Tampereen Tappara

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 119
Millä tavalla IFK mielestäsi ratkaisi vastaan asettumisensa?

Alkuun, kiitos kehuista ja sitten asiaan. Mielestäni HIFK meni jatkoon ihan ansaitusti, ensinnäkin ratkaisumaalin tuomio meni minusta lopulta oikein vaikka ensin katselin että eihän tuo millään voi olla maali sekä toisekseen hienosti heräsivät pelaamaan ja hyödynsivät momentumin myös jatkoajalla tauon jälkeen, ei tuollaisella nukahtamisella kuin Lukolta nähtiin lopussa ansaita näissä karkeloissa jatkopaikkaa vaan se kuka enemmän sitä tahtoo, voittaa. Muutenkin kolme ensimmäistä peliä IFK vei aikalailla tylysti vaikka kovinkaan laadukasta kiekkoa ei nähty.

Törmänen käy kuumana kun väärää vaihtoa ei katsottu videolta, eilen HIFK:n voittomaali jouduttiin katsomaan videolta eli korrelaationa tässä nyt videot? Teksti ei mitenkään ilmaise, että tuolla viitataan eiliseen vaan nimenomaan Temppari-hassuttelulla viitataan tuohon 2016 sarjaan ”yhteinen menneisyys”-kohdalla.

Jos tällä aivan puhtaasti tähän väärään vaihtoon tosiaan viitataan niin sitten tuosta kyllä putoaa tuo oivallus-aspekti pois, minä itse kyllä oletin että tuo viittaa tuohon ratkaisumaalin videolta tarkasteluun kun melko pian sen jälkeen tuo video muistaakseni painettiin eetteriin. Tokihan tuo on myös hieman piikittelyä vuodesta 2016 mihin tuo yhteinen historia viittaa mutta itse tulkitsin videon pääpointin olevan aivan toisessa tilanteessa. Toki voi olla että tämä on puhtaasti oma tulkintani, ajattelin vain näin kun tuon Törmäs-läpän olisi voinut heittää niin moneen otteeseen aiemminkin ihan muuten vaan jolloin se olisi ollut huomattavasti tuoreempi.
 

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Viestejä
1 731
Alkuun, kiitos kehuista ja sitten asiaan. Mielestäni HIFK meni jatkoon ihan ansaitusti, ensinnäkin ratkaisumaalin tuomio meni minusta lopulta oikein vaikka ensin katselin että eihän tuo millään voi olla maali sekä toisekseen hienosti heräsivät pelaamaan ja hyödynsivät momentumin myös jatkoajalla tauon jälkeen, ei tuollaisella nukahtamisella kuin Lukolta nähtiin lopussa ansaita näissä karkeloissa jatkopaikkaa vaan se kuka enemmän sitä tahtoo, voittaa. Muutenkin kolme ensimmäistä peliä IFK vei aikalailla tylysti vaikka kovinkaan laadukasta kiekkoa ei nähty.



Jos tällä aivan puhtaasti tähän väärään vaihtoon tosiaan viitataan niin sitten tuosta kyllä putoaa tuo oivallus-aspekti pois, minä itse kyllä oletin että tuo viittaa tuohon ratkaisumaalin videolta tarkasteluun kun melko pian sen jälkeen tuo video muistaakseni painettiin eetteriin. Tokihan tuo on myös hieman piikittelyä vuodesta 2016 mihin tuo yhteinen historia viittaa mutta itse tulkitsin videon pääpointin olevan aivan toisessa tilanteessa. Toki voi olla että tämä on puhtaasti oma tulkintani, ajattelin vain näin kun tuon Törmäs-läpän olisi voinut heittää niin moneen otteeseen aiemminkin ihan muuten vaan jolloin se olisi ollut huomattavasti tuoreempi.
Eilisen ratkaisumaalin ympärillä käyty kalabaliikki tuntuu kulminoituvan siihen, että miksi peliä ei vihelletty poikki, vaikka kiekko ei ollut tuomareiden näkökentässä. Tämä on mielestäni aika kumma olettamus. Mistä tiedetään, että tuomareilla ei ollut näköyhteyttä kiekkoon? Kiekkohan putosi Zagidulinin oikean patjan päälle, ja siitä hänen höntyilynsä päätteeksi jäälle pelattavaksi. Eli missään vaiheessa ei ollut Zagidulinin hallussa.

Jälkimmäiseen kappaleeseen kommenttina se, että eikö se juuri alleviivaa Tapparan julkaisun epäonnistumista jos lukijakunta ei edes ymmärrä mitä tällä yritettiin viestittää. Mikä oli pointti? Tässäkin ketjussa kaikki näköjään tulkitsivat viestin aivan eri tavoilla.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 119
Lisäksi se kohdistuu Antti Törmäseen. Semmonen nillittäjä, että ketuttaa. Pilas päivän tommonen vanha klippi. Hitto mikä äijä.

