Nykyään lapsille ja nuorille on niin hirveä tapahtumaähky joka puolelta, ettei monikaan satunnaisesti valittu lapsiperhe lähde hallille ilman mitään erityistä syytä. Kiekko- tai muut urheiluharrastajat ovat toki oma lukunsa. Vaikka ilmaislippu onkin siinä mielessä hassu, että nelihenkinen perhe maksaa silti kaikkineen 150€ reissusta (ruoat, juomat, ostokset jne.) kahden ilmaislipunkin jälkeen 130€, on niissä silti joku ämpäritaika. En usko yhdenkään oikeasti kiekkopeliin haluavan jättävän tulemisen väliin ilmaislippujen odottelun takia. Kyllä niillä nykyään houkutellaan se muutenkin passiivinen väestö peliin.
Ilmaislippukampanjat näkyy muutenkin olevan kohdistettu aina eri ryhmille. "Joka viikko" ei saa sama porukka uusia ilmaislippuja. Esimerkiksi koululaiskampanjat ovat vuorotellen eri alueille, Tampereen eri osat, ympäryskunnat ja niin edelleen. Viime vuonna omat lapset saivat eri kouluissa koko kauden aikana yhden Tapparan ja yhden Ilveksen lipun jokainen.
Ilmaisliput ovat osa markkinointia ja uskoisin toimistojen väen tietävän niiden järkevän käytön. Onhan niiden aiempaan puolin ja toisin tapahtuneeseen massajakeluun tullut jo parannusta.