SM-Liiga Fantasy Draft 2017-2018

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 453
Ensin porukka ilmoittautuu mukaan ja valitsee haluamansa liigajoukkueen. Samaa joukkuetta ei luonnollisesti saa valita toisen managerin kanssa. Joukkueeseen valitaan 12 hyökkääjää, 6 puolustajaa ja 2 maalivahtia. Varauskierroksia on siis 20. Ensimmäisellä kierroksella tietysti valitsee ensimmäisenä varaajana oleva manageri ja toinen varauskierros mennään päinvastaisessa järjestyksessä eli 1. kierroksella viimeisenä varannut valitsee toisen pelaajansa ensimmäisenä ja ensimmäisenä varannut viimeisenä.

Tämän ketjun viereen perustetaan kokoonpanoille oma ketju, johon sitten mennään merkkaamaan valittu pelaaja, jotta muut näkevät keitä on jo varattu. Vältytään samojen pelaajien varauksilta ja sekaannuksilta! Päivittäkää siis kokoonpanoja mahdollisimman ahkerasti.

Niitä pelaajia siis varataan, joilla on sopimus jonkun liigajoukkueen kanssa kilpailun alkaessa. Eli ei valita niitä, jotka saapuvat kilpailun aikana. Ne jotka löytyvät joukkueiden pelaajalistalta, niin niistä valitaan.

- Kilpailun toteutuminen vaatii vähintään kahdeksan manageria. Maksimissaan managereita voi olla viisitoista.

- Arkisin varausaika on klo. 16-23 ja viikonloppuisin klo. 16-24. Muutoksista kyllä voidaan keskustella! Ainakin ensimmäisillä kierroksilla managerilla on aikaa suorittaa oma varauksensa puoli tuntia. Mikäli tämän puolen tunnin aikana ei varausta kuulu, niin vuoro siirtyy seuraavalle. Jos oma vuoro menee ohi, niin rästin voi suorittaa heti kun kykenee, eikä tarvitse odottaa seuraavaa omaa vuoroa.

- Jos tuon varausajan ulkopuolella tekee varauksia, niin seuraavan vuoroon se ei juurikaan vaikuta. Se kenen vuoro on seuraavana, niin tämän on tehtävä varauksensa viimeistään klo. 16:30.

Osallistujat:

1. Tupsukorva35 (HPK)
2. Torski (Pelicans)
3. Jarno Saarinen (TPS)
4. Ipa41 (KalPa)
5. jurgen (Tappara)
6. Tuomas (Lukko)
7. harkasammakko (Jukurit)
8. Lorppa (SaiPa)
9. Koikkaaja (Ilves)

Kisan voittaja ratkotaan, kun kaikki ovat saaneet joukkueensa valmiiksi. Sen jälkeen muut managerit pisteyttävät omasta mielestään viisi parasta ryhmää. Omasta mielestään parhaalle joukkueelle kymmenen pistettä, toiseksi parhaalle kuusi pistettä, kolmanneksi parhaalle neljä pistettä, neljänneksi parhaalle kaksi pistettä ja viidenneksi parhaimmalla yksi piste. Se joukkue ja manageri, joka kerää eniten pisteitä muilta managereilta, niin voittaa kilpailun.

Toivon osallistujilta aktiivisuutta, jotta saadaan homma hoidettua ripeään tahtiin. Joten olkaa valppaana, sillä oma vuoro voi tulla yllättävänkin pian.

Jos jotain tärkeää jäi mainitsematta, niin kertokaa ja kysymyksiäkin saa laittaa.

Tähän alle ilmoittautumisia ja lisäksi joukkue, jonka haluaa manageroitavakseen. Toisessa ketjussa ilmoittautuneet Torski, Jarno Saarinen, Ipa41 ja jurgen on jo lisätty, mutta voitte vielä kertoa, minkä joukkueen valitsette. Itse otan Hämeenlinnan Pallokerhon haltuuni ja vien lopulta murskaavaan mestaruuteen.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 747
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

Tää on selkeä Tapparan voitto!
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 713
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

Kyllähän tässä mennään ilimammuuta Pelicans
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 747
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

Tuleeko tänne muuten lista kaikista pelaajista vai pitääkö ne kaivella jostakin itse?
 

Tuomas

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
839
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

Mukana!

Näköjään vieläkin vanha tuttu Rauman Lukko tarjoaa jatkosopimusta, joten mennään sillä.


edit: Nyt on excelit jo valmiina odottamassa ja 332 pelaajaa rankattu koreihin pelipaikkojensa ja oletetun tasonsa mukaan. Suosittelen kaikille, tällaisen pienen mukavan vaivan (tai huvin) jälkeen drafti on yhtä nautintoa.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 453
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

jurgen sanoi:
Tuleeko tänne muuten lista kaikista pelaajista vai pitääkö ne kaivella jostakin itse?