Itse Lennart Petrellkin muistaakseni totesi että oli kohtalaisen raskasta pelata miehen alaisuudessa kun nillitti tuomareille joka ikisestä pitkästä kiekosta ja muusta. Petrellin mukaan Törmäsen alaisuudessa fokus oli liian paljon kaikessa muussa kuin oman joukkueen suorittamisessa.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 119
Jälkimmäiseen kappaleeseen kommenttina se, että eikö se juuri alleviivaa Tapparan julkaisun epäonnistumista jos lukijakunta ei edes ymmärrä mitä tällä yritettiin viestittää. Mikä olis pointti? Tässäkin ketjussa kaikki näköjään tulkitsivat viestin aivan eri tavoilla.

Kyllä, siinä mielessä ei ole kovin onnistunut postaus mutta itse meinasin lähinnä ettei tuo ollut omaan silmään mikään moraalinen rimanalitus jossa pyrittiin vain kaivelemaan vanhoja asioita. Kyllähän tuo eilisen ratkaisun oikein meni, tuolla videolla vaan haluttiin nostattaa reaktioita kun nähtiin sille pohjaa.

Pieleen meni selkeydessä mutta mielestäni tällaisia on nyt yritetty hakea tällä kaudella paljon että nopeasti reagoidaan johonkin ajankohtaiseen asiaan, sillä päättelin tämän koskevan eilistä. Toki mahdotonta tehdä tällaistakaan tulkintaa ellei seuraa Tapparan someja jota kovin moni teikäläinen ei varmaankaan tee.

Eli summattuna, mielestäni tuolla vain yritettiin kuitata se että miksei IFK-leiri nyt nosta metakaa ns. "Epäselvästä" tuomiosta kun he hyötyivät siitä vaikka toisen joukkueen kausi päättyi tämän seurauksena. Itse näen että oikein meni tuomareiden ratkaisu ja niin varmasti näkee moni muukin mutta ymmärrän myös miksi tuo maali oli helppo nostaa tuollaiseksi parranpärinää herättäväksi ratkaisuksi ottelusarjalle.
 
Viimeksi muokattu:

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Sehän oli näköjään oikein onnistunut twiitti

En tiedä viittaatko siihen, että koska aiheutti niin paljon puhetta ja kohinaa.

Jos, niin se ei voi olla määritelmä onnistuneelle twiitille.

Osaan ihan näin amatöörinäkin keksiä äkkiseltään n. loputtoman määrän twiittejä, jotka ammattilaisorganisaation tililtä postattuina aiheuttaisivat valtavasti puhetta ja mielipahaa, mutta jotka siitä huolimatta olisivat yksinkertaisesti ihan paskoja twiittejä.

(Tämä ottamatta kantaa juuri tähän tapaukseen).
 

Sentteri58

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
285
Nykyään kaikesta mistä voi vähänkään mielensä pahoittaa niin aivan varmasti joku pahoittaa. Omasta mielestä tuo Tapparan twiitti oli ihan hauska.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 234
Kaikko mainos on hyvää mainosta. Vai meneekö se että hunomainoskin on hyvää mainosta..ääh emmää muista. Mutta siis kaikille on tiedossa ketkä vastakkain pelaa. Saadaan vähän vastakkainasettelua ja tunnetta ja mielipidettä jo ennen sarjaa ilmaan.

Sikäli 10+ päivityksestä. Alkuun mietin itsekkin että olipa mauton ja typerä, mutta näköjään saanut huomiota ja paljon.
Sellaiset dramaattiset " tätä varten olemme harjoitelleet, tätä hetkeä olemme odottaneet, tarina saa päätöksen, olemme yhtä suurta perhettä kun" blaablaaa blaa videot alkavat olemaan jo vähän nähtyjä sen sijaan ja eivät herätä mitään vastaavaa pöhinää ainakaan isosti.

T*ppara - KooKoo sarja oli täysin vailla tunnetta ja meininkiä, ei kiinnostanut "ketään" eikä "ylittänyt" uutiskynnystä -> näkyi katsojamäärissä rumasti.
Nyt on ihan eri sarja ja meno alkamassa, toivottavasti HIFKstä on tähän huutoon vastaamaan. Lisää kuittia vaan uuniin!! :)
 

