Toki siellä on Meskasta, Könöstä, Alvarezia ja (jälkiviisaana) Nikua jotka olisi saanut jäädä hankkimatta. Sen sijaan valmennuksen ja sen mukana peli-identiteetin (tärkeimmät osa-alueet?) valinnassa vaikuttaa tulleen suuri huti.
Mitenkään valmennusta puolustelematta. On myös monia potentiaalisia skenaarioita jotka ei valmentajan vikoja. Hyvin on voinut olla valmentajan visio ja Tillu koittanut saada täydentäviä palikoita siihen onnistumatta. Tai sitten vain faneille nimekkäitä pelaajia jotka ei sovellu valmentejan pelitapaan ja toiveisiin lainkaan.

Minkä valmennus mahtaa jos pelitavaltaan on yhden tempun koira, muttei saa siihen palikoita? Huonolla onnella vielä fysiikkavalmennuskin b-tasoa. Näin spekulaationa. En väitä että joku näistä olisi se ainoa mahdollinen syypää. Sakata on voinut:
-Tillu ei ole antanut oikean profiilin vahvistuksia joita Pennanen halunnut
-Fysiikkavalmennus sakkaa koska vastustajat edellä
-Pennanen saanut koko joukkueen mentaalisesti täyslukkoon
-Intiaanikirous jonka Manngard aikoinaan langetti Ilveksen päälle
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 948
Näin on helppo sanoa nyt mutta auta armias sitä itkua kun Ilvekseen tulisi jatkossa enemmän näitä "Ratisia" kun "Palveita".

Kukaan ei kauden alussa höpissyt että joukkue olisi koottu vain häviämään puolivälierät, ei kukaan. Ilves oli koko kauden yksi suurimmista mestarisuosikeista yleisellä tasolla.
Kyllä minä olen sanonut näin koko kauden ja jo ennen sen alkua.
Minusta tässä on mietinnän paikka .. ilman että syytellään ketään.
Minusta sentteriosasto oli vajaa koko kauden ja hiekkapaperi osastoa puuttui.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 462
Kyllä minä olen sanonut näin koko kauden ja jo ennen sen alkua.
Minusta tässä on mietinnän paikka .. ilman että syytellään ketään.
Minusta sentteriosasto oli vajaa koko kauden ja hiekkapaperi osastoa puuttui.
Sentteristö oli vajaa juu. Toki jos katsoo vaikka Tapparan vastaavaa, ei ehkä ollut liikaa tarjolla. O’Leary tuotiin kun oli tarjolla. Santapaperia myös tuotiin mutta se nyt on ollut koko kausi tarkastellen mietoa. Siinäkin ollut epäonnisia sattumia joita ei voi ennakoida.
 
Ylös