Avausviestissä kerroin, että kylkeen luodaan ketju kokoonpanoille, johon managerit toivon mukaan muistavat päivitellä varaamiaan pelaajia, josta sitten muut näkevät, ketkä on jo varattu. Olen kuitenkin myös ajatellut luoda listan vapaana olevista pelaajista ja poistan sitten listalta, kun joku nämä varaa.

Tuomas sanoi:
Mukana!

Näköjään vieläkin vanha tuttu Rauman Lukko tarjoaa jatkosopimusta, joten mennään sillä.

Aloin jo hieman huolestumaan. Mitä draft olisi ilman Tuomasta ja Rauman Lukkoa?

jurgen sanoi:
Tää on selkeä Tapparan voitto!

Olemme Ilvesfoorumilla ja toisena joukkueena varataan joukkueeksi Tappara, kun tarjolla olisi ollut kolmetoista muutakin vaihtoehtoa. PItäisikö tästä olla vakavasti huolissaan? ;)

...

Vielä yksi manageri tarvitaan, niin kisa toteutuu. Sen jälkeen voimme alkaa katselemaan tarkemmin aikataulua, milloin voidaan aloittaa. Ja tietenkin toivomme, että manageripaikat (viisitoista) saamme täyteen.
 

Lorppa

Espoon ainut Ilves fani
Viestejä
801
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

Noh yritetään muistaa draftailla.

Saimaan pallo tänne!
 

Jarno Saarinen

Luottopelaaja
Viestejä
1 633
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

Turuust ei ole tullut mitään hyvää, mutta nyt ne saa guruisan mangerin TPS, oli mielestäni vielä vapaa, ellei niin sitten stadista HiFK,
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 453
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

Lorpan osallistuminen tarkoittaa siis sitä, että draft toteutuu.

Ensi viikonloppu taitaa tulla liian nopeasti, mutta ensi viikon perjantai voisi olla hyvä ajankohta. Mielipiteitä?
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 453
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

Tupsukorva35 sanoi:
Ensi viikonloppu taitaa tulla liian nopeasti, mutta ensi viikon perjantai voisi olla hyvä ajankohta. Mielipiteitä?

Vastaväitteitä ei näy eikä kuulu, joten lyödään ajankohta lukkoon:

Draft käynnistyy perjantaina 9.6. klo. 16!

Ilmoittautumisjärjestyksessä mennään, joten Torski on ensimmäisenä vuorossa. Kilpailun järjestäjänä sijoitan itseni keskivaiheeseen, eli olen neljäs varaaja. Ellei lisää managereita ilmaannu, jolloin putoan alaspäin.

Varausjärjestys tällä hetkellä seuraava:

1. Torski (klo. 16:00)
2. jurgen (klo. 16:30)
3. Jarno Saarinen (klo. 17:00)
4. Tupsukorva35 (klo. 17:30)
5. Ipa41 (klo. 18:00)
6. Tuomas (klo. 18:30)
7. harkasammakko (klo. 19:00)
8. Lorppa (klo. 19:30)

Suluissa kellonaika, jolloin oma vuoro viimeistään alkaa.

HIFK, Ilves, JYP, KooKoo, Kärpät, Sport ja Ässät kaipaavat edelleen manageria itselleen.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 747
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

Olipa huono pv, sillä olen reissussa koko päivän ja pitkälle Lauantain puolelle... no yritän draftata, jos pystyn.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 453
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

jurgen sanoi:
Olipa huono pv, sillä olen reissussa koko päivän ja pitkälle Lauantain puolelle... no yritän draftata, jos pystyn.

Ei hätä ole tämän näköinen. Voimme kyllä vielä muuttaa. Mikä olisi hyvä ajankohta?
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 713
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

Mennäänkö nyt siis nykysopimuksien mukaan?
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 747
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

Tupsukorva35 sanoi:
jurgen sanoi:
Olipa huono pv, sillä olen reissussa koko päivän ja pitkälle Lauantain puolelle... no yritän draftata, jos pystyn.

Ei hätä ole tämän näköinen. Voimme kyllä vielä muuttaa. Mikä olisi hyvä ajankohta?

Toi koko vkonloppu on mulle haasteellinen, sillä Su taas isot juhlat, jotka vie koko pvn. Pystyisikö viikolla?

Ei tota tietysti yhden takia kannata siirtää. Draftaan, jos pystyn...
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 453
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

jurgen sanoi:
Toi koko vkonloppu on mulle haasteellinen, sillä Su taas isot juhlat, jotka vie koko pvn. Pystyisikö viikolla?

Ei tota tietysti yhden takia kannata siirtää. Draftaan, jos pystyn...

Ei tässä mitään. Yritetään löytää kaikille sopiva ajankohta.

Mites maanantai 12.6.? Onko kaikille ok?
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 453
Vs: SM-Liiga Fantasy Draft 2016-2017

Jarno Saarinen sanoi:
Mulle tuo maanantai olis paras,

Hienoa!

Mikäli huomiseen iltapäivään mennessä ei kuulu vastaväitteitä, niin tuolloin polkaistaan leikki käyntiin.
 
Ylös