Blegifan

Luottopelaaja
Viestejä
2 481
Asiat voi hoitaa tyylillä tai ei niin tyylikkäästi. Katsojan silmissä se päätös. Kokonaiskuvaa, kun katsoo niin onhan Tapparan some parantunut reilusti. Mielestäni liigan kärkipäätä siinäkin asiassa nykyisin.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 757
Jos tällä aivan puhtaasti tähän väärään vaihtoon tosiaan viitataan niin sitten tuosta kyllä putoaa tuo oivallus-aspekti pois, minä itse kyllä oletin että tuo viittaa tuohon ratkaisumaalin videolta tarkasteluun kun melko pian sen jälkeen tuo video muistaakseni painettiin eetteriin. Tokihan tuo on myös hieman piikittelyä vuodesta 2016 mihin tuo yhteinen historia viittaa mutta itse tulkitsin videon pääpointin olevan aivan toisessa tilanteessa. Toki voi olla että tämä on puhtaasti oma tulkintani, ajattelin vain näin kun tuon Törmäs-läpän olisi voinut heittää niin moneen otteeseen aiemminkin ihan muuten vaan jolloin se olisi ollut huomattavasti tuoreempi.
Tuskin viitataan vain siihen väärään vaihtoon, mutta ei se tosiaan nyt ihan hirveän hyvin esille tule ja se on se ongelma. Lisäksi olen edelleen sitä mieltä, että tuo video on aikalailla tilanteeseen sopimaton. Törmänen valittaa videolla, että videoita ei katsottu, eilen videoita katsottiin mutta jos jostain puhetta tuli se oli nimenomaan olisiko pitänyt viheltää peli poikki jo ennen mitään videotarkastuksia. Näiden välillä korrelaatio on todella kaukaa haettua. Lisäksi mä en oikein ymmärrä vieläkään mistä kuittaillaan ja miksi? Tuo eilinen maali ei oikeasti nostanut sen suurempaa draamaa eli käytännössä nyt kuittaillaan että ”hahhah yksi teidän kuudesta pelistä ratkesi videotarkastuksella” kai se sitten on jotenkin hauskaa piikittelyä. Et nyt sinä mielensäpahoittamisesta puhunut, mutta yleisesti siihen on otettava nyt sen verran kantaa, että en aivan täysin ymmärrä sen käyttämistä kaikkeen kritiikkiin jonain suojakilpenä. Että kun jostain saat kritiikkiä niin ei muuta kun ”jaa taas joku pahoitti mielensä” huutelut päälle niin se on sillä kuitattu. Tässäkään tapauksessa en itse pahoittanut mieltäni kyllä yhtään, vaan minusta tuo oli vain huonoa sometekemistä koska A) pointti ei auennut B) Temptation Island ja Sami Kuronen läppään herättiin nyt ilmeisesti herran vuonna 2023 ja C) tuota Törmäsen videota voisi käyttää paljon paremminkin (ideaalitilanteessa siihen olisi herätty jo aiemmin jolloin video olisi ollut tuoreempi).
 

SiniOranssi_Kolmospaita

Luottopelaaja
Viestejä
1 532
Antti Törmäsellä löydetty jälleen uusi kasvain. Tsemppiä paljon sinne suuntaan!

Ja Tappara... nyt olisi aika reagoida.


On jo reagoitu.

Vaikka sinänsä tyhmää, että vastaavat omaan twiittiinsä, jolloin se nousee esille
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 119
Valtavasti tsemppiä Antille toipumiseen, kaduttaa kun tuli itsekin juuri hieman kritisoitua kaveria mutta tämä asia on nyt paljon suurempi kuin mikään kiakkoon liittyvä. Onneksi seura reagoi nopealla aikataululla asiaan, yhteinen vihollinen tuo pirun sairaus.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 119
Ei itseeni tuo twiitti haittaa, mutta voivat lopettaa siellä t#ppara foorumilla tän "ollaan niin kunnioittavia kannattajia" lörpötyksen

Jätkä voisi tulla takaisin kirjoittelemaan sinne, tietynlainen järjen ääni sieltä välillä puuttuukin mutta toki tiedostan että ei ole ipalaiselle helpoin paikka kirjoitella. Nytkin on melkoista leiriytymistä foorumilla nähtävissä tämän vastustajan kunnioittamiskysymyksen suhteen eri aiheisiin liittyen.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 119
Rauhala kuulemma palaa pian. Mutta tähän aikaan vuodesta kaikki ovatkin helvetin terveitä. Saas nähdä mikä on kapteenin pelikunto mikäli on kohta taas kehissä, tärkeä, tärkeä hahmo silti vaikka tuntuma olisikin hieman kateissa.
 

bxl-man

Share Ilves #18
Viestejä
1 773
Ihan yleisestikin, miksi pitää koko ajan etsiä jotan kettuilun aihetta tai kulkea kuittivihko kourassa. Tapparan (ja Ilveksenkin) kokoisten organisatioiden ei tarvi olla kuittailemassa pikkuseuroille, vaan keskittyä omaan hommaan.
 
Ylös