TI 21.2.2023 | Ilves - JYP

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 201
Odotukset näistä pelin jälkeisistä haastatteluista ei ole ikinä kovin korkealla itsellä varsinkin kun Mertaranta on selostamassa, mutta olenko mää nyt ainut ketä ärsyttää noi Mertsin maajoukkue jutut?
Siellä on just päättynyt tiukka Ilves - JYP peli niin miksi Mertaranta alkaa kyseleen jostain EHT peleistä? Siis miksi ihmeessä? Ymmärrän jotenkin kun valinnat tehtiin, että sillon kysellään, mutta miksi nyt kun on jo kahdet EHT-hötsyt takana ja niistäkin alkaa oleen jo aikaa.
 

Val76

Luottopelaaja
Viestejä
1 015
Peli oli kaikkea muuta kuin pienten marginaalien peli, vaikka lopputuloksesta saattaisikin muuta päätellä. Rautakorven on täysin mahdoton antaa vastustajalle - etenkään Ilvekselle - vilpitöntä tunnustusta pelistä, vaan kehujen sekaan on aina lisättävä jonkinlaista vähättelyä "ohhoh-maaleineen" tai itse keksittyine "pienten marginaalien peleineen".

JYPillä oli toki hetkensä, mutta mentiinhän tuossa pitkiä aikoja totaalista isät-pojat -hippaa, jossa JYP oli ottavana osapuolena. Puolustivat kyllä tiiviisti, joten paikkoja Ilveksellä ei ollut kuin ehkä neljään-kuuteen lisämaaliin, mutta pelistä kuvaa antaa se, että puolustusjaksojensa jälkeen JYP ei useasti päässyt minkäänlaiseen hyökkäykseen. Kentälle vaihdosta tullut viisikko jatkoi siis tasan samoilta askelmerkeiltä kuin mihin edellinen kentällinen tekemisensä päätti; oman maalin varjelua ja perässä juoksemista.

Ilveksen peli näytti juuri siltä, mitä olemme saaneet joskus menneinä aikoina muiden toteuttamana hämmästellä. Peli näyttää ajoittain jopa näennäisen tasaiselta ja tuloskin saattaa pysyä tiukkana, mutta todellisuudessa toinen osapuoli päättää lähes täysin, mitä kaukalossa oikeasti tapahtuu. Ja jos tarve vaatii, kaasua voidaan lisätä. Ilveksestä näki eilen, että varaa olisi ollut tarvittaessa kiristää ruuvia. Ei tarvinnut.
No ei kyllä todellakaan ollut, yksi maali == pieni marginaali.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 656
Samaa mieltä. Ymmärrän kyllä miksi porukalla saattaa olla vähän antipatioita Jukkaa kohtaan, mutta minusta tuo "en tiedä huusiko joku katsomosta"-juttu oli enemmänkin vitsi joka nyt on niiden antipatioiden vuoksi tulkittu jonain ihan tosissaan sanottuna juttuna.
Piti oikein katsoa vielä pari kertaa uudestaan toi kohta ja mä olen kyllä sitä mieltä, että vitsi se ei ollut, sammakko kyllä. Sehän vielä vertaa sitä siihen Jyväskylässä kiekon heittäneeseen, sanoen: "...mutta semmostahan tää on, Jyväskylässä lentää kiekot jäälle ja täällä tulee huudot katsomosta"
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 656
Semmonen oli muuten jännä juttu, että kun minä muiden muassa olen miettinyt, että minkälaisia keskusteluita Jypissä on käyty tuosta mahdollisesta pelaajien myynnistä, niin alla oleva lause on kopioitu tämän päivän Keskisuomalaisesta, minulle ainakin yllätys, jos näin on

JYP ei Sportin ja SaiPan tavoin vuokrannut tai myynyt parhaita pelaajiaan. Rautakorpi kunnioittaa seurajohdon päätöstä.

– Asiaa ei minulta edes kysytty, Rautakorpi sanoi.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 924
Jukka on kiistelty hahmo ihan Tapparan sisälläkin.. ainakin fanien keskuudessa.
Eipä hän kovin voinut tuossa pressissä vääntää.. Jyp oli hyvä, mutta se ei riitä.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 816
No ei kyllä todellakaan ollut, yksi maali == pieni marginaali.

Et selvästikään lukenut viestiäni, jonka lainasit tai et ehkä ymmärtänyt viestin pointtia. Sinä puhut tuloksesta, minä pelistä. Eli tulos oli pienen marginaalin ero, mutta peli oli kaikkea muuta kuin pienen marginaalin peli. Suurimman osan ajasta JYP oli täysin sillassa. Käy vaikka lukemassa kyseisen ottelun keskusteluketju Jatkoajasta. Jopa siellä, puusilmäisyyden kehdossa, moni jyväskyläläiskannattaja myöntää JYPin olleen käytännössä vailla mahdollisuuksia, vaikka tulos oli tiukka.

Rautakorpi puhui lehdistötilaisuudessa nimenomaan pelistä mainitessaan pienen marginaalin. Eli Jukkis syyllistyi tuttuun rautakorpismiin, johon kuuluu vastustajan vähättely, pelitapahtimien kaunistelu omaksi eduksi vastoin todellisuutta sekä oman vastuun kiertäminen lopputulosta arvioitaessa.

Lopputulos ja peli ovat kaksi eri asiaa. Tuloksessa voi olla pieni marginaali, vaikka pelissä toinen on ylivoimainen. Näin kävi eilen. Toisinaan tulos voi revetä, vaikka peli olisi tasainen. Näin ei käynyt eilen. Usein tulos noudattelee pelitapahtumia. Näinkään ei käynyt eilen, koska jos näin olisi käynyt, olisi tulos ollut suurin piirtein 5-1.
 

Val76

Luottopelaaja
Viestejä
1 015
Et selvästikään lukenut viestiäni, jonka lainasit tai et ehkä ymmärtänyt viestin pointtia. Sinä puhut tuloksesta, minä pelistä. Eli tulos oli pienen marginaalin ero, mutta peli oli kaikkea muuta kuin pienen marginaalin peli. Suurimman osan ajasta JYP oli täysin sillassa. Käy vaikka lukemassa kyseisen ottelun keskusteluketju Jatkoajasta. Jopa siellä, puusilmäisyyden kehdossa, moni jyväskyläläiskannattaja myöntää JYPin olleen käytännössä vailla mahdollisuuksia, vaikka tulos oli tiukka.

Rautakorpi puhui lehdistötilaisuudessa nimenomaan pelistä mainitessaan pienen marginaalin. Eli Jukkis syyllistyi tuttuun rautakorpismiin, johon kuuluu vastustajan vähättely, pelitapahtimien kaunistelu omaksi eduksi vastoin todellisuutta sekä oman vastuun kiertäminen lopputulosta arvioitaessa.

Lopputulos ja peli ovat kaksi eri asiaa. Tuloksessa voi olla pieni marginaali, vaikka pelissä toinen on ylivoimainen. Näin kävi eilen. Toisinaan tulos voi revetä, vaikka peli olisi tasainen. Näin ei käynyt eilen. Usein tulos noudattelee pelitapahtumia. Näinkään ei käynyt eilen, koska jos näin olisi käynyt, olisi tulos ollut suurin piirtein 5-1.
Nimenomaan, ymmärsin kyllä mistä puhut ja hyvä että ymmärsit mistä minä puhuin :) En ole missään välissä sanonut, etteikö Ilves olisi ollut parempi jäällä olleista joukkueista. Mielestäni se oli sitä myös tappioputken aikana, mutta tässä pelissä ratkaisee maalit ja niitä eniten tehnyt voittaa.

Miten olisi käynyt kun JYP olisikin saanut yhden oh hoh maalin? Vaikka olivat pääosin jyrän alla oli heilläkin momentuminsa jopa useampaan maaliin.
 
Ylös